Ajax - Slavia Praag 15-08-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
999

Bericht door 999 » wo aug 15, 2007 8:00 am

LUIS SUÁREZ OP POSITIE SNEIJDER

AMSTERDAM, woensdag
Luis Suárez maakt vanavond zo goed als zeker zijn debuut voor Ajax in de thuiswedstrijd tegen Slavia Praag. Hij zal achter de spitsen beginnen, op de positie dus van de net vertrokken Wesley Sneijder.

Tijdens de voorbereiding op het kardinale duel met de Tsjechische runner-up verliep niet alles even rooskleurig. Grote tegenvaller is de hamstringblessure van George Ogararu. De Roemeen staat vier weken aan de kant. Urby Emanuelson, de linksback, verliet voortijdig de training met hamstringklachten. „Maar hij is inzetbaar. We hebben Urby naar de kant gehaald om hem niet extra te belasten”, aldus Henk ten Cate.

Aangezien voorzichtigheid in deze fase is geboden, veerde hij geërgerd op toen uitgerekend derde doelman Erik Heijblok na een strafschop Luis Suárez blesseerde. Minutenlang moest de nieuwste aanwinst aan de kant behandeld worden en even sloeg de lichte paniek toe. Ajax was er namelijk in geslaagd binnen twee dagen een tewerkstellingsvergunning te regelen om hem nog tijdig op de UEFAlijst te krijgen. Normaal neemt zo’n procedure ongeveer twee weken in beslag.

Nadat Suárez was opgelapt, meldde hij zich echter weer monter bij Ten Cate voor de laatste afwerkvormen, zodat niets zijn eerste optreden voor eigen publiek in de weg staat. De ArenA zal overigens voor de helft leeg zijn vanavond, een grote tegenvaller voor Ajax. Tot dusver waren er pas 27.000 kaarten verkocht.

Opstelling Ajax: Stekelenburg; Colin, Stam, Vermaelen, Emanuelson; Gabri, Heitinga, Suárez; Kennedy, Huntelaar, Rommedahl.
De T.

Nou dit zijn niet mijn 11 namem die zouden starten.
Blij met de punten ...

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo aug 15, 2007 8:02 am

Spijker schreef:Vaag verhaal:
Wat een triest gedoe weer met die kaartverkoop.
Wilde gisteren halen bleek dat je alleen kaarten kon kopen van 41 euro en 50 euro.
Dikke snikkel natuurlijk dat ik dat er voor ga betalen. En echt onmogelijk om voor andere vakken te halen. Ik dacht echt dat alles stijf was uitverkocht (wat ik al bizar vond) Dus had ik zoiets van: Dan kijk ik wel op tv.

Kijk ik vandaag op de site, staat er ineens dat Zuid 2 in de verkoop is gegaan
Dus vanmiddag kaartje laten halen voor 428. 21 euro is een stuk schappelijker dan die woekerprijs van 40 euro en duurder.
Waarom hebben ze Zuid2 en Noord 2 niet gelijk in de verkoop gedaan?
Ik snap ook niet dat de supportersverenigingen hier niet op reageren.
Het enige wat op de afca supportersclub site staat is :
Vandaag is de kaartverkoop voor de voorronde van de CL begonnen. Aan de prijzen valt niet echt te merken dat de clubleiding graag wil dat de spelers gesteund worden door een vol stadion supporters...

Veel mensen hebben nu een duur kaartje gekocht dan het kaartje op hun eigen plek. En dan is de eigen plek later toch in de verkoop gegaan.
Nee, wederom geen slimme actie van Ajax.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 15, 2007 8:11 am

Voetske schreef:
Volgens mij hebben we niet veel meer smaken op dit moment.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo aug 15, 2007 8:18 am

Ajaciedjuh schreef:
Voetske schreef:
Volgens mij hebben we niet veel meer smaken op dit moment.
Lijkt me ook niet, hooguit Colin - Van der Wiel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » wo aug 15, 2007 8:29 am

Opstelling Ajax: Stekelenburg; Colin, Stam, Vermaelen, Emanuelson; Gabri, Heitinga, Suárez; Kennedy, Huntelaar, Rommedahl.

Had toch liever Maduro er bij zien staan...

Even kijken, hoe zet je 4 aanvallers neer?

Steek

Heitinga-Stam-Vermaelen-collin

Gabri Emanuelson

Backi

Rommedahl ---Gunterlaar-----Suarez

Iemand?
Pompiedom

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 15, 2007 8:41 am

Maurice schreef:

Had toch liever Maduro er bij zien staan...

Even kijken, hoe zet je 4 aanvallers neer?

Steek

Heitinga-Stam-Vermaelen-collin

Gabri Emanuelson

Backi

Rommedahl ---Gunterlaar-----Suarez

Iemand?
1 ding staat voor mij vast: Heitinga is momenteel onmisbaar op het middenveld, zeker bij afwezigheid van Davids.

Mijn opstelling:
--------------- Stekelenburg
vd Wiel ---- Stam -- Vermaelen -- Urby
-------- Gabri -------Heitinga
Kennedy ---------------------------Rommedahl
--------------------------Suarez
------------------ Huntelaar ---

Ik weet niet wat voor een opstelling onze tegenstander heeft: 1, 2 of 3 spitsen. Bij 1 of 2 spitsen, dan kan Urby doorschuiven naar het middenveld.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » wo aug 15, 2007 8:50 am

Mijn opstelling:
vd Wiel ---- Stam -- Vermaelen -- Urby
-------- Gabri -------Heitinga
Kennedy ---------------------------Rommedahl
--------------------------Suarez
------------------ Huntelaar ---
maar dit gaat hem dus niet worden... het is Collin i.p.v Wiel.
Pompiedom

999

Bericht door 999 » wo aug 15, 2007 9:36 am

De mijne:

Colin --- vd Wiel ---- Stam -- Vermaelen
-------- Gabri -------Heitinga --- -- Urby
Kennedy ----- Huntelaar ----------Suarez

4 mans verdediging omdat ik toch de nul belangrijk vind, verder is het geen probleem om, mocht het kunnen in de wedstrijd dat iemand in de achterhoede doorschuift.En ook omdat het, zoals het er naar uitziet ( Slavia zou een zeer verdedigend ingestelde ploeg zijn ) het anders al druk genoeg in de zestien ( centrum ) van de tegenstander wordt.

Mocht je de klasse in huis hebben dat je binnen no-time op een 2 - 0 voorsprong komt, en Slavia de verdedigende stelling verlaat zou je Rommeldahl ( snelheid ) in kunnen brengen om de ruimte die dan onstaat goed te benutten .

En, op de nieuwelingen na heeft bijna iedereen in het verleden en in de voorbereiding op deze positie ( met elkaar ) gespeeld.Om nu, in deze belangrijke wedstrijd, alweer het elftal door elkaar te husselen en zo het risico te lopen dat de toch al weinige automastisme helemaal niet meer uit de verf komen ...
Laatst gewijzigd door 999 op wo aug 15, 2007 9:55 am, 4 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo aug 15, 2007 9:37 am

Voetske schreef:

De T.
Nee, die van mij ook niet.

Dat wil zeggen: in de namen kan ik me nog redelijk vinden, maar als de formatie ongeveer is zoals hier wordt beweerd, dan snap ik er geen bal meer van.

Suárez is een aanvaller, die graag van links komt.
Rommedahl is een rechtsbuiten.
Kennedy is een rechtsbuiten, die ook vaak als nummer 10 gespeeld heeft.

Dan lijkt het mij voor de hand liggen: Rommedahl op rechts, Kennedy achter de spitsen en Suárez in de 'Babel-rol' vanaf links. In de opstelling van De Telegraaf staan Suárez en Rommedahl op een plek die ik ze voor hun komst naar Ajax eigenlijk nooit heb zien invullen. Zou heel vreemd zijn.

K.
Still alive...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo aug 15, 2007 10:05 am

Suarez is net 3 trainingen bezig bij Ajax en die staat gelijk op de zeer belangrijke '10' positie? Okeejjjj....... :confused.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo aug 15, 2007 10:10 am

Suarez gaat echt niet op 10 spelen, daar geloof ik niks van. Dat wordt gewoon Kennedy.

Duke

Bericht door Duke » wo aug 15, 2007 10:16 am

Ajax straalt vertrouwen en rust uit
Door SJOERD MOSSOU

AMSTERDAM - Ajax tracht verbeten de rust te bewaren voor het duel met Slavia Praag. Het vertrek van Wesley Sneijder mag geen belemmering zijn om de voorronde van de Champions League te overleven, vindt trainer Henk ten Cate. ,,Moet Ajax zijn hele verwachtingspatroon aanpassen omdat één speler vertrekt? Dat lijkt me niet.’’

Drie keer binnen een minuut of twee zei Henk ten Cate gistermiddag dat hij er ‘heel veel vertrouwen’ in heeft. Op de laatste training voor het duel met Slavia Praag had de Ajax-coach ‘een erg gretige spelersgroep’ gezien en het abrupte vertrek van Wesley Sneijder, tsja, ‘zo werkt het nu eenmaal in het voetbal’.

Ten Cate bracht zijn boodschap zonder haperingen, grapte wat met de Tsjechische tolk en keek ontspannen in de camera’s. In deze tijden van grote onzekerheid tracht Ajax in alles rust en vertrouwen uit te stralen.

Technisch directeur Martin van Geel blijft stoïcijns herhalen dat het ‘echt wel goed’ gaat komen met de versterkingen en benadrukt dat Ajax zich ‘niet wenst te overhaasten’. De tientallen miljoenen in de clubkas zullen verantwoord besteed worden, belooft hij.

Toch kon de lange aanloop naar de wedstrijd tegen Slavia Praag haast niet rampzaliger. Ten Cate stelde zijn hele voorbereiding af op de cruciale voorronde van de Champions League, maar stuitte onderweg op de ene na de andere tegenvaller. Het vroege vertrek van de aanvallers Ryan Babel, Tom De Mul en Kenneth Perez was nog wel bol te werken, maar in de weken daarna werd het pas echt ingewikkeld.

Wesley Sneijder flirtte wekenlang met Valencia, besloot toch te blijven, hief een glas champagne in De Lutte en prompt brak Edgar Davids - die andere onmisbare speler - zijn scheenbeen.

Nog voordat Ajax besloten had of er nou wel of geen vervanger moest komen voor de pitbull, stond Real Madrid voor de deur met een zak vol miljoenen. Sneijder vertrok alsnog, amper drie dagen voor de ‘wedstrijd van de waarheid’ tegen Slavia.

Geen wonder dat Ten Cate zich gistermiddag even kapot schrok, toen derde doelman Erik Heijblok in kwam glijden op Luis Suárez.

De kersverse aankoop, na weken van moeizame onderhandelingen losgeweekt bij FC Groningen, greep naar zijn enkel. ,,Wat heb ik nou gezegd! Geen tackles!,’’ reageerde Ten Cate, furieus. Suárez krabbelde na een korte behandeling weer op, tot opluchting van Ten Cate én Heijblok.

De Uruguayaan wordt na twee trainingen met zijn nieuwe ploeg gelijk in het diepe gegooid vanavond. Ten Cate kan ook haast niet anders. Omdat een opvolger voor Sneijder nog niet is gevonden, zal Kennedy Bakircioglu óf Suárez op de positie achter Klaas Jan Huntelaar spelen. Gisteren trainde Suárez op die plek, maandag mocht Bakircioglu het proberen. Dennis Rommedahl zal normaal gesproken spelen op de vleugel die overblijft.

Dat plaatsing voor de Champions League geen vanzelfsprekendheid is, bewees het Amsterdamse debacle van een jaar geleden. Afgelopen seizoen verloor Ajax op pijnlijke wijze van FC Kopenhagen, net als Slavia Praag een degelijke, fysiek sterke ploeg.

,,We zijn nu een jaar verder,’’ zegt Ten Cate. ,,Destijds was ik drie weken trainer van Ajax en veertien van onze spelers hadden er net een WK op zitten. Nu ben ik een jaar met deze groep aan het werk. We zijn stabieler en sterker geworden.’’

Ten Cate put vertrouwen uit zijn defensie. In recente duels met Athletico Madrid, Arsenal en PSV gaf Ajax amper kansen weg. ,,Dat zegt wel wat over hoe de organisatie staat,’’ aldus de coach. ,,We staan er goed voor, daar ben ik van overtuigd.’’

Ten Cate weigert zich te verschuilen achter het vertrek van Sneijder. De doelstellingen voor het nieuwe seizoen - de landstitel en plaatsing voor de Champions League - blijven overeind.

,,Moet Ajax zijn hele verwachtingspatroon aanpassen omdat één speler vertrekt? Dat lijkt me niet,’’ aldus Ten Cate . ,,Ik loop niet weg voor een uitdaging, ik hou wel van een beetje druk. In de spelersgroep is heel volwassen gereageerd op het vertrek van Wesley. De spelers weten dat er ook ná Sneijder leven is. Ik heb ze voorgehouden dat als je goed presteert, zoals Wesley, dat iets heel moois kan opleveren. Het moet juist een stimulans zijn.’’

Ajax verdiepte zich ondertussen aandachtig in tegenstander Slavia Praag, de nummer twee van de Tsjechische competitie. ,,We hebben ze twee keer live bekeken en hebben volop videobeelden gezien’,’’ aldus trainer Henk ten Cate. ,,We zijn volledig op de hoogte.’’
www.ad.nl

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 15, 2007 10:47 am

In ieder geval de nul houden en dan één of twee keer scoren. Dan zorgen dat je je uitdoelpunt maakt en je bent in principe door.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 15, 2007 11:11 am

Het wordt gewoon Babbel op links en Kennedy achter de spitsen. Rennis op Rechts. Heitinga sowieso op het middenveld aangezien Davids er niet is.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 15, 2007 11:32 am

Het zal afhangen van de kwaliteiten van de tegenstander, neem ik aan. Suárez kan overal spelen, dus kan hij een verdediger opzoeken die niet graag tegen een opportunistisch, handig duikelaartje speelt. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo aug 15, 2007 11:48 am

Kan iedereen ff kappen met die zielige bijnamen voor notabene je eigen spelers?

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo aug 15, 2007 11:48 am

joey schreef:... opportunistisch, handig duikelaartje speelt...
Het is dat je erover begint...

Ik ben blij dat we Suárez hebben, want het talent spat eraf, maar ik vond 'm wel irritant hoor, bij Groningen. Echt een jankerd en een duikelaar, inderdaad. Categorie Robben.

Daar erger ik me óók aan als het Ajacied betreft.

Om die reden had ik altijd een soort haat/liefde-verhouding met Shota Arveladze. Die vind ik nu sympathieker en kalmer dan in zijn Ajax-tijd. Bij ons was het nog een behoorlijke matennaaier hoor... Schwalbes, 'bidhandjes' en grote ogen van ontzetting tegen de scheidsrechter, zelfs om kaartjes vragen... Dat heeft 'ie volgens mij afgeleerd in Schotland, want nu doet hij het niet meer. Vond hem bij AZ een hele correcte speler.

K.
Still alive...

Duke

Bericht door Duke » wo aug 15, 2007 11:51 am

Spijker schreef:Kan iedereen ff kappen met die zielige bijnamen voor notabene je eigen spelers?
:koe.gif:

Salvador Dali

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 15, 2007 11:53 am

Spijker schreef:Kan iedereen ff kappen met die zielige bijnamen voor notabene je eigen spelers?
Normaal gesproken erger ik me eraan, maar vind Knabbel, Babbel en Rennis toch wel aardig Maar goed, ik zal me inhouden :neutral.gif:

999

Bericht door 999 » wo aug 15, 2007 11:54 am

:koe.gif:
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 15, 2007 11:55 am

Bedankt! :biggthumpup.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo aug 15, 2007 11:56 am

Mijn dank is groot. :ajaxsmiley.gif:

Volgens de laatste training gaat dit hem worden:

Stekelenburg
Colin Stam Vermaelen
Gabri Kennedy Heitinga Emanuelson
Rommedahl Huntelaar Suarez

Ik heb er zin in!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 15, 2007 11:58 am

Ik ook. Ik hoop dat diegenen die wel aanwezig kunnen zijn honderd procent achter de ploeg gaan staan. Ik ben er in ieder geval vroeg bij. Ik heb m'n mentor bij de EL-CID-week alvast gemeld dat ik zo rond een uurtje of 7 weg ben.

:ajaxscarf.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 15, 2007 12:00 pm

Spijker schreef:Mijn dank is groot. :ajaxsmiley.gif:

Volgens de laatste training gaat dit hem worden:

Stekelenburg
Colin Stam Vermaelen
Gabri Kennedy Heitinga Emanuelson
Rommedahl Huntelaar Suarez

Ik heb er zin in!
Hmm, liever Wiel dan Colin dan. Maar voor de rest een prima 3-4-3!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 15, 2007 12:01 pm

We gaan dus 3-4-3 spelen? Gewaagd, tegen een compacte ploeg die puur en alleen naar de Arena komt voor dat ene countertje. De nul houden werkt erg goed tegen de zenuwen.

Plaats reactie