Ajax - Olympique Marseille 19-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mar 17, 2009 8:04 pm

De selectie:

Maarten Stekelenburg
Bruno Silva
Oleguer
Urby Emanuelson
Miralem Sulejmani
Ismaïl Aissati
Kenneth Vermeer
Luis Suarez
Dario Cvitanich
Eyong Enoh
Siem de Jong
Leonardo
Jeffrey Sarpong
Vurnon Anita
Robbert Schilder
Toby Alderweireld
Daley Blind
Darko Bodul


Vedette kan weer aan de slag. :666.gif:
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di mar 17, 2009 8:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di mar 17, 2009 8:18 pm

Simpel: Oleguer op de plek van MacIntosch en Aissati op de plek van Claassen, voor de rest dezelfde spelopvatting. Doordekken, vooruitspelen en combineren door die wankele Franse organisatie. Maar verantwoord aanvallend denken: zorgen dat bij balverlies ook niemand gevaarlijk kan worden. Kom op dan! :onfire.gif: :hupajax.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxsmiley.gif:

wimpey
Berichten: 52001
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di mar 17, 2009 8:45 pm

Peter schreef:Wat dacht je van Oleguer in de spits als aanspeelpunt?
Daar staat Sno al, Peter! Of was het Jongebloet? :smallgrin.gif:

Heb jl. zondag een deel van de wedstrijd PSG - OM zitten kijken. Toen speelde OM een stuk beter en vooral slimmer dan tegen ons.

Maar hun achterhoede laat steken vallen, daar ligt onze kans. Het centrum is vrij statisch en de backs zijn ook niet echt solide.

Ajax moet eerst maar eens zorgen dat het goed 'staat' en met deze fantasieopstelling wat vertrouwen in de wedstrijd opdoet.

Een aantal kansen krijgen we zeker. PSG werd een paar keer gevaarlijk via een steekbal vanaf het middenveld op een lopende Giuly die tussen een back en een CV opdook. Daar was OM niet lekker georganiseerd.

Dus voor Urby en Aisatti enerzijds en Luis en Mira anderzijds liggen er mogelijkheden. Ik zou die CV's van hun lekker laten zwemmen. Ze willen zich vastbijten in een vaste tegenstander, die kans moet je ze juist ontnemen. Het is zaak dat Sua en Sul 'vanuit' die backs spelen en bij tijd en wijle dat centrum uit elkaar proberen te trekken.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47981
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mar 17, 2009 8:53 pm

Zou je wel met een Cvitanich spelen of kies je puur voor mensen met de snufferd naar de goal en daarmee dus echt inzet op de steekpasses.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mar 17, 2009 8:54 pm

Dit wordt hangen voor de eigen zestien hopen op een gelukkige uitval/counter/aanval ...
Laatst gewijzigd door 999 op di mar 17, 2009 8:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di mar 17, 2009 8:55 pm

Ik kies voor een aanspeelpunt(Cvita) met zwervende spelers(Leo en Suarez) eromheen, maar dat had ik al gezegd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mar 17, 2009 8:59 pm

Amsterdam alert op rellen rond Ajax-Marseille
AMSTERDAM - De gemeente Amsterdam en de hoofdstedelijke politie zetten alles op alles op de voetbalwedstrijd Ajax-Olympique Marseille woensdagavond rustig te laten verlopen. De politie heeft aanwijzingen dat er ongeregeldheden kunnen ontstaan rondom de match in de Amsterdam Arena, meldde de gemeente dinsdag.

Om rellen te voorkomen zijn woensdag extra veiligheidsmaatregelen van kracht. Zo hebben gemeenten en politie twee risicogebieden aangewezen - in de binnenstad en rondom het stadion- waar publiek preventief kan worden gefouilleerd. Verder is een forse politiemacht op de been.

Tijdens de wedstrijd Olympique Marseille-Ajax vorige week in Frankrijk zijn er confrontaties geweest tussen supporters van beide clubs. De Franse aanhang ging de Amsterdamse supporters te lijf met stokken en ijzeren staven. Op diverse voetbalsites staan oproepen tot vergelding.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » di mar 17, 2009 9:02 pm

siem de jong ook bij de selectie ?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 52001
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di mar 17, 2009 9:10 pm

Peter schreef:Zou je wel met een Cvitanich spelen of kies je puur voor mensen met de snufferd naar de goal en daarmee dus echt inzet op de steekpasses.
Ik zou zonder Cvitanich spelen om die CV's te 'unsettlen'. Bij PSG 'stonden' er teveel voorin, op de momenten dat ze daar 'kwamen' had OM meteen een probleem.
999 schreef:Dit wordt hangen voor de eigen zestien hopen op een gelukkige uitval/counter/aanval ...
Dat zit er dik in. Met deze achterhoede kan Ajax niet op de middenlijn verdedigen. Dat zou suicide zijn, want wat er morgen achterin staat is vrij traag. Het is een in elkaar geknutseld elftal, proberen de nul te houden en er voorin eentje in te prikken lijkt me het credo. Het lijkt me ook niet reeel om meer te verwachten....

Juist in de omschakeling en in de diepte liggen er mogelijkheden, dat was 2 weken geleden zo en daarop hoop ik morgen ook. Hopelijk weet Ajax die paar mogelijkheden te benutten.

Die moét Ajax benutten, want anders is het weer een vergooid seizoen. Die UEFA Cup potjes houden het nog een beetje leuk. Wanneer we verder mochten komen, kunnen we ook zo de finale halen, want zo geweldig zijn de nog resterende ploegen in het toernooi nou ook weer niet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mar 17, 2009 9:20 pm

wimpey schreef:
Peter schreef:Zou je wel met een Cvitanich spelen of kies je puur voor mensen met de snufferd naar de goal en daarmee dus echt inzet op de steekpasses.
Ik zou zonder Cvitanich spelen om die CV's te 'unsettlen'. Bij PSG 'stonden' er teveel voorin, op de momenten dat ze daar 'kwamen' had OM meteen een probleem.
999 schreef:Dit wordt hangen voor de eigen zestien hopen op een gelukkige uitval/counter/aanval ...
Dat zit er dik in. Met deze achterhoede kan Ajax niet op de middenlijn verdedigen. Dat zou suicide zijn, want wat er morgen achterin staat is vrij traag. Het is een in elkaar geknutseld elftal, proberen de nul te houden en er voorin eentje in te prikken lijkt me het credo. Het lijkt me ook niet reeel om meer te verwachten....
Ik verwacht eigenlijk niks.Maar het zou natuurlijk van ontzettende bluf getuigen als AJAX wel het eerste half uur vol op de aanval zou spelen en met 2 - 0 de rust in zou gaan ...

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » di mar 17, 2009 10:23 pm

Ik verwacht ook helemaal niets morgen, maar ....

Als Ajax met kunst- en vliegwerk, paal, lat en Vermeer, een beetje geluk :anew.gif: de -0- weten te houden .. en er ééntje per ongeluk inschiet .... dan, dan ,dan .... misschien ..... :ajaxscarf.gif:

't Word in ieder geval billen knijpen ... :blush.gif:

Ik heb er in ieder geval wel zin aan .... :onfire.gif: :onfire.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Lionel
Berichten: 47549
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di mar 17, 2009 10:24 pm

Ik ook!!!!! Het wordt 3-1!!!!
IK GELOOF!!!!!!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di mar 17, 2009 10:26 pm

Gerets: 'Laat geen traan uitschakelen om Ajax'

:smallgrin.gif:


Wist trouwens niet dat die man praatte als een Brabo/Limbo in plaats van een echte Vlaming of Belg. Apart.
Er wordt in de pers trouwens wel heel erg van alle kanten laten zien (mede door trainer/fans van Marseille) dat ze het wel 'eventjes' binnenslepen. Ontzettende onderschatting, kan voor ons alleen maar gunstig zijn.
Paar uitspraken:
Voorzichtige Gerets: "Eerst Ajax nog maar eens verslaan"
(nog maar eens, alsof het een eitje is, is zo gedaan, doen we nog maar eens effe. Wat een valse bescheiden/voorzichtigheid)

Gerets: "Uitschakeling tegen Ajax zou klap zijn"
Zet ie zijn eigen ploeg alleen maar mee onder druk, dus hij vind het een doodzonde om door Ajax uitgeschakeld te worden én het zou gewoon een klap voor het team zijn? Ben je lekker mee als het ook daadwerkelijk zou gebeuren..

ajaxx
Berichten: 25
Lid geworden op: do mar 05, 2009 4:50 pm

Bericht door ajaxx » di mar 17, 2009 11:05 pm

Kep er ontiegelijk veel zin in.... :onfire.gif:

Toch nog van iemand kaartjes kunnen overnemen, we gaan marseille opeten morgen!

gr :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » di mar 17, 2009 11:32 pm

We gaan de man in vorm, Thomas Vermaelen, ontzettend missen achterin. Ruimde vorige week zeer veel op. Nu staat daar naar verwachting de slechtste Ajacied, Schilder.

Anita - Aissati - Enoh zou een grappig middenveld zijn, allemaal vlieggewichten, al staat Enoh uiteraard flink zijn mannetje. Toch cruciaal hoe dat gaat lopen tegen Marseille, een fysiek sterke ploeg.

Ik heb 2-0 gezegd maar laten we eerlijk zijn, dit kan werkelijk alle kanten op. Ajax mist niet de minsten, de spelers die over blijven komen grotendeels niet boven de 1.75 uit.

Heb er wel erg zin in. Hopelijk wordt het een lekker ouderwets Europacup avondje.
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di mar 17, 2009 11:40 pm

Met een complete selectie zou het al moeilijk genoeg worden. Nu we ook nog een aantal spelers moeten missen denk ik dat we te licht zijn en het niet gaan redden. Ik verwacht een 0-1 nederlaag maar ik laat me graag verrassen. Zou niet de eerste keer zijn in europa dit jaar.... :eusa_pray.gif:
Nil volentibus arduum

ajaxx
Berichten: 25
Lid geworden op: do mar 05, 2009 4:50 pm

Bericht door ajaxx » wo mar 18, 2009 1:05 am

Mes tussen de tanden en gaan met die banaan.....

Met de juiste instelling(namelijk willen werken) kunnen ze het wel gaan maken, ze hebben wat vertrouwen nodig..... snel doelpunt tegen zal ze breken, wanneer ze snel scoren zullen ze denk ik wel eens een bevlieging kunnen krijgen :hupajax.gif:

Iig die betonbak moet morgen in vuur en vlam staan, een dooie sfeer zal ze niet stimuleren. Hopelijk geeft ajax op haar 109e verjaardag de goede aftrap en pikt het publiek dit op....

gr

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » wo mar 18, 2009 6:11 am

Marillion schreef:Met een complete selectie zou het al moeilijk genoeg worden. Nu we ook nog een aantal spelers moeten missen denk ik dat we te licht zijn en het niet gaan redden. Ik verwacht een 0-1 nederlaag maar ik laat me graag verrassen. Zou niet de eerste keer zijn in europa dit jaar.... :eusa_pray.gif:
tegen beter weten in overleefden we ook de Italianen. Die hoger ingeschat werden.. Alleen het voordeel toen was dat ajax iets meer "selectie spelers"had, die fit waren.
Maar inderdaad als je ervan uitgaat dat het niet gaat lukken, des te leuker is het als het wel lukt, toch?

Nou allemaal werkse/leerse vandaag en tot vanavond.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo mar 18, 2009 7:28 am

Ajax gaat vanavond met Sulejmani in de spits spelen. Zelfde taktiek als tegen Utrech. Sulejmani inzakkende, zodat de centrale verdedigers mee moeten komen (gaten achter de verdediging voor Urby en vooral Suarez) of Sulejmani komt vrij.

------------ Vermeer
- Silva ---- Oleguer - Toby - Schilder
-------------- Anita
--- Enoh
----------------------- Aisatti
------------- Sulejmani

-- Suarez------------------- Urby

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo mar 18, 2009 8:01 am

Sulejmani inzakkende, zodat de centrale verdedigers mee moeten komen (gaten achter de verdediging voor Urby en vooral Suarez) of Sulejmani komt vrij.
Leuk, maar wie vertelt die verdedigers dat ze mee moeten komen enz.

Tactiek, altijd leuk, maar wat als de tegenstander niet meewerkt; dan pas zie je het tactisch vermogen van een trainer. Is MvB daar briljant in?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Lionel
Berichten: 47549
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mar 18, 2009 8:54 am

Aristides schreef:
Sulejmani inzakkende, zodat de centrale verdedigers mee moeten komen (gaten achter de verdediging voor Urby en vooral Suarez) of Sulejmani komt vrij.
Leuk, maar wie vertelt die verdedigers dat ze mee moeten komen enz.

Tactiek, altijd leuk, maar wat als de tegenstander niet meewerkt; dan pas zie je het tactisch vermogen van een trainer. Is MvB daar briljant in?
:drecul.gif:

Mijn Frans is niet zo goed anders had ik het wel gezegd :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 18, 2009 9:02 am

Ajaciedjuh schreef:Ajax gaat vanavond met Sulejmani in de spits spelen.
Dat mag ik niet hopen! :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo mar 18, 2009 9:05 am

Aristides schreef:
Sulejmani inzakkende, zodat de centrale verdedigers mee moeten komen (gaten achter de verdediging voor Urby en vooral Suarez) of Sulejmani komt vrij.
Leuk, maar wie vertelt die verdedigers dat ze mee moeten komen enz.

Tactiek, altijd leuk, maar wat als de tegenstander niet meewerkt; dan pas zie je het tactisch vermogen van een trainer. Is MvB daar briljant in?
Lezen! Of de verdedigers gaan mee (waardoor er gaten achter de verdedigers komen) of Sulejmani komt vrij (en is dus aanspeelbaar). Zwervende spelers zorgen ervoor dat er overname momenten komen. En overname momenten vergt goede afstemmingen in een elftal.
Het werkt ook vooral bij statische verdedigers (zie Utrech).

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo mar 18, 2009 9:06 am

joey schreef:
Ajaciedjuh schreef:Ajax gaat vanavond met Sulejmani in de spits spelen.
Dat mag ik niet hopen! :confused.gif:
Wat mij betreft spelen ze voorin ook met Dario in de spits en met Suarez en Sulejmani op de flanken, maar als ik de Telegraaf mag geloven gebeurd dat dus niet.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo mar 18, 2009 9:21 am

Lezen! Of de verdedigers gaan mee (waardoor er gaten achter de verdedigers komen) of Sulejmani komt vrij (en is dus aanspeelbaar).
Heb het gelezen, maar de kern is dat er ook een tegenstander is en die doet misschien iets anders dan MvB en jij hebben bedacht en dan? Ik geloof niet dat onze spelers in staat zijn zelf iets te bedenken en MvB?

De tactiek van MvB bij het Nederlands elftal (gemiddeld gezien toch een beter, meer ervaren elftal dan Ajax heeft) werd niet altijd gesnapt, de spelers kregen het niet meer voor elkaar. De spelers kwamen met een ander concept, niet MvB! Onze spelers komen met niets anders, zouden ze het wel durven?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie