IK Start - AFC Ajax UEFA cup 1e ronde
Winnen van de Uefa cup geeft veel meer prestige dan het winnen van een landstitel! Ik vond het ook een grote prestatie van Feyenoord en zat eerlijk gezegd ook te juichen toen ze wonnen. Ik gun Feyenoord wel het winnen van een prijs als het niet ten koste gaat van Ajax. Ik hoop daarom ook (tegen beter weten in) dat PSV hoge ogen gaat gooien in de CL.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Uh...?joey schreef:Ik heb liever dat Ajax kampioen wordt. Wat heeft het winnen van de UEFA-cup Feyenoord gebracht?
Het heeft ze de UEFA Cup gebracht. Zoals het winnen van de Champions League Ajax de Champions League heeft gebracht. Een prijs. Roem. Eer. Erkenning.
Alsof de landstitel je meer 'brengt' dan de UEFA Cup...
K.
Still alive...
- Cluijffert
ik heb ook liever een landstitel dan de uefacup. Aanzien van en Uefacup valt wel mee (of tegen) en om de beste van Nederland te blijven moeten we wel hier eerst prijzen pakken.
Als we de komende 3 jaar kampioen worden, dan wil ik wel meegaan in het liever nu een Europese prijs dan een landskampioenschap.
Als we de komende 3 jaar kampioen worden, dan wil ik wel meegaan in het liever nu een Europese prijs dan een landskampioenschap.
Mwah, die tegenstand lijkt zichzelf al in een vroeg stadium de nek om te draaien. Op AZ na dan. Maar een titel en rechtstreekse plaatsing voor de CL is natuurlijk altijd welkom.Bertje schreef:Op dit moment heb ik meer behoefte aan een landskampioenschap, want dan heb je eindelijk weer eens bevestiging dat je beter bent dan de tegenstand over meer dan een handjevol wedstrijden.
- Cluijffert
Welke tegenstander ?.90 % Zakt na de winterstop in een diep gat en van de 10% die over blijft staat de laatste jaren de nr1 op zo'n voorsprong dat ie half april ( bijna ) niet meer in te halen is.Trouwens ik ( we ) reageerde op deze stelling van Joey : Wat heeft het winnen van de UEFA-cup Feyenoord gebracht?Bertje schreef:Op dit moment heb ik meer behoefte aan een landskampioenschap, want dan heb je eindelijk weer eens bevestiging dat je beter bent dan de tegenstand over meer dan een handjevol wedstrijden.
Blij met de punten ...
Maar dan ben je wel over een heel seizoen beter geweest dan PSV. Doe maar alsof het niets is, maar het is niet echt vanzelfsprekend.Voetske schreef:Welke tegenstander ?.90 % Zakt na de winterstop in een diep gat en van de 10% die over blijft staat de laatste jaren de nr1 op zo'n voorsprong dat ie half april ( bijna ) niet meer in te halen is.
En ik op die van Ko. ;)Voetske schreef:Trouwens ik ( we ) reageerde op deze stelling van Joey : Wat heeft het winnen van de UEFA-cup Feyenoord gebracht?
Das 1 tegenstander ( hooguit 2 ) van gelijkwaardig nivo.Bertje schreef:Maar dan ben je wel over een heel seizoen beter geweest dan PSV. Doe maar alsof het niets is, maar het is niet echt vanzelfsprekend.Voetske schreef:Welke tegenstander ?.90 % Zakt na de winterstop in een diep gat en van de 10% die over blijft staat de laatste jaren de nr1 op zo'n voorsprong dat ie half april ( bijna ) niet meer in te halen is.
En ik op die van Ko. ;)Voetske schreef:Trouwens ik ( we ) reageerde op deze stelling van Joey : Wat heeft het winnen van de UEFA-cup Feyenoord gebracht?
Blij met de punten ...
Ja en ?.Bertje schreef:Ja, en?
Hoeveel kampioenschappen zijn er nou gewonnen de laatste twintig jaar? :X
1990, 1994, 1995, 1996, 1998, 2002 en 2004.
Toch nog 2 keer in de laatste zes jaar.
Je hebt het over tegenstand Bertje, nu hebt je het erover dat je gewoon kampioen wilt worden omdat dat zo lang geleden is.In mijn beleving is het zo dat AJAX in 1994,1995,1996 en 1998 kampioen werd door gebrek aan tegenstand(ers) en de laatste jaren zo zit te sukkelen om een kampioenschap, niet omdat de tegenstand zo zwaar is maar omdat AJAX zo klote is.
En wat gaat er dit seizoen gebeuren, Psv lijkt deze keer wel te lijden onder het zoveelste vertrek van belangrijke spelers, Feyenoord is een complete goaltjes machine kwijt, en AZ, tja ook daar wordt ik tot nu toe, ondnks de 2 overwinnigen ook niet echt warm of koud van .. worden we, mochten we het halen ( tis nog een hele ruk ), dan kampioen omdat wij zo verrekte goed zijn of omdat onze concurent(en ) het nu eens een keertje laat afweten.
Zeg het maar.
Laatst gewijzigd door 999 op ma aug 28, 2006 12:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Lees je uberhaupt wel wat ik schrijf ?.Bertje schreef:Ook in voorgaande jaren was de tegenstand (ik heb nooit gezegd dat die zo fantastisch is in Nederland) niet briljant, maar toch konden we geen kampioen worden. Als je dan nu kampioen wordt is er naar mijn mening dus wel een duidelijke stap gezet.
Blij met de punten ...
Van een topclub als AJAX verwacht je a] hun thuiswedstrijden winnenBertje schreef:Ja, Voetske.
b] van de onderste 14 clubs ook de uitwedstrijden.Blijven er 3 clubs over waar je punten tegen kunt laten liggen.tja dat noem ik geen tegenstand ...Dan ben je al een heel eind op de goede weg, hoezo tegenstand in de NLD competitie.
Blij met de punten ...
En dat zegt dan toch meer dan genoeg over de kwaliteit van AJAX, dat je zelfs als je concurent niks bijzonder op het veld laat zien niet in staat bent om mee toe doen.Bertje schreef:Toch konden we ondanks dat gebrek aan tegenstand geen kampioen worden, dus waren we kennelijk niet beter dan PSV.
Laat ik het anders zeggen:Ik vindt elke prijs een prijs, maar een kampioenschap in deze Mickey mouse competitie zegt, voor mij, op dit moment, van wat ik zie, niks over hoe sterk de club is ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma aug 28, 2006 12:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...