AZ-Ajax 23-11-2008
- LouisXIV & co
Ha, blijkbaar toch iemand die er wél intrapt. Hoe bestaat het!Hoeladans schreef:Denk je echt dat El Hamdaoui naar Marokko reist en dan vervolgens zegt dat hij geblesseerd is terwijl hij het niet is?
El Hamdaoui is allang dolblij dat hij een keer geselecteerd is. Die gaat dan echt geen blessure faken hoor.

Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Een back hoeft tegenwoordig geen geweldige verdediger te zijn. Als de organisatie achterin goed is, kan je best met een back spelen die verdedigend minder is. Daarnaast is Emanuelson verdedigend niet zo waardeloos als sommigen hier beweren. Hij is stukken beter dan Silva, die vorig seizoen bij velen nog lof oogste.joey schreef:Urby kan niet verdedigen. Als linksback vind ik hem niets.
Vermaelen als linksback perfect? Qua wendbaarheid en in het uitstappen naar de zijkant is het niet veel soeps hoor.GangstaRiB schreef:En waarom kreeg hij die concentratie/mentale problemen? Volgens mij omdat hij het verdedigende aspect niet zo onder controle heeft.
Vermaelen is perfect als linksback als Urby ervoor staat. Vermaelen kan moeilijk opbouwen in tegenstelling tot Urby. Vermaelen zal dus ook nooit als een blinde naar voren trekken, zoals Urby een paar keer wel fataal deed.
Waarom zou je Vermaelen, Vertonghen en Emanuelson allemaal van hun beste plek afhalen als het ook simpel kan.
-
Omdat Vermaelen een mannetje kan uitschakelen. Geef hem een vaste man waar hij zich in vast kan bijten en dat schakelt ie em uit. Uitstappen naar de zijkant hoeft niet, want daar staat ie al. Voor de rest vind ik em wel redelijk snel trouwens.Thomas schreef:Een back hoeft tegenwoordig geen geweldige verdediger te zijn. Als de organisatie achterin goed is, kan je best met een back spelen die verdedigend minder is. Daarnaast is Emanuelson verdedigend niet zo waardeloos als sommigen hier beweren. Hij is stukken beter dan Silva, die vorig seizoen bij velen nog lof oogste.joey schreef:Urby kan niet verdedigen. Als linksback vind ik hem niets.
Vermaelen als linksback perfect? Qua wendbaarheid en in het uitstappen naar de zijkant is het niet veel soeps hoor.GangstaRiB schreef:En waarom kreeg hij die concentratie/mentale problemen? Volgens mij omdat hij het verdedigende aspect niet zo onder controle heeft.
Vermaelen is perfect als linksback als Urby ervoor staat. Vermaelen kan moeilijk opbouwen in tegenstelling tot Urby. Vermaelen zal dus ook nooit als een blinde naar voren trekken, zoals Urby een paar keer wel fataal deed.
Waarom zou je Vermaelen, Vertonghen en Emanuelson allemaal van hun beste plek afhalen als het ook simpel kan.
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Normaal gesproken zou ik zeggen dat het lastig wordt, maar op de een of andere manier denk ik dat we het juist niet lastig gaan krijgen. Weet je nog dat we 2 jaar terug ook over ze heen walsten, ik dacht met 6-1 zelfs, terwijl iedereen dacht dat het zo zwaar zou worden? Zo'n gevoel heb ik nu ook weer. Ik houd het op een 1-3.
Hoeladans schreef:Denk je echt dat El Hamdaoui naar Marokko reist en dan vervolgens zegt dat hij geblesseerd is terwijl hij het niet is?
El Hamdaoui is allang dolblij dat hij een keer geselecteerd is. Die gaat dan echt geen blessure faken hoor.
nu.nlEl Hamdaoui gewoon inzetbaar tegen Ajax
AMSTERDAM - Mounir El Hamdaoui kan zondag gewoon spelen tegen Ajax. Dit meldde een woordvoerder van AZ donderdag. De topscorer van de Eredivisie raakte zondag in het duel met Vitesse geblesseerd aan zijn voet.
ANP
De 24-jarige Marokkaan deed het deze week rustig aan en is daardoor inzetbaar tegen koploper Ajax.
El Hamdaoui reisde eerder deze week af naar Marokko, waar hij zich voegde bij de nationale selectie van zijn land. De Leeuwen van de Atlas versloegen Zambia woensdag met 3-0 in een oefeninterland.
Bondscoach Roger Lemerre hield El Hamdaoui in het Mohamed V Stadion in Casablanca uit voorzorg aan de kant.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
- LouisXIV & co
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Da's waar ook ja. De terugkeer van "verloren zoon" Perez. AZ was toen overigens in eerste instantie helemaal niet zo slecht (misten na paar minuten wereldkans) en de wedstrijd was vlak voor rust gespeeld na een penalty + rode kaart voor (uit het koppie, dus don't shoot me als het fout is) De Zeeuw.Daniel_vT schreef:Ja, januari of februari. Toen moesten we thuis, en walste we met 6-1 over AZ heen. Niet zozeer omdat wij goed waren, maar omdat zij heel slecht waren. Toen posteerde malle A3 Siem de Jong nog als rechtsback dacht ik..
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Oja klopt, dat was die controversiele situatie. Bal zou al over de lijn zijn geweest voordat De Zeeuw hem met de hand het doel uit sloeg, maar De Zeeuw kreeg toch rood en een penal tegen die Perez toen benutte.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Da's waar ook ja. De terugkeer van "verloren zoon" Perez. AZ was toen overigens in eerste instantie helemaal niet zo slecht (misten na paar minuten wereldkans) en de wedstrijd was vlak voor rust gespeeld na een penalty + rode kaart voor (uit het koppie, dus don't shoot me als het fout is) De Zeeuw.Daniel_vT schreef:Ja, januari of februari. Toen moesten we thuis, en walste we met 6-1 over AZ heen. Niet zozeer omdat wij goed waren, maar omdat zij heel slecht waren. Toen posteerde malle A3 Siem de Jong nog als rechtsback dacht ik..
Az speelt, tot nu dan toch, het best verzorgde voetbal van de HCE.Alleen in een niet te hoog tempo.AJAX moet gewoon dus het zelfde spelletje als j.l. Zondag tegen Psv spelen, vroeg druk zetten op de achterhoede en middenvelders van Az en hoog tempo handhaven.
En mocht er dan toch niet meer in zitten dan een gelijkspel, ga dan niet proberen te forceren.Dan maar 1 punt.
1 - 3.
En mocht er dan toch niet meer in zitten dan een gelijkspel, ga dan niet proberen te forceren.Dan maar 1 punt.
1 - 3.
Blij met de punten ...
2-2. Typische AZ - Ajax. Aanvallen aan beide kanten, omdat beide teams wel aan kunnen vallen, maar niet kunnen verdedigen. AZ zal wel iets beter combineren. maar de individuele klasse van Ajax zorgt ervoor dat we 1-2 voor komen. In de laatste minuten wordt het dan alsnog (fout van de grens/scheids) 2-2.
Kortom, een beetje zoals elke confrontatie tussen Ajax en AZ aanvoelt.
Kortom, een beetje zoals elke confrontatie tussen Ajax en AZ aanvoelt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
'Geen Ajax-shirts op tribunes AZ' |
De sponsors van AZ zijn middels een nieuwsbrief op de hoogte gehouden van de dresscode voor AZ-Ajax en dat betekent geen Ajax-shirts op de business seats.
'Graag vragen wij u en uw gasten deze wedstrijd gepaste kleding te dragen. Wij maken u erop attent dat in verband met veiligheidsredenen Ajax-shirts op alle AZ-tribunes - dus ook in het hoofdgebouw en de businessterrassen - zullen worden geweerd', staat er in de mailing. Bron: Ajaxshowtime
Valt mee. De laatste vijf ontmoetingen in Alkmaar:Nihad schreef:Ohja? Ajax wint doorgaans van AZ, hoor.
23/09/2007 AZ Ajax 2-3
25/02/2007 AZ Ajax 1-1
18/09/2005 AZ Ajax 4-2
03/10/2004 AZ Ajax 0-0
28/03/2004 AZ Ajax 1-1
Drie keer gelijk, een keer gewonnen en een keer verloren. Kan alle kanten op.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
-