UEFA cup ronde 3

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 15, 2006 5:36 pm

Jöhnk schreef:Ik zie toch geen Gomes, Alex of Cocu in het team van Werder, hoor.

http://www.voetbalstats.nl/ec/1424.html
En bij PSV loopt er geen Diego, Klose of Frings rond.

En wat wil je aangeven met een resultaat tegen Vitesse van bijna 5 jaar geleden?

jabu

Bericht door jabu » vr dec 15, 2006 5:38 pm

Cocu kan de vergelijking met Frings wel aan en Farfan doorstaat de vergelijking met Klose. Ik zie alleen liever Diego dan Mendez.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 15, 2006 5:40 pm

Jesse schreef:Hoezo mist Huntelaar het uitduel? Geschorst?
:yes:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » vr dec 15, 2006 5:41 pm

En wat wil jij aangeven met het resultaat van een paar jhaar geleden Bert?
Bertje schreef:Schalke deed het vorig seizoen niet bepaald slecht tegen PSV. Bayern liet Ajax niet lang geleden nog op halve kracht alle hoeken van het veld zien.
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 15, 2006 5:43 pm

Dat dat Bayern (met een redelijk aantal dezelfde spelers als nu) vele malen te sterk was voor Ajax, dat uiteindelijk als tweede eindigde.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr dec 15, 2006 5:52 pm

Dat was een momentopname. Over de hele linie kun je zeggen dat de Nederlandse clubs die Europees spelen ongeveer hetzelfde presteren als de Duitse clubs.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 15, 2006 5:54 pm

Jöhnk schreef:Dat was een momentopname. Over de hele linie kun je zeggen dat de Nederlandse clubs die Europees spelen ongeveer hetzelfde presteren als de Duitse clubs.
Duitsland staat ietsje hoger op de ranglijst, toch?

Ik wacht met smart op de analyse van Wimpey!
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 15, 2006 5:55 pm

Een wedstrijd is altijd een momentopname. Wat mij betreft was deze momentopname wel tekenend voor de situatie; Bayern is te sterk voor alle Nederlandse teams, behalve misschien PSV. Met Bremen heeft Duitsland een ploeg die zeker niet minder sterk is voor Bayern.

Natuurlijk kun je ervan winnen, maar Bremen is op dit moment sterker dan Ajax. Ze winnen niet voor niets thuis van Chelsea.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr dec 15, 2006 6:01 pm

Az wint van Sevilla, Werder wint van Chelsea, Sparta wint van Ajax, Vitesse wint van Werder: wat zegt het (behalve dat de bal rond is)? Het zijn momentopnames.

Daarom kijk ik naar de Uefaranking. Die gaat over 5 jaar en honderden wedstrijden. En dan blijkt dus gewoon dat het Nederlands voetbal nauwelijks onderdoet voor het Duits voetbal, en dat de Nederlandse top (waar Ajax bij hoort) zelfs beter presteert dan de Duitse top.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 15, 2006 6:03 pm

Dat zal best, maar ik kijk liever naar het voetbal en de voetballers dan naar statistieken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 15, 2006 6:07 pm

Wat heeft het elftal van vier jaar geleden, dat nog wel wat punten vergaarde, te maken met dit elftal? Verder heeft Ajax internationaal absoluut geen rol van betekenis meer gehad.

De ranking van de Uefa is, naar mijn mening, gebaseerd op een absurd puntensysteem. Daarnaast gaat het in februari weer om een van je momentopnames. Hoe waardevol zijn deze lijstjes dan nog?

Andere recente momentenopnames met Bremen in een hoofdrol zijn bijvoorbeeld het gelijkspel tegen Barcelona en de winst op Bayern.
Laatst gewijzigd door Bert op vr dec 15, 2006 6:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 15, 2006 6:09 pm

'Mooie, maar zware loting'

Amsterdam, 15 dec 2006
Ajax treedt op 14 of 15 februari in het Weser Stadion aan tegen Werder Bremen. Henk ten Cate waarschuwde direct na de loting voor de niet geringe kwaliteiten van de Noord-Duitse ploeg, de komende opponent in de UEFA Cup.

De ploeg van trainer Thomas Schaaf werd eerder uitgeschakeld in de Champions League. Bepaald geen schande in een groep met ijzersterke tegenstanders als titelverdediger FC Barcelona en poulewinnaar Chelsea. ,,Werder Bremen is van alle afvallers uit de Champions League de beste ploeg’’, zei Ten Cate. ,,De ploeg is daarom een grote kanshebber om de UEFA Cup te winnen.’’

De naam van topaanvaller Miroslav Klose zoemde vrijdag al snel rond in de Amsterdam ArenA. De Duits international en topscorer van het laatste WK is dé man bij de (gedeeld) koploper in de Bundesliga. Schalke 04 haalde tot nu toe evenveel punten als de Bremenaren. Werder beschikt echter over een aanzienlijk beter doelsaldo. Tim Borowski en oud-Ajacied Petri Pasanen zijn twee andere voorname of in elk geval bekende spelers bij Werder.

Dat de oranjegroene brigade afgelopen weekend nog afgetekend van Eintracht Frankfurt won (2-6), illustreert de productiviteit van de Noord-Duitsers. Het zijn overigens niet alleen de aanvallers of middenvelders die kunnen scoren in de ploeg van Schaaf. In Frankfurt nam centrale verdediger Naldo liefst drie treffers voor zijn rekening. Daniel Jensen, Kirgiakos, Vranjes en Diego maakten de overige treffers.
Met 45 treffers uit de eerste zestien competitieduels realiseerden de Noord-Duitsers een gemiddelde van 2,8 treffers per duel. Klose deelt met Pantelic van Hertha BSC de eerste plek op de Duitse topscorerslijst. Beide spelers troffen inmiddels tien keer doel. Zondag kan Werder zijn doelgemiddelde verder opvijzelen tegen middenmoter Vfl Wolfsburg.

,,Als wij een goede dag hebben, kunnen we voor een stunt zorgen’’, stelde de Ajax-trainer. Ten Cate zal ook tegen Werder Bremen in beginsel uitgaan van de eigen krachten. ,,Niks is onmogelijk. Maar als we echt door willen, moeten we over twee wedstrijden top zijn. Werder Bremen staat niet voor niets eerste in de Bundesliga. Ik vind het in elk geval een heel mooie loting. Het wordt zwaar, al zal de reis ons in elk geval geen problemen opleveren. Een confrontatie tussen een Duitse en Nederlandse ploeg brengt bovendien ook altijd iets extra’s met zich mee.’’

Ondanks de uitschakeling lieten de Duitsers ook in de Champions League een goede indruk achter. Met tien punten kwam Werder Bremen net tekort om te overwinteren op het hoogste podium. ,,Vorig jaar speelden we met Barcelona ook twee duels tegen Werder Bremen. Werder is een goed voetballende ploeg, met veel beweging en fysieke kracht. Een ploeg die doelpunten maakt. Vorig jaar waren we bij Barcelona vooral beducht voor de lengte van de Duitsers bij spelhervattingen. In die situaties zullen ook wij uitermate geconcentreerd moeten zijn. Dit jaar zal ik alle gegevens wel toegestuurd krijgen vanuit Barcelona.’’

De winnaar van het tweeluik tussen Werder Bremen en Ajax treft vervolgens de winnaar van het treffen tussen Spartak Moskou en Celta de Vigo.

Ajax.nl

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr dec 15, 2006 6:21 pm

Bertje schreef:Daarnaast gaat het in februari weer om een van je momentopnames. Hoe waardevol zijn deze lijstjes dan nog?
Niet.

Die lijstjes geven alleen aan dat de Nederlandse topclubs meer wedstrijden winnen en dus beter zijn dan de Duitse topclubs.

Maar nogmaals, de beste wint niet altijd. Als een club van het niveau van Sparta van Ajax kan winnen, kan Werder dat ook. Het wordt dus spannend. :nailbite:

LucaS

Bericht door LucaS » vr dec 15, 2006 6:29 pm

Bertje schreef:De ranking van de Uefa is, naar mijn mening, gebaseerd op een absurd puntensysteem. Daarnaast gaat het in februari weer om een van je momentopnames. Hoe waardevol zijn deze lijstjes dan nog?
Dat kan je uiteraard vinden. Maar de clubranglijst is geheel en al logisch en duidelijk hoor

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr dec 15, 2006 6:30 pm

AFC AJAX Amsterdam? Eitje. ;)
DAS seh ich aber auch so.

AJAX ist nur noch ein Schatten seiner selbst.

Die werden wesentlich mehr Bammel vor euch haben als umgekehrt.

Fegt sie wech.....

http://www.bundesligaforen.de/thread.ph ... 305&page=4

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr dec 15, 2006 6:38 pm

Dubbel schreef:AFC AJAX Amsterdam? Eitje. ;)
DAS seh ich aber auch so.

AJAX ist nur noch ein Schatten seiner selbst.

Die werden wesentlich mehr Bammel vor euch haben als umgekehrt.

Fegt sie wech.....

http://www.bundesligaforen.de/thread.ph ... 305&page=4

Ze hebben er niet echt kijk op. Ajax een schatje? En van Bommel speelt niet eens bij ons.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 15, 2006 6:39 pm

Lucas schreef:
Bertje schreef:De ranking van de Uefa is, naar mijn mening, gebaseerd op een absurd puntensysteem. Daarnaast gaat het in februari weer om een van je momentopnames. Hoe waardevol zijn deze lijstjes dan nog?
Dat kan je uiteraard vinden. Maar de clubranglijst is geheel en al logisch en duidelijk hoor
Vind ik niet.

Overigens denk ik constant dat je Ramona bent. :D

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr dec 15, 2006 6:40 pm

Ik vind die ranglijst prima. Hoe meer je wint, hoe hoger je staat.

LucaS

Bericht door LucaS » vr dec 15, 2006 7:47 pm

Das heel onlogisch Junk!

999

Bericht door 999 » vr dec 15, 2006 8:17 pm

Les 1, bij vrije trappen net doen of dat je over het muurtje gaat trappen. ;)
Blij met de punten ...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr dec 15, 2006 9:10 pm

Waar maken jullie je druk om?

http://www.youtube.com/watch?v=RMGjy6jCtP8

:D

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr dec 15, 2006 9:18 pm

Volgens mij was hij in die wedstrijd bijna onklopbaar tot dit moment. Staat me in ieder geval iets van bij.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 15, 2006 9:19 pm

Klopt. Ik weet zonder het filmpje te zien dat je het over Wiese hebt. Die stond toen echt fantastisch te keepen.

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr dec 15, 2006 9:20 pm

Dat zegt die commentator ook de hele tijd, dus je zal wel gelijk hebben. ;)
Bertje for President!

goodfella

Bericht door goodfella » zo dec 17, 2006 5:43 pm

Geweldige loting. :worshippy:

Plaats reactie