FC Twente - AFC Ajax 01-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr okt 31, 2008 3:32 pm

Thijs schreef:.... En als we in de rust dan weer met 3-0 achterstaan ga ik me lekker concentreren op het bemachtingen van een heerlijk broodje beenham.
Dat zou ik al doen voordat de wedstrijd begint!! Smakelijk eten, die broodjes zijn echt top daar! :applaus.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33922
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr okt 31, 2008 3:52 pm

Perez moet ook treffen met oud-werkgever Ajax missen

Kenneth Perez heeft nog te veel last van een hamstringblessure het duel met Ajax mee te maken. De Deen raakte in het UEFA Cup-duel met Racing Santander geblesseerd en hoopt donderdag tegen Manchester City weer te kunnen spelen.

Tegenover de afwezigheid van Perez staat de rentree van Theo Janssen. De linkspoot is hersteld van een dijbeenblessure, maar wordt door trainer Steve McClaren nog op de bank gehouden.

Twente won midweeks bij NAC Breda. In combinatie met de elf afwezigen bij Ajax zijn de Tukkers favoriet. McClaren vindt dat maar niets. "Toch vind ik het onzin dat wij nu plotseling de grote favoriet zijn. Ajax heeft in mijn ogen de beste selectie van Nederland", aldus de Engelsman tegenover het ANP. "Ik denk dat ze aan het einde van het seizoen gewoon bovenaan staan."

Ajax won deze campagne pas één keer een uitduel, afgelopen woensdag in Almelo (1-3). Daarnaast verloor Twente sinds 27 januari niet meer in Enschede. Sparta was toen met 1-2 te sterk.
www.voetbalprimeur.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr okt 31, 2008 4:18 pm

Jammer, anders hadden we op zeker het middenveld in handen gehad.

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr okt 31, 2008 4:24 pm

Vedette-10- schreef:
Mr.Ajax schreef:Ik zou het zo doen:

--------------------------Vermeer-------------------------

--Van der Wiel---Oleguer--Vermaelen---Emanuelson--

---Kennedy------Gabri--------Lindgren---Vertonghen---

------------------Huntelaar--Martina----------------------
Tja, die keuzes zijn doordacht gemaakt en er zit een logica in het systeem. Jij vindt mijn doorselecteren op A-junioren verkeerd, ik hou vast aan mijn visie en daarin zouden zij van waarde kunnen zijn. Jij vind Sno tegenover N'Kufo onverstandig, ik vind juist dat je hem zo geen kans biedt.

Dan ga ik een aantal kritische vragen stellen over jouw concept:
Wat zijn de 2 vleugelspelers?
Wie pakt N'Kufo op?
Vertrouw je op VD Wiel tegenover Elia?
Wie pakt Arnautovic op?
Wie pakt Perez/Hersi op?
Welke spelers zet je op het voetballende middenveld?
Wat doet Martina in een twee spitsen-systeem?
Wat gebeurd er met de overige 2 controlerende middenvelders van Twente?
Jij kan toch echt niet zo ongelofelijk dom zijn? Wat zijn de twee vleugelspelers? Er zijn geen twee vleugelspelers dipshit! Ja hoor, voetbal kan ook zonder twee vleugelspelers gespeeld worden...Wat voor domme vragen stel je nou? Welke spelers zet ik op het voetballende middenveld? Wat de fuck moet dat betekenen??? Wat Martina in een 2-spitsen systeem doet? Precies wat ik uitleg dat hij gaat doen in mijn andere post.

Je neemt ons gewoon in de maling...

Sno op N'kufo... :drecul.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » vr okt 31, 2008 4:24 pm

Ik denk dat we verliezen, want ik heb weer eens wat anders te doen op het moment van spelen. Had dat twee keer eerder dit seizoen en onze jongens keerden toen met 0 punten huiswaarts.

Dus ik vrees dat er zelfs door Joey niet tegen op te fietsen is.

Bovendien is de kans met Suarez ook een heel stuk groter dat we verliezen (en een 100% pingel aan onze neus voorbij zien gaan).
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33922
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr okt 31, 2008 4:27 pm

Mr. Ajax schreef: Jij kan toch echt niet zo ongelofelijk dom zijn? Wat zijn de twee vleugelspelers? Er zijn geen twee vleugelspelers dipshit! Ja hoor, voetbal kan ook zonder twee vleugelspelers gespeeld worden...Wat voor domme vragen stel je nou? Welke spelers zet ik op het voetballende middenveld? Wat de fuck moet dat betekenen??? Wat Martina in een 2-spitsen systeem doet? Precies wat ik uitleg dat hij gaat doen in mijn andere post.

Je neemt ons gewoon in de maling...

Sno op N'kufo... :drecul.gif:
Ik begrijp dat je het niet eens bent met Vedette-10, maar wel op een normale manier discussiëren graag.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr okt 31, 2008 4:30 pm

Duke schreef:
Mr. Ajax schreef: Jij kan toch echt niet zo ongelofelijk dom zijn? Wat zijn de twee vleugelspelers? Er zijn geen twee vleugelspelers dipshit! Ja hoor, voetbal kan ook zonder twee vleugelspelers gespeeld worden...Wat voor domme vragen stel je nou? Welke spelers zet ik op het voetballende middenveld? Wat de fuck moet dat betekenen??? Wat Martina in een 2-spitsen systeem doet? Precies wat ik uitleg dat hij gaat doen in mijn andere post.

Je neemt ons gewoon in de maling...

Sno op N'kufo... :drecul.gif:
Ik begrijp dat je het niet eens bent met Vedette-10, maar wel op een normale manier discussiëren graag.
Je hebt gelijk, het moest er alleen even uit. Ik zal voortaan proberen om niet meer op hem te reageren.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr okt 31, 2008 4:49 pm

Mr. Ajax schreef: Jij kan toch echt niet zo ongelofelijk dom zijn? Wat zijn de twee vleugelspelers? Er zijn geen twee vleugelspelers dipshit! Ja hoor, voetbal kan ook zonder twee vleugelspelers gespeeld worden...Wat voor domme vragen stel je nou? Welke spelers zet ik op het voetballende middenveld? Wat de fuck moet dat betekenen??? Wat Martina in een 2-spitsen systeem doet? Precies wat ik uitleg dat hij gaat doen in mijn andere post.

Je neemt ons gewoon in de maling...

Sno op N'kufo... :drecul.gif:
Je kan wel mij gaan afkraken, maar dat schiet niet op als je iets bespreekt. Ik geef simpelweg mijn mening en mijn argumenten, maar je gaat je niet verweren met goede punten maar je gaat mij afweren: lijkt me niet de bedoeling.

Je kan beter wel de flanken bezetten om elke ruimte te benutten, met andere woorden: ruimte vinden en dus andere ruimte openlaten voor spelers die daar gebruik van kunnen maken. Ik zie niet een logica in jouw opstelling, want het is beter als beide flanken hetzelfde gemaakt zijn, dus even ingericht zijn. Verder zijn het geen domme vragen, je moet nou eenmaal organiseren hoe je gaat zorgen hoe je scoort en het scoren belet van de tegenstander.
Het voetballende middenveld zijn de spelers die in balbezit van het midden uit het veldspel verzorgen. Middenvelders zijn juist verbindingsschakels voor de uiteindelijke geposteerde spelers buiten het midden. Die moeten zorgen dat de bal in de ploeg rondgaat: steeds opeissen en dus voor spellijnen zorgen.
Martina moet dus rondom Huntelaar spelen, dus ook achter Huntelaar terwijl hij beter functioneert als hij vlak naast de spits opgesteld staat aan de rechterkant. Hetzelfde geval bij Leonardo, alleen moet die aan de linkerkant spelen in de zone dichtbij de spits.
Oleguer en Vermaelen gaan N'Kufo aan banden leggen? Ik heb er niet zoveel vertrouwen in eigenlijk..
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr okt 31, 2008 5:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47508
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr okt 31, 2008 5:28 pm

Het is makkelijker om een willekeure tekst in een wetboek te lezen dan jouw posts. Misschien moet je het allemaal iets duidelijker toelichten wat je precies bedoelt met bepaalde woorden want ik denk dat een aantal, waaronder ik, het niet snappen en daarom zo reageren...
IK GELOOF!!!!!!

Waas
Berichten: 167
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:33 am

Bericht door Waas » vr okt 31, 2008 5:29 pm

Vermeer

Oleguer v.d. Wiel Vermaelen Vertonghen

Gabri de Jong Lindgren

Martina Huntelaar Emanuelson



Dit zal de opstelling wel worden denk ik zo, met Urby als hangende buitenspeler.
Als Ajax scherp aan de wedstrijd begint, zie ik kansen, als ze beginnen met het idee dat de meeste bezoekers van AT hebben, dan kunnen ze beter thuis blijven.

Lionel
Berichten: 47508
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr okt 31, 2008 6:02 pm

Wiel alleen rechtsback en Oleguer centraal. Voor de rest lijkt me dat ook de opstelling
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » vr okt 31, 2008 8:29 pm

mijn toto uitslag gaat steeds meer gehalte krijgen, een 1 Martina waarschijnlijk en ook nog eens de Jong :blush.gif: :hypocrite.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr okt 31, 2008 8:32 pm

Tsja, wat mij betreft de beste invulling. We hebben gewoon niet beter, namelijk. Je kan wel heel laf met 1 spits gaan spelen en hopen op een godswonder, maar dan ga ik liever met een 'beproefd' concept de boot in.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr okt 31, 2008 8:47 pm

Waarom zouden we de boot ingaan?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr okt 31, 2008 8:50 pm

Stel dat...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr okt 31, 2008 9:05 pm

het zou kunnen, maar voor sommigen lijkt het al vrijwel vast te staan
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr okt 31, 2008 9:09 pm

Ik geef ons ook weinig kans, maar ik geef ons de meeste kans in een normalere opstelling. Ik heb geen zin in een wedstrijd waar we met zijn allen voor de goal liggen en waar we moeten hopen op een godswonder. Ergo, gewoon 4-3-3. We zijn verdomme Ajax en daarom ga je never nooit niet met 4-5-1 spelen, hoor.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr okt 31, 2008 9:12 pm

We zijn al 10 jaar niet meer Ajax.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr okt 31, 2008 9:14 pm

Korte, maar rake reactie. Ik zou het alleen verschrikkelijk vinden als we ons in een uitwedstrijd tegen Twente ook nog eens als een San Marino voor de goal gooien. Realisme? Ach, met Urby en Martina heb je aardige opties op de flank. Middenveld doet zeker niet onder voor het middenveld van Twente en de verdediging moet gewoon een goeie dag hebben. Wordt verschrikkelijk moeilijk, maar je bent never kansloos. Bij een 4-5-1 ben je wel kansloos denk ik. Zie je het voor je dat Ajax continu op eigen helft staat. Dat kan gewoon niet goed gaan.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11436
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » vr okt 31, 2008 9:19 pm

Zuidema schreef:We zijn al 10 jaar niet meer Ajax.

En dat door allemaal door 1 verhuizing en geld :blush.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr okt 31, 2008 9:21 pm

Continu op de eigen helft blijven hangen lijkt me inderdaad rampzalig. Voor elke ploeg trouwens. Vroeg of laat loop je dan toch tegen de lamp. Zelfs bij het catenaccio wordt er nog op de counter geloerd. Ik mag aannemen dat MVB ook daartoe de mogelijkheden inbouwt. Maar een stukkie stevigheid en compactheid achter de 2 spitsen zou ik wel toejuichen. Met 4-3-3 zijn we met de huidige beschikbare spelers volgens mij zeker het bokje. Dan toch maar die 4-4-2.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr okt 31, 2008 9:26 pm

Martina en Huntelaar in de spits? Urby als back dan en de rest hetzelfde?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr okt 31, 2008 9:27 pm

Verdedigen vergroot echt de kans op succes niet. Integendeel
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr okt 31, 2008 9:28 pm

Ik vond die opstelling van Waas een paar postings hierboven er wel goed uitzien. Maar dan liever met Urby wat meer hangend op links.

@ Luuk: er zijn genoeg grijze muizen die zo toch al jarenlang de nodige punten binnen weten te halen. Het is ook zwaar tegen mijn principes, maar op dit moment zie ik bar weinig andere mogelijkheden.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr okt 31, 2008 9:33 pm

Ah ok, dan zitten we niet ver van mekaar af nog. Ik twijfel alleen sterk of ik Vertonghen niet gewoon als middenvelder wil zien. Het maakt nog al een verschil als Lindgren of hij daar speelt. Aan de andere kant, Schilder of Vertonghen als back is ook een wereld van verschil. Moeilijk, hoor.

Plaats reactie