Ajax - RKC Waalwijk (KNVB-beker)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 18, 2007 11:07 pm

Logisch. Om adequaat te reageren op een steekpass moet je bij voorkeur snel zijn. KJH heeft de startsnelheid van een dieseltruck. :aai:
Het stinkt aan alle kanten!

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo apr 18, 2007 11:07 pm

Jöhnk schreef: Sneijder en KJH klikken trouwens nog steeds niet. Sneijder wil steekpassjes geven; KJH wil de bal in de voeten.
Heeft KJH eenvoudigweg ook niet de snelheid voor. Of de steekpass moet wel heel erg op maat zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 18, 2007 11:08 pm

Hé Nestor, we zijn het eens! :xyxthumbs:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo apr 18, 2007 11:10 pm

Klopt. Maar goed, dat weet je, om met Ome Danny te spreken. ;) Ik zou Sneijder iets meer teruggetrokken laten spelen.

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo apr 18, 2007 11:11 pm

joey schreef:Hé Nestor, we zijn het eens! :xyxthumbs:
:D

Dat zijn we toch wel vaker?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 18, 2007 11:12 pm

Zeker. Maar in dit geval was het: twee zielen, één gedachte! :yes: :D

Sneijder kan moeilijk naar de positie van De Mul uitwijken om van daar uit een voorzet op maat op KJH te geven. KJH heeft het liefst voorzetten, zo scoort hij het meest.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 18, 2007 11:16 pm

Sneijder kan iets meer als spelverdeler en iets minder als afmaker spelen. Op dit moment ziet het spel van Ajax in en om de 16 er een beetje moeizaam uit. Ik denk dat er meer gescoord kan worden in een iets andere veldbezetting.

En Sneijder is nu niet de slimste speler, he. Het is geen sinecure om 4 spelers (11,7,9,10) in een kleine ruimte te laten functioneren. Zoals Litmanen tussen de linies door bewoog, kan Sneijder dat niet.

999

Bericht door 999 » do apr 19, 2007 12:29 am

Wat . tien miljoen voor Babel ?, okee verkocht .. en dan lees ik hier dat sommige het een prestatie vinden dat AJAX niks weggeeft tegen de nummer 17 van de eredivisia .. lol,

De voorhoede van AJAX heeft zeggen en schrijven anderhalve goede aanval op de mat laten zien, waarvan de eerste in de 45e. minuut.Babel, KjH, de Mul en Sneijder hebben elkaar niet een keer weten te vinden.Sneijder die telkens telaat aansloot op KjH.Emanuelson die nog steeds dezelfde fouten, vergeet terug te dekken en weer onnodig balverlies leed, maakt als 3 jaar geleden.

En dat dat bewegen zonder de bal.Niet een keer heb ik een speler kunnen betrappen dat ie de bal in bweging ontvangt, alles uit stilstand.Ogarau beweijst wedstrijd op wedstrijd dat ie niet kan verdedigen.Er waren +- 3 momenten waar de bal in een keer raken rondging, in 2 van die momenten eindigde dat in een bal in het luchtledige.

Lichtpuntjes ?, behalve dat de Rkc keeper ons meehielp door twee houdbare/pakbare ballen te verprutsen tot doelpunten ?, effe denken, oja kweet het .. dat Babel nu niet in de 85e minuut gewisseld werd ... stuitend is ook om te lezen dat deze "klinkende zege " AJAX extra vertrouwen geeft om de titelstrijd, pfft wedstrijdjes tegen Sparta en Willem II .. tjonge wat is dit AJAX toch diep gezonken ...
Blij met de punten ...

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do apr 19, 2007 1:19 am

Ach, Voetske laat het toch gewoon over je heen komen, kampioenschap of niet ... ;)

999

Bericht door 999 » do apr 19, 2007 7:29 am

:D
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » do apr 19, 2007 7:37 am

Blunderende keeper RKC helpt Ajax: 3-1

Knokkend naar finale

AMSTERDAM, donderdag
In tegenstelling tot Ajax kon RKC prat gaan op een uitstekende bekerserie, met een triomftocht langs Feyenoord, Sparta en Roda JC. Voor de bekerhouder was het doodgewoon een must om RKC 2, ADO Den Haag, Haarlem, Willem II en uiteindelijk RKC 1 te verslaan. De eindstrijd halen over de rug van een reserveteam, een degradant, een eerstedivisieclub en twee staartploegen en dat ook nog eens in drie thuiswedstrijden; makkelijker kun je het een drukbezette topclub niet maken. Toch was die laatste klus de uitzondering op de regel. Bikkelend en bijtend hield RKC ruim een uur stand: 3-1.

Gistermiddag tekende Adrie Koster ten burele van Martin van Geel nog een contract voor twee jaar als trainer van Jong Ajax. Het moet een vreemde gewaarwording geweest zijn, wetende dat RKC een paar uur later op dezelfde plek de kans kreeg om geschiedenis te schrijven. Nog geen vijf maanden geleden was Koster nog de technische chef in Waalwijk. Hij kreeg RKC niet aan de praat, mede omdat hij het zonder de gewenste versterkingen moest doen. Voor zijn opvolger Mark Wotte gingen echter allerlei deuren open en directe degradatie is inmiddels afgewend.

Wotte vertelde dat zijn ploeg al wekenlang finales speelt. Dat blijkt inderdaad uit de strijdwijze. Innige verbetenheid heeft zich meester gemaakt van zijn spelers. De bekerconfrontatie had daarom veel weg van het recente competitieduel. Ajax begon wederom slecht en wist zich geen raad met een vroege voorsprong. Al na tien minuten scoorde Wesley Sneijder met een weergaloze vrije trap van circa 25 meter. Het gebeurde op een moment dat Ruud Berger langs de lijn voor een blessure werd behandeld. Later bleek hij zijn sleutelbeen te hebben gebroken. Wotte bracht zijn ergernis over aan de vierde official. Vreemd genoeg had de coach een tv-scherm naast zich staan. Hoewel tegen de regels, keek hij daar graag naar. Een paar minuten later werd de beeldbuis verplaatst om verdere discussies te vermijden.

Niet alleen Wotte, ook Henk ten Cate manifesteerde zich met regelmaat. Beiden hadden het in die onrustige fase druk met hun elftal en met Bossen. Het kostte de arbiter moeite alle overtredingen en geniepigheden waar te nemen. Als horzels zaten de spelers RKC immers hun tegenstanders op de huid. Met name Klaas-Jan Huntelaar moest het ontgelden en Tarik Sektioui lag overhoop met Edgar Davids. Huntelaar ging zelfs met een bloedneus naar de grond toen Milano Koenders hem vol in het gezicht sloeg. Een dergelijke aanpak wordt in Amsterdam verafschuwd, maar RKC toonde opnieuw aan dat het succesvol kan zijn. En wie verwijt het de club?

Toen RKC een door Ajax uitgeschoten bal niet teruggaf, was het de Amsterdammers duidelijk welke kant het op ging. Als de fraaie volley van Davids niet tegen de vuisten van Erwin Lemmens maar tegen het net was gekomen, zou de wedstrijd vermoedelijk vroegtijdig (16e minuut) zijn beslist. Omdat Ajax in de eerste helft te weinig afdwong – alleen nog een kopbal van Huntelaar – bracht een schlemielige ingreep van John Heitinga de ploeg meteen in het nauw. Via zijn knie viel de bal uit een voorzet van Hans van de Haar achter Maarten Stekelenburg.

Vol goede moed marcheerde het gele leger na de hervatting langs dezelfde route door richting de droom. Binnen acht minuten lagen er vier Ajacieden op de grond. ,,We zijn niet bang geweest, hebben gestreden voor onze kansen onze huid zo duur mogelijk verkocht”, zei Wotte achteraf.

De worsteling zou nog twintig minuten duren. Ajax was nu agressiever dan RKC en hanteerde een hogere balsnelheid. Voor de tweede keer had Lemmens geen antwoord op de specialiteit van Sneijder. Hij kreeg de bal niet klemvast en Gabri was er het snelst bij: 2-1. ,,Het zijn ontzettend lastige ballen voor een keeper, ook al komen ze recht op hem af”, zei Sneijder, de man met de beste trap van Nederland.

Nu bleek het genoeg voor de zege, die in de slotfase dankzij een intikker van invaller Nicolae Mitea – na een overigens ragfijne aanval – iets meer kleur kreeg. Op 6 mei volgt andermaal een bezoek aan het stadion waar Ajax zich zo lekker thuis voelt: De Kuip.

Ajax-RKC Waalwijk 3-1 (1-1). 12. Sneijder, 32. Heitinga (ed.), 66. Gabri 2-1, 88. Mitea 3-1. Gele kaart: Gabri, Emanuelson (Ajax), Janssen (RKC). Scheidsrechter: Bossen. Toeschouwers: 34.600.
De T.
Blij met de punten ...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do apr 19, 2007 7:42 am

Allemaal leuk en aardig, maar je vergeet dat ze met 11 man 90 minuten lang in hun eigen 16 hingen. Probeer daar maar eens doorheen te komen, dat lukt een Ronaldinho ook niet. Eigenlijk nog knap dat ze er 3 gemaakt hebben. Verder niet zo zeuren, we kunnen weer een daggie naar De Kuip :headbang:

999

Bericht door 999 » do apr 19, 2007 7:51 am

Nou daar zijn we mooi klaar mee dan, 90% van de elftallen wat naar de Arena komt gaat met 11 man voor hun eigen zestien liggen.

Ik had in het begin van het seizoen de hoop dat HtC, die komt tenslotte van het grote Barca, juist wat meer voetbal in het elftal zou kunnen slijpen om dit soort tegenstanders te elimineren.Maar helaas ..
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do apr 19, 2007 8:08 am

Jesse schreef:Koenders speelde inderdaad sterk. :yes:
Maar was een grote prutser bij AJAX, zowel in jong ajax als in de A1

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do apr 19, 2007 8:27 am

Voetske schreef:Nou daar zijn we mooi klaar mee dan, 90% van de elftallen wat naar de Arena komt gaat met 11 man voor hun eigen zestien liggen.

Ik had in het begin van het seizoen de hoop dat HtC, die komt tenslotte van het grote Barca, juist wat meer voetbal in het elftal zou kunnen slijpen om dit soort tegenstanders te elimineren.Maar helaas ..

Dat klopt, daarom lijkt het altijd alsof Ajax niet goed speelt, maar ik heb zeker de tweede helft de absolute wil gezien om te winnen, om iets te forceren en om erdoorheen te komen. Ik weet niet of je vroeger zelf gevoetbald hebt, maar het is lastig voeballen hoor als je 4 man voorbij moet.

999

Bericht door 999 » do apr 19, 2007 9:33 am

Spijker schreef:
Voetske schreef:Nou daar zijn we mooi klaar mee dan, 90% van de elftallen wat naar de Arena komt gaat met 11 man voor hun eigen zestien liggen.

Dat klopt, daarom lijkt het altijd alsof Ajax niet goed speelt, maar ik heb zeker de tweede helft de absolute wil gezien om te winnen, om iets te forceren en om erdoorheen te komen. Ik weet niet of je vroeger zelf gevoetbald hebt, maar het is lastig voeballen hoor als je 4 man voorbij moet.
De wil om te winnen is aanwezig, tja ik die zelf gevoetbald heeft vindt dat meer dan normaal.Natuurlijk is het moeilijk om vier man voorbij te komen, daar moet je dus ook als eenling niet aan beginnen zoals de Mul en Babel dat steeds probeerden.Dat, of in ieder geval de manier om dat de doen is, met snelle balcirculatie, goed positiespel, automatisme en bewegen zonder bal.Al van dat alles wat je bijjna nooit terug ziet bij dit AJAX.Verder is het ook nog steeds triest om te zien dat bijna elke aanval een idee erachter mist.De Mul, Babel geen pijl op te trekken .. die misen echt het voetbalverstand, ik blijf ze van die opwind poppetje vinden waar je nooit en te nimmer weet waar ze eindigen behalve dan bijna altijd op de verkeerde plek ...
Blij met de punten ...

Nihad

Bericht door Nihad » do apr 19, 2007 9:37 am

Ik vond Ajax vooral in de 2e helft prima voetballen. Heb mij prima vermaakt. En als onze buitenspelers nou eens hun dag wél hadden, dan hadden we ook veel ruimer gewonnen.

(ongelofelijke lul dat je bent Tom!)
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do apr 19, 2007 9:53 am

Voetske schreef:
Spijker schreef:

De wil om te winnen is aanwezig, tja ik die zelf gevoetbald heeft vindt dat meer dan normaal.Natuurlijk is het moeilijk om vier man voorbij te komen, daar moet je dus ook als eenling niet aan beginnen zoals de Mul en Babel dat steeds probeerden.Dat, of in ieder geval de manier om dat de doen is, met snelle balcirculatie, goed positiespel, automatisme en bewegen zonder bal.Al van dat alles wat je bijjna nooit terug ziet bij dit AJAX.Verder is het ook nog steeds triest om te zien dat bijna elke aanval een idee erachter mist.De Mul, Babel geen pijl op te trekken .. die misen echt het voetbalverstand, ik blijf ze van die opwind poppetje vinden waar je nooit en te nimmer weet waar ze eindigen behalve dan bijna altijd op de verkeerde plek ...
Ik ben het met je eens dat De Mul en Babel een drama waren gister. Ik baal ontzettend dat Perez zo weinig speelt, je ziet dat hij dat inzicht wel heeft. Die bal op De Mul bijvoorbeeld, geniaal!

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 19, 2007 10:07 am

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do apr 19, 2007 10:58 am

Mitea vindt de 3 punten het belangrijkste. :X

Jesse

Bericht door Jesse » do apr 19, 2007 11:25 am

Voetske schreef: De wil om te winnen is aanwezig, tja ik die zelf gevoetbald heeft vindt dat meer dan normaal.Natuurlijk is het moeilijk om vier man voorbij te komen, daar moet je dus ook als eenling niet aan beginnen zoals de Mul en Babel dat steeds probeerden.Dat, of in ieder geval de manier om dat de doen is, met snelle balcirculatie, goed positiespel, automatisme en bewegen zonder bal.Al van dat alles wat je bijjna nooit terug ziet bij dit AJAX.Verder is het ook nog steeds triest om te zien dat bijna elke aanval een idee erachter mist.De Mul, Babel geen pijl op te trekken .. die misen echt het voetbalverstand, ik blijf ze van die opwind poppetje vinden waar je nooit en te nimmer weet waar ze eindigen behalve dan bijna altijd op de verkeerde plek ...
Iets dat zomaar in me opkwam: als de Mul of Babel weer eens kansloos stilstaat aan de zijlijn met de bal, is het dan geen taak van Sneijder om zich aan te bieden en daardoor veel meer mogelijkheden te creëren? De makkelijke een-twee, in plaats van de variant die Ajax altijd doet (Babel speelt terug op Urby en gaat diep, Urby wacht en geeft hem dan door de lucht diep wat 9 van de 10 keer zorgt voor balverlies), of zelf een actie maken, of snel het spel verplaatsen ipv van nu het terugspelen op Ogararu/Urby wat weer zorgt voor eindeloos gepiel, of wegdraaien en snel de combinatie met Huntelaar zoeken, of als het allemaal niet kan alsnog de bal terugspelen op een Urby of Ogararu, geen vuiltje aan de lucht. Volgens mij kan Sneijder zich zoveel meer met het spel bemoeien.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jesse

Bericht door Jesse » do apr 19, 2007 11:25 am

Jöhnk schreef:Mitea vindt de 3 punten het belangrijkste. :X
Dat zijn nog eens uitspraken! :worshippy:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do apr 19, 2007 12:11 pm

Jöhnk schreef:Davids was sterk, inderdaad. :xyxthumbs:

Perez moet op 11. En Babel op de bank aub.
Ik vrees dat Babel altijd teveel spits zal blijven. En dat hij op die manier nooit goed bij Ajax zal passen, ondanks dat ik hem een groot talent vind. Ik zou proberen flink te cashen voor hem, komende zomer.
joey schreef:Denken jullie dat het nog wat wordt met Ogararu bij Ajax? Ik vrees het ergste voor die jongen. :aai:
Lijkt me een kwestie van een gehaaste en overbodige aankoop. Je maakt mij niet wijs dat er geen betere speler te vinden was. De enige miskoop van Van Geel die ook daadwerkelijk iets gekost heeft. Doodzonde van het geld.
Jöhnk schreef:Houd hem toch maar voor de zekerheid. ;)
Yes, je bent om! :cheer:

Overigens zag gisteren een toch wel vrij schokkend moment van Urby. RKC viel aan tegen twee verdedigers van Ajax (niet uit een counter) en aan onze linkerkant stond iemand vogelvrij. 10 Meter verderop stond Urby stil, te kijken naar hoe het allemaal liep en pas op het moment dat de pass werd gegeven holde hij naar z'n tegenstander. :sad:
Jöhnk schreef:Sneijder en KJH klikken trouwens nog steeds niet. Sneijder wil steekpassjes geven; KJH wil de bal in de voeten.
Eindelijk een medestander. :xyxthumbs:

Sneijder heeft z'n beste en meest functionele wedstrijden als linkshalf gespeeld.
Jesse schreef:Iets dat zomaar in me opkwam: als de Mul of Babel weer eens kansloos stilstaat aan de zijlijn met de bal, is het dan geen taak van Sneijder om zich aan te bieden en daardoor veel meer mogelijkheden te creëren? De makkelijke een-twee, in plaats van de variant die Ajax altijd doet (Babel speelt terug op Urby en gaat diep, Urby wacht en geeft hem dan door de lucht diep wat 9 van de 10 keer zorgt voor balverlies), of zelf een actie maken, of snel het spel verplaatsen ipv van nu het terugspelen op Ogararu/Urby wat weer zorgt voor eindeloos gepiel, of wegdraaien en snel de combinatie met Huntelaar zoeken, of als het allemaal niet kan alsnog de bal terugspelen op een Urby of Ogararu, geen vuiltje aan de lucht. Volgens mij kan Sneijder zich zoveel meer met het spel bemoeien.
Sneijder is niet de slimste voetballer en nogal zelfzuchtig. Hij is beslissend omdat hij nu eenmaal een fantastische schot en pass heeft, maar hij zou nog zoveel meer voor Ajax kunnen betekenen. Als hij vaker zou openen naar de buitenkant en zich vervolgens weer goed aanbiedt en positioneert krijgt hij veel meer ruimte (speciaal voor Wes: kan je lekker schieten, jongen!).

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do apr 19, 2007 12:25 pm

Thomas schreef:Eindelijk een medestander. :xyxthumbs:
Eindelijk? Zeg ik al een tijdje hoor.

Vind Babel overigens absoluut geen spits. Juist een aanvaller, maar geen vleugelaanvaller.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do apr 19, 2007 12:26 pm

Is dat zo? Zou kunnen hoor, maar ik weet nog dat ik er een maand of 4 geleden over begon en dat niemand het met me eens was.

Plaats reactie