Ajax - Austria Wien

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr nov 03, 2006 11:16 am

Pff, het AD was wel heel positief vanochtend. Die deden me bijna doen geloven dat Ajax gisteren met super aanvallend voetbal Europa heeft veroverd. Ik vond het, zoals ik van tevoren al had verwacht, een saaie wedstrijd. Dat is gewoon logisch aangezien deze tegenstander alleen maar verdedigd en totaal niet aanspreekt qua naam.

Echter op basis van deze wedstrijd te stellen dat Ajax er wel snel uit ligt? Ik vind het een beetje irritant dat mensen die het niet met het ontslag van Blind eens waren alleen maar zeuren nu op alles wat Ajax doet. Het is nooit goed, terwijl we een van de beste seizoenen in jaren draaien. (Wat ook niet zo moeilijk is, maar de vier trainers hiervoor slaagden er niet in.)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 03, 2006 11:17 am

Die Belgen hebben in eigen land de beker gewonnen, dus zo slecht zijn ze waarschijnlijk niet. Maar los daarvan, voor eigen publiek moest Austria toch iets laten zien. Gisteren lagen ze met tien man voor het doel, dat is gemakkelijker voetballen.
Die Manucharyan viel aardig in. :xyxthumbs:
Het stinkt aan alle kanten!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr nov 03, 2006 11:18 am

brigade zuid schreef:Gewoon een goed resultaat, ik snap er geen ruk van dat die Belgen van hun hebben kunnen winnen want zo extreem slecht zijn die Oostenrijkers nou ook weer niet.
Die Belgen zullen zo slecht niet zijn, ze hebben ook simpel van Sparta Praag gewonnen met 3-1 en hebben zich dus al officieus geplaatst voor de volgende ronde.
Met datzelfde Sparta Praag had Ajax vorig jaar nog alle moeite.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr nov 03, 2006 11:19 am

joey schreef:
Die Manucharyan viel aardig in. :xyxthumbs:
:yes: HtC was ook heel positief over hem gisteren.

Joey, die Belgen staan derde van onder in de competitie, dat is echt niks hoor.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr nov 03, 2006 11:21 am

Die Belgen winnen ook gewoon van Sparta Praag.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 03, 2006 11:22 am

Sparta Praag stelde vorig seizoen al niets meer voor. Ik verwacht dat Ajax daar simpel wint.
Ik ken dat hele Zulte Waregem niet, jullie wel? Nog nooit zien spelen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr nov 03, 2006 11:42 am

Arwin schreef:Echter op basis van deze wedstrijd te stellen dat Ajax er wel snel uit ligt? Ik vind het een beetje irritant dat mensen die het niet met het ontslag van Blind eens waren alleen maar zeuren nu op alles wat Ajax doet.
Nuance: op deze manier ligt Ajax er snel uit.

Ik verwacht overigens wel dat Ajax ver komt, want tegen de meer aansprekende tegenstanders speelt Ajax dit jaar steeds heel behoorlijk.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13835
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » vr nov 03, 2006 11:43 am

joey schreef:Sparta Praag stelde vorig seizoen al niets meer voor. Ik verwacht dat Ajax daar simpel wint.
Ik ken dat hele Zulte Waregem niet, jullie wel? Nog nooit zien spelen.
Nee, heb ze ook niet echt zien spelen.

Bekendere spelers:

Geert de Vlieger
Chris Janssens (logge Belg die ook bij Willem II heeft gebald)
Cedric Roussel (Belgische Appie Happie)
Aliyu Mohamed Datti (Nigeriaan die vooral furore maakte door als 16 jarige in te vallen bij Milan)
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr nov 03, 2006 11:45 am

Tegen de tijd dat we daar tegen spelen zijn we toch al lang geplaatst :cheer: :eusa_dance:

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr nov 03, 2006 11:45 am

Jöhnk schreef:
Arwin schreef:Echter op basis van deze wedstrijd te stellen dat Ajax er wel snel uit ligt? Ik vind het een beetje irritant dat mensen die het niet met het ontslag van Blind eens waren alleen maar zeuren nu op alles wat Ajax doet.
Nuance: op deze manier ligt Ajax er snel uit.

Ik verwacht overigens wel dat Ajax ver komt, want tegen de meer aansprekende tegenstanders speelt Ajax dit jaar steeds heel behoorlijk.
Dat staat me al meer aan. ;)

Ikzelf vind het eigenlijk net als in de CL een beetje afhangen van de loting om te kunnen voorspellen hoe ver je gaat komen. Er doen meer goede ploegen mee, of in ieder geval ploegen die ik op papier als goed inschat, dan ik had verwacht.
Ajax moet in ieder geval zorgen dat ze de poule winnen, dan krijg je een nummer 3 uit een andere poule als tegenstander. Zou je tweede worden, moet je tegen een afvaller uit de CL en dat kunnen ploegen als Werder Bremen zijn.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13835
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » vr nov 03, 2006 11:48 am

Spijker schreef:Tegen de tijd dat we daar tegen spelen zijn we toch al lang geplaatst :cheer: :eusa_dance:
Dat wel, maar ik vind het ook belangrijk om als eerste te eindigen in de poule. Anders heb je straks de kans dat je een afvaller uit de CL tegenkomt en die ontmoet ik liever wat later in het toernooi.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » vr nov 03, 2006 1:50 pm

Jinne schreef:
Deli schreef:En een zaadwedstrijd was het.
Rosales viel behoorlijk door de mand en Rosenberg lijkt behoorlijk op een dood spoor te zitten.
Lijkt me onzin om basis van deze wedstrijd daar conclusies over te trekken. Het was duidelijk dat HtC Manu en Jan speeltijd wilde geven en ?Rosales verdiende gewoon een wissel nadat ie die paardenstaart de 1e helft nauwelijk voorbij kwam.

Het zelfde geldt voor de wedstrijd in z'n geheel. Tuurlijk win je niet na de winterstop als je zo blijft spelen, maar dan speelt Ajax heus wel een stukkie beter.
Hmm...ik weet het niet. Heb echt het idee dat Rosenberg , wellicht voor het moment, niet echt in de plannen van Ten Cate lijkt te passen.

Wat betreft Rosales....waar ik overigens fan van ben (meer gebasseerd op zijn vriendelijk overkomen dan zijn pure voetbalkwaliteiten maar goed)...als hij die paardestaart al niet voorbij kwam?!
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr nov 03, 2006 2:57 pm

Jesse schreef:Kan iemand mij vertellen hoe de 2-0 van Manu eruit zag? Die heb ik namelijk gemist.

Verder blijft het toch opvallend dat Ajax altijd moeite heeft met dit soort tegenstanders. :nooo:
Afvallende corner die Manu vanaf de zestien inschiet, bal gaat via een verdediger die op de 5-meter staat omhoog waardoor de keeper kansloos is. Manucharyan nam de bal wel weer mooi buitenkant-links......
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » vr nov 03, 2006 8:22 pm

austria wien moet vanavond weer spelen zie ik

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 03, 2006 9:04 pm

bryan schreef:austria wien moet vanavond weer spelen zie ik

Echt waar? :shock:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 03, 2006 10:51 pm

bryan schreef:austria wien moet vanavond weer spelen zie ik
Volgens mij is dat de amateurtak van Austria Wien.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za nov 04, 2006 12:25 am

Thomas schreef:
bryan schreef:austria wien moet vanavond weer spelen zie ik
Volgens mij is dat de amateurtak van Austria Wien.
Wat was die ploeg gisteren in de ArenA dan? ;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 04, 2006 4:28 am

De betaalde amateurtak. :smartass:

Waar blijft de samenvatting van Ajax-Austria Wien op ultrasuid nou? :sad:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za nov 04, 2006 10:45 am

Jöhnk schreef:Ik begrijp niet helemaal waarom wedstrijden tegen de wat mindere goden dit seizoen niet om aan te gluren zijn. Natuurlijk, Austria was niet van plan het publiek te vermaken, maar dat wist je van tevoren. Elke pass moet dan op de centimeter nauwkeurig zijn, anders krijg je een zaadwedstrijd.
Ik vind het ivm vorig seizoen al heel wat dat de wedstrijden in Heerenveen en rotterdam zuid wel om aan te gluren waren. :yes:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za nov 04, 2006 12:35 pm

Thomas schreef:Waar blijft de samenvatting van Ajax-Austria Wien op ultrasuid nou? :sad:
Staat er nu op.

NRC Handelsblad / via Ajax Netwerk schreef:Goed spel geen garantie voor basisplaats bij Ajax

Tot drie keer toe maakte Ajax gisteravond in het UEFA-Cupduel met Austria Wien een doelpunt uit een spelhervatting. Even vaak werd de treffer ingeleid door Kenneth Perez die met zijn geweldige traptechniek de bal precies neerlegt waar hij wil.

De Deen is de afgelopen weken op dreef, maar paradoxaal genoeg kan hij niet rekenen op een vaste basisplek. In de laatste competitiewedstrijd tegen Heerenveen mocht hij acht minuten voor tijd invallen. Die onzekere positie bij zijn nieuwe werkgever, de club van z’n dromen, heeft alles te maken met de wijze waarop de voormalige AZ-speler voetbalt. Perez is geen typische flankspeler die het spel breed houdt, al speelde hij in Alkmaar bij gebrek aan beter wel vaak linksbuiten.

Hij komt het beste tot zijn recht als een nummer tien achter de spitsen. Als geen ander kan Perez een centrumspits met een steekpassje vrij voor het doel zetten. Maar Ajax speelt op de as met een verdedigende in plaats van een aanvallende middenvelder. Net als het Nederlands elftal. Voor de linkerflank moet Perez waarschijnlijk niet al te veel illusies koesteren, te meer daar trainer Henk ten Cate gisteren hoog opgaf over de vorm en het „grote talent” van Edgar Manucharyan. De Armeniër mocht in de tweede helft invallen voor Hedwiges Maduro en aangezien het spelbeeld tegen de povere opponent het toeliet om toch met een nummer tien te spelen, mocht Perez blijven staan.

De man met de fluwelen balbehandeling doet er het zwijgen toe als zijn positie in de selectie ter sprake komt. Wel wilde hij kwijt dat er niet specifiek wordt geoefend op spelhervattingen. Het was louter toeval dat er twee doelpunten uit een vrije trap ontstonden en één uit een corner. Met dank trouwens aan de verdediging van Austria die Klaas Jan Huntelaar een paar keer vrijliet. Terwijl hij in zo’n situatie toch wel de eerste Ajacied is die je moet dekken. Twee keer stond de spits met het Torinstinkt op de goede plek om doeltreffend toe te slaan. Bij het voorlaatste doelpunt raakte een Austria-verdediger door de aanwezigheid van Huntelaar zo van de kook dat hij een schot van Manucharyan van richting veranderde, onhoudbaar voor zijn doelman. Perez vond de derde treffer het mooist: „Aan de wijze waarop Klaas Jan met zijn ogen bewoog, kon ik zien wat hij wilde.” Huntelaar kreeg vervolgens van Perez de bal loepzuiver op zijn hoofd.

Hieruit kon de conclusie worden getrokken dat Ajax een makkelijke avond had tegen Austria. Dat was niet helemaal waar. Ajax domineerde bijna de hele wedstrijd, maar het veldoverwicht leverde in de eerste helft te weinig kansen op. Pas in de 35ste minuut, toen Maduro een vrije trap van Perez op doel kopte en Huntelaar weer eens op de goede plek stond, was de ban gebroken. Toch mocht Ajax zich gelukkig prijzen dat Stepan Vachousek buitenspel stond voordat hij enkele minuten voor rust de bal in het net kopte. Ten Cate hekelde achteraf de tegenstander. „Austria kwam hier niet om te voetballen. Alleen om de schade beperkt te houden. Dit was een regelmatige overwinning.”

Dat lang niet alle spelers zeker zijn van hun plek bij Ajax, ontdekte ook Tom de Mul. De snelle rechtsbuiten kon terugzien op een paar goede wedstrijden, maar begon dit duel op de bank. Ten Cate wilde de van een blessure teruggekeerde Mauro Rosales weer een kans geven. Of liever gezegd, zoals de coach het formuleerde, „bij de groep houden”. Ten Cate: „Je moet mensen ook wel eens belonen. Rosales heeft altijd goede inzet getoond.” Voor Thomas Vermaelen is dat laatste niet eens voldoende. Vorig jaar was hij een vaste kracht in het centrum van de verdediging, nu fungeert de Belg alleen nog als stand in voor Urby Emanuelson op de plek van linksback. „Je vindt toch niet dat Zdenek Grygera het slecht doet naast Jaap Stam? Ik denk dat we een van de beste centrale duo’s hebben van de Nederlandse competitie”, zei Ten Cate.

Het is de vraag of Stam en Grygera, die zijn contract deze zomer niet wilde verlengen en mogelijk volgend jaar vertrekt, in de groepsfase van de UEFA Cup nog zwaar op de proef worden gesteld. De poule van Ajax wordt aangevoerd door de semi-profs van Zulte Waregem dat in de Belgische competitie derde van onderen staat, net als Austria in Oostenrijk. Espanyol vertoeft in de Spaanse Primera Division al niet veel hoger. Ajax moet op bezoek bij middenmoter Sparta Praag dat gisteravond werd verslagen door Zulte Waregem.

Omdat de eerste drie clubs overgaan naar de volgende ronde, lijkt er vooralsnog geen vuiltje aan de lucht voor Ajax.
Ik vind Vermaelen een erg talentvolle verdediger. Misschien is het daarom niet eens zo erg als Grygera Ajax zal verlaten. Al moeten we er voorlopig denk ik ook niet te dramatisch over doen dat Vermaelen weinig speelt. Het is vorig jaar hard gegaan met Vermaelen, een kleine terugslag zie je dan wel vaker bij jonge spelers. Daar hoeft hij niet minder van te worden, zijn tijd komt nog wel :yes:
Ajax!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 04, 2006 3:00 pm

Ik vind Vermaelen ook talentvol, maar ik denk dat hij vooral een hele degelijke speler wordt. Of hij de top haalt betwijfel ik enigzins, maar hij kan een uitstekende kracht voor Ajax worden. Hopelijk eentje die lang bij ons clubje blijft.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 04, 2006 3:39 pm

Zo, nooit geweten dat Stam zo onder de tattoos zit. :shock:

Die overtreding van Aigner op Sneijder had volgens mij best rood kunnen zijn.

De invalbeurt van Manucharyan zag er goed uit. Naast z'n goal was hij betrokken bij twee mooie aanvallen. Hij lijkt over een goed inzicht te beschikken. Ajax heeft er een goede optie bij voor de aanval, als hij fit blijft.

M'n WinRar geeft trouwens aan dat ik nog 7 dagen heb om een license te kopen. Is er nog een andere optie dan betalen?

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » za nov 04, 2006 4:19 pm

Hoort die vraag echt in deze zone?

(Ja, gewoon over zeven dagen klikken dat je later wel iets koopt.)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 04, 2006 4:22 pm

Ik zag het toen ik net de samenvatting van Ajax-Austria Wien via WinRar zat te kijken, vandaar.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za nov 04, 2006 4:53 pm

Inderdaad Thomas, Manucharyan viel erg sterk in. Hopelijk kan hij het net als De Mul voor langere tijd laten zien.

Ik hoop van harte dat Manucharyan gaat doorbreken want hij heeft een aantal eigenschappen om uit te groeien tot een publiekslieveling: hij is redelijk snel, heeft overzicht, een aardige voorzet, scorend vermogen en niet in de laatste plaats heeft hij een schitterende techniek, misschien wel de beste uit de Ajaxselectie.

Minpunten: zijn blessuregevoeligheid en volgens Ten Cate kan hij het slechts een uurtje volhouden. Sommige kenners menen dat hij geen buitenspeler is.

Ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen. Als het meezit heeft Ten Cate er binnenkort weer een luxeprobleem bij.
Laatst gewijzigd door Giacomo Puccini op za nov 04, 2006 4:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax!

Plaats reactie