LG Amsterdam Tournament 2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr aug 08, 2008 10:45 pm

Gelukkig nog 3 weken om aan dit alles te werken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 08, 2008 10:46 pm

Ja, dat heb ik steeds gezegd. Het geluk van Van Basten is, dat hij geen VCL speelt. Anders was het wellicht weer misgegaan.

Wat vonden jullie van Huntelaar? Die sloofde zich niet uit, zeg. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » vr aug 08, 2008 10:47 pm

joey schreef:
Benji schreef:Over Van Basten maak ik me geen zorgen, het is meer dat de spelers niet buiten hun schoenen gaan lopen.
Ach, een paar keer een pak rammel en dat is meteen over.

Die doelpunten werden kinderlijk eenvoudig weggegeven. Deed me sterk aan vorig seizoen denken. Dan is de voorsprong nooit groot genoeg.


Er stond opnieuw geen enkele goede verdediger op het veld. De organisatie was trouwens ook slecht.
Ik heb nog altijd het vermoeden dat je met matige verdedigers alsnog een goeie verdediging neer kan zetten zolang de organisatie maar in orde is. Internationaal zal je d'r niet mee wegkomen, maar nationaal kan het.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 08, 2008 10:48 pm

Wel een paar schitterende aanvallen, nou 1e dan toch, of wacht eens even, 2 mooie goals die uit het niets vielen dat wel .. maar hebben we vandaag 1 fatsoenlijke voorzet van de flanken gezien ...

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » vr aug 08, 2008 10:50 pm

joey schreef:Ja, dat heb ik steeds gezegd. Het geluk van Van Basten is, dat hij geen VCL speelt. Anders was het wellicht weer misgegaan.

Wat vonden jullie van Huntelaar? Die sloofde zich niet uit, zeg. :excited.gif:
Wat me vooral opviel, ergens diep in de 2e helft: Huntelaar gaat kopduel aan met één van die beulen daar achterin, bal springt omhoog, Huntelaar doet geen moeite meer om de bal te winnen. Vond de situatie er nogal raar uitzien. Het counterspel wat Ajax noodgedwongen moest gaan spelen aan het einde is echter ook niets voor hem, daar is hij niet dynamisch genoeg voor.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr aug 08, 2008 10:50 pm

Suarez heeft nog wel wat ballen voorgegeven als ik me niet vergis.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » vr aug 08, 2008 10:59 pm

geen verassing, de defense het heeft nog veel werk + kwalityt inpuls nodig. Ons kleurrijk Spaanse vriend is geen wondermiddel en ook geen Stam.
Maar dat is niet surprise naturlijk.
Hij zal in NL niet vaak tegen teams van calibre Arsenal spelen...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr aug 08, 2008 11:01 pm

Ik denk inderdaad niet dat er in Nederland een ploeg is die fysiek en voetbaltechnisch zo goed is als Arsenal. Verder is er condtioneel nog wel wat te doen. Arsenal is helemaal klaar voor de ontmoeting met Twente.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 08, 2008 11:03 pm

Arsenal speelde met twee vingers in de neus. Het niveauverschil beangstigde me wel. Alsof ze het moment konden uitkiezen dat ze er eens een paar gingen inleggen. In de eerste helft leken ze ook totaal niet scherp.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13453
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr aug 08, 2008 11:04 pm

Ik zou eens kijken naar het verschil in geld. Ajax heeft niet dezelfde financiën. Logisch dat er een verschil dan is in kwaliteit.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr aug 08, 2008 11:05 pm

joey schreef:Arsenal speelde met twee vingers in de neus. Het niveauverschil beangstigde me wel. Alsof ze het moment konden uitkiezen dat ze er eens een paar gingen inleggen. In de eerste helft leken ze ook totaal niet scherp.
Kinderlijk naief wederom. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om vast te stellen dat Arsenal op elke positie een betere voetballer heeft dan Ajax plus dat ze klaar zijn met de voorbereiding.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 08, 2008 11:10 pm

Mwah, ik had wel gehoopt dat Ajax een op 60% procent spelend Arsenal een beetje zou kunnen bijbenen. Tenslotte moest Ajax een goede indruk maken voor eigen publiek. De manier waarop die doelpunten vielen was omineus, met een beetje verdedigen waren die te voorkomen geweest. Het was géén verdedigen van Ajax, zei Menzo, en daar had hij helemaal gelijk in.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » vr aug 08, 2008 11:10 pm

Alles gaat ook gewoon een tikkeltje sneller, Arsenal is natuurlijk ook relatief meer weerstand gewend dan Ajax. Je zag het bijvoorbeeld op het moment dat Gabri geel kreeg, die verwachtte nog helemaal geen Arsenal-speler in z'n nek en wist niet wat hem overkwam.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr aug 08, 2008 11:15 pm

joey schreef:Mwah, ik had wel gehoopt dat Ajax een op 60% procent spelend Arsenal een beetje zou kunnen bijbenen. Tenslotte moest Ajax een goede indruk maken voor eigen publiek. De manier waarop die doelpunten vielen was omineus, met een beetje verdedigen waren die te voorkomen geweest. Het was géén verdedigen van Ajax, zei Menzo, en daar had hij helemaal gelijk in.
Misschien speelde Arsenal wel op 84,3% en Ajax op 91.8%. Nogmaals, kinderlijk naief gedacht. Ajax is nog in de volle voorbereiding en heeft zowel technisch als fysiek mindere spelers. Simpel optelsommetje.

Siemen
Berichten: 1175
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 12:10 pm

Bericht door Siemen » vr aug 08, 2008 11:15 pm

brigade zuid schreef:Het blijft toch een kutverdediging hoor..
Nihad schreef:Wat wil je met anita en Schilder.
Anita speelde anders een puike wedstrijd. En ook Schilder vond ik lang zo slecht nog niet, al zakte hij in de tweede helft inderdaad ver weg.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 08, 2008 11:15 pm

Over snel gesproken, Touré liet Sulejmani staan, pffff...
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr aug 08, 2008 11:18 pm

joey schreef:Over snel gesproken, Touré liet Sulejmani staan, pffff...
Sulejmani moet nog minimaal 5 kilo kwijtraken. Die is pas eind september echt wedstrijdfit.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13453
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr aug 08, 2008 11:57 pm

joey schreef:Over snel gesproken, Touré liet Sulejmani staan, pffff...
Dit is niet eerlijk, Joey. Jij weet dondersgoed dat Sulejmani net terug is van een blessure.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za aug 09, 2008 1:14 am

goodfella schreef:Suarez heeft nog wel wat ballen voorgegeven als ik me niet vergis.
De enige Ajacied die voor gevaar zorgde, maar voor sommigen tellen alleen de voorzetten tegen De Graafschap e.c. Stekelenburg heeft Ajax weer eens gered, anders sta je misschien wel op 0-2.

Twee prachtige doelpunten, maar Schilder, Anita (op die plaats), Donald?? Nee.

Ik lees niets over v.d. Wiel!

Wie was trouwens in de tweede helft de vervanger van Huntelaar? :ajaxsmiley.gif:

Laten we eerlijk zijn: het was net geen "kat-en-muis", maar Ajax was vanavond geen partij voor Arsenal. Ik had dat ook niet verwacht, m.a.w. geen tegenvaller. Met dit team moeten we zeker kans maken op een toppositie in de eredivisie, maar internationaal zijn we er nog niet. Arsenal speelde vorige week al tegen o.a. Real Madrid, Ajax tegen Cardiff!, logisch dat Arsenal verder is, maar ik ben blij dat Arsenal niet voluit ging.

Meevallers: Cvinatich (o.i.d.), Anita
Tegenvaller: Olequer
Speelden de anderen beter? Nee, maar sommigen kunnen nu eenmaal niet beter!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za aug 09, 2008 2:48 am

Demosthenes schreef:
goodfella schreef:Suarez heeft nog wel wat ballen voorgegeven als ik me niet vergis.
De enige Ajacied die voor gevaar zorgde, maar voor sommigen tellen alleen de voorzetten tegen De Graafschap e.c. Stekelenburg heeft Ajax weer eens gered, anders sta je misschien wel op 0-2.

Twee prachtige doelpunten, maar Schilder, Anita (op die plaats), Donald?? Nee.

Ik lees niets over v.d. Wiel!

Wie was trouwens in de tweede helft de vervanger van Huntelaar? :ajaxsmiley.gif:

Laten we eerlijk zijn: het was net geen "kat-en-muis", maar Ajax was vanavond geen partij voor Arsenal. Ik had dat ook niet verwacht, m.a.w. geen tegenvaller. Met dit team moeten we zeker kans maken op een toppositie in de eredivisie, maar internationaal zijn we er nog niet. Arsenal speelde vorige week al tegen o.a. Real Madrid, Ajax tegen Cardiff!, logisch dat Arsenal verder is, maar ik ben blij dat Arsenal niet voluit ging.

Meevallers: Cvinatich (o.i.d.), Anita
Tegenvaller: Olequer
Speelden de anderen beter? Nee, maar sommigen kunnen nu eenmaal niet beter!
Wedstrijd op een verkeerde zender gekeken.. :smallgrin.gif: Weet niet wat jij hebt gezien hoor!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za aug 09, 2008 7:14 am

Leg eens uit!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za aug 09, 2008 7:59 am

Het viel me vies tegen, trouwens. Het meeste is al gezegd, maar achterin was het inderdaad weer helemaal niets. Oleguer ook erg pover.
Het zegt genoeg dat we weer 3 tegengoals om de oren kregen en dat het met wat minder geluk er ook zo maar 6 konden zijn.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za aug 09, 2008 8:00 am

Wat een heerlijke wedstrijd heb ik gezien, ik heb genoten.
Tegen een topteam als Arsenal dat al klaar is voor de CL.
Zelf nog middenin de voorbereiding met veel nieuwe spelers.
De verdediging met 2 jonge onervaren pikkies.

En dan toch gewoon voorstaan bij rust met 2-0 en dan later verliezen doordat Arsenal gewoon fitter was en toch wel heel erg goed is.
Beloftevol Ajax komt nog tekort
Door NIK KOK
AMSTERDAM - In een speeltuin van jongelingen op een jubilerend toernooi dat elk jaar dezelfde tegenstanders lijkt te hebben, was Ajax tegenstander Arsenal vrijdagavond lange tijd de baas. Klein machtsvertoon in de slotfase van de Londense ploeg zorgde echter toch nog voor een Engelse overwinning: 3-2.

Al in de tweede minuut van de wedstrijd maakte Ajax kennis met waar het dit seizoen van verstoken zal blijven, een tegenstander met Champions League-kwaliteit. In die minuut kwam een razendsnelle Arsenal-aanval terecht bij de majestueuze Emmanuel Adebayor, die met grote stappen langs Vurnon Anita stoof. De inzet werd uiteindelijk gekeerd.

Daarna namen de Amsterdammers voor even het heft in handen. Ajax’ beweeglijke, steeds van positie wisselende voorhoede bleek een plaag voor de Engelse defensie. In de 33ste minuut was daar plots Luís Suárez die een afgeslagen voorzet knalhard achter keeper Almunia schoot: 1-0.

Nog geen twee minuten daarna een soortgelijk recept. Een vrije trap van Gabri werd door nieuwkomer Dario Cvitanich kundig doorgekopt, waarna Klaas Jan Huntelaar niet aarzelde en de 2-0 scoorde.

Een kinderhand was vrijdagavond snel gevuld in de Amsterdam Arena. Het tiende Amsterdam Tournament lijkt een repeterend evenement te worden van geweldige namen die het op papier goed doen. Zo liep vrijdag Luis Figo op het veld in de Arena en waren ook Ibrahimovic, Maxwell, Crespo, Adebayor, Van Persie, Mourinho en Wenger in Amsterdam aanwezig. Tot verheffende kunststukjes komen die grote namen in de laatste tien jaar echter zelden. Goed spel van Ajax kwam de toernooiorganisatie na een doodsaaie eerste wedstrijd (Inter-Sevilla bleef 0-0) daarom wel goed uit.

De Amsterdammers troffen in Arsenal vrijdagavond een club uit de buitencategorie, maar ook een ploeg dat qua leeftijd niet onder doet voor Ajax. Arsène Wenger houdt er in Londen de filosofie op na dat hij voetballers op piepjonge leeftijd scout om daar langzamerhand een team van te formeren. Het liefst met spelers uit alle windstreken. Voor een gearriveerde vedette van 27 jaar wordt in Londen zelden de goedgevulde portemonnee getrokken. De schifting die Marco van Basten maandag doorvoerde bij zijn selectie door vier spelers naar het tweede te verbannen, bracht bij Ajax de leeftijd ook behoorlijk omlaag. Het resultaat was dat er vrijdag slechts twee dertigers op het veld stonden, Arsenal-doelman Manuel Almunia en verdediger William Gallas.

In de speeltuin van jongelingen waren de combinaties van Ajax het mooist. Het samenspel van Ismaïl Aissati en Miralem Sulejmani in de tweede helft liet een belofte achter in de herinnering van de supporters: de belofte van een leuk seizoen. Het publiek maakte van die gelegenheid gebruik om de ploeg al massaal toe te juichen als kampioen.

Dat was wellicht wat voorbarig. Toen de Londenaren in de slotfase even aanzetten, bleek de ploeg toch een maatje te groot.

Ajax: Stekelenburg, Silva, Anita (68. Van der Wiel), Oleguer, Schilder, Gabri, Lindgren, Aissati (71. Donald), Suárez, Huntelaar, Cvitanich (63. Sulejmani).
Arsenal: Almunia, Sagna, Touré, Gallas, Clichy, Eboué, Fabregas (84. Wilshire), Denilson (84. Ramsey), Walcott (67. Bendtner) , Adebayor, Van Persie (85. Senderos).
AD
Laatst gewijzigd door Anonymous op za aug 09, 2008 8:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za aug 09, 2008 8:03 am

Ibrahimovic en Maxwell onder de indruk van Mourinho
Heimwee naar Amsterdam
Thijs Slegers

AMSTERDAM - Zoals bijna alle profvoetballers hebben ook Zlatan Ibrahimovic (26) en Maxwell Scherrer Cabelino Andrade (27) niet veel op met trainingskampen. Toen de twee ex-Ajacieden hoorden dat ze met hun club Internazionale zouden deelnemen aan het prestigieuze Amsterdam Tournament, brak er op hun beider gezichten echter een brede glimlach door. "We missen Amsterdam namelijk ontzettend", verwoordt de middenvelder hun beider gevoelens.

Het personeel van het Okura Hotel in de Amsterdamse Ferdinand Bolstraat moet afgelopen dagen even gedacht hebben dat ze een reisje terug in de tijd hadden gemaakt. De sfeervolle tuinkamer van het chique logement was namelijk weer tijdelijk de huiskamer van twee heren die ze een aantal jaren geleden tot hun vaste clientèle mochten rekenen. "Ik vind het heerlijk om hier te komen", vertelt de Zweed. "Ik ben geboren in Malmö en het voetbal bracht me van Amsterdam tot Turijn en nu dus in Milaan, maar deze stad heeft alles. Voetballen in Italië is super, maar hier voel ik me thuis."

Het onafscheidelijke duo werd afgelopen seizoen met hun club kampioen van Italië, maar dat was voor trainer Roberto Mancini niet voldoende. De voormalige topvoetballer werd vervangen door José Mourinho. Ibrahimovic en Maxwell hebben hun nieuwe coach al in hun hart gesloten.

"Ik heb in de voetballerij nog nooit zo'n eerlijke en oprechte man ontmoet", zegt Ibrahimovic. Afgelopen week heeft hij bijvoorbeeld al gezegd dat hij twee weken voor de Champions Leaguelijst ingevuld moet worden, bekend zal maken welke vijf spelers zullen afvallen. Op die manier hebben die jongens nog veertien dagen de tijd om te beslissen of ze willen blijven. Er zijn weinig trainers die op zo'n manier met spelers meedenken. Mourinho schuift ook regelmatig bij de spelers aan tafel of drinkt zonder bijbedoelingen een kop koffie met je. Het is een trainer met fantastische oefenstof en daarnaast iemand die erg geïnteresseerd is in mensen. Dat is een bijzondere combinatie." Maxwell is ook onder de indruk van zijn nieuwe baas. "De informatie die wij in de aanloop naar wedstrijden krijgen is uniek. Mourinho werkt met een jonge kerel die alle reeds bekende tegenstanders tot op het bot analyseert. Mits een team ineens iets totaal anders doet, is het onmogelijk dat wij nog worden verrast. Dat is een geruststellende gedachte. Het prettige is dat we alle informatie krijgen in gesprekken van maximaal tien minuten. Zodoende kan iedereen zijn aandacht bij het verhaal houden."

Hoewel Ibrahimovic de laatste twee seizoenen kampioen werd met Internazionale en tot zijn teleurstelling twee keer vroegtijdig strandde in de Champions League wil hij benadrukken dat er onder het blauw-zwarte gedeelte van Milaan geen obsessie leeft. "Er is geen speciale focus op de Champions League. Als je die prijs boven aan je lijst zet, is je seizoen verpest als dat door domme pech niet lukt. Daarom maken wij geen onderscheid. We willen alles winnen."
De T.

Fijn hè zo'n eerlijke coach. :drecul.gif:
Blij dat wij er ook zo eentje hebben.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 09, 2008 8:10 am

Er staat nu een interview met van Basten (en ook Suarez en Lindgren) op Ajax.tv. Vanvond komen de spelers van gisteren niet in actie!
Dus dat gaat een afdroog partij worden....

Plaats reactie