vast...Thijs schreef:Ik dacht dat Mike daadwerkelijk een boot had die hij moest verkopen omdat hij anders niet naar Marseille zou kunnen. Figuurlijk dan.

Ik zou het precies zo doen als jij hierboven neerzet, Thomas. Dan hoef je niet te gaan aanmodderen met spelers die gewoon duidelijk niet goed genoeg zijn als Schilder, Alderweireld en Silva. Ik zou misschien alleen Sulejmani erin gooien in plaats van Cvitanich, die is net terug dus is het wat risicovol om hem meteen in de basis te gooien.Enganche schreef:Klinkt goed, Voetske. Hoe zou je het verder invullen. Ik zat te denken aan zoiets:999 schreef:Drie mans middenveld, Suarez en Chivanich in een vrije rol voorin en Aisatti als schakel punt/aangever.Volgens de meesten hier zou ie dat toch moeten kunnen .. zo zou ik starten tegen O.
Suárez-Cvitanich
Aissati
Emanuelson-Enoh
Anita
Vermaelen-Lindgren-Oleguer-Van der Wiel
Vermeer
Al mis je zo achterin wel heel wat snelheid, natuurlijk. Alderweireld ben ik ook niet kapot van. Je kan ook Schilder naar linksback halen en Vermaelen verplaatsen naar het centrum, maar van Schilder weet je zeker dat hij het zwaar gaat krijgen. Eigenlijk komt het in het centrum nooit uit, want snelle centrumverdedigers hebben we niet. Lastig dus, tegen Marseille.
Die man wordt met de dag minder serieus. Deze JOJO trainer wordt door z'n eigen spelers toch niet meer serieus genomenBakircioglü blijft in Amsterdam Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Eyong Enoh is op tijd fit voor de uitwedstrijd van Ajax donderdagavond in de achtste finales van de UEFA Cup tegen Olympique Marseille. De middenvelder had dinsdag tijdens een laatste test geen last meer van de liesblessure die hem afgelopen week aan de kant hield.
Evander Sno, zondag tegen ADO Den Haag nog basisspeler, blijft net als Kennedy Bakircioglü achter in Amsterdam. Opmerkelijk, want Bakircioglü zorgde er in de vorige ronde van de UEFA Cup tegen Fiorentina nog voor dat Ajax met 1-0 won in Italië, wat een prima uitgangspunt was voor de return in de Amsterdam ArenA (1-1).
Trainer Marco van Basten heeft rechtsback Bruno Silva wel opgenomen in zijn selectie. Verdediger Rob Wielaert is namelijk niet speelgerechtigd voor Ajax in de UEFA Cup. Ook Vurnon Anita stapt woensdag op het vliegtuig richting Frankrijk. Hij is hersteld van een heupblessure. Gabri en Jan Vertonghen zijn nog steeds geblesseerd.
Maarten Stekelenburg en Kenneth Vermeer zijn de doelmannen van Ajax voor het eerste duel met Olympique Marseille. Het is nog niet bekend of Stekelenburg al voldoende fit is om te beginnen. De doelman van het Nederlands elftal verloor vorige week ruim vier kilo toen hij buikgriep had. Hij klaagde ook over een pijnlijke schouder. Kenneth Vermeer speelde maandag uit voorzorg al niet met Jong Ajax tegen Jong FC Utrecht.
Luis Suarez, Thomas Vermaelen, Enoh en Rasmus Lindgren missen bij een volgende gele kaart de return van volgende week woensdag in Amsterdam. Bij Olympique Marseille kunnen sterspelers Ben Arfa en Bakari Koné zich geen prent meer permitteren. Ronald Zubar mist donderdag de wedstrijd van zijn club tegen Ajax. De verdediger is geschorst naar aanleiding van een gele kaart die hij twee weken geleden tegen FC Twente kreeg.
Ajax-selectie: Maarten Stekelenburg, Bruno Silva, Oleguer, Thomas Vermaelen, Rasmus Lindgren, Urby Emanuelson, Miralem Sulejmani, Ismaïl Aissati, Kenneth Vermeer, Gregory van der Wiel, Luis Suarez, Dario Cvitanich, Eyong Enoh, Leonardo, Vurnon Anita, Robbert Schilder, Toby Alderweireld, Daley Blind.
Storend hoor, het gebrek aan basaal respect voor onze trainer! Support Marco, support San Marco!Toppie schreef:Die man wordt met de dag minder serieus. Deze JOJO trainer wordt door z'n eigen spelers toch niet meer serieus genomenBakircioglü blijft in Amsterdam Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Eyong Enoh is op tijd fit voor de uitwedstrijd van Ajax donderdagavond in de achtste finales van de UEFA Cup tegen Olympique Marseille. De middenvelder had dinsdag tijdens een laatste test geen last meer van de liesblessure die hem afgelopen week aan de kant hield.
Evander Sno, zondag tegen ADO Den Haag nog basisspeler, blijft net als Kennedy Bakircioglü achter in Amsterdam. Opmerkelijk, want Bakircioglü zorgde er in de vorige ronde van de UEFA Cup tegen Fiorentina nog voor dat Ajax met 1-0 won in Italië, wat een prima uitgangspunt was voor de return in de Amsterdam ArenA (1-1).
Trainer Marco van Basten heeft rechtsback Bruno Silva wel opgenomen in zijn selectie. Verdediger Rob Wielaert is namelijk niet speelgerechtigd voor Ajax in de UEFA Cup. Ook Vurnon Anita stapt woensdag op het vliegtuig richting Frankrijk. Hij is hersteld van een heupblessure. Gabri en Jan Vertonghen zijn nog steeds geblesseerd.
Maarten Stekelenburg en Kenneth Vermeer zijn de doelmannen van Ajax voor het eerste duel met Olympique Marseille. Het is nog niet bekend of Stekelenburg al voldoende fit is om te beginnen. De doelman van het Nederlands elftal verloor vorige week ruim vier kilo toen hij buikgriep had. Hij klaagde ook over een pijnlijke schouder. Kenneth Vermeer speelde maandag uit voorzorg al niet met Jong Ajax tegen Jong FC Utrecht.
Luis Suarez, Thomas Vermaelen, Enoh en Rasmus Lindgren missen bij een volgende gele kaart de return van volgende week woensdag in Amsterdam. Bij Olympique Marseille kunnen sterspelers Ben Arfa en Bakari Koné zich geen prent meer permitteren. Ronald Zubar mist donderdag de wedstrijd van zijn club tegen Ajax. De verdediger is geschorst naar aanleiding van een gele kaart die hij twee weken geleden tegen FC Twente kreeg.
Ajax-selectie: Maarten Stekelenburg, Bruno Silva, Oleguer, Thomas Vermaelen, Rasmus Lindgren, Urby Emanuelson, Miralem Sulejmani, Ismaïl Aissati, Kenneth Vermeer, Gregory van der Wiel, Luis Suarez, Dario Cvitanich, Eyong Enoh, Leonardo, Vurnon Anita, Robbert Schilder, Toby Alderweireld, Daley Blind.
Van Basten stelt nog liever een A-junior op dan dat hij Emanuelson linksback neerzet. Hij heeft zo van die dogma's, onze Marco.Peter schreef:Zo kan hij het ook nog doen:
Sulejmani-Cvita-Suarez
-Lindgren-Aissati-Enoh-
-Urby-Vermaelen-Oleguer-Wiel
------------Stekel-----------
Publieke opinie of niet, laten we het als retorische vraag opvatten:Bertje schreef:Uh, Urby heeft onder Van Basten toch vaak zat als linksback gespeeld? Volgens mij is de publieke opinie toch juist dat Urby geen linksback mag spelen?
Kijk, al ben ik me er van bewust dat dat natuurlijk een beetje moeilijk inschatten is, maar had MVB nu Silva wat speel minuten gegund en V.D. Wiel centraal gezet met O., Vermaelen op zijn back plaats dan had je, mijn inziens een stevig verdedigend blok met Enoh linksmiddenveld ( als ie fit is ) Lindgren centraal en Sarpong/Anita rechtsmiddenveld.Enganche schreef:Klinkt goed, Voetske. Hoe zou je het verder invullen. Ik zat te denken aan zoiets:999 schreef:Drie mans middenveld, Suarez en Chivanich in een vrije rol voorin en Aisatti als schakel punt/aangever.Volgens de meesten hier zou ie dat toch moeten kunnen .. zo zou ik starten tegen O.
Suárez-Cvitanich
Aissati
Emanuelson-Enoh
Anita
Vermaelen-Lindgren-Oleguer-Van der Wiel
Vermeer
Al mis je zo achterin wel heel wat snelheid, natuurlijk. Alderweireld ben ik ook niet kapot van. Je kan ook Schilder naar linksback halen en Vermaelen verplaatsen naar het centrum, maar van Schilder weet je zeker dat hij het zwaar gaat krijgen. Eigenlijk komt het in het centrum nooit uit, want snelle centrumverdedigers hebben we niet. Lastig dus, tegen Marseille.
Nihil of niet, het zou wel het beter zijn om Vermaelen linksback te zetten en Lindgren naar achteren te halen. Lindgren op het middenveld voegt niks toe.Peter schreef:Die kans acht ik nihil, Beloki. Van Basten zal Vermaelen doorschuiven naar het centrum, zoals hij dat wel vaker heeft gedaan. Of hij moet heel origineel uit de hoek komen met een basisplek voor Silva en een centrum Oleguer-Wiel. Die kans acht ik hoe dan ook nog kleiner.
In ieder geval consistenter inderdaad. Kun je namelijk de rest van je achterhoede 'gewoon' laten staan. Ik redeneer alleen even vanuit het oogpunt van Marco van Basten en houd mijn eigen opstelling er even buiten.Beloki schreef:Nihil of niet, het zou wel het beter zijn om Vermaelen linksback te zetten en Lindgren naar achteren te halen. Lindgren op het middenveld voegt niks toe.Peter schreef:Die kans acht ik nihil, Beloki. Van Basten zal Vermaelen doorschuiven naar het centrum, zoals hij dat wel vaker heeft gedaan. Of hij moet heel origineel uit de hoek komen met een basisplek voor Silva en een centrum Oleguer-Wiel. Die kans acht ik hoe dan ook nog kleiner.
Bakircioglü blijft in Amsterdam
door Van onze Telesportredactie
Ah, oke.Peter schreef:In ieder geval consistenter inderdaad. Kun je namelijk de rest van je achterhoede 'gewoon' laten staan. Ik redeneer alleen even vanuit het oogpunt van Marco van Basten en houd mijn eigen opstelling er even buiten.Beloki schreef:Nihil of niet, het zou wel het beter zijn om Vermaelen linksback te zetten en Lindgren naar achteren te halen. Lindgren op het middenveld voegt niks toe.Peter schreef:Die kans acht ik nihil, Beloki. Van Basten zal Vermaelen doorschuiven naar het centrum, zoals hij dat wel vaker heeft gedaan. Of hij moet heel origineel uit de hoek komen met een basisplek voor Silva en een centrum Oleguer-Wiel. Die kans acht ik hoe dan ook nog kleiner.
AjaxlifeEn dan nu het positieve nieuws: Ajacieden die online zijn kunnen donderdag ook de eerste twintig minuten van Olympique Marseille - Ajax live volgen. De NOS heeft AjaxLife.nl kort na het avondeten laten weten dat er via haar digitale thuis een stream van de wedstrijd wordt aangeboden.
Blij dat ik glijd
Op televisie wordt pas na negen uur live overgeschakeld naar Marseille omdat er in Vancouver een WK pootje over wordt gehouden. Liefhebbers van Friese folklore zullen het wel zonder prijsuitreiking moeten doen; tegen die tijd is toch echt Ajax aan de beurt. Zelfs op televisie.
Toch voorziet de redactie van Ajaxlife.nl de nodige problemen: in lang niet iedere kroeg werkt WiFi en er moeten biertjes vastgehouden worden en geen laptop. Plus dat er dan, stel dat er weer een zondagsschot binnen vliegt, wel heel erg opgepast moet worden met juichen.
KEEPERSSOAP BIJ AJAX HOUDT AAN
AMSTERDAM, woensdag
Het is nog altijd onduidelijk welke keeper morgenavond het Ajax-doel zal verdedigen in de UEFA-Cupwedstrijd tegen Olympique Marseille. Maarten Stekelenburg en Kenneth Vermeer zijn de geselecteerde keepers van de Amsterdammers. Het is nog niet bekend of Stekelenburg al voldoende fit is om te beginnen. De doelman van het Nederlands elftal verloor vorige week ruim vier kilo toen hij buikgriep had. Hij klaagde ook over een pijnlijke schouder. Kenneth Vermeer speelde maandag uit voorzorg al niet met Jong Ajax tegen Jong FC Utrecht.
Eyong Enoh is op tijd fit voor het duel in de UEFA Cup. De middenvelder had gisteren tijdens een laatste test geen last meer van de liesblessure die hem afgelopen week aan de kant hield. Ook Vurnon Anita neemt vandaag het vliegtuig richting Frankrijk. Hij is hersteld van een heupblessure.
Evander Sno, zondag tegen ADO Den Haag nog basisspeler, blijft net als Kennedy Bakircioglu achter in Amsterdam. Trainer Marco van Basten heeft rechtsback Bruno Silva wel opgenomen in zijn selectie. Verdediger Rob Wielaert is namelijk niet speelgerechtigd voor Ajax in de UEFA Cup. Gabri en Jan Vertonghen zijn nog steeds geblesseerd.
Luis Suarez, Thomas Vermaelen, Enoh en Rasmus Lindgren missen bij een volgende gele kaart de return van volgende week woensdag in Amsterdam. Bij Olympique Marseille kunnen sterspelers Ben Arfa en Bakari Koné zich geen prent meer permitteren. Ronald Zubar mist morgen de wedstrijd van zijn club tegen Ajax. De verdediger is geschorst naar aanleiding van een gele kaart die hij twee weken geleden tegen FC Twente kreeg.
Beste,
De NOS zendt op donderdag 12 maart twee belangrijke sportevenementen uit; de 8e finales van de UEFA Cup en de WK Afstanden schaatsen in Vancouver. We kunnen maar op 1 net uitzenden, wat betekent dat we keuzes moeten maken. W e laten beide evenementen op de - binnen onze mogelijkheden - best mogelijke manier zien. Het schaatsen begint om 20.30. Dan is het voetbal nog niet bezig. Logischerwijs maken we de eerste afstand bij het schaatsen af, waardoor we de eerste 20 minuten van de wedstrijd OM-Ajax missen. Daarvan laten we vervolgens kort de hoogtepunten zien om de resterende 65 minuten live uit te zenden. Het grootste deel van de wedstrijd Olympique Marseille-Ajax wordt dus live uitgezonden. De huldiging van het schaatsen wordt later uitgezonden en de 3000 meter (dames) is pas na het voetbal - in uitgebreide samenvatting - te zien. Wij denken daarmee het grootste deel van het publiek te bedienen.
Daarnaast is zojuist besloten dat de UEFA Cup-wedstrijd Olympique Marseille-Ajax geheel live is te volgen via
www.nos.nl