Ajax - Roda JC * 14-09-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 13, 2008 3:52 pm

Silva en Suarez in Ajaxselectie

AMSTERDAM - Luis Suarez en Bruno Silva zitten bij de wedstrijdselectie die het zondag thuis opneemt tegen Roda JC. De twee Uruguayanen speelden een interland voor hun thuisland, maar hadden moeite om terug naar Nederland te komen. Vandaag trainden de twee nog apart van de groep.

Rob
Berichten: 169
Lid geworden op: za jul 30, 2005 10:11 am

Bericht door Rob » za sep 13, 2008 4:19 pm

Dat klinkt weer als een van iedere vorm van creativiteit gespeend middenveld. Wordt dus een kopie van de wedstrijd tegen WII, alleen dan met een sterkere tegenstander, maar wel met thuisvoordeel. 2-2 derhalve.

Het kwartje doet er wel erg lang over bij MvB.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » za sep 13, 2008 7:28 pm

Trab schreef:Had na de wedstrijd tegen Willem II nog wel goede hoop. Aissati erbij en alles zal wel op zijn plaats vallen.
Als ik nu echter opstellingen voorbij zie komen dan vrees ik weer het ergste. Op AN hebben ze het over een middenveld Verthonghen-Sno-Lindgren en Vermaelen linksback. Mag toch hopen dat dit het niet wordt...
Ik vrees ook het ergste, want MvB heeft eerder aangetoond in staat te zijn om Urby doodleuk op een 3-mans middenveld te posteren. Hoe je dát tactisch kan uitleggen? Mag Joost weten...

Vermaelen zou niet eens zo'n verkeerde zet zijn op LB, mits VD Wiel de opdracht krijgt om van achteruit nadrukkelijk de opbouw te verzorgen en veelvuldig in te schuiven. Het opstellen van 3 verdedigende middenvelders daarentegen, is in mijn ogen vragen voor een enkeltje Eindhoven. Nogmaals, Van Basten is ertoe instaat, maar laten we ervan uitgaan dat Sarpong (het liefst in combi met De Jong) de aanval mag en kan gaan bedienen...
AFCA!

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » za sep 13, 2008 9:18 pm

Starring schreef:
Trab schreef:Had na de wedstrijd tegen Willem II nog wel goede hoop. Aissati erbij en alles zal wel op zijn plaats vallen.
Als ik nu echter opstellingen voorbij zie komen dan vrees ik weer het ergste. Op AN hebben ze het over een middenveld Verthonghen-Sno-Lindgren en Vermaelen linksback. Mag toch hopen dat dit het niet wordt...
Ik vrees ook het ergste, want MvB heeft eerder aangetoond in staat te zijn om Urby doodleuk op een 3-mans middenveld te posteren. Hoe je dát tactisch kan uitleggen? Mag Joost weten...
Dat zal best, maar Aissati op een 3-mans middenveld valt tactisch ook nauwelijks uit te leggen. Zeker als je hem op 10 zet, speel je dan eigenlijk 4-2-4. Dat kan wellicht thuis tegen clubs van het kaliber Volendam, maar verder is het vragen om moeilijkheden.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za sep 13, 2008 9:52 pm

Ik ben gewoon zenuwachtig voor morgen. Wil aan de ene kant heel graag naar de wedstrijd toe, mijn afca vest ligt al klaar, maar heb niet het vertrouwen dat we wel even 3 punten gaan halen. Hebben jullie dat ook?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 13, 2008 10:11 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik ben gewoon zenuwachtig voor morgen. Wil aan de ene kant heel graag naar de wedstrijd toe, mijn afca vest ligt al klaar, maar heb niet het vertrouwen dat we wel even 3 punten gaan halen. Hebben jullie dat ook?
Op dit moment voel ik me heel gelaten.Zoiets van, hat zal allemaal wel.En meestal is dat geen goed (voor)gevoel ..

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » za sep 13, 2008 10:46 pm

Jim schreef: Dat zal best, maar Aissati op een 3-mans middenveld valt tactisch ook nauwelijks uit te leggen. Zeker als je hem op 10 zet, speel je dan eigenlijk 4-2-4. Dat kan wellicht thuis tegen clubs van het kaliber Volendam, maar verder is het vragen om moeilijkheden.
Misschien. Aan de andere kant speelt het Nederlands elftal ook met een voorhoede Robben-Huntelaar-v.Persie en VdeVaart erachter. Alleen daar wordt het weer 4-2-3-1 genoemd. Ik zie het verschil niet. Zolang een elftal compact speelt moet een 3-mans middenveld met Aissati best kunnen volgens mij. Zou het het proberen in ieder geval waard vinden.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za sep 13, 2008 10:56 pm

Ik ben benieuwd of Vertonghen inderdaad op het middenveld speelt. Hij komt er natuurlijk wel beter tot zijn recht, maar nu blijkt eens te meer dat we geen fatsoenlijke linksback hebben.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za sep 13, 2008 11:04 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik ben gewoon zenuwachtig voor morgen. Wil aan de ene kant heel graag naar de wedstrijd toe, mijn afca vest ligt al klaar, maar heb niet het vertrouwen dat we wel even 3 punten gaan halen. Hebben jullie dat ook?
Ik heb alleen hoop, meer kan ik je niet bieden.

Zie ik de wedstrijd van vorig seizoen voor me, dan zie ik weer vijf ballen voor langs gaan, zie ik weer een Roda met beter veldspel dan Ajax, zie ik weer dat Jan Arie meedeed "voor spek en bonen", in de maling genomen werd door alle middenvelders, maar bij 3-1 een prachtige pass verstuurde. Pas bij 4-1 was ik zeker van de overwinning.

Ik kan me voorstellen dat Vertonghen op het middenveld speelt, zelfs dat hij de beslissende treffer maakt (winnen met één doelpunt verschil!), dat deed hij in de jeugd ook regelmatig, maar Vermaelen als linksback??????? Als coach van Roda zou ik een snelle rechtsbuiten opstellen. DB zag in Vermaelen ook een back! Ik zag hem op die plek vooral gaten in het centrum dichten, maar dat terzijde. Het enige pluspunt is dat Urby niet meedoet.

Het blijft bij hoop, ik kan (rationeel) niets verzinnen dat opbeurender is. Ik moet er niet aan denken dat we half oktober al zes punten achterstaan.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » za sep 13, 2008 11:08 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik ben gewoon zenuwachtig voor morgen. Wil aan de ene kant heel graag naar de wedstrijd toe, mijn afca vest ligt al klaar, maar heb niet het vertrouwen dat we wel even 3 punten gaan halen. Hebben jullie dat ook?
Ben ook best wel zenuwachtig ... Maar ik heb er wel weer veel zin aan ... :onfire.gif: :hupajax.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » zo sep 14, 2008 7:42 am

Ben nu ook al wakker, ben ook zenuwachtig. Vandaag is gewoon al erg belangrijk, er moet gewonnen worden. Dat wordt in ieder geval op tijd naar het stadion. :ajaxscarf.gif:

Succes allemaal!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 14, 2008 9:04 am

Ik ben juist helemaal niet zenuwachtig, dat is meestal een slecht voorteken. Ik hoop er maar het beste van. We kunnen ons vasthouden aan de statistieken, denk ik. Voor Roda is er al jaren niets te halen in de Arena.

Ben het met Trab eens: Aissati op het middenveld kan best. Kwestie van de juiste balans. Met (laten we zeggen) Sno in plaats van Aissati verlies je zoveel aan kwaliteit. Het is de taak van een trainer om zijn beste spelers tot hun recht te laten komen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo sep 14, 2008 9:06 am

'kBen wel zenuwachtig...brrrr... nog ffkes en dan komt de taxi... :neutral.gif:


Succes en plezier alvast allemaal en

... COME ON, AJAX!!! :hupajax.gif: :tifoajax.gif:

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » zo sep 14, 2008 9:08 am

Pfff wat een tijden... Maar goed. Vandaag voor het eerste de verkoop van De Meersche Helden. Voor AT'ers zing ik er een liedje bij :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo sep 14, 2008 9:11 am

Jeroen427 schreef:Pfff wat een tijden... Maar goed. Vandaag voor het eerste de verkoop van De Meersche Helden. Voor AT'ers zing ik er een liedje bij :ajaxscarf.gif:
Fijn...dat liedje mis ik dus... :offtopic.gif:

Succes met de verkoop! :koe.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo sep 14, 2008 10:23 am

Veel sterkte allemaal , ik hoop dat het geen deceptie wordt en KJH er nu eens 2 inschopt :hupajax.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14593
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 14, 2008 10:40 am

Ik verlaat zometeen rrichting Arena
! Succes allemaal!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 14, 2008 11:12 am

Vandaag de terugkeer van MVG in de Arena, trouwens. Of zou hij zich niet laten zien?

Hoe dan ook, de punten moeten voor ons zijn.

:ajaxscarf.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 14, 2008 11:48 am

[url=mms://213.75.12.12/EREDIV10]Eredivisie live link[/url]

Voor de liefhebbers die Eredivisie live niet kunnen ontvangen.

Ik kijk wel legaal als compensatie :ajaxsmiley.gif:

Volgens AS, wordt dit de opstelling:

Stekelenburg; Silva, Olegeur, Van der Wiel, Vermaelen; Sno, Lindgren, Vertonghen; Cvitanich, Huntelaar, Sulejmani

Wie zorgt voor de aanvoer naar onze aanvallers!? Ik hoop dat dit niet waar is en dat in ieder geval de Jong speelt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 14, 2008 12:09 pm

Wel Silva maar niet Suarez? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 14, 2008 12:17 pm

joey schreef:Wel Silva maar niet Suarez? :confused.gif:
Kan dat niet dan ?.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo sep 14, 2008 12:20 pm

Je weet toch Voetske dat Suarez, als de beste voetballer in Europa, altijd hoort te spelen?
I think I lost my fucking headache

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » zo sep 14, 2008 12:22 pm

Ajaciedjuh schreef:[url=mms://213.75.12.12/EREDIV10]Eredivisie live link[/url]

Voor de liefhebbers die Eredivisie live niet kunnen ontvangen.

Ik kijk wel legaal als compensatie :ajaxsmiley.gif:

Volgens AS, wordt dit de opstelling:

Stekelenburg; Silva, Olegeur, Van der Wiel, Vermaelen; Sno, Lindgren, Vertonghen; Cvitanich, Huntelaar, Sulejmani

Wie zorgt voor de aanvoer naar onze aanvallers!? Ik hoop dat dit niet waar is en dat in ieder geval de Jong speelt.
Als dit de opstelling wordt, kun je alleen met geluk winnen, via individuele acties en lange ballen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 14, 2008 12:30 pm

Sjulimani op tien .. Verthongen op het middenveld, Emanuelson op linksback ..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 14, 2008 12:34 pm

Voetske schreef:Sjulimani op tien .. Verthongen op het middenveld, Emanuelson op linksback ..
Urby hangend linksbuiten, bedoel je?

Plaats reactie