Voorbereiding op het seizoen 2007-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 23, 2007 4:16 pm

Glasgow Rangers - Ajax live op tv

Amsterdam, 23 jul 2007
De oefenwedstrijd tussen Glasgow Rangers en Ajax wordt dinsdagavond live uitgezonden op RTL7. De uitzending begint om 20.30 uur, een kwartier later is de aftrap.
Ajax vertrekt dinsdagochtend naar Schotland. De ploeg van Henk ten Cate belegt daar een trainingskamp en speelt twee oefenwedstrijden. Naast de wedstrijd tegen Glasgow Rangers oefenen de Amsterdammers zaterdag tegen Falkirk.

Ajax TV en Ajax.nl reizen ook af naar Schotland en houden u iedere dag op de hoogte van het laatste nieuws rond de selectie.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma jul 23, 2007 4:36 pm

Thomas schreef:
goodfella schreef:
Thomas schreef: En voor die 15 euro moet je bij de hooligans zijn, neem ik aan. :aai.gif:
De organisatie is in gebreke gebleven. Dus het is volkomen terecht dat ik zit te wachten op genoegdoening van GAE en/of de gemeente Deventer.
Die mongolen hebben jou je geld gekost, GF.
Een minister moet ook wel eens boeten voor hetgeen een ambtenaar heeft gedaan. Maar GAE gaat het goedmaken als ik het heb begrepen. En terecht.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma jul 23, 2007 4:58 pm

Thomvak425 schreef:
Spijker schreef:Ja, dat is de oplossing :smallgrin.gif:
Wat is jouw oplossing, Spijker? Meedoen?
Waar baseer je dat op Thom?

Als er een voetbalwet komt moet er ook een marokkanenwet komen. En een tokkiewet en een neonaziwet en een kamperwet.

Deventer slaat hier gewoon een enorme flater. Ik weet nog van vroeger dat westrijden tussen Ajax en de Eagles ook nooit rustig verliepen. Waarom dan zo slecht voorbereid? Dan reserveer je ook nog eens geen uitvak voor Ajacieden en rijd je met 1 politiebusje met de harde kern van de Eagles mee, terwijl ze naar het plein lopen waar honderden Ajacieden zijn. En dan nog een burgemeester die vindt dat mensen met een stadionverbod zelf de verantwoordelijkheid moeten nemen niet te komen. Ja hallo, die ******joden komen. Dit was voor hun nu al de wedstrijd van het jaar.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jul 23, 2007 5:41 pm

Vandaag zijn op de Nieuwmarkt de nieuwe elftalfoto's gemaakt in uit- en thuistenue. Edgar Davids ontbrak, zijn plaats werd ingenomen door een vrijwilliger. Die vrijwilliger zal later digitaal onthoofd worden, waarna de kop van Davids op zijn romp wordt geplaatst. :smallgrin.gif:

Bron: AT5, dat een trotse vrijwilliger aan het woord liet.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma jul 23, 2007 5:46 pm

joey schreef:Vandaag zijn op de Nieuwmarkt de nieuwe elftalfoto's gemaakt in uit- en thuistenue. Edgar Davids ontbrak, zijn plaats werd ingenomen door een vrijwilliger. Die vrijwilliger zal later digitaal onthoofd worden, waarna de kop van Davids op zijn romp wordt geplaatst. :smallgrin.gif:

Bron: AT5, dat een trotse vrijwilliger aan het woord liet.
Serieus? :biggrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jul 23, 2007 5:48 pm

Jazeker.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma jul 23, 2007 5:50 pm

Misschien dat die vrijwilliger ook vrijwillig Davids wil vervangen tijdelijk? Zijn we van dat vraagstuk ook weer af.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jul 23, 2007 5:55 pm

Dat werd hem gevraagd. Hij wilde graag. :smallgrin.gif:

Een en ander was ook net in het Sportjournaal.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 412
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 7:38 pm

Bericht door Mars » ma jul 23, 2007 6:06 pm

Neem aan dat die vrijwilliger wel wat afdrukken krijgt van de originele, onbewerkte foto's.

Nu ben ik op een leeftijd gekomen dat het op de foto gaan met spelers me eigenlijks niets interesseert (om eerlijk te zijn heeft het me nooit echt iets gedaan..), maar dit is natuurlijk wel een gouwe foto!

Mars
Iedereen heeft recht op mijn mening ....

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 23, 2007 6:07 pm

Ik heb hetzelfde. Als klein ventje was het nog wel spannend en ik heb een Ajax-shirt met veel handtekeningen van de jongens uit '95, maar tegenwoordig interesseert het me niets. Uiteindelijk zijn spelers toch 'maar' passanten.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jul 23, 2007 6:12 pm

Risico op rellen onderschat

DEVENTER - Politie IJsselland, voetbalclub Go Ahead Eagles en de gemeente Deventer hebben de risico's op rellen rond het oefenduel Go Ahead Eagles - Ajax onderschat. Dat maakten ze maandagmiddag bekend.

De partijen wisten van dreigementen die in de aanloop op internet te lezen waren. De wedstrijd van afgelopen zaterdag was ingeschat als 'vriendschappelijk met een hoog familiegehalte'. De politie, die met honderd man in de stad aanwezig was, wist een confrontatie tussen de harde kern van beide supportersgroepen in de binnenstad niet te voorkomen.

De Amsterdamse politie begeleidde zaterdag een groep van tweehonderd Ajax-supporters naar de binnenstad van Deventer, waar net een drukke antiekmarkt gaande was. Iets verderop kwam een groep van tachtig Eagles-fans bewapend met stokken en stangen richting het centrum. ,,Vier agenten waren daarbij aanwezig en konden deze Deventer groep niet tegenhouden'', zei Lute Nieuwerth, districtschef van de politie Deventer.

Paniek
Na een korte en hevige confrontatie mengden de hooligans zich onder het winkelend publiek, aldus Nieuwerth. Minuten na de confrontatie was de ME ter plaatse. ,,Het was geen goed moment om tot aanhoudingen over te gaan. Dit had tot nog meer paniek in het publiek geleid.''

Ook bij het vertrek van de Amsterdammers werden geen arrestaties verricht. De politie noteerde wel nummerborden en denkt de komende dagen tot aanhoudingen over te gaan. Burgemeester Andries Heidema wil de duizenden euro's schade van ondernemers in de stad zien te verhalen op de relschoppers.
www.ad.nl

Inderdaad erg naïef van alle betrokkenen. Vier agenten om 280 man in bedwang te houden. Dom.

Ook leuk voor de nieuwe burgemeester, die net op 1 juli is aangetreden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jul 23, 2007 6:59 pm

Neemt niet weg dat het misselijk is om die antiekmarkt kort en klein te slaan. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jul 23, 2007 7:25 pm

Straks gaan ze tussen kunst en kitsch nog verstoren! :sad.gif:
I think I lost my fucking headache

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma jul 23, 2007 8:14 pm

Hoe dom is het om een groep Ajax hooligans van 200 man te leiden naar een wedstrijd door een straat heen waar net een open markt gehouden wordt van porselein van 100 jaar oud? Dan weet je van te voren toch wel dat hier en daar wat kopjes ter waarde van 300 euro gaan sneuvelen?

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma jul 23, 2007 8:22 pm

Alleen de Eagles groep is 'begeleid'. De Ajacieden hebben elkaar voor zover ik weet op de markt gewoon opgezocht.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jul 23, 2007 8:26 pm

Daniel_vT schreef:Hoe dom is het om een groep Ajax hooligans van 200 man te leiden naar een wedstrijd door een straat heen waar net een open markt gehouden wordt van porselein van 100 jaar oud? Dan weet je van te voren toch wel dat hier en daar wat kopjes ter waarde van 300 euro gaan sneuvelen?
De vernielingen komen voor 100% voor rekening van onze hoolies. Waarom vernielen ze de spullen van die mensen, die mensen hebben ze toch niets gedaan? Bah. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma jul 23, 2007 8:33 pm

Spijker schreef:Alleen de Eagles groep is 'begeleid'. De Ajacieden hebben elkaar voor zover ik weet op de markt gewoon opgezocht.
Niet waar, lees dit stukje nog maar eens:
De Amsterdamse politie begeleidde zaterdag een groep van tweehonderd Ajax-supporters naar de binnenstad van Deventer, waar net een drukke antiekmarkt gaande was.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma jul 23, 2007 8:36 pm

Ow die 4 agenten die meewaren bedoel je?

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma jul 23, 2007 8:55 pm

Spijker schreef:Ow die 4 agenten die meewaren bedoel je?
Nee ware bij de groep van Deventer maar konden die niet tegen houden de
Amsterdamse politie
begeleidde de Ajax supporters.
Staat allemaal in het stukje van de AD dat Duke heeft geplaatst hierboven.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma jul 23, 2007 9:00 pm

Dat zeg ik, dat waren er 4 ofzo. En Mooy was er geen eens bij, want die heeft vakantie.

Andy22
Berichten: 883
Lid geworden op: vr okt 17, 2003 12:06 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Andy22 » di jul 24, 2007 11:11 am

Ik vind het grappig dat Youtube vol staat met filmpjes.
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di jul 24, 2007 11:30 am

Ajax komt Go Ahead tegemoet

DEVENTER - Algemeen directeur Maarten Fontein van Ajax wil Go Ahead Eagles tegemoetkomen wegens de schade die de Deventer club leidt door de rellen van dit weekeinde. Zo hoeven de Eagles niet het volledige bedrag te betalen voor het spelen van een oefenduel met Ajax.

Ajax vraagt voor het spelen van een oefenwedstrijd aan een profclub 60.000 euro. Via bemiddeling van trainer Henk ten Cate, oud-speler van GA Eagles, was dit bedrag al minder. ''Over geld heb ik echt nog geen moment nagedacht,'' zegt Fontein. ''We hechten aan de goede relatie met Go Ahead. Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is, voor Go Ahead en voor Deventer. We zullen de club ook niet onnodig het vel over de neus halen. Over het bedrag valt te praten.''

GA Eagles gaf eerder aan de toeschouwers, die slechts 33 minuten voetbal hebben gezien voordat het duel werd gestaakt, tegemoet te willen komen. ''We willen een gebaar maken,'' zegt directeur Hans van der Zalm. ''Maar we hebben besloten dit niet in de vorm van cash te doen. Onder meer omdat dit het praktische bezwaar geeft, dat je dan een groot geldbedrag in kas moet hebben. We denken na over iets anders.''

Zijn collega Fontein blijft van mening dat de spelers van Ajax terecht weigerden verder te spelen. De zienswijze dat de profs erg makkelijk besloten te stoppen, ook nadat de politie de veiligheid garandeerde, deelt hij niet. ''Ik heb ze in de kleedkamer gevraagd of ze zich veilig voelden. Dat was niet het geval, dus was het juist te stoppen.''

''Het klopt dat onze spelers krijgen vaker vreselijke verwensingen naar het hoofd geslingerd krijgen, misschien wel erger dan zaterdag in Deventer. Maar dat gebeurt in stadions waar hekken tussen veld en tribune staan. Hier konden de mensen zo het veld oplopen. Daardoor namen de spelers de bedreigingen hoog op.''

Fontein voelt zich niet verantwoordelijk voor de rellen in de Deventer binnenstad, waar Ajax-supporters huis hielden. ''Het is vervelend dat deze lui met Ajax geassocieerd worden. Zodra vaststaat dat deze lieden een band hebben met Ajax, bijvoorbeeld doordat ze een seizoenkaart hebben, treden we daar tegenop. Maar we wachten op de feiten van politie en justitie.''
www.parool.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 24, 2007 11:44 am

Lijkt me niet meer dan normaal dat Ajax GAE tegemoet komt als onze spelers niet meer wilden spelen tegen het advies van de politie in.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di jul 24, 2007 11:50 am

Ik vind het terecht dat de spelers in een oefenwedstrijd minder tolereren dan tijdens een "echte" wedstrijd. In het heetst van de strijd roep ik ook wel eens waarvoor ik me later schaam.

Maar als je dankzij de bemiddeling van je trainer voor een gereduceerd bedrag tijdens de open dag van een eerste divisieclubje speelt, dan mag je toch wel verwachten dat ze zich een beetje gedragen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 24, 2007 11:53 am

Harm schreef:Maar als je dankzij de bemiddeling van je trainer voor een gereduceerd bedrag tijdens de open dag van een eerste divisieclubje speelt, dan mag je toch wel verwachten dat ze zich een beetje gedragen.
Wie bedoel je, Harm? De spelers van Ajax? Die hebben toch niets fout gedaan?
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie