AJAX - Feyenoord 15-02-2009
Deze ultra-light versie van Danny Blind had uberhaupt nooit gehaald mogen worden. Behoudens een goede wedstrijdinstelling (zoals ter inspiratie in de handjes klappen bij tegengoals en voortdurend wijzen waar zijn medespelers volgens hem zouden moeten gaan lopen) schiet deze jongen op alle fronten tekort voor een topclub. Dat hij nooit doorgebroken is bij PSV zegt ook wel iets.Rishi schreef:Ik zou Wielaert niet opstellen.
Onvoldoende snelheid, fysiek en kopkracht en verder niet beschikkend over een echt iets toevoegend specifiek wapen. Het enige positieve verschil met Oleguer is dat Wielaert qua opbouwend vermogen nog enigszins acceptabel is. Maar dat is niet zo moeilijk want Oleguer is in dat opzicht werkelijk een drama. Die is zelfs in volledig vrije positie met zeeen van tijd niet in staat een ploeggenoot fatsoenlijk aan te spelen. Staat tegenover dat Oleguer qua fysiek en kopkracht nog redelijk zijn mannetje staat. Lood om oud ijzer dus.
Miljoenen weggegooid voor twee spelers die Ajax niks verder brengen.
Opbouwend heb je idd niks aan Oleguer. Maar puur fysiek verdedigend vind ik hem beter dan Wielaert. Ik zou hem opstellen samen met Wiel-Verthongen en Vermaelen. Net zoals in het begin van het seizoen dus, waarin we in de eigen Arena geen enkel tegendoelpunt kregen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
666 schreef:Netto gezien wordt er vrijwel elk jaar minder aan transfers uitgegeven dan er binnenkomt. Er is slechts zelden zo weinig "gede-investeerd" als dit jaar. Marco van Basten heeft bijna alle transferinkomsten in nieuwe spelers mogen investeren, en dat is een luxe die slechts weinig Ajaxtrainers gegund is.
Misschien iets voor een lijstje: "welk percentage van de transferinkomsten heeft de trainer in nieuwe spelers mogen steken?" Volgens mij scoort MvB erg hoog op zo'n ranking. Op de lijst "welk rendement leveren die investeringen op?" is z'n positie een stuk minder gunstig.
Neefkens schreef:Netto gezien is er zelfs gede-investeerd, maar ja, dat haalt je stelling onderuit.
Ik denk dat je in grote lijnen gelijk hebt. Ik ageerde tegen de stelling van "er is zoveel geld uitgegeven" en dús moet je kampioen worden. Zo werkt het niet.
De lage positie op de rendementslijst wordt helaas mede bepaald door de vele blessures die de nieuwe aankopen hebben.
Nee Neefkens, die lage plaats wordt bepaald door een trainer die dus vanaf wedstrijd numero uno er nog steeds niet " uit " is.Door een trainer die verwacht van speler die van een sub-topper komen dat die de kar wel even zullen gaan trekken.Van Basten laat niet eens zien dat ie kaas gegeten heeft van het maken van een logische opstelling ...Neefkens schreef:666 schreef:Netto gezien wordt er vrijwel elk jaar minder aan transfers uitgegeven dan er binnenkomt. Er is slechts zelden zo weinig "gede-investeerd" als dit jaar. Marco van Basten heeft bijna alle transferinkomsten in nieuwe spelers mogen investeren, en dat is een luxe die slechts weinig Ajaxtrainers gegund is.
Misschien iets voor een lijstje: "welk percentage van de transferinkomsten heeft de trainer in nieuwe spelers mogen steken?" Volgens mij scoort MvB erg hoog op zo'n ranking. Op de lijst "welk rendement leveren die investeringen op?" is z'n positie een stuk minder gunstig.
Neefkens schreef:Netto gezien is er zelfs gede-investeerd, maar ja, dat haalt je stelling onderuit.
Ik denk dat je in grote lijnen gelijk hebt. Ik ageerde tegen de stelling van "er is zoveel geld uitgegeven" en dús moet je kampioen worden. Zo werkt het niet.
De lage positie op de rendementslijst wordt helaas mede bepaald door de vele blessures die de nieuwe aankopen hebben.
En, volgend seizoen zal dit scenario zich weer herhalen hoor.Tig aankopen, en dan op een gegeven moment komt er een dippie in en dan zakt het weer volledig door de hoeven ...
Laatst gewijzigd door 999 op wo feb 11, 2009 3:55 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Ik vind Wielaert zowel verdedigend als opbouwend beter als Oleguer. Of hij gekocht had moeten worden is een tweede.Beloki schreef:Opbouwend heb je idd niks aan Oleguer. Maar puur fysiek verdedigend vind ik hem beter dan Wielaert. Ik zou hem opstellen samen met Wiel-Verthongen en Vermaelen. Net zoals in het begin van het seizoen dus, waarin we in de eigen Arena geen enkel tegendoelpunt kregen.
Hij heeft het alleen nog niet laten zien..Rishi schreef:Oleguer is helemaal prut. Liever Urby als back, hoef Schilder ook nooit meer te zien, en Vermaelen met Lindgren centraal. Vertonghen kan dan de regie in handen nemen op het middenveld met Gabri.
Jammer dat Stekelenburg vanavond ook weer geen beste beurt heeft gemaakt. Denk toch dat Van Basten niet voor Vermeer durft te kiezen. Hopelijk is Marco er ook eindelijk achter gekomen dat Sulejmani geen '10' is, en gewoon beter tot zijn recht komt op de linksbuiten. Het wordt tijd voor een logische opstelling, waar spelers zich kunnen uitleven op hun eigen positie! Kijk er iig naar uit, hopelijk blijft het rustig op mijn vak

- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Stekelenburg zal wel spelen zondag, hoewel hij geen schim is van de keeper die het was voor zijn blessure.
5 competitiewedstrijden is hij terug, 10 tegengoals, waarvan hij er volgens mij wel een paar had mogen houden. (Akchaoui in de korte hoek, de goal tegen Groningen, de 1-0 van Heracles, om er maar een paar te noemen)
Vanavond ging hij ook jammerlijk in de fout. Die jongen is gewoon absoluut niet in vorm. Van Basten heeft in de winterstop aangegeven dat hij moest kiezen tussen Vermeer en Stekelenburg... als het echt zo close was, wordt het tijd om die wissel toe te (durven) passen voor van Basten.
5 competitiewedstrijden is hij terug, 10 tegengoals, waarvan hij er volgens mij wel een paar had mogen houden. (Akchaoui in de korte hoek, de goal tegen Groningen, de 1-0 van Heracles, om er maar een paar te noemen)
Vanavond ging hij ook jammerlijk in de fout. Die jongen is gewoon absoluut niet in vorm. Van Basten heeft in de winterstop aangegeven dat hij moest kiezen tussen Vermeer en Stekelenburg... als het echt zo close was, wordt het tijd om die wissel toe te (durven) passen voor van Basten.
Op naar de vierde ster!
-
- AT Toto winner 15/16
Wat een vermakelijk volk, die feyenoorders. Kwam net dit http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML/forum11/859.php op FN tegen. 

-
- AT Toto winner 15/16
Laatst gewijzigd door joey op do feb 12, 2009 11:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Heee! Op die geen gelul 3-0 zit copyright!El Clavo schreef:http://verusx.net/2009/02/10/voorbeschouwing-ajax-010/

“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Volgens mij was jij de eerste keer 3 seconden eerder, daar kunnen derhalve geen rechten aan worden ontleend!Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Heee! Op die geen gelul 3-0 zit copyright!El Clavo schreef:http://verusx.net/2009/02/10/voorbeschouwing-ajax-010/