Ajax Amsterdam-NAC Breda 12-12-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Verdient het basiseltal het -door Van Basten gegeven- krediet?

Ja, ik weet zeker dat deze ploeg goed in elkaar steekt
10
28%
Ja, nog even aanzien
11
31%
Nee, ze hebben al genoeg tijd gekregen en het is nog steeds slecht: WIJZIGEN!
15
42%

Totaal aantal stemmen: 36

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr dec 12, 2008 5:02 pm

Hoe dan ook...ik heb er zin an, zegt zij die bijna naar het voorland vertrekt... :ajaxsmiley.gif:

Veel voetjebalplezier allemaal hopelijk! :tifoajax.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr dec 12, 2008 5:35 pm

Ramona schreef:Hoe dan ook...ik heb er zin an, zegt zij die bijna naar het voorland vertrekt... :ajaxsmiley.gif:

Veel voetjebalplezier allemaal hopelijk! :tifoajax.gif:
Ik hoop er al jaren op!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr dec 12, 2008 6:28 pm

om de licht sturende poll te beantwoorden: wijzigen!!! net als een amsterdamse winkelstraat is Ajax ook nooit klaar.

ik denk ook dat ajax meer zwakke schakels heeft dan stevige onderdelen en dat Ajax de huntelaar-miljoenen moet gebruiken om het defensieve deel van het middenveld te verstevigen. Een opvolgertje voor Oleguer en die senegalees van odense BK lijkt me wel wat als opvolger voor hunt. ook de nigeriaan utaka zou ik testen, voordat blind weer de verkeerde spits meeneemt.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr dec 12, 2008 7:11 pm

Scherrer schreef:
LucaS schreef:Natuurlijk Spijkert, maar ervan uitgaan dat het een makkie wordt, nog wel door degenen die beweren dat Ajax geen fuck meer voorstelt, is ook wat overdreven
Dat heet indekken, LucaS. Als je al maanden roept dat alles wat Ajax doet k*t is, dan moet je uiteraard wél een reden klaar hebben liggen om een overwinning op de nummer 4 van de competitie te bagatelliseren. Jouw 'managen van de verwachtingen' kun je trouwens ook gebruiken. Gewoon de lat zo hoog mogelijk leggen, dan kan je vanavond weer zeuren!

Ik verwacht een moeilijke overwinning op een NAC dat anti-voebal gaat spelen van een niveau datwij bij Twente-uit deden. Veel sterkte in het stadion dus.
Als je amper kan winnen van Volendam, dan zal het wel lastig worden inderdaad. NAC mist alleen de sterkhouders, dus wat betreft moet je wel kunnen winnen. Doe maar 2-0.

Overigens ik zeik niet eens op de prestaties, want dat gaat zo met vallen en opstaan nog wel, maar meer op het getoonde veldspel. Ik vind dat namelijk helemaal niets bijzonders.

999

Bericht door 999 » vr dec 12, 2008 7:30 pm

Oei .. Als dat maar goed gaat ... :blush.gif:
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 12, 2008 7:58 pm

Voetske schreef:Heen en weer, heen en weer ...
Tegen die ploeg speelden we vorige week, Voetske. :smallgrin.gif:

Maar ik begrijp wat je bedoelt, Van Basten is inderdaad nog zoekende naar zijn ideale formatie. Zo vreemd is dat niet, want het gros van deze selectie is nogal onbestendig.

Kijk naar jongens als vd Wiel, Vermeer, Enoh, Urby, Sarpong, de Jong: het gaat met ups en downs. Ze spelen goede wedstrijden, maar tussen die goede wedstrijden spelen ze zwak en/of maken belangrijke fouten. Zaken als leeftijd, gebrek aan fysieke - en mentale volwassenheid, blessuregevoeligheid staan een constante prestatiecurve vooralsnog in de weg. Die jongens hebben nog niet het vermogen om op mindere dagen ingetogen te spelen en 'gewoon' hun basisniveau te halen. Dat basisniveau is wat we missen: als ze goed zijn, loopt het prima. Als ze slecht zijn, zijn ze ook echt slecht...
Simpel zat: Van Basten heeft nog te weinig zekerheidjes. Het zekerheidje van vandaag kan volgende week weer een onzekerheidje zijn en andersom. Kijk naar Enoh: ik vond 'm tegen PSV zeer goed spelen. Tegen AZ en HSV had ie het loodzwaar. Vermeer: tegen Twente beslissend, maar... tegen Utrecht ook. ;-((

Dat maakt het voor een trainer niet makkelijk om aan een bepaalde formatie vast te houden. Enoh presteert de laatste weken minder, wat moet je doen als trainer? Laat je 'm staan zodat ie kan leren (en fouten maken die de teamprestatie kunnen schaden)? Of vervang je 'm door iemand die wellicht beter in z'n vel steekt op dit moment? Het laatste, lijkt me. Ik heb de laatste seizoenen wel genoeg excuses voor slechte prestaties gehoord... Saneren, bouwen en presteren dienen dit seizoen hand in hand te gaan. Het liefst met goed voetbal...

Met dat laatste wil het nog niet zo vlotten, al vind ik dat Ajax dit seizoen een aantal goede (delen van) wedstrijden heeft gespeeld. Qua prestaties en qua snijden in de selectie gaat het m.i. behoorlijk. Over bepaalde aankopen kun je twisten, maar het feit dat allerlei lusteloze 30-ers, die riante salarissen opstreken en weinig tot niets brachten, zijn vervangen door jochies uit de opleiding is een goede zaak.

Vraag is nu wat Van Basten moet doen om tot meer regelmatig goed voetbal te komen om zodoende kampioen te worden. Defensief zijn we nog altijd dun bezet. Ajax was in de zomer bezig met Henrique en Wielaert (en volgens een betrouwbare bron met nog 2 spelers) om de defensie te versterken. Dus ik neem aan dat er in de winterstop een verdediger aangetrokken zal worden. Daar mag dan wat mij betreft rustig een x-aantal miljoenen in geinvesteerd worden. Iemand die de defensie kan leiden, goed kan opbouwen en sterk is in het defensieve werk (koppen, tackle, duels winnen) zal het e.e.a. kosten. Maar die investering haal je er makkelijk uit wanneer je kampioen wordt en CL speelt...

I.m.o. heeft Ajax aanvallend voldoende potentieel. Ik zie de noodzaak van een miljoeneninvestering daar niet. Misschien een jong talent (Bodul, Castillon) toevoegen, misschien een talent voor een redelijk bedrag van buiten halen en af en toe ervaring laten opdoen... Met Sulejmani heb je m.i. de beste speler in de HCE ter beschikking. Suarez zal wedstrijden blijven beslissen, Cvitanic neemt veel vuil werk op zich waarvan Mira en Luis kunnen profiteren. Leonardo kan als invaller wat bewegen en Sarpong en Urby kunnen voorin ook gebruikt worden...

Het feit dat we geen dominante '10' hebben, is m.i. een groter probleem. De Jong is dit seizoen meestal door de mand gevallen op die plek, Suarez en Sulejmani zijn teveel aanvaller, Sarpong is geen spelbepalende speler, Kennedy heeft er de brains voor maar heeft het fysiek van een oude man. Aisatti zou het moeten doen, maar wordt die ooit fit? En als ie fit wordt, heeft ie dan het vermogen om Ajax voetballend bij de hand te nemen? Ik heb daar m'n twijfels... De overige middenvelders zouden het gebrek aan een echte '10' moeten compenseren, maar het probleem daar is dat ze voetballend te weinig inbreng hebben. Enoh, Lindgren, Gabri en Sno zijn brekers en/of controleurs.

Wanneer Ajax een sterke verdediger aantrekt, zou Vertonghen weer op het middenveld kunnen spelen. Maar op '4' doet ie het ook prima, heeft zich sterk ontwikkeld. Lastige keuze dus. Zijn ontwikkeling pleit er wel voor om talenten die op de drempel tussen Ajax-1 en Ajax-2 staan, net als Vertonghen destijds, te verhuren. Laat Anita, vd Heijden, de Jong en Martina maar een half seizoen tegen degradatie knokken bij Volendam of de Graafschap ofzo. Worden ze niet slechter van...

Hoe dan ook: volgens mij is Van Basten op de goede weg, maar hij is er nog lang niet. De patient Ajax vertoont tekenen van herstel, maar het is nog lang niet je dat. Ben benieuwd hoe men de volgende stap denkt te kunnen maken. Hopelijk maakt de winterstop ons wat dat betreft wat wijzer.

999

Bericht door 999 » vr dec 12, 2008 8:02 pm

Siem de jong op tien .. weer anders ..
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 12, 2008 8:08 pm

Vermeer
VD Wiel, Oleguer, Vertonghen, Vermaelen
Lindgren, De Jong, Urby
Suarez, Dario, Sulejmani

Jesse

Bericht door Jesse » vr dec 12, 2008 8:10 pm

Erg licht middenveld.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr dec 12, 2008 8:12 pm

Volgens mij staan Vermaelen en Urby omgedraaid, tenminste zo zag het op de training eruit. Laten we het hopen!!

Verder hoop ik dat Siem de Jong, VD Wiel en Lindgren worden gewisseld voor Blind, BS en Enoh.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 12, 2008 8:14 pm

Hup, Urby naar achteren en Vertonghen naar het middenveld!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 12, 2008 8:15 pm

Vedette-10- schreef:Volgens mij staan Vermaelen en Urby omgedraaid, tenminste zo zag het op de training eruit. Laten we het hopen!!
Vermaelen als middenvelder :confused.gif:
Vertonghen naar 't middenveld en Vermaelen naar 't centrum (Urby linksback), kan ik me voorstellen.

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 12, 2008 8:16 pm

Bertje schreef:Hup, Urby naar achteren en Vertonghen naar het middenveld!
Nee!

En Vedette-10 weet nu al wie er gewisseld moeten worden. Knap. Geef meteen even aan in welke minuten die wissels moeten worden doorgevoerd. :smallgrin.gif:

Wat een vermoeiend geval....

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr dec 12, 2008 8:17 pm

Ajaciedjuh schreef:
Vedette-10- schreef:Volgens mij staan Vermaelen en Urby omgedraaid, tenminste zo zag het op de training eruit. Laten we het hopen!!
Vermaelen als middenvelder :confused.gif:
Vertonghen naar 't middenveld en Vermaelen naar 't centrum (Urby linksback), kan ik me voorstellen.
dus toch weer wijzigen :blush.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 12, 2008 8:41 pm

Leo Driessen :-((

mattie

Bericht door mattie » vr dec 12, 2008 8:43 pm

Ajaciedjuh schreef:Leo Driessen :-((
ik had ff de hoop zonder geluid.. Viel hier ff weg.

Maar een prettige wedstrijd allemaal

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr dec 12, 2008 8:43 pm

Heb er niet echt vertrouwen in met deze opstelling. Urby controlerende middenvelder? Pffff

Laudrup

Bericht door Laudrup » vr dec 12, 2008 8:44 pm

Come on AJAX!!! :hupajax.gif: :onfire.gif: :ajaxscarf.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr dec 12, 2008 8:45 pm

Trab schreef:Heb er niet echt vertrouwen in met deze opstelling. Urby controlerende middenvelder? Pffff
Inderdaad. Liever Vertonghen daar en Urby op de back.

Come on!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr dec 12, 2008 8:47 pm

Lekker vd Wiel... bijna 0-1 na 8 seconden.

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 12, 2008 8:49 pm

vd Wiel: idioot.

mattie

Bericht door mattie » vr dec 12, 2008 8:54 pm

brigade zuid schreef:Lekker vd Wiel... bijna 0-1 na 8 seconden.
niet alleen hij, maar vermaelen en oleguer passen ook lekker in... :confused.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » vr dec 12, 2008 8:58 pm

Ze kunnen met zijn allen niet eens een fatsoenlijke pass geven die aankomt, ze kijken niet waar ze naartoe passen. De Jong heeft twee man om zich heen, struikelt half, wil in paniek de bal kwijt dus die tik hem maar ergens in het midden naartoe. Klungel. Continue is het pass -> balverlies.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr dec 12, 2008 8:59 pm

Echt verschrikkelijk slecht, ik schrik me kapot.

Oleguer is echt volledig de weg kwijt, is het stress?
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr dec 12, 2008 9:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr dec 12, 2008 8:59 pm

Niet om te zeuren hoor... maar dit is echt godvergeten slecht en slap tot dusver...

Plaats reactie