AFC Ajax - FC Utrecht 23-01-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41151
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di jan 22, 2008 7:39 pm

Kan het feit dat Bruno Silva nog niet speelgerechtigd is misschien te maken hebben met het feit dat hij uit Uruguay komt? Ik heb geen idee hoe zo iets in zijn werk gaat maar wellicht dat je de Uruguayaanse bond nodig hebt bij de afhandeling en dat het daardoor iets langer duurt?
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 22, 2008 7:40 pm

Het zou kunnen. Heb ik geen idee van, eerlijk gezegd.

In Uruguay is het overigens nog heel wat uurtjes vroeger dan in Nederland, dus daar is men nog gewoon bereikbaar. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41151
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di jan 22, 2008 7:49 pm

Ik kan me er in ieder geval wel wat bij voorstellen dat het daar misschien wat langer zou duren. Ik weet het ook niet hoor. Maar het zou voor mij zo als buitenstaander één van de weinige logische verklaringen zijn waarom hij niet en De Roover wel mag spelen.

Overigens hoeft het niet verkeerd te zijn hoor. Ok, wat we hebben lopen is een drama dus zou je zo snel mogelijk willen ingrijpen. Maar als hij nu hals over kop naar Ajax komt, snel een shirt aantrekt en het veld oploopt gaat het misschien wel mis. En dan is hij straks na één potje al weer afgefikt door ons altijd sympathieke publiek.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jan 22, 2008 9:27 pm

Marillion schreef:Ik kan me er in ieder geval wel wat bij voorstellen dat het daar misschien wat langer zou duren. Ik weet het ook niet hoor. Maar het zou voor mij zo als buitenstaander één van de weinige logische verklaringen zijn waarom hij niet en De Roover wel mag spelen.

Overigens hoeft het niet verkeerd te zijn hoor. Ok, wat we hebben lopen is een drama dus zou je zo snel mogelijk willen ingrijpen. Maar als hij nu hals over kop naar Ajax komt, snel een shirt aantrekt en het veld oploopt gaat het misschien wel mis. En dan is hij straks na één potje al weer afgefikt door ons altijd sympathieke publiek.
Huh ?, men fikt hem en van Geel nu al af ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jan 22, 2008 9:34 pm

Wat denk jij ervan, Voetske?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jan 22, 2008 9:58 pm

Jöhnk schreef:Wat denk jij ervan, Voetske?
Nou, als het de bedoeling is dat Silva, door zijn drang naar voren de buitenspeler van de tegenstander bezig te houden, beetje het Trabelsi verhaal, dan kan het best nog wat opleveren.En hij zal best verdedigend zijn mannetje kunnen staan.Maar verder is het afwachten natuurlijk.

Denk dat Van Geel een beetje in een dillema zit, behalve dat het me zeer moeilijk lijkt om echte toppers aan te trekken ( door o.a. mij eerder genoemde redenen ), weet ie ook nog niet wie er volgend seizoen voor de groep komt te staan.Dat en het feit dat, als je weet dat 2 van je betere verdedigers eraan zitten te komen wat vrij van blessure betreft, maak het er ook niet gemakkelijker op.

Ach, van Geel is niet te benijden op dit moment, trainer weg, Stam weg, zooi blessures en zeer moeilijk om toppers te halen.Jammer is ook dat op dit forum ik weet niet hoeveel namen circuleren, die, als je die nu gaat halen, je ook helemaal scheel aan betaaldt.

En natuurlijk zit van Geel er niet om vliegen te vangen, maar een beetje begrip ( en ook het feit dat dit AJAX zoveel punten laat liggen tegen tegenstanders waar je gewoon van moet winnen ) mag je wel hebben voor zijn situatie.

Ik wacht af, al hoop ik wel dat van Geel in staat is om een trainer aan te trekken dat wel weet hoe ie een elftal moet laten voetballen wat voor een groot gedeelte uit spelers bestaat die ( iets ) teveel egoisme in hun spel hebben ( ja, ik weet het stokpaardje tot vervelens toe ).

Heerenveen, Twente, Groningen ( soms ) AZ alle, ondanks de stand op de ranglijst/verlieswedstrijden, spelen verzorgder, positoneel beter voetbal dan dit AJAX.Dat zou ik, ondanks het gemis aan kwaliteit voor top-nivo ( CL) wel eens bij AJAX willen zien..

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di jan 22, 2008 10:20 pm

Zijn er (haalbare) spelers die jij graag op dit moment bij Ajax ziet voetballen, Voetske?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41151
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di jan 22, 2008 11:35 pm

Aan de meeste oorzaken die jij nu noemt is Van Geel toch minimaal voor een belangrijk gedeelte zelf schuldig hoor. Maar goed, dat heeft weinig met Ajax - Utrecht te maken. Da's een discussie op zich.

Ik zag op AN overigens dat die Van Dijk niet meespeelt. Dan hebben we in ieder geval wat minder kans op een ordinaire schoppartij. Meneer krijgt nog wel eens een waas voor zijn ogen als hij een Ajax shirt ziet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jan 22, 2008 11:47 pm

Jesse schreef:Zijn er (haalbare) spelers die jij graag op dit moment bij Ajax ziet voetballen, Voetske?
Die Sulejmani van Heerenveen doet het niet onaardig, Nkufo als ie wat jonger zou zijn, bal inspelen op hem en aansluiten maar.En ach, laat ik Thomas een veer in z'n kont steken, op zijn lijstje staan er best een paar die haalbaar zullen zijn.Probleem is wel dat de meeste spelers die je van b.v. Heerenveen, Fc Twente, Az enz. wil of gaat halen komen uit een collectief gezien zeer goede selectie, en die mogen dan proberen te excelleren in het als los zand aan elkaar hangend AJAX.

Nogmaals, want zo eerlijk ben ik ook wel weer, ik had de hoop dat Koster er voetbal in zou krijgen.Simpele combinaties, bal op de buitenspeler, die trek zijn man mee, bal terug op b.v. Perez of Gabri en Kennedy gaat over zijn man ( of onze back ) de diepte in, en daar leg je de bal dan neer.Om maar iets te noemen.Koster lukt het ook niet, maar kan hem dat niet kwalijk nemen.

En dan zodadelijk weer een trainer die het mag gaan proberen zonder ook maar enige bagage in z'n rugzak ?.Tja, misschien ben ik wel een roepende in de woestijn, of van de iets te oude stempel, maar mijn mening, mijn kijk op het voetbal is dat je moet schaven, slijpen, oog hebben voor de beter er voor staande vrije man ( waardoor de kans van 30% een kans wordt van 70% of meer procent ), niet als een stel blinde hazen achteruit moet hollen maar druk zetten op je tegenstander.

Gabri, Davids doen dat, proberen af te dwingen dat je tegenstander een fout maakt zodat de 2e man er met de bal vandoor gaat.Maar bij AJAX zie je dat niet meer, de een doet dit, de ander dat.Of als je het niet lukt om voor de zoveelste keer langs je man te komen ( B.v. Suarez ) zoek dan eens de 1-2 op.Dat moet je als speler aanvoelen, zien.Dat moet je als trainer duidelijk kunnen maken aan je spelers.Dat moet je erin slijpen.Positiespel.En gezien het nivo van deze spelers zou dat niet eens veel tijd hoeven kosten.

8 voorzetten van Perez kwamen niet aan tegen Nec, waarom niet ?, omdat ik denk dat er helemaal geen afspraken worden gemaakt van hoe en wat en wie en waar de bal naar toe moet.

Afijn, het lijkt me duidelijk dat je kan lezen dat ondanks dat deze selectie op bepaalde posities kwaliteit mist, in mijn ogen je er met goede trainings stof er toch nog een goed collectief van kan maken zodat je in ieder geval als team/als voetballend geheel er met kop en schouders bovenuit kan steken.Laten we voor het gemak eens aannemen dat onze spelers beter zijn dan die van Twente ( bv ) en denk je dan eens in wat voor elftal er dan op het veld had gestaan als wij even goed stonden te VOETBALLEN als Twente nu doet.Tiktaktheo ..

En dat was toch altijd de kracht van AJAX volgens mij, een voetballend geheel ( met genoeg ruimte voor induviduele hoogstandjes ) ...

Maarja ik ben van de ouwe stempel ..
Laatst gewijzigd door 999 op wo jan 23, 2008 1:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo jan 23, 2008 12:53 am

Nee hoor, ik kan me uitstekend vinden in je verhaal. Helemaal met dit gedeelte:
Afijn, het lijkt me duidelijk dat je kan lezen dat ondanks dat deze selectie op bepaalde posities kwaliteit mist, in mijn ogen je er met goede trainings stof er toch nog een goed collectief van kan maken zodat je in ieder geval als team/als voetballend geheel er met kop en schouders bovenuit kan steken.Laten we voor het gemak eens aannemen dat onze spelers beter zijn dan die van Twente ( bv ) en denk je dan eens in wat voor elftal er dan op het veld had gestaan is wij even goed stonden te VOETBALLEN als Twente nu doet.Tiktaktheo ..
:biggthumpup.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13429
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » wo jan 23, 2008 12:49 pm

Ik ben vast de enige maar ehh..


Ik heb geen ziiiiiin. :tranen.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 23, 2008 1:46 pm

:aai.gif:

Wie wel? :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 23, 2008 1:51 pm

Ik houd vanavond m'n concentratie erbij, Jesse.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo jan 23, 2008 2:45 pm

Ik twijfel nog of ik zal gaan. Heb het ook bizar druk. Maar ja, nu hebben ze je nodig, hè?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 23, 2008 2:46 pm

Heb jij een seizoenskaart, Jes?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo jan 23, 2008 2:51 pm

Nee, niet meer. Maar ga nog wel regelmatig en m'n vader bood het voor vanavond aan. Vandaar.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo jan 23, 2008 3:07 pm

Héé zielige studentjes ... jullie worden verwacht vanavond!
Dan sta je maar een keer vroeg op morgen om nog wat te leren!!
:bier.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 23, 2008 3:10 pm

Nóg vroeger op? Ik moet al voor dag en dauw op om op tijd m'n tentamen te kunnen maken!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » wo jan 23, 2008 4:14 pm

Hier nog eentje die geen zin heeft... Totaal niet :blush.gif:

Maarja ga toch maar, heb immers seizoenskaarten en Ajax-Utrecht is doorgaans een leuke wedstrijd.

Verwacht echter dat het niet bijster druk gaat zijn in de Arena...


Kan iemand mij snel vertellen hoe laat hij precies begint?, moet namelijk nu al weg omdat ik mn moeder op haal van schiphol en ik gelijk door ga naar de Arena...
Pompiedom

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » wo jan 23, 2008 4:15 pm

19:30u

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » wo jan 23, 2008 4:16 pm

Dankje :ajaxsmiley.gif:
Pompiedom

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo jan 23, 2008 4:19 pm

Heb ook geen zin maar ga wel, verwacht overigens dat we vrij makkelijk gaan winnen en volgende week tegen Fnoord en Psv ook.. de ellende begint daarna weer vermoed ik.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo jan 23, 2008 5:13 pm

Ach, dan zijn de komende weken in ieder geval goed. :ajaxsmiley.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13837
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » wo jan 23, 2008 5:18 pm

Ik heb wel zin. Tegen de betere tegenstanders heb ik er ook wel meer vertrouwen in. Zo even snel een pastaatje maken en dan op naar de ArenA.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » wo jan 23, 2008 5:23 pm

Nou, op de een of andere manier heb ik altijd wel zin. Tegen beter weten in verwacht ik altijd een topwedstrijd. Ik troost me met de wetenschap dat Utrecht zich (hopelijk) niet in gaat graven en we dus wel ruimte krijgen om te voetballen. Ik hoop een overwinning (maakt me niet uit hoe, al is het meters, meters, meters buitenspel) maar ik denk aan een 2-2. Utrecht speelt opportunistisch en gaat zeker kansen krijgen tegen onze verdediging. Onze aanval zal ook wel weer scoren. We zien wel... ik hoop dat het ene beetje gezellig wordt in ieder geval. Ik ga richting Amsterdam!

Laters,
FSAP
Op naar de vierde ster!

Plaats reactie