AJAX - NEC (24-9-2006)
- Daily Blind
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Wat mij juist opvalt is dat, wie ze ook neemt, de corners altijd ver onder de maat zijn. Dat is eigenlijk al jaren zo, maar het is toch belachelijk dat een speler met een traptechniek als Sneijder de bal gewoon laag door het midden schiet zodat de rechtsback bijv. van NEC de bal simpel weg kan koppen. Iedereen klapt altijd wel als Rosales er een corner uitsleept (met zijn inefficiënte gedraai) maar daar schieten we nooit wat mee op.Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Wel opvallend: hij nam de corners! In de hierarchie voorbij Sneijder, of was het een tactisch plan om Sneijder vanuit de 2e lijn te laten schieten? Daar leek het wel op.
- Daily Blind
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
verandering van spijs noem ik dit. zo weten ze bij talpa dat je volgende week vanaf het begin kijkt.WP_LeGeNd schreef:wat een naaiers daar bij Talpa, ik schakel in 19.15 kijk het hele programma, hebben ze Ajax als eerste uitgezonden... waar slaat dat nou weer op?
Kids, no problem voor 07.00 uur naar bed en als dat niet gaat je partner lief aankijken. Werkt bij mij altijd..... :yes:
Weer op zoek naar een Interim coach..
Het lijkt er vooral op dat Sneijder veel beter trapt als de bal in het spel is. Misschien gaat hij teveel nadenken bij een dode spelsituatie?Thijs schreef:het is toch belachelijk dat een speler met een traptechniek als Sneijder de bal gewoon laag door het midden schiet zodat de rechtsback bijv. van NEC de bal simpel weg kan koppen.
Ik vond het elftal nog redelijk staan. De verdediging speelde redelijk georganiseerd en in aanvallend opzicht werd veel over de vleugels gespeeld, niet alles ging in de trechter. Helaas was het dan vaak afgelopen. Het rendement van Rosales is 0,0 en Babel viel na een aardig begin ver terug. Als dan ook KJH niet in de wedstrijd zit, wordt het behelpen.
Vandaag kon je ook weer zien dat Grygera tekort komt voor Ajax. Verdedigend gaat het nog, maar aan de bal is die man hulpeloos, je zou medelijden met hem krijgen. :aai:
Waarom deed Vermaelen niet mee? Kind van de rekening?
Vandaag kon je ook weer zien dat Grygera tekort komt voor Ajax. Verdedigend gaat het nog, maar aan de bal is die man hulpeloos, je zou medelijden met hem krijgen. :aai:
Waarom deed Vermaelen niet mee? Kind van de rekening?
Het stinkt aan alle kanten!
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Ik vond het niet zo goed als Ten Cate beweert, maar ook niet zo slecht als de gemiddelde supporter na afloop.
Ajax - NEC was een trage en niet al te opwindende wedstrijd, maar Ajax speelde vrij solide (vooral verdedigend) en in de openingsfase waren ze erg goed, en creëerden ze ook voldoende kansen. Ik vond de linkerkant erg sterk: Urby een dikke 8 en Babel, tja, niet altijd even effectief, maar hij was wel constant bezig met zijn man opzoeken en proberen iets leuks te doen.
Zelfs in de slechte wedstrijden van de afgelopen weken vind ik het verschil met het Ajax van vorig seizoen vrij groot. Toen zijn we het hele jaar getrakteerd op wedstrijden waarin Ajax vrijwel geen enkele aanval over vleugels wist op te zetten, en waarin de ploeg nog geen drie goeie breedtepasses achter elkaar kon geven.
Nu zit er duidelijk meer lijn in, is er meer patroon in het spel over de vleugels en houdt Ajax vrij eenvoudig de bal in de ploeg. Dat is al 100% winst.
Maar (en dat is toch wel teleurstellend) ik vind het nog steeds zorgwekkend om te zien hoe ongelooflijk tráág Ajax kan zijn als het even niet loopt. Dan is het zó ontzettend lauw en tam. En vervolgens creëren ze zelfs tegen een slechte ploeg als NEC prompt geen enkele kans meer. Dat is toch jammer. De échte spirit miste ik vandaag ook weer.
K.
Ajax - NEC was een trage en niet al te opwindende wedstrijd, maar Ajax speelde vrij solide (vooral verdedigend) en in de openingsfase waren ze erg goed, en creëerden ze ook voldoende kansen. Ik vond de linkerkant erg sterk: Urby een dikke 8 en Babel, tja, niet altijd even effectief, maar hij was wel constant bezig met zijn man opzoeken en proberen iets leuks te doen.
Zelfs in de slechte wedstrijden van de afgelopen weken vind ik het verschil met het Ajax van vorig seizoen vrij groot. Toen zijn we het hele jaar getrakteerd op wedstrijden waarin Ajax vrijwel geen enkele aanval over vleugels wist op te zetten, en waarin de ploeg nog geen drie goeie breedtepasses achter elkaar kon geven.
Nu zit er duidelijk meer lijn in, is er meer patroon in het spel over de vleugels en houdt Ajax vrij eenvoudig de bal in de ploeg. Dat is al 100% winst.
Maar (en dat is toch wel teleurstellend) ik vind het nog steeds zorgwekkend om te zien hoe ongelooflijk tráág Ajax kan zijn als het even niet loopt. Dan is het zó ontzettend lauw en tam. En vervolgens creëren ze zelfs tegen een slechte ploeg als NEC prompt geen enkele kans meer. Dat is toch jammer. De échte spirit miste ik vandaag ook weer.
K.
Still alive...
Die mis ik inderdaad al tijden. Eigenlijk is dat natuurlijk gewoon te gek voor woorden. Ik snap best dat het niet altijd even goed wil lukken maar als de absolute wil om te winnen er niet is houdt alles op.Kowalczyk schreef:De échte spirit miste ik vandaag ook weer.
K.
Natuurlijk zijn er allerlei slappe excuses te verzinnen. Ajax moet het niet hebben van werkvoetbal, de vorige trainer heeft het verprutst, de nieuwe trainer maakt fouten, ze zijn nog niet goed ingespeeld. Allemaal prima maar is het nou echt te veel gevraagd om er gewoon voor 100% voor te gaan?
Van de drie thuiswedstrijden was dit de slechtste, maar wat mario been op tv zei: iets als dat Ajax geen kans had gekregen is een lachertje. Ik dacht er binnen tien minuten vier geteld te hebben (grote kansen!), zag er drie van terug (namelijk drie reddingen van Babos), zag na rust Heitinga twee keer min of meer vrij koppen (een had er moeten zitten), zag twee doelpunten, zag Babel een keer veel te lang treuzelen, kortom genoeg kansen.
Tegenvallers waren de al genoemde Roger en Grygera (in de tweede helft deed hij niets anders dan in luchtduels ervoor zorgen dat zijn tegenstander niet kon koppen), Huntelaar en in mindere mate Gabri.
Babel kwam zijn tegenstander wel voorbij, maar kende een ongelooflijk zwakke eindpass, anders waren er echt meer doelpunten gevallen.
Rosales speelde beter dan tegen RKC en Vitesse. Zijn rendement 0%? hij was vandaag niet minder (qua rendement) dan Babel en de zeer tegenvallende Huntelaar (als hij zich laat terugzakken zie je dat het geen groot voetballer is, geen trainer zal hem ooit op 10 zetten :nooo: )
Emanuelson had een fijne middag, geen directe tegenstander, niet als back spelen en met steeds dezelfde beweging naar binnen mogen trekken. In de samenvatting heb ik trouwens de "strafschop" niet gezien. Vanaf mijn plek leek het een zuivere strafschop, werd Emanuelson van achteren geraakt. Wat er fout ging met hem? In de 83ste minuut stond hij bij een vrije trap weer te slapen, zodat een speler van NEC ongehinderd kon koppen (bal ging naast)
Perez MotM, maar voetballend vond ik hem tegenvallen, hij speelt te vrijblijvend, een soort zomeravondvoetbal. uiteraard mag dat als hij iedere wedstrijd twee keer scoort. Het tweede doelpunt mag wel worden geteld als een assist van Rosenberg. Het feit dat hij nog drie stappen deed (en niet drie man passeerde, zoals iemand schreef, dat kan hij niet) doet daar niets aan af, ik was al woest dat hij niet direct schoot, maar weer een actie te ver door wilde voeren (deed hij een paar keer vanmiddag, in/rond het strafschopgebied)
Stam, Sneijder en Heitinga speelden zoals het hoort.
Stekelenburg twijfelde twee keer bij de twee keer dat een NEC-speler bij hem in de buurt kwam (o.a. bij de bal van Roger, eerst uitkomen, dan teruglopen). Het liep vandaag goed af.
Tegenvallers waren de al genoemde Roger en Grygera (in de tweede helft deed hij niets anders dan in luchtduels ervoor zorgen dat zijn tegenstander niet kon koppen), Huntelaar en in mindere mate Gabri.
Babel kwam zijn tegenstander wel voorbij, maar kende een ongelooflijk zwakke eindpass, anders waren er echt meer doelpunten gevallen.
Rosales speelde beter dan tegen RKC en Vitesse. Zijn rendement 0%? hij was vandaag niet minder (qua rendement) dan Babel en de zeer tegenvallende Huntelaar (als hij zich laat terugzakken zie je dat het geen groot voetballer is, geen trainer zal hem ooit op 10 zetten :nooo: )
Emanuelson had een fijne middag, geen directe tegenstander, niet als back spelen en met steeds dezelfde beweging naar binnen mogen trekken. In de samenvatting heb ik trouwens de "strafschop" niet gezien. Vanaf mijn plek leek het een zuivere strafschop, werd Emanuelson van achteren geraakt. Wat er fout ging met hem? In de 83ste minuut stond hij bij een vrije trap weer te slapen, zodat een speler van NEC ongehinderd kon koppen (bal ging naast)
Perez MotM, maar voetballend vond ik hem tegenvallen, hij speelt te vrijblijvend, een soort zomeravondvoetbal. uiteraard mag dat als hij iedere wedstrijd twee keer scoort. Het tweede doelpunt mag wel worden geteld als een assist van Rosenberg. Het feit dat hij nog drie stappen deed (en niet drie man passeerde, zoals iemand schreef, dat kan hij niet) doet daar niets aan af, ik was al woest dat hij niet direct schoot, maar weer een actie te ver door wilde voeren (deed hij een paar keer vanmiddag, in/rond het strafschopgebied)
Stam, Sneijder en Heitinga speelden zoals het hoort.
Stekelenburg twijfelde twee keer bij de twee keer dat een NEC-speler bij hem in de buurt kwam (o.a. bij de bal van Roger, eerst uitkomen, dan teruglopen). Het liep vandaag goed af.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
- AT Toto winner 15/16
Nee hoor. Vond de inzet .....ging wel... er was weinig durf en de passing was zwaar onder de maat.Voetske schreef:Htc legt de lat hoog, maar hier legt men de lat laag ..
Tactisch stond het redelijk. Vorig seizoen kreeg elke tegenstander (zelfs RBC) in zo'n wedstrijd een paar kansen, nu bleef het bij die ene kans uit een domme terugspeelbal van Roger.
Het stinkt aan alle kanten!
Nou laten we dan maar hopen dat volgende tegenstanders van AJAX niet de schroom en het respect voor Stam van zich af werpen want anders ben ik bang dat er nog erger gaat worden.-joey schreef:Nee hoor. Vond de inzet .....ging wel... er was weinig durf en de passing was zwaar onder de maat.Voetske schreef:Htc legt de lat hoog, maar hier legt men de lat laag ..
Tactisch stond het redelijk. Vorig seizoen kreeg elke tegenstander (zelfs RBC) in zo'n wedstrijd een paar kansen, nu bleef het bij die ene kans uit een domme terugspeelbal van Roger.
De T.Ajax schiet weer raak vanaf uit gratie geraakte ’10-positie’
Perez laat zich niet kennen
AMSTERDAM, maandag
Het rendement van Ajax in thuiswedstrijden is tot dusver optimaal. Negen punten, tien doelpunten en geen tegentreffers. In tegenstelling tot de duels met RKC en Vitesse kreeg de overwinning tegen laagvlieger NEC echter pas in de tweede helft gestalte. Invaller Kenneth Perez was daar verantwoordelijk voor.
Ajax voetbalt tegenwoordig nog maar hoogst zelden met een nummer 10. Maar als linkshalf Wesley Sneijder spelenderwijs op die positie terechtkomt en, zoals gisteren, Perez er moedwillig wordt neergezet om iets te forceren, is het vrijwel altijd succesvol. Sneijder maakte dit seizoen al vier doelpunten en Perez compenseerde het gebrek aan efficiency bij de aanvallers met twee fraaie schoten.
De Deen vertelde dat hij moeilijk kan omgaan met zijn reserverol. Als linkerspits werd Perez al snel te licht bevonden. „Zijn beste positie is kort achter de spitsen. Maar zo spelen we niet vaak”, legde Henk ten Cate uit. Hetgeen dus betekent dat er voorlopig weinig zal veranderen. Het hangt vooral van de tegenstander af. Overigens zei Ten Cate dat hij Perez niet bedoelde toen hij het optreden van de reserves tegen Jong RKC hekelde. ,,Kenneth was een van de weinigen die liet zien dat hij graag wilde spelen en ook wilde winnen. Dat heb ik hem ook gezegd.”
Welke „gepaste maatregelen” de trainer had genomen, wilde hij niet kwijt. Zdenek Grygera vond zichzelf opeens terug in de basis, volgens Ten Cate vanwege zijn extra kwaliteiten om in de dekking te spelen. Ajax trad namelijk aan met drie verdedigers. Linksback Urby Emanuelson schoof door naar het middenveld en zou met zijn enorme dynamiek uitgroeien tot de allerbeste speler van de middag. Pas een paar minuten voor het einde verspeelde hij zijn eerste bal.
Ajax startte sterk, maar miste drie opgelegde kansen. „We zijn daarna te ongeduldig geweest. Iedereen wilde meteen de pass van zijn leven geven, terwijl je tegen een ploeg die met tien man achter de bal speelt juist rustig moet blijven wachten”, aldus Ten Cate, die de wisselvallige Roger halverwege inruilde voor Perez. Daardoor werd Sneijder rechtshalf en Gabri verdedigende middenvelder.
Roger werd vrijdag door Ten Cate als volgt betiteld: „De man met de snelste ogen van de hele selectie.” Dat bewees de gracieuze Spanjaard opnieuw door Ryan Babel twee keer voor de keeper te zetten. Maar een unieke dwaling – foute terugspeelbal – schonk NEC de enige, tevens beste mogelijkheid van de wedstrijd. Chris Eagles bleef talmen en stuitte op Maarten Stekelenburg. „Je weet dat je bij Ajax weinig kansen krijgt. Dan moet deze er wel in om er eventueel een andere wedstrijd van te maken”, begreep Mario Been de wetten van het spel.
Ten Cate stelde zich begripvol op. „Roger is een beetje weggezakt, samen met de hele ploeg. Hij is het even kwijt, maar dat gebeurt wel eens. Bovendien weet iedereen dat je buitenlanders minimaal een halfjaar de tijd moet geven om te acclimatiseren.”
In de tweede helft was de missie van NEC duidelijk: tegenhouden en tegenwerken. Het laatste werd wel erg letterlijk genomen door Jonas Olsson, die Klaas-Jan Huntelaar aanzag voor een klimrek en daar fanatiek in bleef hangen. Scheidsrechters treden nauwelijks meer op tegen verdedigers die hun onkunde op deze armoedige wijze tonen. Ze werken meer met hun armen dan met hun benen.
Misplaatst was dan ook de domme reactie van Olsson na de zoveelste overtreding. Hij trapte boos de bal weg, kreeg hiervoor wel geel en kon dat niet begrijpen. Dat mag Bas Nijhuis zich ten dele aantrekken, want hij had de Zweed al veel te lang het gevoel gegeven dat alles geoorloofd was.
Na de kansloze missie weet Been met zijn nieuwe ploeg nog steeds niet hoe een zege smaakt, maar het is voorbarig en kortzichtig om hem nu meteen de wanhoop in de mond te leggen. NEC werd opgezadeld met een idioot programma: vijf van de eerste zes clubs van vorig seizoen waren de tegenstanders. „Die reeks sluiten we nu af. We hebben een jonge ploeg, maar wel een ploeg met kwaliteit. Punten gaan we zeker pakken. Bovendien ben ik een Rotterdammer en die geven het nooit op.”
Ajax - NEC 2-0 (0-0). 60. Perez 1-0, 82. Perez 2-0. Scheidsrechter: Nijhuis. Toeschouwers: 45.000. Gele kaart: ElAkchaoui, Olsson (NEC).
Blij met de punten ...
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Gentenaar juicht niet, maar klapt wel voor Ajax (25/09/2006)
Ajax-keeper Dennis Gentenaar zag vanaf de bank hoe Ajax zijn voetballiefde N.E.C. met 2 - 0 versloeg. „Ik heb niet gejuicht, wel geklapt.“
Dennis Gentenaar moet ervan puffen. De Nijmegenaar speelde voor het eerst in zijn leven tegen N.E.C., maar kwam niet in actie.
Zijn uitstapjes in Dortmund en nu Amsterdam hebben Dennis Gentenaar niet veranderd. Nog steeds is hij hartelijk, nog steeds is zijn hart rood-groen-zwart. „Toch stond ik vanochtend niet anders op dan normaal“, zegt Gentenaar. „Eigenlijk heb ik me de hele dag niet apart gevoeld.“
Gentenaar zag bij binnenkomst in het stadion wel dat het geen gewone zondag was. Het enige spandoek in de Amsterdam Arena dat voor de reservekeeper van Ajax was gemaakt, hing in het Nijmeegse vak: ‘Oe, ah, Gentenaar’. „Ik zag het meteen toen ik het veld opkwam", lacht Gentenaar. „Dat doet je wel wat. Het betekent veel.“
Gentenaar is een voetbalheld in Nijmegen. Toch verlaat hij over twee weken zijn Nijmegen. „Het is niet meer te bereizen met al die files“, zegt hij. „Soms ben ik drie uur onderweg. Dat is niet goed. Daarom hebben we een huis gekocht in Oudekerk aan de Amstel. Mijn huis in Nijmegen is bijna verkocht.“
Het is een gedwongen verhuizing. „Het liefst was ik in Nijmegen gebleven. Ik kom er ook wel weer terug. Wanneer hangt af van mijn toekomst. Ik heb hier nog 2,5 jaar contract en geen idee wat er daarna gebeurt. Ik wil nog wel een tijdje keepen. Zo lang ik door kan gaan, ga ik door“, zegt de bijna 31-jarige Gentenaar.
Ooit keert hij toch wel terug in De Goffert? „Ik wil me nergens op vastpinnen, maar het zou mooi zijn om mijn loopbaan bij N.E.C. af te sluiten.“
De liefde voor N.E.C. spreekt uit de gebarentaal van Gentenaar tijdens de wedstrijd. Wanneer Gábor Babos na tien minuten met al zijn derde redding van de wedstrijd Klaas Jan Huntelaar van een doelpunt afhoudt, grijpt wisselspeler Hedwiges Maduro vertwijfeld naar zijn hoofd. Naast hem is Gentenaar een stuk rustiger. Hij klapt, maar is het applaus voor de spits of voor de keeper? „Babos keepte een prima wedstrijd“, zegt Gentenaar. „Vooral in de beginfase was hij erg sterk.“
In de rust keuvelt de keeper wat met de spelers van N.E.C. „Ik ben na afloop ook nog even bij ze in de kleedkamer geweest. Het is leuk om al die jongens weer eens te zien.“
De twee doelpunten van invaller Perez viert hij ingetogen. „Ik heb niet gejuicht, wel geklapt“, zegt hij. Na het eerste doelpunt laat Gentenaar zich voor het eerst rustig achterover vallen in zijn wisselstoel. Waarschijnlijk weet hij dan al dat de wedstrijd gespeeld is. „Het was geen spectaculaire pot. We begonnen goed, maar je moet snel scoren. Dan zit je er meteen lekker in."
Toen dat niet gebeurde leek N.E.C. terug te komen in de wedstrijd. „Maar je weet dat de aanvallers van N.E.C. zoveel moeten werken, dat ze het op een gegeven moment niet meer kunnen belopen. Dan krijg je toch ruimte. We zijn geduldig gebleven.“
Gentenaar volgt zijn oude liefde op de voet, al zag hij N.E.C. dit seizoen nog niet spelen. „Ik kon steeds niet. Maar vrijdag tegen Heracles kom ik waarschijnlijk wel kijken. Het is een belangrijke wedstrijd, de druk zal groot zijn. Ik hoop dat ze het doen.“
Bron: De Gelderlander, door Dolf Schellekens
Geknipt en gepakt van: http://www.nec-nijmegen.nl/
- Ajaciedjuh
Het was in ieder geval een overtreding (duw in de rug), maar of deze binnen de 16 was, kon ik niet zien. Zo wie zo een fout van de scheids om niet te fluiten.Demosthenes schreef: Emanuelson had een fijne middag, geen directe tegenstander, niet als back spelen en met steeds dezelfde beweging naar binnen mogen trekken. In de samenvatting heb ik trouwens de "strafschop" niet gezien. Vanaf mijn plek leek het een zuivere strafschop, werd Emanuelson van achteren geraakt. Wat er fout ging met hem?