loting 2e ronde uefa cup

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma okt 16, 2006 4:32 am

Thomas schreef:Natuurlijk. Verschilletje tussen UEFA Cup en CL. Maar bij beide groepen is doorgaan een vereiste. Ik hoor Lucas en Wimpey nog pronken met de cv van Blind (doorgedrongen tot de laatste 16 van de CL), dus ik wilde ze even helpen herinneren dat dit mooi ook op de cv van Ten Cate komt te staan. ;)
Wat doen we met deuitschakeling tegen FCK ophet CV van onze trainer dan? Vergeten we dat voor het gemak? Hij heeft wat mij betreft sinds die wedstrijd nog altijd iets goed te maken.

Espanyol moet een makkie worden. Nou zie ik die ploeg niet wekelijks spelen, maar wat ik ervan gezien heb, stelde niet veel voor. Zabaleta, Pandiani, nou, daar hoeft Ajax echt niet wakker van te liggen. Middelmaat in het kwadraat.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma okt 16, 2006 9:49 am

Iemand goedkope hotelsuggesties voor Praag?
23 en 24 november...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 16, 2006 12:18 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef:Natuurlijk. Verschilletje tussen UEFA Cup en CL. Maar bij beide groepen is doorgaan een vereiste. Ik hoor Lucas en Wimpey nog pronken met de cv van Blind (doorgedrongen tot de laatste 16 van de CL), dus ik wilde ze even helpen herinneren dat dit mooi ook op de cv van Ten Cate komt te staan. ;)
Wat doen we met deuitschakeling tegen FCK ophet CV van onze trainer dan? Vergeten we dat voor het gemak? Hij heeft wat mij betreft sinds die wedstrijd nog altijd iets goed te maken.
Tsja, als Ten Cate nu al iets goed te maken heeft dan kunnen we het goedmaken van Danny Blind zowat onbegonnen werk noemen. Zetten we dat ook even op z'n cv? ;)

Maar maak je geen zorgen hoor. Ten Cate gaat het goedmaken.
wimpey schreef:Espanyol moet een makkie worden. Nou zie ik die ploeg niet wekelijks spelen, maar wat ik ervan gezien heb, stelde niet veel voor. Zabaleta, Pandiani, nou, daar hoeft Ajax echt niet wakker van te liggen. Middelmaat in het kwadraat.
Mee eens. Met de juiste tactiek moet Espanyol tamelijk eenvoudig te doen zijn.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » ma okt 16, 2006 1:14 pm

Tuuuurlijk is Espanyol een makkie. FC Kopenhagen was dat tenslotte ook.

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » ma okt 16, 2006 1:33 pm

Zoals Celta, Brugge, 2xKopenagen, Auxerre, Haifa, Grashoppers, Celtic en noem het allemaal maar op in een jong verleden ook te doen hadden moeten zijn. Maar het liep net even anders... Het meest storende aan dit soort uitspraken vind ik die mensen die zonder enige onderbouwing roepen dat het een eitje moet zijn om er vervolgens als de kippen bij te zijn om moord en brand te schreeuwen als het niet lukt terwijl daar wellicht best een aantal gegronde redenen voor te noemen zijn....
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma okt 16, 2006 2:42 pm

De mensen die roepen dat het een makkie is om 1e te worden in deze poule, roepen dit omdat ze het vertrek van Blind nog steeds niet verwerkt hebben. :sad:
Jammer, want hoewel Ajax deze poule natuurlijk makkelijk moet doorkomen, moet je er echt niet van uitgaan dat ze wel even alle vier de wedstrijden makkelijk zullen winnen.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma okt 16, 2006 7:04 pm

Arwin schreef:De mensen die roepen dat het een makkie is om 1e te worden in deze poule, roepen dit omdat ze het vertrek van Blind nog steeds niet verwerkt hebben. :sad:
?
Jammer, want hoewel Ajax deze poule natuurlijk makkelijk moet doorkomen, moet je er echt niet van uitgaan dat ze wel even alle vier de wedstrijden makkelijk zullen winnen.
Pff...Sparta Praag hebben we vorig seizoen aan het werk kunnen zien. Ik was totaal niet onder de indruk. Jij wel? En in Gent en thuis tegen Wenen moet Ajax toch ook wel wat punten kunnen sprokkelen?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 16, 2006 7:09 pm

MHF schreef:Zoals Celta, Brugge, 2xKopenagen, Auxerre, Haifa, Grashoppers, Celtic en noem het allemaal maar op in een jong verleden ook te doen hadden moeten zijn. Maar het liep net even anders... Het meest storende aan dit soort uitspraken vind ik die mensen die zonder enige onderbouwing roepen dat het een eitje moet zijn om er vervolgens als de kippen bij te zijn om moord en brand te schreeuwen als het niet lukt terwijl daar wellicht best een aantal gegronde redenen voor te noemen zijn....
Inderdaad.
Espanyol mag dan niets voorstellen volgens de aanwezigen hier, het is wél een club uit Spanje die daar af en toe een wedstrijd wint. Een de door Wimpey afgekraakte Zabaleta kon vorig jaar ook naar PSV, meen ik me te herinneren. :X
Ajax is op dit moment een team in opbouw. Er is geen reden om arrogant te doen.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma okt 16, 2006 7:12 pm

joey schreef:
MHF schreef:Zoals Celta, Brugge, 2xKopenagen, Auxerre, Haifa, Grashoppers, Celtic en noem het allemaal maar op in een jong verleden ook te doen hadden moeten zijn. Maar het liep net even anders... Het meest storende aan dit soort uitspraken vind ik die mensen die zonder enige onderbouwing roepen dat het een eitje moet zijn om er vervolgens als de kippen bij te zijn om moord en brand te schreeuwen als het niet lukt terwijl daar wellicht best een aantal gegronde redenen voor te noemen zijn....
Inderdaad.
Espanyol mag dan niets voorstellen volgens de aanwezigen hier, het is wél een club uit Spanje die daar af en toe een wedstrijd wint. Een de door Wimpey afgekraakte Zabaleta kon vorig jaar ook naar PSV, meen ik me te herinneren. :X
Ajax is op dit moment een team in opbouw. Er is geen reden om arrogant te doen.
Espanyol zou in Nederland gewoon bovenin meedraaien. Maar de andere 3 wedstrijden kunnen door Ajax gewonnen worden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma okt 16, 2006 7:21 pm

joey schreef: Ajax is op dit moment een team in opbouw. Er is geen reden om arrogant te doen.
Een team in opbouw, dat heb je dit seizoen al vaker gezegd meen ik maar hoe kom je daar nou bij? Het grootste gedeelte van het team speelt al tijden samen en wat erbij is gekomen is over het algemeen ervaring (Stam, Gabri).

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 16, 2006 7:24 pm

Omdat Ten Cate net bezig is. Als team moet Ajax nog veel progressie maken. Zoals je weet was de teamprestatie vorig seizoen onder de maat. (Over de individuele spelers heb ik het niet eens.)
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma okt 16, 2006 7:29 pm

Die andere clubs zijn kwalitatief gewoon minder, dus dan is het logisch dat je mag verwachten dat Ajax 1e wordt. Niets is zeker, maar dit zijn echt geen hoogvliegers, hoor.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 16, 2006 11:03 pm

MHF schreef:Zoals Celta, Brugge, 2xKopenagen, Auxerre, Haifa, Grashoppers, Celtic en noem het allemaal maar op in een jong verleden ook te doen hadden moeten zijn. Maar het liep net even anders... Het meest storende aan dit soort uitspraken vind ik die mensen die zonder enige onderbouwing roepen dat het een eitje moet zijn om er vervolgens als de kippen bij te zijn om moord en brand te schreeuwen als het niet lukt terwijl daar wellicht best een aantal gegronde redenen voor te noemen zijn....
Ik neem aan dat je mij niet bedoelt.
Thomas schreef:Ik heb vandaag Villarreal-Espanyol zitten kijken. Een saaie wedstrijd waarin Espanyol het meest aanspraak mocht maken op de overwinning. Het werd een vrij bloedeloze 0-0.

Espanyol speelde 4-5-1 met alleen Raul Tamudo voorin. De la Peña (voorheen Barcelona, Lazio en Marseille) moest veel bijsluiten maar dat lukte slechts sporadisch. Je moet blijven oppassen want als hij een goede dag heeft is hij een plaag voor z'n tegenstanders. Maar de aanvallende intenties van Espanyol vallen of staan zo'n beetje met zijn vorm van de dag en het is een behoorlijk grillige speler. Ik ben eerlijk gezegd bang dat het verkeerd af gaat lopen als De la Peña de kans krijgt om uit de rug van Maduro (of nog erger, Roger) mag spelen, want hij heeft behoorlijk wat diepgang. In dat geval zou een van de centrale verdedigers hem constant op moeten vangen en ik weet niet of bv een Vermaelen dan de goede keuzes zou maken.

Het beste zou Ajax misschien nog wel gewoon 3-4-3 of 3-5-2 kunnen spelen tegen deze tegenstander. Dan heb je 3 centrale spelers over voor DlP en Tamudo (een wat overschatte, maar wel slimme speler en Spaans international). Echte backs zouden toch niet al teveel te doen krijgen aangezien RCDE amper over de vleugels aanviel. Rufete speelde erg slecht en was onzichtbaar en op links kwam er eigenlijk niemand op. Ook de backs niet (Zabaleta zat bijvoorbeeld op de bank). Het meeste spel bij balbezit van Espanyol op het middenveld speelde zich dan ook af op zo'n 30 vierkante meter op de helft van Villarreal.

In negatief opzicht viel Jarque me op. Die had achterin veel overtredingen nodig. Ook het redelijk trage middenveld is een zwakte. Daar zou Ajax met Emanuelson erbij op het middenveld zeker wat uit kunnen halen (Maduro, Gabri en Sneijder zijn zelf ook niet de snelsten aan de bal).

Kameni is trouwens een stoere, atletische en talentvolle keeper. Als hij een topdag heeft gaat het heel moeilijk worden voor Ajax om te scoren, maar gelukkig heeft hij zo nu en dan wat streken en ook z'n mindere dagen.

Al met al is Espanyol een niet al te ingewikkeld ploegje met aardig wat 'afdankertjes' (spelers die bij hun vorige club niet in de basis stonden) van andere Spaanse clubs en een behoorlijke vechtersmentaliteit. Op een goede dag misschien lastig, maar in principe moeten ze met de juiste tactiek zeker te pakken zijn. Al denk ik dat Ajax het al moeilijker zou krijgen als de trainer (Ernesto Valverde Tejedor) Luis Garcia of Pandiani naast Tamudo op zou stellen.
Nogmaals. Als Ajax gewoon een goede dag heeft en Espanyol op de juiste manier bestrijd moeten alle drie de punten behaald kunnen worden. Het is een vrij degelijke, hardwerkende maar simpele ploeg (let wel: een ploeg die iedere week zware weerstand ondervind, in tegenstelling tot Ajax). Sparta Praag was vorig seizoen al niet indrukwekkend en ik kan me haast niet voorstellen dat Zulter Waregem en Austria Wien hoogvliegers zijn, gezien hun positie op hun landelijke ranglijsten.

En Ajax is inderdaad nog in de opbouw. Dit jaar werken ze eindelijk met een trainer die ze positiespel, samenspel, tactiek, dominant voetbal, etc aanleert.

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » di okt 17, 2006 12:43 pm

Thomas schreef:
MHF schreef:Zoals Celta, Brugge, 2xKopenagen, Auxerre, Haifa, Grashoppers, Celtic en noem het allemaal maar op in een jong verleden ook te doen hadden moeten zijn. Maar het liep net even anders... Het meest storende aan dit soort uitspraken vind ik die mensen die zonder enige onderbouwing roepen dat het een eitje moet zijn om er vervolgens als de kippen bij te zijn om moord en brand te schreeuwen als het niet lukt terwijl daar wellicht best een aantal gegronde redenen voor te noemen zijn....
Ik neem aan dat je mij niet bedoelt.
Vooral jou Thomas, vooral jou... :hypocrite:


;)


Ik denk dat mijn opmerking wel begrepen is door dees of geen die zich aangesproken zou moeten voelen.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di okt 17, 2006 12:47 pm

Peter schreef:Die andere clubs zijn kwalitatief gewoon minder, dus dan is het logisch dat je mag verwachten dat Ajax 1e wordt. Niets is zeker, maar dit zijn echt geen hoogvliegers, hoor.
Precies. Ajax is geen wereldteam, maar kwalitatief wel beter dan de andere ploegen uit de poule.

OK, FCK is kwalitatief ook minder dan Ajax, maar volgens HtC/spelers was de uitschakeling in de VCL 'incident'. Nou, laat het maar zien dan. :yes:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 17, 2006 6:05 pm

Volgens mij zijn ook geen van deze tegenstanders zo fysiek sterk als Kopenhagen. Bovendien is Ajax op dit moment mentaal verder, denk ik.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do okt 19, 2006 1:37 pm

ASR_AFCA schreef:Iemand goedkope hotelsuggesties voor Praag?
23 en 24 november...
Hotel is ook geboekt.
40 euro per kamer is oké.
Nu die kaartverkoop nog!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » do okt 19, 2006 8:25 pm

ff wat optimisten de kop indrukken austria wien-waragem 1-3 :yes:
Is zulte dan sterken dan wij denken of is austria erg slecht of zwak
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr okt 20, 2006 10:01 am

Eindstand werd 1-4.. Inderdaad verrassend en onverwacht. Eigenlijk geen idee wat je eruit moet afleiden (sterke Belgen, zwakke Oostenrijkers, of zo'n dag waarop alles mee/tegen zit), maar onderschatting is vanaf nu verleden tijd, mag ik hopen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr okt 20, 2006 10:38 am

Dat mag je hopen. ;)

ZW zal niet voor niets de Belgische beker hebben gewonnen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33924
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr okt 20, 2006 11:09 am

Zulte Waregem stunt op veld van Austria Wenen

WENEN - Zulte Waregem is de groepsfase van de UEFA Cup uitstekend begonnen. Tegen een weliswaar zwak Austria Wien boekte Essevee een 1-4 stuntzege. Tim Matthys was met drie doelpunten weer de indrukwekkende man van de match.

Drie punten op verplaatsing zijn in de groepsfase van de UEFA Cup een gouden zaak. Zulte Waregem zit door de winst bij Austria Wien in een zetel voor de volgende wedstrijden. Zes punten volstaan normaal altijd om Europees te overwinteren. Soms zelfs vier. Daardoor strijdt Essevee, dat in de eerste ronde al stuntte tegen Lokomotiv Moskou, zeker tot op de slotmatch thuis tegen Ajax mee voor de kwalificatie.

Die riante situatie dankt Zulte Wargem aan één man: Tim Matthys. De Zottegemnaar scoorde de eerste drie doelpunten van Zulte Waregem om een vroege 1-0 achterstand ruimschoots ongedaan te maken.

Matthys zit nu aan vier Europese doelpunten. In mei bezorgde de ex-speler van AA Gent zijn club ook al de bekerwinst en de Europese kwalificatie. Jawel, er zijn nog vlot scorende Belgische spitsen.

Zulte Waregem bekampte met Austria Wien een team dat ook problemen heeft in de competitie. Bij Austria, de meest succesvolle Oostenrijkse club ooit, is alle vertrouwen zoek. De ploeg hing op het veld als los zand aan elkaar.

Zulte Waregem ondervond dan weer in de aanvangsfase de wet van Murphy. Als het tegenzit, dan zit ook alles tegen. De thuisploeg kwam met een bijzonder gelukkig zondagsdoelpunt op achterstand. Lasnik loste een schot dat ver naast zou gaan, maar de bal botste tegen Vachousek, die op de grond lag, en verdween zo over De Vlieger in doel.

Een domme en onterechte tegengoal want Zulte Waregem was net als zaterdag tegen Anderlecht best goed aan de match begonnen. Dury posteerde D’Haemers op de rechtsachter, liet Janssens op de bank voor Van Nieuwenhuyze en koos met Datti en Matthys voor twee aanvallers.

Rode lantaarn

Goede combinaties kwamen er niet vaak uit, maar Zulte Waregem toonde zich wel het gretigst. Een kopbal van De Brul ging naast. Een actie via Sergeant en Meert werd afgeblokt. Gelukkig voor Zulte Waregem putte Austria Wien geen vertrouwen uit het feit dat de eerste echte doelpoging ook meteen een doelpunt opleverde. De Oostenrijkse landskampioen en huidige rode lantaarn kroop met man en macht voor eigen doel terug en bleef worstelen met zichzelf.

Net na het halfuur leverde Blanchard de bal stomweg in bij D’Haemers. Zijn verre pas naar Matthys week lichtjes af op een verdediger en belandde daardoor netjes in de loop van Matthys. De Zottegemnaar omspeelde doelman Safar en schoof uit een scherpe hoek de gelijkmaker binnen.

Voor Essevee was die snelle gelijkmaker een uitstekende zaak want Austria moest daardoor zijn egelstelling verlaten. Zoals coach Schinkel vooraf voorspelde, bleek Austria het heel moeilijk te hebben om zijn wil op te leggen aan de tegenstander.

Koelbloedig

Zulte Waregem voetbalde ook niet altijd even goed, maar kwam wel op voorsprong. Datti, die net als Matthys een beresterke wedstrijd speelde, verlengde de bal met het hoofd slim tot bij Matthys. Die kapte twee verdedigers uit en schoof met links in doel. En nog was het festival van Matthys niet voorbij. Meert speelde hem met een van zijn zeldzame goede passes vrij. Matthys legde het balletje via de paal koelbloedig in doel.

Een hattrick in een Europese uitmatch: dat hebben er hem nog niet veel voorgedaan. Zulte Waregem speelde na de 1-3 bevrijd en Austria kwam er niet meer aan te pas. In de slotfase bekroonde Vandendriessche een mooie ren na een al even mooi doorsteekbal van Vandermarliere met de 1-4. Aan de Gaverbeek mogen ze Europees nog blijven verder dromen. De slechte competitiestart is weer heel even vergeten. Nu moet Zulte Waregem hopen dat ze hun Europees elan kunnen doortrekken in de Belgische competitie.
www.sportwereld.be
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr okt 20, 2006 11:11 am

joey schreef:ZW zal niet voor niets de Belgische beker hebben gewonnen.
:drecul2:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr okt 20, 2006 11:17 am

Ajax verloor een paar jaar geleden nog kansloos van Club Brugge. :blush:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr okt 20, 2006 11:25 am

Je moet altijd oppassen voor onderschatting, maar dit moet je winnen. Klaar.

Als het Ajax van Blind de Nederlandse beker kon winnen, dan moet een beter Ajax ook kunnen winnen van de ploeg die de Belgische beker wist te winnen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr okt 20, 2006 12:21 pm

joey schreef:Ajax verloor een paar jaar geleden nog kansloos van Club Brugge. :blush:
Tegen de kampioen van België, op een knollenveld/ijsbaan en met een stuk of 8 smurfen tegen fysiek sterke tegenstanders.

Plaats reactie