Willem 2-AJAX

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » zo apr 29, 2007 7:25 pm

Wat een kutmiddag, was ik maar thuis gebleven, of bgeter nog, op vakantie gegaan.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo apr 29, 2007 8:08 pm

Je kan spelen voor de titel en dan ga je met zo'n instelling aan de wedstrijd beginnen. :stern.gif:

Laudrup

Bericht door Laudrup » zo apr 29, 2007 8:10 pm

Nihad schreef:Ajax draait vaker een dramatisch seizoen. Eigenlijk vaker dan een goed seizoen. Een goed seizoen is een seizoen met een titel of europacup.

Dit seizoen doet me erg denken aan 1992-1993. We werden toen 3e. Ajax speelde 3 keer de toekomstig kampioen van de mat, maar kon wel eens knullig gelijk spelen tegen mindere goden. En dat terwijl er toch echt spelers liepen als Bergkamp, Jonk, de Boertjes etc.
Ik vond het geen dramatisch seizoen.

Een dramatisch einde, dat wel.

Wat doet dit pijn, ongelofelijk.......

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 29, 2007 8:31 pm

GangstaRiB schreef:Hoe duur zijn die Sparta tegen doelpunten geweest zeg. :00001595.gif:
Klopt. Die stomme vrije trap van Gabri....

We hebben het niet vandaag laten liggen. Willem ll-Ajax is een heel normale uitslag. In tegenstelling tot Excelsior-AZ 3-2. Tegen NAC en met name tegen Sparta ging het mis. Kansen genoeg, maar scherpte ho maar... :frusty.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo apr 29, 2007 8:32 pm

joey schreef:
GangstaRiB schreef:Hoe duur zijn die Sparta tegen doelpunten geweest zeg. :00001595.gif:
Klopt. Die stomme vrije trap van Gabri....
Of die ene van Kluivert tegen ons. Het is gewoon klote.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 29, 2007 8:34 pm

Of die breedtepass van Heitinga tegen Excelsior thuis....

Nee, het zat niet in de wedstrijd van vandaag. En zoals LVG gisteren zei, op een dag als vandaag doet goed voetbal er niet toe, het gaat alleen om het resultaat.

Daniel

Bericht door Daniel » zo apr 29, 2007 8:35 pm

Zo kun je door blijven gaan.. We hebben gewoon teveel laten liggen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 29, 2007 8:37 pm

Daniel_vT schreef:Zo kun je door blijven gaan.. We hebben gewoon teveel laten liggen.
Klopt, dat moge de conclusie zijn. Vitesse uit, NEC uit, Heerenveen thuis, Excelsior thuis... Dit jaar hebben we zoveel onnodig puntverlies geleden. Nadeel: is ontzettend zakkig om zo de titel te verspelen. Voordeel: er zit veel meer in.

M..

Bericht door M.. » zo apr 29, 2007 8:41 pm

Maakt mij geen zak uit waar het mis is gegaan... één fokking doelpunt maar.. kutzooi!

999

Bericht door 999 » zo apr 29, 2007 8:49 pm

Vandaag ging het WEER mis ... dus laat je het vandaag WEER liggen ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 29, 2007 8:51 pm

Ja, maar zoals Van Gaal zegt, het blijft mensenwerk.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo apr 29, 2007 8:55 pm

Mijn God hoeveel kansen heb je nodig om de competitie naar je hand te zetten?!? Psv geeft je al een paar weken de kans, holmaatje Lokhoff doet vandaag wat ie beloofd heeft en AJAX... tja.. wat een lamlendig zooitje bij elkaar. Ik zag bij Psv vandaag veel meer vuur dan bij AJAX. Onvergeeflijk!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 29, 2007 9:04 pm

Tja, wat was het vandaag allemaal weer slap. Het is dat je Gabri en Davids nog hebt lopen maar verder zijn er maar weinig die op mij de indruk wekken dat ze er alles aan doen om kampioen te worden. Als Willem II in de meeste duels feller is zegt dat genoeg. Je speelt verdomme om de titel!

Het is denk ik gewoon een mentaal probleem. Ze hebben moeite met de druk en zijn niet in staat om meer dan 100% te geven zoals psv vandaag wel wist te doen. Te gek voor woorden maar ik kan echt geen andere conclusie trekken. De afgelopen weken hebben we tweemaal de kans gehad om het af te maken en dan is Ajax niet in staat om toe te slaan.

Enige lichtpunt van de dag aan Ajax zijde was wat mij betreft het optreden van V.d.Wiel. Die jongen maakt op mij een uitstekende indruk.

999

Bericht door 999 » zo apr 29, 2007 9:05 pm

joey schreef:Ja, maar zoals Van Gaal zegt, het blijft mensenwerk.
Tja, zo kun je alles doodlullen.AJAX heeft dit seizoen veel kansen gehad om in ieder geval wat aan het doelgemiddelde te doen, en om kwa punten gelijk te komen.

En heel veel wedstrijden waar je verwacht dat men er voor gaat, voor gaat staan en laat zien te weten waar men het voor doet het af laten weten.Blijkbaar mist deze trainer ook de kwaliteiten om een elftal op scherp te zetten.Blijkbaar missen de spelers de kwaliteiten om een compacte verdediging uit te spelen.Dat is ook niet de eerste keer dat dat mislukt.

En laten we de rest van de fouten van HtC maar even achterwegen, maar ik mag toch wel van een trainer verwachten die als hij ziet hoe lamlendig er wordt gevoetbald het boeltje in de rust enigsinds scherp kan zetten, in ieder geval met wat oplossingen komt naar spelers toe over hoe en met wat voor manier men zo'n verdediging kan proberen stuk te spelen.Want pas als al de middelen die een trainer ter beschikking heeft, en al de voetballende oplossingen die een spelers uitprobeerd ( en dan niet als een blinde hond maar blijven volharden in dezelfde fouten ) falen ... dan pas mag je als EXCUUS, want dat is het dan toch weer, roepen dat het mensenwerk blijft ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 29, 2007 9:12 pm

Tja, dat zei LVG, dat van dat mensenwerk. Die kon blijkbaar de boel ook niet op scherp krijgen in de rust. Ik denk (nee, ik weet zeker) dat de spelers wel wilden, de spelers van AZ en de spelers van Ajax. Maar zoals LVG zei, succes en falen liggen zo dicht bij elkaar in zo'n situatie, die bal van KJH kan er zomaar in en die bal van Benson ook.
Het zit 'm in de te gemakkelijke houding in andere wedstrijden,je moet het niet op de laatste wedstrijd laten aankomen. Ajax-Sparta, daar ben ik nog steeds ziek van, zoveel kansen gemist en dom twee doelpunten weggegeven.
Maar laten we wel zijn, PSV heeft ons terug in de titelrace laten komen, AZ heeft het laten afweten, dus als Ajax het wel had gered, was het ook niet geheel eigen verdienste geweest.

@Marillion: natuurlijk is het een mentaal probleem. Niet voor niets konden Davids en Gabri beter met de situatie omgaan. Wij hebben, denk ik, de titel verloren omdat we het lange tijd zonder Grygera en vooral Stam moesten stellen. Dat zijn geen twijfelaars, die kunnen samen met Davids en Gabri de jonge jongens houvast bieden.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo apr 29, 2007 9:16 pm

Voetske schreef:
joey schreef:Ja, maar zoals Van Gaal zegt, het blijft mensenwerk.
Tja, zo kun je alles doodlullen.AJAX heeft dit seizoen veel kansen gehad om in ieder geval wat aan het doelgemiddelde te doen, en om kwa punten gelijk te komen.

En heel veel wedstrijden waar je verwacht dat men er voor gaat, voor gaat staan en laat zien te weten waar men het voor doet het af laten weten.Blijkbaar mist deze trainer ook de kwaliteiten om een elftal op scherp te zetten.Blijkbaar missen de spelers de kwaliteiten om een compacte verdediging uit te spelen.Dat is ook niet de eerste keer dat dat mislukt.

En laten we de rest van de fouten van HtC maar even achterwegen, maar ik mag toch wel van een trainer verwachten die als hij ziet hoe lamlendig er wordt gevoetbald het boeltje in de rust enigsinds scherp kan zetten, in ieder geval met wat oplossingen komt naar spelers toe over hoe en met wat voor manier men zo'n verdediging kan proberen stuk te spelen.Want pas als al de middelen die een trainer ter beschikking heeft, en al de voetballende oplossingen die een spelers uitprobeerd ( en dan niet als een blinde hond maar blijven volharden in dezelfde fouten ) falen ... dan pas mag je als EXCUUS, want dat is het dan toch weer, roepen dat het mensenwerk blijft ...
Weet je, als we de afgelopen jaren (lees trainers) wel goed en succesvol waren geweest, zou ik HTC ook willen zien vertrekken. Maar zoveel trainers en eigenlijk pas dit jaar weer bij vlagen Ajax waardig voetbal (weer zonder succes), dan lijkt me dit toch meer een spelersmateriaal probleem dan de trainer.

999

Bericht door 999 » zo apr 29, 2007 9:26 pm

Tja dat AJAX waardig voetbal vindt ik dus bitter tegenvallen, en heb genoeg keren aangegeven waarom.Persoonlijk vindt ik HtC vies tegenvallen.Persoonlijk vindt ik de progressie van dit elftal met al zijn kwaliteits inpulsen vies tegenvallen ... maar wie ben ik ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » zo apr 29, 2007 9:31 pm

joey schreef:Tja, dat zei LVG, dat van dat mensenwerk. Die kon blijkbaar de boel ook niet op scherp krijgen in de rust. Ik denk (nee, ik weet zeker) dat de spelers wel wilden, de spelers van AZ en de spelers van Ajax. Maar zoals LVG zei, succes en falen liggen zo dicht bij elkaar in zo'n situatie, die bal van KJH kan er zomaar in en die bal van Benson ook.
Het zit 'm in de te gemakkelijke houding in andere wedstrijden,je moet het niet op de laatste wedstrijd laten aankomen. Ajax-Sparta, daar ben ik nog steeds ziek van, zoveel kansen gemist en dom twee doelpunten weggegeven.
Maar laten we wel zijn, PSV heeft ons terug in de titelrace laten komen, AZ heeft het laten afweten, dus als Ajax het wel had gered, was het ook niet geheel eigen verdienste geweest.

@Marillion: natuurlijk is het een mentaal probleem. Niet voor niets konden Davids en Gabri beter met de situatie omgaan. Wij hebben, denk ik, de titel verloren omdat we het lange tijd zonder Grygera en vooral Stam moesten stellen. Dat zijn geen twijfelaars, die kunnen samen met Davids en Gabri de jonge jongens houvast bieden.
Sorry hoor, maar dit is het eerste jaar dat AZ zich op dit stress-nivo bevind, behalve dat ze puike wedstrijden in de uefa cup hebben laten zien waar AJAX dit seizoen alleen maar van heeft mogen dromen.Al de spelers van AJAX zouden kwa stressbestendigheid, kwaliteit, ervaring op het hoogste nivo, een keer of 3-4 boven die van AZ moeten staan ...

Kijk ik kan de boel ook gaan omdraaien en dat is net zoveel gelul als van Gaal doet, Koeman krijgt zijn speler wel op scherp, dus dan zou Koeman een betere trainer als van Gaal moeten zijn ...
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » zo apr 29, 2007 9:38 pm

Voetske schreef:Tja dat AJAX waardig voetbal vindt ik dus bitter tegenvallen, en heb genoeg keren aangegeven waarom.Persoonlijk vindt ik HtC vies tegenvallen.Persoonlijk vindt ik de progressie van dit elftal met al zijn kwaliteits inpulsen vies tegenvallen ... maar wie ben ik ..
Tja, als je zelf al niet meer weet wie je bent, wie weet het dan wel?

Balen, nog het meeste van (behalve rkc-uit) dat er vorige week zo werd gespeeld tegen Sparta. Een kans meer benutten en je bent kampioen (maar helaas weet je dat niet!).

Ook vandaag weer: één doelpunt meer!!!!!!!!! We hebben weken de kans gekregen, maar niet gepakt.

De seizoenkaart maar weer verlengen en hopen op betere tijden, een Rotterdams gevoel dus.

Er zal in Eindhoven wel weer veel geld worden uitgegeven en nu maar hopen dat er weer een paar kluivertjes, tardellis, sunnetjes, Tunesiërs enz. worden aangetrokken en dat farfan, gomes, alex en kone blijven.

Wat gebeurt er bij ons? Grygera weg, Sneijder weg, ik vrees dat je Lindenbergh en Perez alleen aan feyenoord kunt verkopen en we hebben toch echt veel kwaliteit nodig.

Vertonghen komt terug en dan maar hopen op backs die kunnen verdedigen, middenvelders die ook kunnen scoren enz.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

ferry

Bericht door ferry » zo apr 29, 2007 9:40 pm

joey schreef:Tja, dat zei LVG, dat van dat mensenwerk. Die kon blijkbaar de boel ook niet op scherp krijgen in de rust. Ik denk (nee, ik weet zeker) dat de spelers wel wilden, de spelers van AZ en de spelers van Ajax. Maar zoals LVG zei, succes en falen liggen zo dicht bij elkaar in zo'n situatie, die bal van KJH kan er zomaar in en die bal van Benson ook.

Amen.

Natuurlijk wilden de spelers van Ajax en AZ vandaag winnen. Op momenten als deze komt er iets anders bij kijken. Dat blijkt wel.
Als je van de topclubs (en Feyenoord) weet te winnen, dan heb je kennelijk voldoende kwaliteit. Daar stsaat tegenover dat het op het mentale vlak stukken beter moet, dit jaar hebben we het echt laten liggen tegen 'de kleintjes'. Wat dat betreft heeft HtC altijd een mooie uitspraak waar ik volkomen achter sta: "je zal minstens zo hard moeten werken als je tegenstander, pas dán geeft het verschil in kwaliteit de doorslag". En dat is niet gebeurd; Ajax heeft die wedstrijden niet gebracht wat het moest brengen. Dat wil ik echter niet alleen op HtC afschuiven.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 29, 2007 9:40 pm

Voetske schreef:Sorry hoor, maar dit is het eerste jaar dat AZ zich op dit stress-nivo bevind, behalve dat ze puike wedstrijden in de uefa cup hebben laten zien waar AJAX dit seizoen alleen maar van heeft mogen dromen.Al de spelers van AJAX zouden kwa stressbestendigheid, kwaliteit, ervaring op het hoogste nivo, een keer of 3-4 boven die van AZ moeten staan ...
Dat zou moeten, maar dat is blijkbaar niet zo.
Wat hebben spelers als Urby, Babel, De Mul, Vermaelen, Van der Wiel, etc. nou meegemaakt op het hoogste niveau? Nog haast niets, toch? PSV heeft veel meer ervaring, zeker ALS TEAM. LVG heeft gelijk, finales zijn zelden goed. Door de grote belangen blokkeren de spelers, tenminste de spelers die niet met zo'n situatie kunnen omgaan. Dan is het zaak om het beoogde resultaat eruit te slepen.
Kijk ik kan de boel ook gaan omdraaien en dat is net zoveel gelul als van Gaal doet, Koeman krijgt zijn speler wel op scherp, dus dan zou Koeman een betere trainer als van Gaal moeten zijn ...
PSV had niets te verliezen, dat was outsider. PSV blokkeerde vorige week tegen Utrecht.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo apr 29, 2007 9:44 pm

joey schreef: PSV had niets te verliezen, dat was outsider.
Ach kom op Psv had vandaag net zo veel te winnen als AJAX, het verschil was slechts 1 doelpunt.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 29, 2007 9:45 pm

PSV had vorige week de klap gehad, dat rekende nergens meer op. De spelers van PSV zeiden vandaag achter elkaar dat ze deze ontknoping nooit hadden verwacht.

999

Bericht door 999 » zo apr 29, 2007 9:48 pm

joey schreef:
Voetske schreef:Sorry hoor, maar dit is het eerste jaar dat AZ zich op dit stress-nivo bevind, behalve dat ze puike wedstrijden in de uefa cup hebben laten zien waar AJAX dit seizoen alleen maar van heeft mogen dromen.Al de spelers van AJAX zouden kwa stressbestendigheid, kwaliteit, ervaring op het hoogste nivo, een keer of 3-4 boven die van AZ moeten staan ...
Dat zou moeten, maar dat is blijkbaar niet zo.
Wat hebben spelers als Urby, Babel, De Mul, Vermaelen, Van der Wiel, etc. nou meegemaakt op het hoogste niveau? Nog haast niets, toch? PSV heeft veel meer ervaring, zeker ALS TEAM. LVG heeft gelijk, finales zijn zelden goed. Door de grote belangen blokkeren de spelers, tenminste de spelers die niet met zo'n situatie kunnen omgaan. Dan is het zaak om het beoogde resultaat eruit te slepen.
PSV had niets te verliezen, dat was outsider. PSV blokkeerde vorige week tegen Utrecht.
Je speelt tegen spelers die een klasse of drie minder dan AJAX zijn, die een keer of drie minder hebben meegemaakt als de Urby, Babels enz.Tegen ene Struik die van een 5 klasse amateurclub komt om maar wat te noemen.In verhouding tot de spelers waar AJAX de laatste wedstrijden tegen heeft gespeeld komen wij uit de Champions L en zij uit de brabantse Bond.

Verder is het steeds de manier waarop, niet een keer is HtC erin geslaagd om er combinatievoetbal in te brengen, niet een keer is hij er in geslaagd om een redelijk positiespel nivo erin te brengen.

Hoezo had Psv niks te verliezen, hoe kom je daar nu bij, Psv had net als wij alles te verliezen.
Laatst gewijzigd door 999 op zo apr 29, 2007 9:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo apr 29, 2007 9:48 pm

Ik vond er anders weinig van te merken dat ze er niet meer in geloofden, ze kwamen op mij messcherp over en fanatiek.

Plaats reactie