AJAX - Vitesse 25-11-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Wat gaat ons aller AJAX doen:

Peiling eindigde op ma nov 26, 2007 9:09 am

Ze winnen natuurlijk...
26
90%
Ze spelen gelijk...
2
7%
Ze verliezen ongelukkig...
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 29

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo nov 25, 2007 4:24 pm

Het is overigens afgelopen. Zonde dat Ajax niet wat meer gas gaf, want dan had je hier zo met 7-1 kunnen winnen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo nov 25, 2007 4:25 pm

Feyenoord verloren, wat een superweekend.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo nov 25, 2007 4:25 pm

Haha. Bij de voetbaltoto had ik 4-1 voorspeld. Mooi meegenomen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo nov 25, 2007 4:27 pm

Matige wedstrijd van Ajax maar wel wat pluspuntjes. Luque was overigens wat wisselvallig maar wel een flinke plus voor z'n werklust! Ik heb 'm menigmaal mee zien terugverdedigen. Blijkt dus best een aardige voetballer te zijn. En Rommedahl is toch ook niet de miskoop die sommigen hadden voorspeld.

Gewonnen met duidelijke cijfers en Feyenoord verloren. Dit is een heel prettig voetbal weekend!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo nov 25, 2007 4:27 pm

Schitterende stap in de richting van het landskampioenschap... gefeliciteerd mannen!
WP_LeGeNd schreef:
Peter schreef:
Giacomo Puccini schreef:Waarom is Luque er nog niet uitgehaald? Hij speelt weer weinig klaar.
Mwah vind dat hij meer laat zien dan een Suarez.
Vind luque momenteel een van de beste ajacieden... Maduro was de beste van het veld maar luque komt daarna! elke keer dat hij de bal heeft gebeurt er iets wat interessant kan zijn... een mooie voorzet goed overzicht...
Blijkbaar heb ik dan een andere Luque gezien.. blijf het een prutser vinden, en die trap van hem is helemaal niet zo bijzonder. Vrij gemiddeld eigenlijk.

Volgende keer Rommedahl in plaats van Luque laten starten. Hij is niet alleen snel maar weet ook steeds vaker het overzicht te bewaren en daarmee hebben we een zeer efficient wapen in handen.
Ajax!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 25, 2007 4:39 pm

Wat we hier vergeten, is dat ons complete middenveld weg is. Donald, de Jong en Schilder is iets anders dan Gabri, Davids en Sneijder. Toen Gabri en Maduro weg vielen, waren we volledig de grip kwijt. Middenveld jong Ajax.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo nov 25, 2007 4:40 pm

Donald zou ik in de winterstop verhuren, want die komt nog veel te kort.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo nov 25, 2007 4:44 pm

Ben het eens met bovenstaande posters. De Jong kan me trouwens prima bekoren, daar gaan we nog veel plezier aan beleven. Ben benieuwd waar hij over pakweg 2 jaar staat en waar zijn plafond ligt.
Ajax!

GangstaRiB
Berichten: 16887
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo nov 25, 2007 4:45 pm

Waarom die goal tegen?

Luque deed er maar weinig aan vandaag. Schilder niet gezien.

Sta je met 3-1 voor, heb je toch het gevoel dat Ajax op breken staat. Heel raar.

Rommedahl wordt met de week waardevoller.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo nov 25, 2007 4:57 pm

Stekel - 6,5. Had niet veel te doen, pakte de ballen die die moest pakken en kon niet veel aan het doelpunt doen.
Big John - 6. Niet echt een sterke wedstrijd van hem. Vooral in de tweede helft niet meer gezien. Hij is juist degene die moet opstaan op zulke momenten.
Vertonghen - 6. Vond het ook niet veel met Vertonghen, maar maakte weinig fouten.
Ogararu - 6. Af en toe een aardige actie, maar dat gebeurt gek genoeg het meest als-ie in de buurt van de zestien van de tegenstander is. Hoe verder hij terug moet, hoe minder het is.
Urby - 4,5. Is er niemand die hem kan vervangen. Het was vandaag weer drie keer niks.
Siem de Jong - 6,5. Had het lastig vandaag, maar speelde daarom niet slecht. Altijd aanspeelbaar, wat weleens lekker is op ons middenveld.
Maduro - 7+. Jammer dat ie eraf moest, beste man van de eerste helft. Paar zeer felle verdedigende actie, waar onder andere de 2-0 uit voortkwam. Ook in balbezit vond ik 'm sterk. Doortrekken deze lijn.
Gabri - 7-. Speelde zoals Gabri zo vaak speelt. Rent enorm veel, is overal te vinden, maar het kan allemaal net wat verfijnder.
Schilder - 5. In Schilder heb ik nooit zoveel gezien, vandaag wederom niet. Veel balverlies en rare schoten van 40 meter afstand.
Donald - 5,5. Ik ben niet onder de indruk. Hij had één mooie actie waar die de bal afpakte en een goede een-twee aanging, maar voor de rest was het niet veel. Lijkt een beetje traag en had zeker één keer moeten scoren.
Suarez - 6. Op z'n doelpunt na totaal niet gezien vandaag. Maar ja, wel weer een doelpunt.
Luque - 6+. Apart geval. Prachtige trap, wat ook echt een wapen is, maar eigenlijk voornamelijk als voorzet. De schoten op doel worden nooit echt gevaarlijk. Verder denkt hij vaak dat hij wel even twee man voorbij kan en koos hij in de tweede helft steevast voor de moeilijkste oplossing. De penalty zal er dan wel weer goed in.
Huntelaar - 6+. Ook op het doelpunt na totaal niet gezien. Ook veel balverlies en had die bal in de eerste helft wel mogen maken.
Rommedahl - 7. Heeft inmiddels de heldenstatus hier thuis bereikt. Valt de laatste wedstrijden gewoon elke keer goed in en is elke keer beslissend.

Verder eigenlijk een saaie wedstrijd.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo nov 25, 2007 5:03 pm

Ik vond Urby een redelijke wedstrijd spelen, zeker geen 4,5 . Kan me ook weinig verdedigende fouten van 'm herinneren en ondersteunde de aanval vaak goed.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

GangstaRiB
Berichten: 16887
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo nov 25, 2007 5:04 pm

Raymon schreef:Ik vond Urby een redelijke wedstrijd spelen, zeker geen 4,5 . Kan me ook weinig verdedigende fouten van 'm herinneren en ondersteunde de aanval vaak goed.
Urby liet constant z'n man lopen. Ogararu ook weer trouwens...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo nov 25, 2007 5:04 pm

Slechtse man van het veld vond ik op links Emanuelson wat is die jongen weggezakt :sleepy.gif: , Ik vond Luque vaak bal verlies lijden aan de zijlijn , door knullig tegen 2 man aan te gaan staan daardoor de bal verloor waar hij gewoon kon afgeven daardoor kreeg Vitesse veel kansen.
:zuidema.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op zo nov 25, 2007 5:06 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo nov 25, 2007 5:04 pm

Ik vind de cijfers van Jesse wat aan de hoge kant, want ik heb me bijna 90 minuten lang geërgerd. :blush.gif:

O ja, Maduro vond ik wel goed. En Rommedahl viel weer eens prima in.

Maar gelukkig staan we bovenaan. Nu het voetbal nog. :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo nov 25, 2007 5:07 pm

Wat zouden jouw cijfers zijn, Jöhnk?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 25, 2007 5:13 pm

Slechtste man Emanuelson, wat een drama.Ogararu een goede tweede.Maar de tweede helft mag je eigenlijk niet al te streng beoordelen na al die wissels.Ik bedoel, Schilder, Donald en De Jong is wel heel erg licht.Maar kon dus niet anders.Luque speelde een redelijke 1e helft, KjH liep zich de longen uit zijn lijf om aanspeelpunt te zijn.Jammer genoeg blijft er dan voorin weinig gevaar over.Suarez zal wel moe zijn geweest van de reis want behalve de goal en de eerste 10 minuten was het niet veel.

Afijn, we staan bovenaan, en dat met het 2e :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo nov 25, 2007 5:14 pm

Stekel: 6,5- niets op aan te merken
Ogararu: 5- liet zich steeds vrij makkelijk uitspelen door ....ishvili.
Heitinga: 5,5- redelijk, afgezien van opzichtige blunder in de eerste helft
Vertonghen: 5,5- kon me niet overtuigen
Emanuelson: 5- ontzettend lichtzinnig en nonchalant. Vergooit zijn talent
Gabri: 6,5- nuttig, mooie goal
Maduro: 7- gewoon goed. Veel diepgang, veel pit, zuivere passing
De Jong: 6- houdt het tempo er goed in, maar is soms wat onzorgvuldig
Suarez: 5,5- niet gezien
Huntelaar: 5,5- niet gezien
Luque: 5- heel veel gezien. Speelde ergernisopwekkend

Schilder: 5- lijkt het niveau niet aan te kunnen
Rommedahl: deed wat hij moest doen
Donald: 6- viel me niet tegen

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo nov 25, 2007 5:26 pm

Dit was niet veel. Logisch met zoveel afwezigen. Ik had het vooral koud. :blush.gif:

Maar wel bovenaan. Op naar de titel. :ajaxscarf.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo nov 25, 2007 5:27 pm

Die vd. Heijden is toch ook een verdedigende middenvelder? Waarom kwam hij er deze keer niet in?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo nov 25, 2007 5:35 pm

joey schreef:Dit was niet veel. Logisch met zoveel afwezigen. Ik had het vooral koud. :blush.gif:

Maar wel bovenaan. Op naar de titel. :ajaxscarf.gif:
Ja en dat met een jeugdeftal de 2e helft :onfire.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo nov 25, 2007 5:40 pm

We zullen het maar niet over Vitesse hebben. Twee keer de bal inleveren...

Klopt het dat de radioverslaggever steeds riep dat het leuk zou zijn als Vitesse zou scoren???
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Tscheu La Ling
Berichten: 911
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:36 pm

Bericht door Tscheu La Ling » zo nov 25, 2007 6:19 pm

Even over de eigen jeugd: De Jong was geen dissonant, maar ik zag hem te weinig. Schilder vond ik helemaal niet zo slecht als sommigen hierboven beweren. Het is toch wel te merken dat hij meer eredivisie-ervaring heeft dan de andere jonkies. Donald bijvoorbeeld. Ik zie nog steeds niet wat hem nu Ajax-waardig maakt.
Geld moet rollen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 25, 2007 6:46 pm

De eerste helft was in ieder geval nog van het niveau Ajax-Roda en derhalve nog wel 'leuk' om te zien. De tweede helft werd duidelijk hoeveel techniek en inzicht sommige van onze spelers tekort komen. Alleen Maduro en Suarez denken regelmatig vooruit en weten al waar ze de bal heen willen brengen op het moment dat ze hem in bezit krijgen. En dan werd Suarez de tweede helft evenals Huntelaar nog amper bereikt. Huntelaar en Luque denken ook nog wel redelijk vooruit. Wat me opvalt aan Luque is niet alleen dat hij startsnelheid tekort komt, maar ook dat hij in de 1 op 1 duels wacht tot de verdediger ageert en hij daar op reageert, in plaats van andersom. Los daarvan leverde hij wel weer een aantal uitstekende voorzetten en werkte hij keihard. Wat dat betreft is hij net zo veranderlijk als het weer, want de ene keer verzet hij geen stap en de andere keer komt hij mee terug tot de eigen achterlijn.

Maduro was uitstekend. Hij won behoorlijk wat duels (al is duelkracht duidelijk niet z'n sterkste punt), pikte op inzicht veel afvallende ballen op, behield overzicht en verlegde het spel.

Ogararu is en blijft een drama op twee benen. Hij sloot wel goed aan en ging de juiste combinaties aan, maar die verliepen vooral met Gabri op z'n zachtst gezegd stroef. En dan dat verdedigen...

Emanuelson, met meer talent in z'n kleine teen dan Ogararu in z'n hele lichaam, deed het niet veel beter. Zodra Van der Wiel terug is mag hij gewoon weer plaatsnemen op de bank. Ik twijfel nog of hij gewoon niet tegen de druk kan of dat hij vanwege nonchalance z'n talent vergooit.

Donald denkt overigens ook aardig vooruit, maar zijn techniek (en dan met name z'n aanname) laat hem vaak in de steek. Fysiek is hij wel prima en hij ziet de momenten goed waarop hij een situatie op moet lossen met 1 keer raken. Het is toch schrikwekkend hoe het overgrote deel van dit team verzuipt op het moment dat er gestopt wordt met die lange halen en er in de kleine ruimte gevoetbald moet worden.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo nov 25, 2007 6:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo nov 25, 2007 6:50 pm

Heeeeerlijk... :blush.gif: in de ArenA mocht het nog... :smallgrin.gif:

YES YESSSS...!!!!!! :headbang.gif: :tifoajax.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13835
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo nov 25, 2007 7:15 pm

Haha, in het stadion vroeg ik me nog waarom het een pingel was, maar nu is het wel duidelijk. Die foto van Vd Schaaf in het in het programmablaadje was dat betreft ook wel goed gekozen.

Donald vond ik niks als invaller. Ballen sprongen erg makkelijk van zijn voet.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie