FC Volendam - Ajax 07-12-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo dec 07, 2008 2:28 pm

Ajaciedjuh schreef:Suarez MOTM met een goede 2e Lindgren. Het leek wel vorig seizoen, zo slecht.
Vorig seizoen heb ik vele betere wedstrijden gezien, want dit sloeg echt alles.

Verder is het nu ook wel weer duidelijk dat onze verdediging alles behalve solide is. Een Oleguer die gruwelijk de fout in gaat, wat godzijdank niet wordt afgestraft. De vondst om Vertonghen in de verdediging te zetten werkt ook niet. Verder was Wiel deze middag dramatisch slecht bezig.

Volgende wedstrijd weer deze 11, MvB?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 07, 2008 2:28 pm

Die laatste 15 minuten heb ik me zitten opvreten. Als de bal moest worden vastgehouden, werd er geschoten. Als er over moest worden overgespeeld, werd de individuele actie aangegaan. Als een speler van Volendam had, gingen er 2 (!) Ajax spelers tegelijk druk zetten op die ene speler. Ik pleit voor een dag korfballen.

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » zo dec 07, 2008 2:29 pm

DRAMA.

2 positieve punten:
1. Suarez
2. Blind (en niet omdat hij goed speelden ofzo).

Verder morgen allemaal om 9u melden, wedstrijd laten zien en nabespreken en vervolgens alle andere (thuis)wedstrijden van Volendam dit seizoen laten zien, is toch niet te geloven dit?!

Er is een hoop werk aan de winkel Marco!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo dec 07, 2008 2:29 pm

Peter schreef:
Ajaciedjuh schreef:Suarez MOTM met een goede 2e Lindgren. Het leek wel vorig seizoen, zo slecht.

Volgende wedstrijd weer deze 11, MvB?
waarom niet zal hij denken? never change a winning team.. :drecul.gif:

Hij heeft namelijk zo zijn voorkeuren voor wie hij laat spelen. Hoe dramatisch ze ook spelen.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 07, 2008 2:30 pm

Justin schreef:Nou, drie punten in de zak. Zwakke pot, maar vond Ajax ook weer niet zo slecht als hier soms wordt uitgemaakt.
Vind ik ook. Disclaimer: hiermee zeg ik niet dat het geweldig was.

Amusante, open wedstrijd. Wel dramatisch verdedigd natuurlijk. Die Oleguer is een wandelend risico.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo dec 07, 2008 2:30 pm

Peter schreef:Volgende wedstrijd weer deze 11, MvB?
Ja. Kunnen ze zich revancheren. Dit leek nergens op, maar gewoon laten staan deze elf.

K.
Still alive...

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo dec 07, 2008 2:32 pm

Ja laat ze maar staan. Dit team steekt zo goed in elkaar, dat merk je toch aan het fantastische spel.... Dan zou het wel heel fout zijn om veranderingen door te voeren, dat gooit alles door elkaar. :hypocrite.gif:
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op zo dec 07, 2008 2:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 07, 2008 2:32 pm

Peter schreef: Vorig seizoen heb ik vele betere wedstrijden gezien, want dit sloeg echt alles.
Vorig seizoen verloor Ajax van de degradant.

Volgende wedstrijd weer deze 11, MvB?
Nee, de volgende wedstrijd een totaal andere opstelling Peter. Je moet spelers na zo'n wedstrijd namelijk;

- gelijk afbranden
- met elke week een andere opstelling komen de automatismen vanzelf
- je spreekt jezelf nogal tegen

Oleguer begint overigens door het ijs te zakken. Graag een andere centrumverdediger. Vertonghen weer naar het middenveld.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo dec 07, 2008 2:32 pm

Kowalczyk schreef:
Peter schreef:Volgende wedstrijd weer deze 11, MvB?
Ja. Kunnen ze zich revancheren. Dit leek nergens op, maar gewoon laten staan deze elf.

K.
Revancheren voor het zwakke spel tegen AZ, Utrecht en Volendam? Nee, ik wil een 'change'. Lindgren en Oleguer out. Sulejmani op 11.

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » zo dec 07, 2008 2:32 pm

Opzich ben ik ook nooit zo van na een paar slechte wedstrijden alles omgooien. Maar laat Enoh maar even stapje terug doen en Gabri erin.

Ik zie niet 1,2,3 een vervanger voor Oleguer?!
Of het moet zijn Vd Wiel in centrum en Bruno Silva rechtsback?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo dec 07, 2008 2:35 pm

goodfella schreef:
Peter schreef: Vorig seizoen heb ik vele betere wedstrijden gezien, want dit sloeg echt alles.
Vorig seizoen verloor Ajax van de degradant.

Volgende wedstrijd weer deze 11, MvB?
Nee, de volgende wedstrijd een totaal andere opstelling Peter. Je moet spelers na zo'n wedstrijd namelijk;

- gelijk afbranden
- met elke week een andere opstelling komen de automatismen vanzelf
- je spreekt jezelf nogal tegen

Oleguer begint overigens door het ijs te zakken. Graag een andere centrumverdediger. Vertonghen weer naar het middenveld.
Maar natuurlijk, goodfella. Ik roep al een hele tijd om een andere opstelling en om daar nou eens in te gaan bouwen. Zet de mensen eens op de juiste plek en ga daarna eens bouwen. Automatismen? Ik zie de progressie niet zo hoor, maar wellicht zie jij de automatismen langzaamaan verschijnen. Vandaag was het exemplarisch hoe weinig er werd samen gespeeld. Ik spreek me verder niet tegen, hoor. Ik roep al weken dat het kut met peren is.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 07, 2008 2:35 pm

Vonk

v/d Wiel - Oleguer - Vermaelen - Emanuelson

Enoh - Vertonghen
de Jong

Suarez - Cvitanich - Sulejmani

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo dec 07, 2008 2:37 pm

Behoudens de wissel van goalie kan ik daar mee leven, goodfella. Oleguer is een wandelend risico (Jöhnk, 2008), maar het is lastig om dat te veranderen. Je hebt namelijk niets fatsoenlijks in je selectie zitten.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 07, 2008 2:37 pm

Peter schreef: Maar natuurlijk, goodfella. Ik roep al een hele tijd om een andere opstelling en om daar nou eens in te gaan bouwen. Zet de mensen eens op de juiste plek en ga daarna eens bouwen. Automatismen? Ik zie de progressie niet zo hoor, maar wellicht zie jij de automatismen langzaamaan verschijnen. Vandaag was het exemplarisch hoe weinig er werd samen gespeeld. Ik spreek me verder niet tegen, hoor. Ik roep al weken dat het kut met peren is.
Gabri had idd vandaag moeten spelen. En vorige week had Cvitanich in de spits moeten staan. En Siem de Jong heeft zich weten te onderscheiden in het 1ste dus die verdiend ook een basisplek.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 07, 2008 2:39 pm

Peter schreef:Behoudens de wissel van goalie kan ik daar mee leven, goodfella. Oleguer is een wandelend risico (Jöhnk, 2008), maar het is lastig om dat te veranderen. Je hebt namelijk niets fatsoenlijks in je selectie zitten.
Ik vind Vermeer een wandelend risico op dit moment. Nog te slap bij dode spelmomenten en dat heeft zijn effect op de verdediging.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo dec 07, 2008 2:40 pm

Gabri? Spreek ik ergens over Gabri? Siem de Jong ben ik een groot voorstander van. Tegen Twente was hij heel behoorlijk, maar daarna werd hij afgeschreven. Heeft de kwaliteiten die we missen, maar Marco van Basten houdt vast aan Sulejmani op '10'. Heeft nog niet gewerkt, werkte vandaag niet en gaat ook niet werken. Maar we houden het nog even vol, hoor.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » zo dec 07, 2008 2:40 pm

Bruno Silva is een aanfluiting. Die wil ik niet meer in een Ajax-shirt zien. Vandaag was Oleguer érg slordig, maar ik heb hem ook wel solide zien spelen. Nee, ik zou hem niet gelijk wisselen. Ik zou wél Sulejmani naar nummer 11 halen, want die zwerft overal en nergens en dat werkt niet. Urby speelde een érg zwakke wedstrijd, met als dieptepunt de mislukte lob. Ik zou dus gaan voor een voorhoede van Sulejmani - Cvitanich - Suárez.

Ik zou Urby liever weer als linksback zien, máár ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Simpelweg omdat MvB daarmee impliciet zou aangeven dat hij het ook niet meer weet - dan weer linkshalf, dan weer linksbuiten en dan maar weer proberen op linksback. Persoonlijk zou ik het wel graag zien, zodat Vermaelen weer naar het centrum kan en Vertonghen op het middenveld terecht komt. Enoh speelt de laatste weken lang niet zo goed als voor zijn blessure, maar om hem gelijk te wisselen voor Gabri vind ik ook niet nodig. Laat hij zich maar revancheren.

Probleem wat blijft bij Ajax is dat middenveld: te veel schuif-schuif en weinig drang naar voren. Een type Aissati zou eventueel daar voor geschikt zijn. Een type, dus. Ik ben bang dat Aissati zelf nog wel anderhalve maand nodig heeft om enigszins op niveau te komen - volgens mij heeft hij al een hele tijd geen volledige wedstrijd gespeeld op het hoogste niveau. Ik zou dus graag zien dat het transfergeld van Huntelaar wordt gestoken in een aanvallende middenvelder en niet in een centrumspits. Of allebei, natuurlijk, want een talent achter Cvitanich is altijd gewenst. Maar geen Sulejmani meer op 10, graag.

Ik denk eigenlijk dat de pot tegen NAC niet zo moeilijk wordt. Thuiswedstrijden zijn voor Ajax toch van een andere orde dan de uitwedstrijden. Verder is het ook maar een gevoel - nergens op gebaseerd.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 07, 2008 2:43 pm

Justin schreef:Ik zou Urby liever weer als linksback zien, máár ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Simpelweg omdat MvB daarmee impliciet zou aangeven dat hij het ook niet meer weet - dan weer linkshalf, dan weer linksbuiten en dan maar weer proberen op linksback.
Urby werd linksbuiten vanwege de blessures (Sarpong, Cvitanich, Sulejmani). Graag weer naar de backpositie. De verdediging v/d Wiel, Oleguer, Vermaelen en Emanuelson heeft zich meer bewezen.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » zo dec 07, 2008 2:46 pm

Eens, maar Urby gaf zelf aan na de wedstrijd tegen PSV dat hij zelf ook niet goed meer wist welke positie nou zíjn positie was. Ik vind Urby een talent, maar op elke positie mist hij een aantal kwaliteiten. Verdedigend niet altijd sterk - wel een goede tackle -, linkshalf weer weinig inzicht en als linksbuiten heeft hij weinig dreiging met zijn schot of een actie. Het is allemaal nog zo wisselvallig. Als MvB aan Urby kan duidelijk maken waarom hij terug naar de back gaat en Urby is het hier ook mee eens - prima, gelijk doen. Dit is wel essentieel, want je kan niet blijven sleuren met hem, want uiteindelijk wordt hij daar dan ook niet beter van.
Laatst gewijzigd door Justin op zo dec 07, 2008 2:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 07, 2008 2:46 pm

NAC staat al weer achter tegen Den Haag. Die kampen met blessures en zijn de kluts kwijt. Wat dat betreft krijgen we ze op het juiste moment.

Tja, vandaag was het weer duidelijk te zien: het middenveld mist creativiteit, Sulejmani kan niet op 10 en Oleguer is een heel matige verdediger. Ajax bouwt zwak op, het positiespel stokt steeds, waardoor we afhankelijk zijn van de grillen van de spitsen. Nog een geluk dat Suarez het bijna elke week laat zien, die jongen is echt te goed geworden voor de Eredivisie.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo dec 07, 2008 3:05 pm

Urbi en Orbi zag ik alleen maar onnozele hakjes maken en ballen met gevaar voor de toeschouwers hoog over schieten. Ben blij dat het droog was :laughing.gif:

Wie gaat van Basten vertellen dat de amateurclubs hem wel als trainer willen hebben :wasntme.gif:

Rob
Berichten: 169
Lid geworden op: za jul 30, 2005 10:11 am

Bericht door Rob » zo dec 07, 2008 3:07 pm

Urby aub geen linksback meer. Die jongen kan totaal niet verdedigen.

Voor de winterstop zijn de prio's wat mij betreft duidelijk: een linksback en een rechter centrale verdediger.

We missen ook al jaren iemand met sturende en leidinggevende capaciteiten op het veld. Een type Blind (senior in dit geval) zeg maar. Maar met enkel een lb en een rcv ben ik al meer dan tevreden.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo dec 07, 2008 3:16 pm

Toppie schreef:Urbi en Orbi zag ik alleen maar onnozele hakjes maken en ballen met gevaar voor de toeschouwers hoog over schieten. Ben blij dat het droog was :laughing.gif:

Wie gaat van Basten vertellen dat de amateurclubs hem wel als trainer willen hebben :wasntme.gif:
Wie is Orbi?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo dec 07, 2008 3:17 pm

Beloki schreef:
Toppie schreef:Urbi en Orbi zag ik alleen maar onnozele hakjes maken en ballen met gevaar voor de toeschouwers hoog over schieten. Ben blij dat het droog was :laughing.gif:

Wie gaat van Basten vertellen dat de amateurclubs hem wel als trainer willen hebben :wasntme.gif:
Wie is Orbi?
Zeg maar een pauselijke uitspraak, urbi et orbi

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 07, 2008 3:29 pm

Van Basten zegt net op de radio dat hij het heel vreemd vindt dat Ajax zo slecht speelde, ze hadden nog wel geoefend op kunstgras, heel vreemd allemaal, en in de eerste helft zat hij te denken: wat is dit nou?

Tja, dat vroeg ik me ook af. De tweede helft nog steeds, trouwens. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie