HSV - Ajax 27-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 26, 2008 11:56 am

elliquido schreef:ik zou heel lelijk spelen door een blok neer te zetten met voorin snelle mensen als sulemanji en suarez

---------------------Vermeer--------------------------
Wiel---------Oleguer---Vertonghen----Vermaelen
-------Enoh--------------------Lindgren-----------
---------------Gabri----------------------Urbi---
----------Suarez---------------Sulejmani
------------------------------------------
wij hoeven niet en hsv ook niet.
0-0 en iedereen blij ; en mischien hopen op meer.
zeker gezien het loopvermogen en techniek van ons middenveld zouden we de controle op de wedstrijd niet hoeven te verliezen

inderdaad hebben we weinig aanvallende opties op het moment. en na 60 minuten kunnen we sulimanji wiselen voor leo bijvoorbeeld. En als we echt moeten forceren kan Sno er dan als laatste alternatief in.
Dit lijkt me ook een goede opstelling. Het grootste gevaar zijn de stilstaande situaties. We hebben maar 1 echt goede kopper in onze selectie (Vermaelen) en daarnaast Oleguer, Vertonghen en Lindgren als redelijke. We moeten ze dus van de goal afhouden en geen onnodige overtredingen maken.
Het bovenstaande geeft nog maar eens aan dat deze selectie een 'beest' achterin nodig heeft (bijvoorbeeld Douglas).

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo nov 26, 2008 12:17 pm

Tja, maar zo'n beest kan vaak niet opbouwen. Dan hebben we dus opbouwend een probleem.

De opstelling van Ajax tegen HSV? Ik heb werkelijk geen idee en laat me graag verrassen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 26, 2008 12:25 pm

De Dominee schreef:Tja, maar zo'n beest kan vaak niet opbouwen. Dan hebben we dus opbouwend een probleem.
Dat hebben we nu ook.
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo nov 26, 2008 12:31 pm

joey schreef:
De Dominee schreef:Tja, maar zo'n beest kan vaak niet opbouwen. Dan hebben we dus opbouwend een probleem.
Dat hebben we nu ook.
Daarom roep ik dat we 3 verdedigers nodig hebben. Mandekker, opbouwer, linksback.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo nov 26, 2008 1:00 pm

Ik vind 2 stuks, een Douglas en een opbouwer van niveau. Wiel zou dat m.i. best kunnen zijn, maar daar denken anderen anders over.

Als je Wiel doorschuift, hebben we een rechtsback nodig. Laat je hem rechts, dan een opbouwende centrum verdediger. Vertonghen moet op het middenveld spelen, naast Enoh. Urby als linksback (zoals hij het dit seizoen doet) volstaat.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » wo nov 26, 2008 1:14 pm

Zo, ik ga langzamerhand richting Hamburg. Fijne wedstrijd AT :ajaxscarf.gif:

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo nov 26, 2008 1:17 pm

Jeroen427 schreef:Zo, ik ga langzamerhand richting Hamburg. Fijne wedstrijd AT :ajaxscarf.gif:
Wat ga je lekker vroeg!! Veel plezier! Ik zie je daar wel! Herkenbaar aan de arm?
Ik vertrek morgenochtend pas....

999

Bericht door 999 » wo nov 26, 2008 1:24 pm

Tja, wat een lastige kluif.Ben bang dat HSV AJAX lekker gaat laten spartelen.Op de counter, of al druk zettend.Na de wanvertoning tegen AZ kun je eigenlijk niks verwachten van dit AJAX.

Hoop dat van Basten, tja waar hoop ik op ?.Verdedigende zekerheid dan maar en met één gelukte aanval met 0 - 1 van het veld stappen ..
Blij met de punten ...

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » wo nov 26, 2008 1:31 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:
Jeroen427 schreef:Zo, ik ga langzamerhand richting Hamburg. Fijne wedstrijd AT :ajaxscarf.gif:
Wat ga je lekker vroeg!! Veel plezier! Ik zie je daar wel! Herkenbaar aan de arm?
Ik vertrek morgenochtend pas....
En herkenbaar aan een bovenmenselijke staat van dronkenheid :ajaxsmiley.gif:

elliquido

Bericht door elliquido » wo nov 26, 2008 1:43 pm

gezocht in Hamburg

dronken nederlander in rood wit tenue. :ajaxsmiley.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 26, 2008 2:02 pm

'Jol is beter dan Van Basten en Ajax is niet groots'

Nico-Jan Hoogma analyseerde voor Bild de Nederlandse coaches van Hamburger SV en Ajax, Martin Jol en Marco van Basten, die donderagavond tegenover elkaar staan als de clubs elkaar in Duitsland treffen in het toernooi om de UEFA Cup.

'Ik tip 3-2 voor HSV, dan hebben de fans plezier', voorspelde Hoogma, die zes seizoenen voor de Duitse club voetbalde en tegenwoordig algemeen directeur van Heracles Almelo is. 'HSV is favoriet, het heeft dan ook een begroting die het dubbele is van die van Ajax.'

'Jol is beter dan Van Basten', beweert Hoogma als hij beide coaches vergelijkt. 'HSV is op de goede weg. Zijn hand wordt steeds meer zichtbaar. Hij is een rustig type en kan een ploeg goed organiseren. Bij zijn profs staat hij hoog in achting. Hij is een goede trainer en in Nederland zien de mensen hem ook als dusdanig.'

Dat is anders bij Van Basten, meent Hoogma. 'In zijn tijd als bondscoach werd hij al kritisch bekeken. Toen bleek dat een speler van wereldklasse niet zomaar een supercoach is. In de competitie pakt hij veel punten. Maar fans zien ook dat Ajax voetballend lang niet zo goed is. Hij speelt dan wel met drie spitsen, maar als Ajax voor staat, trekken zijn spelers zich compleet terug. Ze zetten niet zoveel druk zoals Ajax vroeger vaak deed.'

'Dit is geen grootse ploeg', concludeert Hoogma, die nog wel het probleem aankaart dat Ajax vaak spelers op jonge leeftijd moet verkopen. 'Momenteel heeft Van Basten alleen met Klaas-Jan Huntelaar, die geblesseerd is, Miralem Sulejmani en Luis Suárez spelers met een bovengemiddelde kwaliteit. De rest is middelmaat.'
VI

:blush.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo nov 26, 2008 2:13 pm

Het is een mening
I think I lost my fucking headache

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » wo nov 26, 2008 2:13 pm

Voor alle AT-ers die nog een kijkje nemen op het forum en naar Hamburg gaan... enorm veel plezier!! :onfire.gif:

Ik hoop dat jullie me als jullie terug zijn gaan pesten, dat ik bij deze wedstrijd die als 'bijzonder' de boeken in gaat niet aanwezig was! :ajax.gif:
Op naar de vierde ster!

Nihad

Bericht door Nihad » wo nov 26, 2008 2:20 pm

LucaS schreef:Het is een mening
Precies. HSV is zelf ook een middelmatig ploegje die nog nooit wat hebben gewonnen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 26, 2008 2:21 pm

HSV is niets bijzonders maar Ajax ook niet.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo nov 26, 2008 2:24 pm

'Van Basten is beter dan Jol en HSV is niet groots'

Thijs van Ajaxtalk analyseerde voor Ajaxtalk de Nederlandse coaches van Hamburger SV en Ajax, Martin Jol en Marco van Basten, die donderagavond tegenover elkaar staan als de clubs elkaar in Duitsland treffen in het toernooi om de UEFA Cup.

'Ik tip 2-3 voor Ajax, dan hebben onze fans plezier', voorspelde Thijs, die acht seizoenen op Ajaxtalk post en tegenwoordig iets doet bij de Amsterdamse club. 'Ajax is favoriet, het heeft dan ook een prijzenkast die het driedubbele is van die van HSV.'

'Van Basten is beter dan Jol', beweert Thijs als hij beide coaches vergelijkt. 'Ajax is op de goede weg. Zijn hand wordt steeds meer zichtbaar. Hij is een rustig type en kan een ploeg goed organiseren. Bij zijn profs staat hij hoog in achting. Hij is een goede trainer en in Duitsland zien de mensen hem ook als dusdanig.'

Dat is anders bij Jol, meent Thijs. 'In zijn tijd als coach van RKC werd hij al kritisch bekeken. Toen bleek dat een speler van wereldklasse niet zomaar een supercoach is. In de competitie pakt hij veel punten. Maar fans zien ook dat HSV voetballend lang niet zo goed is. Hij speelt dan wel met drie spitsen, maar als HSV voor staat, trekken zijn spelers zich compleet terug. Ze zetten niet zoveel druk zoals HSV in 1983 vaak deed.'

'Dit is geen grootse ploeg', concludeert Thijs, die nog wel het probleem aankaart dat HSV vaak spelers op middelbare leeftijd moet verkopen. 'Momenteel heeft Jol alleen met Olic, Mathijsen en Guerero spelers met een bovengemiddelde kwaliteit. De rest is middelmaat.'
Bron: Thijs van Ajaxtalk

Moraal van het verhaal: Who te fuck is Nico Jan Hoogma

Nihad

Bericht door Nihad » wo nov 26, 2008 2:24 pm

Maar HSV heeft een grotere begroting, speelt in een grotere competitie en heeft een groter stadion. Dan is het extra treurig dat je een club van niks bent.

Die Hoogma mag best wat meer respect opbrengen voor Ajax. We hebben nog steeds meer Europaups 1 in de kast staan dan Barcelona, Man United, Arsenal en Juventus. En zijn historisch groter dan Bayern Munchen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo nov 26, 2008 2:26 pm

Maar goed, we hebben wel een hoop middelmatige spelers rondlopen.....

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 26, 2008 2:39 pm

Nihad schreef:Maar HSV heeft een grotere begroting, speelt in een grotere competitie en heeft een groter stadion. Dan is het extra treurig dat je een club van niks bent.

Die Hoogma mag best wat meer respect opbrengen voor Ajax. We hebben nog steeds meer Europaups 1 in de kast staan dan Barcelona, Man United, Arsenal en Juventus. En zijn historisch groter dan Bayern Munchen.
Tja, we kunnen niet eeuwig teren op successen van decennia terug.

LucaS

Bericht door LucaS » wo nov 26, 2008 2:42 pm

De observatie van Hoogma dat Ajax zich terugtrekt als het voorstaat is gewoon feitelijk onjuist. Waarschijnlijk kan hij niet zo goed tegen zijn verlies
I think I lost my fucking headache

Nihad

Bericht door Nihad » wo nov 26, 2008 2:43 pm

Het is gewoon een vieze kakkerlak.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo nov 26, 2008 2:53 pm

Peter schreef:Ik denk ook niet dat MvB zich een tweede keer stoot, joey. Het is alleen echt onbegrijpelijk dat hij de Jong er niet bij heeft, want zoiets hebben we nu niet in de selectie zitten. Ik verwacht Vermaelen (kopsterk) terug in het centrum en Urby als back. Volgens mij heeft die jongen geen directe man, dus dat is ook in zijn voordeel. Vertonghen waarschijnlijk als verbinding van verdediging naar middenveld. Enoh en Lindgren als halfspelers. Vervolgens denk ik dat hij kiest voor 3 spitsen, namelijk Sulejmani, Suarez en Kennedy.

Leuk, doch gedateerd, stuk Lucas. Het beeld wat ze daar hebben klopt uiteraard ook. Triest maar waar.
Vreemd maar volgens mij doet MvB het erom.. Als je zo speelt dan ga je zeker de ballenbak in :1evil.gif: :1evil.gif:

Op ajaxclub.nl staat het ook dat men er daar vanuit gaat dan dezelfde 11 spelen als tegen AZ uit :oops.gif: :kots:
Weer op zoek naar een Interim coach..

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo nov 26, 2008 4:31 pm

Ik zit hier te stuiteren als een schooljongetje dat op schoolreis gaat! Damn hé, ik ben weg, succes allen, veel plezier en let's go go goooo!

:ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajax.gif:

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » wo nov 26, 2008 4:45 pm

Veeel plezier, zij die gaan en goede reis! :cool.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo nov 26, 2008 4:56 pm

Veel plezier, Thijs, en schreeuw onze jongens naar de overwinning! :ajaxscarf.gif: :headbang.gif:

Plaats reactie