LG Amsterdam Tournament 2008
Tja...Toch jammer dat we dit jaar dan geen (voorronde) CL spelen met onze sterkste selectie sinds vele jaren.GangstaRiB schreef:Na de 70ste minuut was de koek op. Jammer, maar begrijplijk.
Nog een paar weken voorbereiding en meer trainen op de verdediging en we zijn er klaar voor. Serieus.
Volgend jaar zijn Suarez en KJH zeker weg.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Ik ben daar geen voorstander van, Joey, dat zal bekend zijn.joey schreef:Een vraagje aan Luuk: wat vond je van deze wissel? Een verdedigender speler inbrengen om de voorsprong vast te houden. Wat dus faliekant mislukte.Jöhnk schreef:Goed. Nadat hij eruit was was de balvastheid op het middenveld en dus de controle volkomen weg.generaal schreef:Hoe speelt Aissati?
En als Donald dan ook steeds zo opzichtig zijn mannetje laat lopen geef je de tegendoelpunten weg.![]()
Niets nieuws onder de zon: slechte verdediging, slechte omschakeling. Toen Arsenal even aanzette, liepen ze er aan alle kanten door.
Vanavond duidelijk te zien: Oleguer kan er niet veel van.
Maar goed, Arsenal is klaar, is langer in voorbereiding en moet vanaf woensdag al serieus aan de bak. Dat met name de laatste 20 minuten Ajax overlopen werd is dus absoluut niet raar.
Oleguer speelde een behoorlijke wedstrijd, hij had natuurlijk wel 2 middenvelder links naast zich staan. Waarbij gezegd moet worden dat met name Anita het prima heeft gedaan.
Ik vond het opvallend dat Ajax tot 20 minuten voor tijd niet voor Arsenal onderdeed. We zijn duidelijk op een heel goede weg
I think I lost my fucking headache
Jammer? Godzijdank spelen we geen VCL. Goede kans dat we weer op onze bek zouden gaan. In verdedigend opzicht zijn we nog niets beter dan vorig seizoen.De Dominee schreef:Tja...Toch jammer dat we dit jaar dan geen (voorronde) CL spelen met onze sterkste selectie sinds vele jaren.
Het stinkt aan alle kanten!
- Ajaciedjuh
VZ schreef:Van Basten: 'We kunnen tevreden zijn"
zaterdag 09 augustus, door AFCA95, Amsterdam, 09:27u, voetbalzone.nl
Ajax verspeelde vrijdagavond voor eigen publiek tijdens het Amsterdam Tournament een voorsprong van 2-0 tegen Arsenal, maar hoofdtrainer Marco van Basten kijkt toch tevreden terug op de ontmoeting. De Engelse topclub, komende woensdag tegenstander van FC Twente in de derde voorronde van de Champions League, stelde na rust orde op zaken en zorgde voor een 2-3 eindstand op het scorebord. "Ik denk dat we tevreden kunnen zijn. We hebben goede en mooie dingen laten zien", vertelde Van Basten na afloop. Luis Suárez en Klaas-Jan Huntelaar sloegen kort achter elkaar op fraaie wijze toe, maar de Engelsen hadden uiteindelijk minder dan een halfuur nodig om zich alsnog langs de thuisploeg te spelen. De sterk keepende Maarten Stekelenburg kon niet voorkomen dat Emmanuel Adebayor, die twee keer scoorde, en Nicklas Bendtner de Ajacieden een lesje gaven in efficiënt spel.
"Arsenal is ook verder in de voorbereiding dan wij zijn’’, schetste Van Basten een verschil tussen Ajax en Arsenal. "Toen wij er doorheen zaten, schakelde Arsenal een tandje hoger. Als je dan zelf ook wat slordig bent, dan gaat het snel. Arsenal heeft ook goede spelers. Het is een absolute topploeg. Wat dat betreft hebben we vandaag goed tegenpartij geboden. We hebben een goede prestatie geleverd. Vooral in het begin liep het redelijk en we scoorden twee goede goals. Dat geeft vertrouwen.’’
Collega Arsène Wenger was vol lof over het vertoonde spel van de Amsterdammers. "Het was een intense wedstrijd. Ajax bood meer tegenstand dan we hadden verwacht. Het was voor ons daarom gevaarlijk naar voren te gaan en ruimte weg te geven. Ajax scoorde twee mooie doelpunten en waren heel precies in de afwerking. Na rust konden ze het hoge tempo niet vasthouden en kregen wij meer kansen. Ik moet Ajax alle credits geven. Ze beschikken over een sterke voorhoede. Ik was onder de indruk."
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Ik vond de wedstrijd zeer vermakelijk eigenlijk. Jammer dat Anita net te klein was en verkeerd stond, dat de achterbal van Adebayor niet gezien werd en dat Schilder een behoorlijke blunder maakte. Dat had je twee goals gescheeld. Arsenal is wel even iets anders dan Dortmund, Celtic of Newcastle. Maar nogmaals, uitslagen in oefenpotjes zeggen me niet zo veel, al is het altijd lekker als je zoiets wint natuurlijk.
- InnerHarbour
De uitslag zegt me ook niet veel. Wat me wel iets zegt, is dat ik de problemen van vorig seizoen weer de kop zag opsteken. Zwak collectief verdedigen van het team, zwak verdedigen individueel, zwakke omschakeling. Wat dat betreft zijn we nog helemaal niets opgeschoten. Vooralsnog zijn we in aanvallend opzicht, met Sulejmani en Aissati, ongetwijfeld sterker dan vorig seizoen, maar daar lagen de problemen niet. Die lagen achterin en daar is niets aan gedaan.
Dat is echt onzin. Ajax speelde tegen een ploeg die het omschakelen als één van de beste beheerst. Ajax zal niet vaak tegenstanders treffen die in drie passes vanuit de eigen verdediging voor het vijandelijke doel is zoals bij de eerste kans in de eerste helft. Meesterlijk. Je vind het opvallend leuk om conclusies te verbinden aan een vriendschappelijke wedstrijd tegen een Europese topploeg die al klaar is met de voorbereiding, daar waar je bij andere gelegenheden roept dat oefenwedstrijden niets zeggen.joey schreef:De uitslag zegt me ook niet veel. Wat me wel iets zegt, is dat ik de problemen van vorig seizoen weer de kop zag opsteken. Zwak collectief verdedigen van het team, zwak verdedigen individueel, zwakke omschakeling. Wat dat betreft zijn we nog helemaal niets opgeschoten. Vooralsnog zijn we in aanvallend opzicht, met Sulejmani en Aissati, ongetwijfeld sterker dan vorig seizoen, maar daar lagen de problemen niet. Die lagen achterin en daar is niets aan gedaan.
Ajax was gelijkwaardig aan een topfit Arsenal, tot het moment dat het verschil in conditieopbouw doorslaggevend werd. De individuele fouten in onze verdediging werden gemaakt in die fase en door spelers die geen verdediger zijn en daar logischerwijze straks dus ook niet zullen worden opgesteld
I think I lost my fucking headache
Arsenal ging inderdaad niet voluit (zeker niet in de eerste helft) en bovendien was Ajax helemaal niet gelijkwaardig. Arsenal had wel acht doelpunten kunnen maken.
Op zich hecht ik weinig waarde aan de uitslag. Wel vind ik het heel vervelend dat de kwalen van vorig seizoen weer de kop opsteken.
Op zich hecht ik weinig waarde aan de uitslag. Wel vind ik het heel vervelend dat de kwalen van vorig seizoen weer de kop opsteken.
- Ajaciedjuh
Ik stel voor dat we een jank-hoekje gaan openen. Een lekker forum om ff lekker uit te huilen.
Wat een negativiteit. Wie nu echt denkt dat Ajax na een paar goede aankopen, binnen 3 weken weer met de top van Europa mee kan, is echt niet wijs.
Ik heb gisteren tenminste weer wat voetbal bij Ajax gezien en dat is alweer lang geleden. Dat we achterin wat nodig hebben, is duidelijk. Als we vervolgens ook nog verder ingespeeld raken (en er komen nog spelers terug), dan ga ik de Nederlandse competitie met vertrouwen in.
Wat een negativiteit. Wie nu echt denkt dat Ajax na een paar goede aankopen, binnen 3 weken weer met de top van Europa mee kan, is echt niet wijs.
Ik heb gisteren tenminste weer wat voetbal bij Ajax gezien en dat is alweer lang geleden. Dat we achterin wat nodig hebben, is duidelijk. Als we vervolgens ook nog verder ingespeeld raken (en er komen nog spelers terug), dan ga ik de Nederlandse competitie met vertrouwen in.