Ajax - Roda JC * 14-09-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 14, 2008 7:56 pm

Raymon schreef:Tja, zeggen dat Ajax vandaag dramatisch speelde kan gewoon niet serieus genomen worden.
"de waarheid is... iets wat jij bij Ajax accepteert... een leugen dat ze goed hebben gespeeld?? "... zoiets??
Ajax was slecht... niet meer.. niet minder
En dat niemand mij serieus neemt.. prima... maakt mij niet zo heel veel uit, maar ik vond het een drama
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo sep 14, 2008 8:01 pm

Ik vond het niet denderend, maar wel hoopvol. Vergeet niet dat je toch bakken met kansen krijgt en bij een scherper vizier er een stuk of 6 inrost.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 14, 2008 8:01 pm

Nee, Koster en Ten Cate, dat was slecht. Dit was niet verkeerd. De beste wedstrijd sinds Blind, maar het moet uiteraard nog veel beter.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo sep 14, 2008 8:03 pm

banjavi schreef:
Raymon schreef:Tja, zeggen dat Ajax vandaag dramatisch speelde kan gewoon niet serieus genomen worden.
"de waarheid is... iets wat jij bij Ajax accepteert... een leugen dat ze goed hebben gespeeld?? "... zoiets??
Ajax was slecht... niet meer.. niet minder
En dat niemand mij serieus neemt.. prima... maakt mij niet zo heel veel uit, maar ik vond het een drama
Hartkamp: " In 't.. Ajax wedstrijd.. telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Natuurlijk mag jij je mening hebben en ik waardeer je bijdrages (zelfs als je teveel gedronken lijkt te hebben ;) ). En Ajax speelde nog niet geweldig, het kan nog veel beter. Maar de hoeveelheid kansen die vandaag gecreeerd zijn en de weinige kansen die zijn weggegeven zijn hoopvol. En bij vlagen werd het spel snel verplaatst en leek er een soort van plan te zijn. Er werd niet constant de lange bal gespeeld en er werd veel beweegd. En we winnen. Dat telt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 14, 2008 8:04 pm

Jöhnk schreef:Nee, Koster en Ten Cate, dat was slecht. Dit was niet verkeerd. De beste wedstrijd sinds Blind, maar het moet uiteraard nog veel beter.
Ik kijk even naar hte heden... als je zoveel investeert om kampioen te worden en je speelt zo... met zo'n opstelling.. vind ik het dramatisch...

Dus een kinderhand is snel gevuld...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » zo sep 14, 2008 8:06 pm

Positief dat er ook gevaarlijke corners zijn die niet afkomstig zijn van de tegenstander!
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo sep 14, 2008 8:07 pm

Jöhnk schreef:Nee, Koster en Ten Cate, dat was slecht. Dit was niet verkeerd. De beste wedstrijd sinds Blind, maar het moet uiteraard nog veel beter.
Dat is wat overdreven. Onder Ten Cate (1ste jaar) zijn er genoeg goede wedstrijden gespeeld.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 14, 2008 8:07 pm

Daar zit dus het probleem, de opstelling. Ik stond daar eerlijk gezegd ook van te kijken. Maar als je het dan naar behoren doet, doet dat niet meer ter zake.

Ik ben in ieder geval blij dat het idool van Van Basten niet stond opgesteld. Kan dat sprookje ook weer de kast in.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo sep 14, 2008 8:09 pm

Je lokt het expres uit door het vaak te herhalen, maar wie is dat idool?

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 14, 2008 8:11 pm

Raymon schreef:
banjavi schreef:
Raymon schreef:Tja, zeggen dat Ajax vandaag dramatisch speelde kan gewoon niet serieus genomen worden.
"de waarheid is... iets wat jij bij Ajax accepteert... een leugen dat ze goed hebben gespeeld?? "... zoiets??
Ajax was slecht... niet meer.. niet minder
En dat niemand mij serieus neemt.. prima... maakt mij niet zo heel veel uit, maar ik vond het een drama
Hartkamp: " In 't.. Ajax wedstrijd.. telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Natuurlijk mag jij je mening hebben en ik waardeer je bijdrages (zelfs als je teveel gedronken lijkt te hebben ;) ). En Ajax speelde nog niet geweldig, het kan nog veel beter. Maar de hoeveelheid kansen die vandaag gecreeerd zijn en de weinige kansen die zijn weggegeven zijn hoopvol. En bij vlagen werd het spel snel verplaatst en leek er een soort van plan te zijn. Er werd niet constant de lange bal gespeeld en er werd veel beweegd. En we winnen. Dat telt.
Wat is je nummer... ben je ook als psycholoog te bereiken ergens? :)
(je hebt stiekem wel gelijk)

Maar nog... ik vond Ajax vreselijk ... ook toen ik nog niet gedronken had. :). En sorry dat ik het gelul vind dat ze het aardig deden... want nee... ze deden het (m.i.) niet aardig, ze deden het slecht.
Balletje breed/ terug/ weer breed... etc... maar dat lag ook echt aan de opstelling. Met zo'n middenveld vraag je er ook om
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo sep 14, 2008 8:13 pm

Waar vraag je met zo'n middenveld om? Zelf een stuk of 12 grote kansen scheppen met voetbal waar een idee achter zit en er maar 1 weggeven?
I think I lost my fucking headache

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 14, 2008 8:15 pm

LucaS schreef:Waar vraag je met zo'n middenveld om? Zelf een stuk of 12 grote kansen scheppen met voetbal waar een idee achter zit en er maar 1 weggeven?
Een idee??? Sno die een idee had achter zijn gewelllldige passes en ballen vasthouden???... Nee, ik vond er totaal geen idee achter zitte... je zag ook regelmatig dat het middenveld werd overgeslagen...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo sep 14, 2008 8:16 pm

goodfella schreef:Mwah, dan is mijn mening over Sarpong dus niets waard. Heb dus niet goed op hem gelet ofzo. Maar ik vind het wel een potentieel goede voetballer. :blush.gif:
Sarpong was vandaag heel belangrijk op het middenveld. Heeftheel veel goede loopacties gemaakt en hiermee ruimtes gemaakt voor Sulejmani. Daarnaast was hij de man die het spel naar de voorhoede verlengde. Veel goede passes richting de spitsen.

Gewoon prima gespeeld, soms niet opvallend, maar wel belangrijk.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo sep 14, 2008 8:22 pm

banjavi schreef:
Jöhnk schreef:
banjavi schreef: Een kinderhand is snel gevuld???

En jullie verwijten Feyenoord supporters snel tevreden te zijn?? Donder op... Ajax was echt SLECHT!!!
Waar heb ik wie wat verweten?
Het gaat me meer om het algemeen... Ajax speelde gewoon bar en bar slecht vandaag.... ik pikte er gewoon even een opmerking uit... zonder uit te halen naar jou... excuses als dat zo is opgevat...
Sorry hoor Ajax speelde gewoon redelijk goed voetbal. Veel balbezit, weinig balverlies op het middenveld. En niet echt veel kansen weggegeven. Als Ajax vandaag 4x meer had gescoord had je heel anders gepraat.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 14, 2008 8:24 pm

Zlatan Son of God schreef:
banjavi schreef:
Jöhnk schreef: Waar heb ik wie wat verweten?
Het gaat me meer om het algemeen... Ajax speelde gewoon bar en bar slecht vandaag.... ik pikte er gewoon even een opmerking uit... zonder uit te halen naar jou... excuses als dat zo is opgevat...
Sorry hoor Ajax speelde gewoon redelijk goed voetbal. Veel balbezit, weinig balverlies op het middenveld. En niet echt veel kansen weggegeven. Als Ajax vandaag 4x meer had gescoord had je heel anders gepraat.
En als ik 10.000 euro had gewonnen had ik ook meer geld gehad...
Ajax heeft niet meer gescoord.. en dat komt omdat het allemaal niet best was

ps: Wat zou je gezegd hebben als Ajax die corner er niet in had gekopt? Ook zo'n goede wedstrijd??
Je lijkt van Gaal wel.. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo sep 14, 2008 8:29 pm

Daar heeft van Gaal dan ook volkomen gelijk in. Een wedstrijd die je verliest kan je prima hebben gespeeld, terwijl je een wedstrijd die je ruim wint kut gespeeld kan hebben
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 14, 2008 8:30 pm

Wat een onzin hoor Banjavi, Ajax creerde heel erg veel kansen. Dat die bal er niet in ging kwam niet door het slechte spel maar door het missen van de kansen van Suarez en KJH. En die hebben vorig jaar bewezen dat zij een paar goals kunnen maken... Dus logisch dat veel mensen het een goede wedstrijd vonden.

Ik heb zelf een stuk of 12 kansen geteld. Roda had maar 1 echte kans.
IK GELOOF!!!!!!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 14, 2008 8:32 pm

LucaS schreef:Daar heeft van Gaal dan ook volkomen gelijk in. Een wedstrijd die je verliest kan je prima hebben gespeeld, terwijl je een wedstrijd die je ruim wint kut gespeeld kan hebben
En ajax heeft dus gewoon kut gespeeld... ook al hebben ze niet ruim gewonnen...

Verder... ik blijk de enige te zijn hier die het drama vond, dus ik zal er wel geen kijk op hebben.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 14, 2008 8:36 pm

Dat beweert niemand.. Iedereen wat dat het beter moet, het veldspel, het benutten van de kansen, verdedigen enz enz.

Alleen als je +12 kansen creert en er 1 weggeeft kan je, op het missen van de kansen na, niet ontevreden zijn
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo sep 14, 2008 8:37 pm

Ajax zat de hele wedstrijd te drukken en ik was overtuigd dat het doelpunt wel kwam. Wie die maakt en hoe die erin gaat maakt me niet zo veel uit. Een ding was zeker dat AJAX met goed voetbal een overwinning heeft behaald.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 14, 2008 9:15 pm

banjavi schreef:Verder... ik blijk de enige te zijn hier die het drama vond, dus ik zal er wel geen kijk op hebben.
Nee hoor. Ik vond het ook niet veel. In het stadion was trouwens het gemor en het hoongelach en het gefluit niet van de lucht, dus echt niet iedereen was onder de indruk.

Hugo Borst noemde gisteren Ajax FC Los Zand en dat was perfect van toepassing op deze ploeg. Voorin heeft Ajax genoeg klasse om gevaarlijk te worden (vooral tegen een Roda dat op drie meter dekt), maar er stond geen TEAM. Wat dat betreft is er weinig veranderd ten opzichte van vorig seizoen.

Leonardo (was hem niet te verstaan gegeven dat hij niet meer op kansen hoefde te rekenen???) was weer eens dissonant. Het wordt nooit iets met die jongen. Sno was ook echt beroerd, zijn techniek is zo hemeltergend slecht dat hij een bal alleen maar over tien meter zuiver kan spelen als hij die uit stand speelt. Over Oleguer: gezien hoe hij voor lul werd gezet? Commentaar verder overbodig.

Van der Wiel was redelijk, Urby speelde voor zijn doen ook vrij goed. En Suarez, tja, die bracht leven in de brouwerij, hij liep er aan alle kanten door. Hij is van een heel ander niveau dan de speler voor wie hij in het veld kwam, al zullen sommigen dat anders zien.

Al met al was het weer een middagje van vooral ergernis en billenknijpen. Erg enthousiast ging het publiek dan ook niet naar huis.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo sep 14, 2008 9:19 pm

Het was niet slecht, beter dan onder koster, maar dat is niet moeilijk.

Ik zat wel met dichtgeknepen billen, ik ben nog niet zeker van onze achterhoede.

Op tv hoorde ik MvB zeggen dat het niet opstellen van Silva en Suarez niet alleen kwestie van "laat terug" was, de anderen hadden zo goed getraind! Moet er nog bijkomen ook, profvoetballer zijn, 20 uur per week werken, miljoenen verdienen en dan niet goed trainen?

Leonardo had trouwens (AN en miisschien ook op AT) tegen Jong Volendam slecht gespeeld, zonder enige inspiratie las ik alleen maar. De beloning is Ajax 1?

Suarez en Sulejmani: laat die twee hun gang maar gaan, twee rasvoetballers (voor zover ik Sulemani nu kan beoordelen, vorig seizoen thuis tegen heerenveen was hij mij niet opgevallen)

Veldspel was nog niet alles (beetje eufemistisch)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 14, 2008 9:22 pm

Demosthenes schreef:Op tv hoorde ik MvB zeggen dat het niet opstellen van Silva en Suarez niet alleen kwestie van "laat terug" was, de anderen hadden zo goed getraind! Moet er nog bijkomen ook, profvoetballer zijn, 20 uur per week werken, miljoenen verdienen en dan niet goed trainen?
Ach gut, Leonardo heeft goed getraind? Dat zou dan voor het eerst zijn. :excited.gif:

Is een Ajax-onwaardige speler, ik krijg er een punthoofd van. Nooit eens de goede keuzes.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo sep 14, 2008 9:23 pm

Kom op Joey, 4 posts sinds je bent aangelogd en de een druipt van nog meer azijn dan de ander. Was er nu echt helemaal niets leuk vandaag?
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 14, 2008 9:23 pm

In de samenvatting vond ik hem erg aanwezig.. en die pana was wel leuk :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie