Ajax - PSV 30-01-2008
En met recht, het spel van PSV is onder de snor namelijk stukken verzorger en duidelijker dan onder Wouters en ook dan onder Koeman. De spelers zelf zijn ook veel positiever, het plezier is terug en enkele spelers presteren duidelijk op een hoger niveau dan voor de komst van vergoossen.Thomas schreef:Alleen Baseman trekt die conclusie hoor.
Maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk...
Heitinga ?Ook Heitinga en vooral Huntelaar hadden moeten scoren.
Je bedoelt die ene kopbal op de penaltystip, die hij langs kopte ?
Dat vond ik nu niet echt een grote kans, vanaf die afstand is het moeilijk raak koppen met Gomes in de goal en 2 man tegen de palen.
Huntelaar kreeg wel een open kans, maar die bal kwam onverwacht en was moeiljik in te schatten. Daar had hij pech en PSV geluk.
Die bal van Heitinga had in ieder geval op doel gemoeten.
Verder overdrijf je flink wanneer het aankomt op de prestaties van Vergoossen tot nu toe. Ik zeg niet dat het geen goede trainer is of dat het niet beter zal gaan, maar tegen Sparta en Excelsior zag het spel er niet uit en uit bij VVV kon PSV niet winnen tegen tien man. In de topwedstrijden speelde PSV inderdaad erg volwassen en won men terecht, al vond ik niet dat PSV nu overliep van de aanvallende intenties in de Arena.
Verder overdrijf je flink wanneer het aankomt op de prestaties van Vergoossen tot nu toe. Ik zeg niet dat het geen goede trainer is of dat het niet beter zal gaan, maar tegen Sparta en Excelsior zag het spel er niet uit en uit bij VVV kon PSV niet winnen tegen tien man. In de topwedstrijden speelde PSV inderdaad erg volwassen en won men terecht, al vond ik niet dat PSV nu overliep van de aanvallende intenties in de Arena.
Ik herinner me toch ook een gelijkspel tegen 10 VVV'ers en een winnende frommelgoal in belssuretijd tegen Excelsior. ook niet bepaald de hoogvliegers in de eredivisie. maar goed, jij mag uiteraard vergoossen een toptrainer vinden.Baseman schreef:En met recht, het spel van PSV is onder de snor namelijk stukken verzorger en duidelijker dan onder Wouters en ook dan onder Koeman. De spelers zelf zijn ook veel positiever, het plezier is terug en enkele spelers presteren duidelijk op een hoger niveau dan voor de komst van vergoossen.Thomas schreef:Alleen Baseman trekt die conclusie hoor.
Maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk...
Achterover leunen is niet zo heel erg ingewikkeld.
So ?LucaS schreef:Ik herinner me toch ook een gelijkspel tegen 10 VVV'ers en een winnende frommelgoal in belssuretijd tegen Excelsior. ook niet bepaald de hoogvliegers in de eredivisie.
Alsof PSV anders nooit punten verspeeld...
Daarbij gaat het niet alleen om de resultaten, maar om het vertoonde spel. Dat zouden jullie als Ajacieden toch moeten weten.
Het spel tegen Excelsior was helemaal niet zo slecht trouwens, alleen dachten de spelers van PSV het wel in een oma tempo af te kunnen. PSV kreeg 10 kansen, Excelsior 2. De winst was zeker verdiend, de manier waarop was alleen nogal onnodig.
Waar noem ik Vergoossen een toptrainer ?maar goed, jij mag uiteraard vergoossen een toptrainer vinden.
Het blijft humor hier...Koster wordt volledig afgemaakt door jullie, maar Vergoossen is na de winst op Ajax ineens niet beter dan Koster

Het gaat Ajax anders slecht af.Achterover leunen is niet zo heel erg ingewikkeld.
Daarbij moet je eerst in de positie komen om achterover te kunnen gaan leunen. PSV stond 5 punten voor, dan kan het. En met succes.
HtC was volgens jou een toptrainer toch ?.Wat heeft ie nu laten zien op alle punten die jij, wij en de anderen op dit naar voren halen ?.Bar weinig ... we halen spelers naar AJAX, de toppers bij andere clubs.We halen trainers die hun sporen niet verdient hebben.Ja een beetje op de achtergrond mee hobbelen ..joey schreef:Ik maak Koster niet af. Hij kan niet beter. Hij is een gewone trainer, geen toptrainer. Van hem mag je geen grote vondsten verwachten.
Ik zou wel eens willen hebben zien als elke trainer die de laatste jaren bij AJAX heeft gewerkt dat gene wat jij, wij en al die anderen op dit forum al tig keer roepen had ingeslepen, opgezet:Automatisme, Positiesspel, Patronen enz.Pak um beet 8 jaar lang dezelfde basisstof, keer op keer, week in week uit, andere trainer maar wel deze zelfde basis, spelertje weg, spelertje bij,maar wel weer dezelfde basis is oefenstof.En als men het kan dromen, men het positioneel staan enz. onder de knie heeft, ga je op specifieke dingetjes ( erbij ) trainen.
Nee, men gaat oefenen op corners nemen ..

Weet je dat ik zit te genieten van Arsenal, ondanks dat ze ook af en toe op hun bek gaan.Henry weg, nou toen zou het gaan gebeuren, niet dus.Van Persie geblesseerd zelfde verhaal.
Blij met de punten ...
8 jaar lang? Dan ben je drie voetbalgeneraties verder. Ze lieten Lindgren een elftalfoto van Ajax zien, gemaakt bijna drie jaar geleden, toen hij bij Ajax vertrok. Hij kende nog maar een paar spelers.
Ik heb geen idee waarom Ten Cate al zijn teams aan het voetballen kreeg en Ajax niet. Geen idee. Maar het kan niet anders of hij heeft wel op die dingen getraind. Dat heeft hij namelijk altijd gedaan.
Laat ik toch een gok wagen. Ik denk dat het een combinatie van factoren is. Veel spelers- en trainerswisselingen, het hoge verwachtingspatroon, het Ajax-systeem dat voor veel spelers van buiten lastig is en last but not least gebrek aan kwaliteit bij spelers en misschien ook bij trainers. Nu de trainer van Ajax spelers uit de jeugd krijgt die op volwassen leeftijd nog moeten worden bijgeschoold omdat ze de basis van het voetballen niet beheersen, zijn de eisen die aan zo'n trainer gesteld worden idioot hoog geworden. Een goede trainer is dus niet genoeg voor Ajax, het moet een heel erg goede trainer zijn.
Ik heb geen idee waarom Ten Cate al zijn teams aan het voetballen kreeg en Ajax niet. Geen idee. Maar het kan niet anders of hij heeft wel op die dingen getraind. Dat heeft hij namelijk altijd gedaan.
Laat ik toch een gok wagen. Ik denk dat het een combinatie van factoren is. Veel spelers- en trainerswisselingen, het hoge verwachtingspatroon, het Ajax-systeem dat voor veel spelers van buiten lastig is en last but not least gebrek aan kwaliteit bij spelers en misschien ook bij trainers. Nu de trainer van Ajax spelers uit de jeugd krijgt die op volwassen leeftijd nog moeten worden bijgeschoold omdat ze de basis van het voetballen niet beheersen, zijn de eisen die aan zo'n trainer gesteld worden idioot hoog geworden. Een goede trainer is dus niet genoeg voor Ajax, het moet een heel erg goede trainer zijn.
Het stinkt aan alle kanten!
Ach zo, bij Ten Cate een waslijst van excuses, maar bij Koster is het niet kunnen overbrengen een bewijs dat hij slechts geschikt is voor maximaal de subtop.joey schreef:8 jaar lang? Dan ben je drie voetbalgeneraties verder. Ze lieten Lindgren een elftalfoto van Ajax zien, gemaakt bijna drie jaar geleden, toen hij bij Ajax vertrok. Hij kende nog maar een paar spelers.
Koster kan inderdaad niet beter, maar dat is nog geen reden om hem niet de laan uit te schoppen. Gewoon Perez nog 10 wedstrijden op het middenveld neer zetten Adrie. Lekker belangrijk toch dat ie niet mee verdedigd? Dat kunnen Davids en Gabri wel even oplossen. En als ze het niet meer kunnen belopen gaan ze uit frustratie wat overtredingen maken. Maakt niet uit, dan maar wat schorsingen. Ja toch? Met Lindgren heb je een beetje middenvelder in huis, maar je brengt Luque in het veld ipv Perez.joey schreef:Ik maak Koster niet af. Hij kan niet beter. Hij is een gewone trainer, geen toptrainer. Van hem mag je geen grote vondsten verwachten.

Wat een lachertje die coach van Ajax. En desondanks had Suarez er minimaal 1 in moeten schoppen woensdag!