FC Groningen - Ajax 16-4-2008 (i.p.v. 13-4-2008)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do apr 17, 2008 9:13 am

Raymond schreef:Het kampioenschap kan me gestolen worden, maar als die CL-plaats bemachtigd kan worden moet je daar alles voor doen. Maakt het des te makkelijker om spelers van een hoger niveau aan te trekken.
Kampioenschap = deelname CL dus dat komt dan goed uit. Ik ben overigens van mening dat de titel belangrijker is. Ok, je kunt het niet van elkaar scheiden maar stel dat ik de keuze zou hebben tussen het kampioenschap óf deelname aan de CL dan ga ik toch echt voor de titel. Dat is een prijs die bovendien al veel te lang niet meer door ons is gewonnen. Het zou geen mooie titel zijn maar hij telt wel.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do apr 17, 2008 9:14 am

Jinne schreef:Twee miljoen voor een dansende Aad de Mos. Ik teken ervoor. Er ook voor betalen is wat anders...
Haha, nou laat Haagse Aadje maar rekenen. Eens kijken wat daar uitkomt....
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » do apr 17, 2008 9:17 am

Marillion schreef:
Raymond schreef:Het kampioenschap kan me gestolen worden, maar als die CL-plaats bemachtigd kan worden moet je daar alles voor doen. Maakt het des te makkelijker om spelers van een hoger niveau aan te trekken.
Kampioenschap = deelname CL dus dat komt dan goed uit. Ik ben overigens van mening dat de titel belangrijker is. Ok, je kunt het niet van elkaar scheiden maar stel dat ik de keuze zou hebben tussen het kampioenschap óf deelname aan de CL dan ga ik toch echt voor de titel. Dat is een prijs die bovendien al veel te lang niet meer door ons is gewonnen. Het zou geen mooie titel zijn maar hij telt wel.
Denk je echt nog te kunnen genieten van een kampioenschap? Ik niet. Daarvoor was het tentoongestelde voetbal te slecht.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do apr 17, 2008 9:20 am

Nee, ik zal er niet van genieten en ik geloof er ook absoluut niet in dat we het nog halen.

Maar als ik mag kiezen tussen wel óf geen kampioenschap dan ga ik toch echt wel voor die schaal hoor.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do apr 17, 2008 9:20 am

Raymond schreef:
Marillion schreef:
Raymond schreef:Het kampioenschap kan me gestolen worden, maar als die CL-plaats bemachtigd kan worden moet je daar alles voor doen. Maakt het des te makkelijker om spelers van een hoger niveau aan te trekken.
Kampioenschap = deelname CL dus dat komt dan goed uit. Ik ben overigens van mening dat de titel belangrijker is. Ok, je kunt het niet van elkaar scheiden maar stel dat ik de keuze zou hebben tussen het kampioenschap óf deelname aan de CL dan ga ik toch echt voor de titel. Dat is een prijs die bovendien al veel te lang niet meer door ons is gewonnen. Het zou geen mooie titel zijn maar hij telt wel.
Denk je echt nog te kunnen genieten van een kampioenschap? Ik niet. Daarvoor was het tentoongestelde voetbal te slecht.
Vind ik ook, maar het bier zal me niet veel slechter smaken. PSV en Ajax zijn bedroevend dit jaar, maar PSV spant de laatste paar wedstrijden de kroon met het ultra-laffe gevoetbal. Dan nog liever Ajax....

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 17, 2008 9:20 am

Nou, ikke wel hoor.

Als we zondag kampioen worden, dan heb ik eerst tweeënhalf uur de slappe lach. En daarna zuip ik me totaal het leplazerus met mijn vrienden. En maandag ben ik er niet.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 17, 2008 9:22 am

Serieus: ik vind PSV dit seizoen íets sterker dan Ajax. Ze zouden de titel, over all, wel verdienen, bij gebrek aan beter. Maar als PSV de titel in het zicht van de haven nog verspeelt, dan is het ook verdiend dat ze géén kampioen zijn. Zo dicht ligt het bij elkaar.

Ik vind sowieso dat na 34 wedstrijden per definitie een ploeg bovenaan staat die er genoeg recht op heeft.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » do apr 17, 2008 9:26 am

Mee eens, maar laten we hopen dat we onze Eindhovense makkers voor de verandering eens weten te verrassen.

:eusa_pray.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do apr 17, 2008 9:29 am

Ja, als je na 34 wedstrijden de meeste punten hebt verzameld ben je de terechte kampioen. Daar kan geen twijfel over bestaan.

Het zou voor beide partijen geen fraaie titel zijn maar dat is een ander verhaal. Moet je eens kijken wat wij allemaal aan ongeloofelijk stom puntverlies hebben verzameld. Dat is echt om gek van te worden. Net als vorig jaar.

Ik weet wel dat ze bij PSV waarschijnlijk ook de nodige momenten kunnen noemen hoor. Maar dat maakt het niet minder irritant.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 9:31 am

Kowalczyk schreef:Nou, ikke wel hoor.

Als we zondag kampioen worden, dan heb ik eerst tweeënhalf uur de slappe lach. En daarna zuip ik me totaal het leplazerus met mijn vrienden. En maandag ben ik er niet.

K.
Ik ook...maar ik hoop dat het wel eerlijk verloopt...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do apr 17, 2008 9:34 am

Hoe zou dit niet eerlijk moeten verlopen dan? Als PSV bewust een eigen doelpunt maakt misschien maar verder zie ik het even niet hoor.....
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13816
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do apr 17, 2008 9:34 am

Ben je soms bang dat Vitesse NEC nog in zal halen?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 17, 2008 9:37 am

Marillion schreef:Moet je eens kijken wat wij allemaal aan ongeloofelijk stom puntverlies hebben verzameld. Dat is echt om gek van te worden. Net als vorig jaar.
Inderdaad. Excelsior uit bijvoorbeeld.... :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 9:39 am

Jinne schreef:Ben je soms bang dat Vitesse NEC nog in zal halen?
Dat gaat het me in deze niet om, mocht je het tegen mij hebben... ;)

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 17, 2008 9:40 am

We hebben ook minimaal drie keer in blessuretijd punten 'weggegeven'. Punten gehaald in de laatste minuten? Ik kan het me niet herinneren
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 9:40 am

Marillion schreef:Hoe zou dit niet eerlijk moeten verlopen dan? Als PSV bewust een eigen doelpunt maakt misschien maar verder zie ik het even niet hoor.....
Het gaat mij om het bieden van geld om goed of slecht te spelen dat ik niet zie zitten...maar blijkbaar hoort dat bij voetjebal...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do apr 17, 2008 9:41 am

LucaS schreef:We hebben ook minimaal drie keer in blessuretijd punten 'weggegeven'. Punten gehaald in de laatste minuten? Ik kan het me niet herinneren
Bij Sparta via de goal van Siem de Jong. Maar of je dat nu als winstpunt moet zien of als twee verliespunten..... :blush.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do apr 17, 2008 9:43 am

Ramona schreef:
Marillion schreef:Hoe zou dit niet eerlijk moeten verlopen dan? Als PSV bewust een eigen doelpunt maakt misschien maar verder zie ik het even niet hoor.....
Het gaat mij om het bieden van geld om goed of slecht te spelen dat ik niet zie zitten...maar blijkbaar hoort dat bij voetjebal...
Dat kan je niet fraai vinden maar je kunt toch moeilijk stellen dat het niet eerlijk is als Vitesse zijn uiterste best doet. Dat daar een financiële reden aan ten grondslag zou liggen i.p.v. een zuiver sportieve is misschien niet zoals we het graag willen zien maar dat maakt het niet oneerlijk.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 17, 2008 9:43 am

Naïef om te denken dat Ajax niet overweegt om Vitesse een duwtje te geven. Het gaat om zóveel geld. Wel of geen CL, dat is een wereld van verschil.

Maar PSV zou normaal gesproken van Vitesse moeten winnen. Met of zonder premie voor Vitesse. PSV wil kampioen worden, dus het zou moeten laten zien dat het sterker is. [/i]
Het stinkt aan alle kanten!

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » do apr 17, 2008 9:49 am

Raymond schreef:
Marillion schreef:
Raymond schreef:Het kampioenschap kan me gestolen worden, maar als die CL-plaats bemachtigd kan worden moet je daar alles voor doen. Maakt het des te makkelijker om spelers van een hoger niveau aan te trekken.
Kampioenschap = deelname CL dus dat komt dan goed uit. Ik ben overigens van mening dat de titel belangrijker is. Ok, je kunt het niet van elkaar scheiden maar stel dat ik de keuze zou hebben tussen het kampioenschap óf deelname aan de CL dan ga ik toch echt voor de titel. Dat is een prijs die bovendien al veel te lang niet meer door ons is gewonnen. Het zou geen mooie titel zijn maar hij telt wel.
Denk je echt nog te kunnen genieten van een kampioenschap? Ik niet. Daarvoor was het tentoongestelde voetbal te slecht.
Ik dacht het wel.. bij een kampioenschap zal ik zo dronken zijn dat ik in ieder geval voor één dag vergeet wat voor baggerseizoen het geweest is.

Ik trek van te voren in ieder geval genoeg geld voor een feestje uit de muur.. barst maar los.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do apr 17, 2008 9:49 am

Inderdaad. Sef heeft genoeg aan een punt, dus zal hij gewoon de defensieve variant uit de hoed toveren.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 9:51 am

Marillion schreef:
Ramona schreef:
Marillion schreef:Hoe zou dit niet eerlijk moeten verlopen dan? Als PSV bewust een eigen doelpunt maakt misschien maar verder zie ik het even niet hoor.....
Het gaat mij om het bieden van geld om goed of slecht te spelen dat ik niet zie zitten...maar blijkbaar hoort dat bij voetjebal...
Dat kan je niet fraai vinden maar je kunt toch moeilijk stellen dat het niet eerlijk is als Vitesse zijn uiterste best doet. Dat daar een financiële reden aan ten grondslag zou liggen i.p.v. een zuiver sportieve is misschien niet zoals we het graag willen zien maar dat maakt het niet oneerlijk.
In mijn ogen wel...ik zie geen verschil met psv vorig jaar om Vitesse slecht te laten spelen en te dokken voor het kampioenschap...iets wat AJAX in mijn ogen ook zou doen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 17, 2008 9:51 am

En dan 1 minuut voor tijd een lullige klutsgoal tegen krijgen. :1evil.gif:

Dat lijkt me wel wat
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 17, 2008 9:58 am

joey schreef:Maar PSV zou normaal gesproken van Vitesse moeten winnen. Met of zonder premie voor Vitesse. PSV wil kampioen worden, dus het zou moeten laten zien dat het sterker is.
Precies. En dus gaat nu de factor de doorslag geven waarvan ik het hele seizoen al vrees (en beweer) dat hij doorslaggevend is: PSV krijgt minder doelpunten tegen dan Ajax. Aanzienlijk minder dan één per wedstrijd, gemiddeld. Bij PSV is de kans gewoon veel groter dat ze de nul houden - en dat is in dit specifieke geval al genoeg. Als Ajax aan een gelijkspel genoeg heeft, dan weet je dat we zullen moeten scoren: één, misschien twee goals. Niet scoren = verliezen. Bij PSV is dat anders. Daar geldt: niet scoren = 0-0.

Kampioen word je met je verdediging. Landskampioenen krijgen minder dan dertig doelpunten tegen, dat is een wetmatigheid waarop de afgelopen 25 seizoenen welgeteld één uitzondering is voorgekomen.

Verwar die bewering niet met een pleidooi voor verdedigend voetbal, want dat staat er los van. Kijk maar eens naar de Ajax-verdedigingen uit 1971-1972, 1972-1973, 1994-1995 en 1995-1996: respectievelijk 20, 18, 28 en 24 tegengoals. Je moet dus óf een ploeg hebben die zo fantastisch voetbalt dat de verdediging maximaal ontlast wordt, en als je dat niet hebt (zie het PSV van dit seizoen) dan moet je zorgen dat er een verdediging van gewapend beton staat, en daarachter liefst een keeper die minimaal tien punten voor je pakt.

Alleen in de vroege jaren tachtig pakte Ajax een paar titels terwijl ze meer dan 40 tegengoals hadden gekregen. Dat zijn uitzonderingen die de regel bevestigen en bovendien is op die jaren waarschijnlijk het Cruijffiaanse misverstand gebaseerd dat je vanzelf wint en kampioen wordt als je er maar meer scoort dan tegenkrijgt. Die vlieger gaat alleen op als je, aanvallend gezien, echte topspelers hebt, die elke week goed genoeg zijn om de verdedigende lekkage te compenseren.

Maar écht goede ploegen krijgen weinig tegengoals.

Je kúnt in het moderne voetbal wel kampioen worden met 40+ tegengoals (immers: Ajax kan best kampioen worden op de laatste dag, ondanks 44 tegengoals). Maar in de regel ben ik ervan overtuigd dat je met zo'n lekke verdediging ten eerste bent veroordeeld tot de rol van achtervolger (in plaats van koploper) en ten tweede ben je de ploeg die (mocht het op een fotofinish aankomen) de grootste kans heeft om tijdens de eindsprint te struikelen.

De kans is gewoon miniem met een dergelijk aantal tegengoals.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op do apr 17, 2008 10:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do apr 17, 2008 10:03 am

Scorebordjournalistiek :drecul.gif:

Als Ajax zondag met 5-4 wint en psv verliest met 1-0 zijn we kampioen!

Plaats reactie