+10Voetske schreef:WAT EEN ONTZETTENDE BAGGER POT WEER
AZ-Ajax 23-11-2008
-
Je kan wel een triljoen taktieken bedenken, maar als de spelers niet thuisgeven blijft het KMK. Natuurlijk pakt Az de belangrijke mensen van Ajax steeds goed op, maar als je zo slap en ongeconcentreerd speelt maak je het Az ook wel erg gemakkelijk. Is die slapheid van sommige spelers MvB te verwijten? Mede, wat mij betreft.Jansma schreef: Maar ja, dat ik zei ook na Psv, het wachten is waar Lucas, Zuidema, Wimpey en co. nu de schuld neerzetten
Je klinkt verbaasd... Als je beide ploegen de laatste weken ziet voetballen gaat het bij AZ allemaal wat makkelijker. Positiespel is gewoon beter, wij spelen te snel de lange bal vind ik (tegen PSV ook al) terwijl we nauwelijks lengte hebben.dapprestrijder schreef:Ik moet geloof ik echt zeggen dat AZ beter is vanmiddag.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
tuurlijk kan je van H'veen verliezen en van Az ook maar Volendam vergeten zeker..Jansma schreef:een geval van paard vs. ruijter.
bij AZ verliezen het kan naturlijk altijd, maar dit Ajax er is nog altijd geen masterplan, geen idee... ieder week het is een experiment, soms het valt goed uit, vaak niet.
Maar ja, dat ik zei ook na Psv, het wachten is waar Lucas, Zuidema, Wimpey en co. nu de schuld neerzetten
Maar het is gewoon het oude liedje... tegen de betere subtop gaat Ajax onderuit.
Na de samenvatting kijk ik wel ff of ik een mening geef. Maar ik zou op voorhand zeker niet in deze samenstelling zijn begonnen.
Weer op zoek naar een Interim coach..
- Cluijffert
-
Ik heb regelmatig last van Ajaxblindheid.gaizka schreef:Je klinkt verbaasd... Als je beide ploegen de laatste weken ziet voetballen gaat het bij AZ allemaal wat makkelijker. Positiespel is gewoon beter, wij spelen te snel de lange bal vind ik (tegen PSV ook al) terwijl we nauwelijks lengte hebben.dapprestrijder schreef:Ik moet geloof ik echt zeggen dat AZ beter is vanmiddag.

- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Was dit niet misschien van te voren bedacht? ik heb een keer in een interview begrepen dat ze meer inzakken en dan juist heel snel kunnen en willen omschakelen.Zuidema schreef:Az leunt nu wel veel te ver naar achteren, laat Ajax zo weer wat in de wedstrijd komen.
Weer op zoek naar een Interim coach..
- Ajaciedjuh
Klopt, maar nu zakken ze wel erg ver in. Daar kan een capabele tegenstander gebruik van maken.mattie schreef:Was dit niet misschien van te voren bedacht? ik heb een keer in een interview begrepen dat ze meer inzakken en dan juist heel snel kunnen en willen omschakelen.Zuidema schreef:Az leunt nu wel veel te ver naar achteren, laat Ajax zo weer wat in de wedstrijd komen.
En alleen voor AZ. Dat valt mij dan weer op. Vertonghen komt met gestrekt been in en krijgt niets tegen, een minuut later doet Schaars hetzelfde bij hem en krijgt geel....Ajaciedjuh schreef:Opvallend dat Ajax pas na de 2-0 alles mee krijgt. Nu begint hij pas geel te geven. Als we er 1 kunnen inprikken, dan krijgt az 't nog moeilijk.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
- Ajaciedjuh
-
- AT Toto winner 15/16
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Vond ons de eerste helft ook al zwaar de mindere en toen lag er nog geen sneeuw. Het wordt wel met de minuut dramatischer, maar de lusteloosheid straal er ook vanaf.Jesse schreef:In de tweede helft is Ajax trouwens absoluut niet fel meer. Worden op dat gebied volledig overklast door AZ. Zou dat door de sneeuw komen?
- Cluijffert
Zuidema, AJAX speelt nog steeds bar slecht.Al hebben we het geluk dat er zo af en toe clubs zijn die nog slechter spelen.En als dat dan Psv is, dan trekken we ons daar weer aan op, de een wat meer, de ander wat minder .. het gemak en tempo hoe AZ dit AJAX onschadelijk maakt en dan zullen we het maar niet hebben over het geploeter van AJAX kant.Waar is de rode draad, wedstrijd na wedstrijd ietsjepiets beter worden, ietsjepietsje meer voetbal erin.Want als het individu het af laat weten, en we niet ruim afstand nemen kwa doelpunten is het nog steeds het zelfde liedje.Zuidema schreef:Klopt, maar nu zakken ze wel erg ver in. Daar kan een capabele tegenstander gebruik van maken.mattie schreef:Was dit niet misschien van te voren bedacht? ik heb een keer in een interview begrepen dat ze meer inzakken en dan juist heel snel kunnen en willen omschakelen.Zuidema schreef:Az leunt nu wel veel te ver naar achteren, laat Ajax zo weer wat in de wedstrijd komen.
Vandaag de achterhoede ( Lindgren die wel heel gemakkelijk voorbij gelopen wordt bij de 2e goal, Vermaelen die zich door de benen laat spelen ) en de voorhoede, volgende keer alleen de voorhoede, dan weer de achterhoede of het middenveld.
Het blijft telkens " iets " in het elftal wat tekort komt.Het geraamte zou er nu toch onderhand moeten zijn, zeker als er zodadelijk in de winterstop er nog de een of andere gaat vertrekken.En dan kan men wel gaan roepen dat er dan versterkingen bij gaan komen, het blijft geen ingespeeld geheel.Het blijft experimenteren met spelers wat van Basten doet.En na een paar wedstrijdjes redelijk ballen zakken ook die spelers weer finaal door het ijs en krijgen we weer het volgende experiment van de kant van van Basten.
Dik verdiende overwinning van AZ ..
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Koning van de scoreboardjournalistiek. Sulejmani is ook een dikke miskoop, want wanneer die jongen aan de aftrap staat is het bijna altijd puntverlies.LucaS schreef:Toch opvallend, dat we nu in de drie wedstrijden zonder Huntelaar twee keer niet hebben gescoord. Daarvoor geloof in 14 wedstrijden wel elke keer gescoord

@ Voetske: Een rode draad van stapjes vooruit gaan is ook niet mogelijk als je voortdurend wedstrijden met de juiste gretigheid en concentratie afwisselt met potjes waarin we als een stelletje balen hooi slap en inspiratieloos spelen. Als die basis er niet is en de individuen geven ook al niet thuis, dan gaat elke wedstrijd verloren.