Olympique Marseille - Ajax 12-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 11, 2009 11:36 am

joey schreef:Ja leuk, wie moet er morgen in het doel? Is iedereen nog steeds zo gek van Vermeer, of is het enthousiasme na afgelopen zondag toch een beetje weg?
Gek van Vermeer? Ik ben vooral ziek van Stekelenburg.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mar 11, 2009 11:50 am

Ik hoop dat Vermeer speelt. Tot en met het eind van het seizoen, en daarna maak ik de balans op.

999

Bericht door 999 » wo mar 11, 2009 12:09 pm

joey schreef:Ja leuk, wie moet er morgen in het doel? Is iedereen nog steeds zo gek van Vermeer, of is het enthousiasme na afgelopen zondag toch een beetje weg?
Tja, ik ben nooit meteen van dat hosanna geroep, maar Vermeer valt ook weer terug naar een nivo waarvan je denkt oei oei als dat maar goed blijft gaan ...
Blij met de punten ...

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » wo mar 11, 2009 12:11 pm

Ik denk dat Stekelenburg gewoon op doel komt.

elliquido

Bericht door elliquido » wo mar 11, 2009 3:29 pm

ik zou het zo graag zien

stekel

v/d wiel oleguer vermaelen emanuelson

enoh lindgren

Anita aisatti

suarez sujlemani

wissels

cvita
sno
leo
schilder
silva
vermeer
aldeweireld
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

michaelajaxfan
AT Toto winner 05/06

Bericht door michaelajaxfan » wo mar 11, 2009 4:29 pm

Jöhnk schreef:Ik hoop dat Vermeer speelt. Tot en met het eind van het seizoen, en daarna maak ik de balans op.
Morgen zou ik ook nog kiezen voor Vermeer, maar vanaf het weekend tot het eind van het seizoen weer voor Stekelenburg. Vervolgens hoop ik dat hij in de zomerstop voor een mooi prijsje vertrekt, zodat we eindelijk echt plezier kunnen gaan hebben van Vermeer. 'Typisch Ajax' zou natuurlijk zijn dat men er aan het eind van de transferperiode achterkomt dat ze allebei geen Ajacied meer zijn, maar laten we nu maar niet van dat doemscenario uitgaan.

Ook de rest van de opstelling zou ik morgen invullen op Thomas' manier, al zou ik tevens benieuwd zijn naar een concept waarin je sterke 442-teams bestrijdt met drie centrumverdedigers en aanvallende backs. 4xx spelen tegen dat soort teams levert in de praktijk namelijk centraal achterin vaak één tegen één situaties op. Zeker gezien het feit dat het minste wapen van onze centrale verdedigers nog wel hun snelheid is, word ik daar niet vrolijk van. Voor de wedstrijd tegen Olympique lijkt me dit echter geen optie: er is een ingespeeld team voor benodigd en het lijkt me allesbehalve een puik plan morgen als een experiment te beschouwen.

Qua verwachtingen ben ik nog somberder gesteld dan voor de eerdere Europese wedstrijden van dit seizoen. Marseille lijkt me geen team dat Ajax ligt. Hoe dan ook, het lijkt me wel zo eerlijk de wedstrijd in te gaan (als supporter!) met de instelling dat je er normaal gesproken op gaat. Bovendien zijn we qua uitschieters in positieve zin dit seizoen - resultaatsgewijs - al aardig op onze wenken bediend: HSV-uit; Fiorentina-uit maar ook Twente-uit en wellicht zelfs NEC-uit. Alleen al voor het hoofd van Gerets zou het desalniettemin prachtig zijn als daar morgen nog een piekmoment bij komt.

goodfella

Bericht door goodfella » wo mar 11, 2009 5:25 pm

Ik ga iig richting Marseille. Veel plezier in het koude Nederland...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 11, 2009 5:51 pm

Veel plezier! En kom met een mooi resultaat terug aub. Dat kunnen we wel weer gebruiken om de moraal nog een beetje hoog te houden dit seizoen.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mar 11, 2009 7:18 pm

Gerets kan leven met doelpuntloze remise
Geschreven op woensdag, 11 maart om 19:03

Als Eric Gerets het voor het zeggen had, dan zou hij aanstaande donderdag niet met Olympique Marseille maar met PSV tegen Ajax voetballen. "Want dat was de kans groot dat ik zou winnen", grapte de Belgische coach woensdagavond vlak voor het eerste ontmoeting met de Amsterdamse club in de achtste finales van de UEFA Cup.

Gerets bewaart als rechtsback en hoofdtrainer van PSV goede herinneringen aan krachtmetingen met Ajax. "Als speler keek ik altijd uit naar de duels met Bryan Roy", weet hij nog. "We haalden allebei eerst alles uit de kast, maar gaven elkaar daarna ook weer een hand. Als trainer van PSV vond ik duels met Ajax ook extra beladen. Maar waar heb ik het over? Ik praat over een andere eeuw."

"Nu moeten beide clubs keihard knokken om het verloren terrein weer goed te maken", merkt Gerets. "En dat kost tijd. Dat doe je niet in drie maanden. Of ik hier die tijd krijg? Ik zit niet op de schopstoel, maar we moeten wel vorderingen blijven maken. Anders trek ik zelf mijn conclusies." Met een derde plaats, en vier punten achterstand op koploper Olympique Lyon, maakt de ploeg volop kans op de landstitel.

Drie dagen na de eerste ontmoeting met Ajax staat de topper tegen nummer twee Paris Saint-Germain op het programma. "Die wedstrijd is minimaal net zo belangrijk als het duel met Ajax", weet Gerets. "Ik moet ook nu al rekening met diee wedstrijd houden. Sommige jongens kunnen op dit moment niet twee keer binnen vier dagen alles geven. Een doelpuntloos gelijkspel tegen Ajax is voor ons absoluut geen catastrofe."

"Het is wel belangrijk dat we geen tegendoelpunt krijgen. We moeten dus niet te veel risico nemen”, aldus de coach van de club die de laatste zeven duels niet vaker dan eenmaal scoorde. Gerets mist tegen Ajax de geblesseerde Karim Ziani. Verdediger Ronald Zubar is geschorst. De Zuid-Fransen bedwongen eerder dit seizoen PSV en FC Twente over twee duels. "Dat is positief", beseft Gerets. "Maar ik denk dat Ajax minimaal zoveel kwaliteit als PSV en FC Twente heeft."

VZ

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 11, 2009 7:27 pm

Hij moet rustig doorgaan met dit soort goedkope uitspraken. Straks raken onze spelers nog gemotiveerd.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 11, 2009 7:59 pm

Het begint te kriebelen. Ik had er na ADO effe he-le-maal tabak van, maar dit is toch weer een wedstrijd waarvan we er de voorbije jaren niet al te veel hebben gehad.

Geen idee wat we er van kunnen verwachten. Aan de andere kant heb ik zoiets van: als Middlesbrough en Glasgow Rangers de finale kunnen halen, zou Ajax dat ook kunnen lukken.

Spannend!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 11, 2009 8:16 pm

Dat is het gekke met de uefa cup. Als je inderdaad in het recente verleden teams als Rangers ziet dan moet je toch concluderen dat iedereen ver kan komen. En er zitten ook niet echt uitgesproken favorieten bij.

Als ik kijk naar het spel van Ajax dan verwacht ik helemaal niks. Maar het zou me inmiddels ook niet meer helemaal verrassen als we toch weer een rondje verder komen. Ach, ik zie het wel. Tot op heden ging ik er eigenlijk steeds van uit dat we het niet gingen redden. Laat ik daar maar aan vast houden. Dat is een prima strategie gebleken.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » wo mar 11, 2009 8:20 pm

Als je Fiorentina, ongeacht hoe, kan uitschakelen, dan kan je iederee ploeg die er nog in zit uitschakelen. Wat dat betreft ben ik het wel eens met Lucas die telkens roept dat je nooit kansloos bent. Ik zag/zie het altijd wat somberder in, maar er liggen altijd kansen. Laten we eerlijk zijn, zo goed was dat L'OM tegen PSV en Twente ook weer niet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 11, 2009 8:28 pm

Natuurlijk ben je vooraf nooit kansloos. Maar als je kijkt naar het spel van Ajax is het toch logisch dat we vooraf meestal niet zo enthousiast zijn.

Ik ben vooral benieuwd hoe de spelersgroep met dit toernooi omgaat. Tot op heden leken ze in het UEFA cup toernooi wat meer te willen brengen in vergelijking met de competitie. Dat is op zich te gek voor woorden maar als ze er serieus mee om blijven gaan hebben we wel een kans. Op het moment dat ze zichzelf ook maar enigzins gaan overschatten zijn we gelijk klaar.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » wo mar 11, 2009 8:33 pm

Gezien het spel moeten we ons uiteraard ernstig zorgen maken, want ook tegen Fiorentina was het huilen met de pet op. Met een grote dosis geluk hebben we die volgende ronde weten te behalen. Tsja, of het het AJAX is zoals we dat gewend zijn (en hoe we het willen zien) is natuurlijk de vraag. Neemt niet weg dat je altijd wel wat kansjes krijgt in een tweestrijd. Zou maar zo weer kunnen dat we met wat kunst en vliegwerk nog een rondje verder weten te komen. Ik denk alleen wel dat je vroeg of laat een keer tegen de lamp loopt. Laat dat moment in ieder geval nog maar even wachten, want dit is het enige waar we ons nog op kunnen richten.

999

Bericht door 999 » wo mar 11, 2009 8:37 pm

4 - 0 ...
Blij met de punten ...

ajaxx

Bericht door ajaxx » wo mar 11, 2009 9:14 pm

ik ga toch echt voor de 1-2, ik zie het ze wel weer flikken!

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 11, 2009 9:23 pm

Waar is Ronald! met de uitslag? Dan zit ik wat rustiger morgen...

999

Bericht door 999 » wo mar 11, 2009 9:57 pm

v.Basten:keeperskeus op donderdag
**Ajax-trainer Marco van Basten maakt
donderdag pas vlak voor het uitduel in
de achtste finales van de UEFA Cup met
Olympique Marseille bekend of Maarten
Stekelenburg of Kenneth Vermeer de rest
van het seizoen het doel verdedigt.

"Beiden zijn fit.Ik moet dus kiezen",
aldus de Ajax-trainer voor de laatste
training voor het duel met Marseille,
dat zijn twee eerdere confrontaties met
Ajax op eigen veld verloor (0-1,0-3).

Stekelenburg is aanvoerder van Ajax en
eerste doelman bij Oranje."Dat speelt
echter niet mee in mijn beslissing.Ik
weet nu ook al voor wie ik kies,maar ik
vertel het donderdag eerst aan hen.Dat
lijkt me wel zo netjes",zei Van Basten.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 11, 2009 10:12 pm

Zou de concurrentie voor Stekelenburg sinds zondag weer een stuk minder geworden zijn?

Wat een spanning. Ondragelijk. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo mar 11, 2009 10:14 pm

ik moet mijn toto nog doorgeven hier maar ik wacht nog ff tot morgen. Eerst maar eens wachten op de voorlopige opstelling. Zou mij niet verbazen als hij de beelden heeft gezien van marseille-Twente waarin Twente met 3 spitsen speelde en als ik goed mocht geloven daar de betere was.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 11, 2009 10:26 pm

Laat Vermeer nou maar staan want Stekelenburg was niet bepaald in topvorm voor hij uitviel. Ik verwacht niet dat hij sterker is geworden van dat griepje.
Nil volentibus arduum

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo mar 11, 2009 10:56 pm

joey schreef:Zou de concurrentie voor Stekelenburg sinds zondag weer een stuk minder geworden zijn?

Wat een spanning. Ondragelijk. :hypocrite.gif:
Ik dacht dat jij het ook een moeilijke keuze vond?

Stekelenburg heeft hard gefaald als ervaren speler en aanvoerder. Dat mogen we hem kwalijk nemen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 11, 2009 11:05 pm

Die zaak moet je niet laten voortslepen. Hak de knoop eens door, zou ik zeggen.

Ik vind deze keepers allebei geen toppers. Als ik in de winterstop nadrukkelijk mijn vertrouwen had uitgesproken in een van de twee, zou ik daarbij blijven.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo mar 11, 2009 11:10 pm

joey schreef:Als ik in de winterstop nadrukkelijk mijn vertrouwen had uitgesproken in een van de twee, zou ik daarbij blijven.
Dat had hij ook heus liever gedaan. Het zijn de prestaties van Stekelenburg die hem haast tot een andere keuze dwingen.

Maar goed, deze discussie hebben we al eens gehad. Jij zei toen dat het allemaal wel meeviel omdat Stekelenburg tegen Fiorentina toch best goed keepte, meen ik.

Plaats reactie