Ajax - RKC Waalwijk (KNVB-beker)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » wo apr 18, 2007 9:31 pm

En Sneijder er inderdaad ook af na de 3-1, goede keuze. Sarpong erin.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 18, 2007 9:33 pm

Hoe valt Mitea in? Als hij gedurende de laatste weken nou nog indruk maakt als invaller, kan Ajax misschien nog wat voor hem vangen.

columbus
Berichten: 5422
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » wo apr 18, 2007 9:35 pm

Thomas schreef:Hoe valt Mitea in? Als hij gedurende de laatste weken nou nog indruk maakt als invaller, kan Ajax misschien nog wat voor hem vangen.
Niet veel van te zeggen, periode is te kort om een oordeel te geven. Hij is nog niet echt in het spel betrokken geweest. Bij het doelpunt stond hij op de juiste plek om hem binnen te tikken,

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » wo apr 18, 2007 9:37 pm

Afgelopen 3-1.

Speelt Ajax eigenlijk 'thuis' of 'uit' in de bekerfinale? Ik vind het altijd wel geinig om thuis te spelen, heb je toch ook een mooiere kleedkamer. ;)

Als ik het zo hoor allemaal speelde Vermaelen zowel vorige week vrijdag ('Als Chivu') en vandaag weer een prima wedstrijd. Misschien kan hij de weg omhoog weer inzetten.

columbus
Berichten: 5422
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » wo apr 18, 2007 9:41 pm

Arwin schreef:Afgelopen 3-1.

Speelt Ajax eigenlijk 'thuis' of 'uit' in de bekerfinale? Ik vind het altijd wel geinig om thuis te spelen, heb je toch ook een mooiere kleedkamer. ;)

Als ik het zo hoor allemaal speelde Vermaelen zowel vorige week vrijdag ('Als Chivu') en vandaag weer een prima wedstrijd. Misschien kan hij de weg omhoog weer inzetten.
Klopt, Vermaelen scoorde zeker een voldoende. Ook Gabri speelde goed vond ik. Eerste half uur was Davids er aanwezig met felle acties met een houding van 'Hier valt niets te halen vanavond'. Tegenvallend waren wederom de buitenspelers. Verder blijf ik Stekelenburg een matige keeper vinden. Is m.i. geen haar beter dan de Stekelenburg van 3 jaar terug.

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » wo apr 18, 2007 9:44 pm

:xyxthumbs: :tifoajax:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 18, 2007 9:44 pm

Arwin schreef:Als ik het zo hoor allemaal speelde Vermaelen zowel vorige week vrijdag ('Als Chivu') en vandaag weer een prima wedstrijd. Misschien kan hij de weg omhoog weer inzetten.
Van wie komt die quote?

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7377
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » wo apr 18, 2007 9:50 pm

Dubbel schreef: Ik zie Ajax niet zo gek vaak spelen dus ik weet niet of het slechter is dan anders. Maar ik vind het een zooitje. Zit totaal geen lijn in, ook weinig individuele klasse. Niet om blij van te worden in elk geval.
Ik weet niet naar wat voor wedstrijd jij hebt zitten kijken, maar ik heb Ajax de laatste jaren zelden in zo'n hoog tempo zien voetballen als vanavond. Vooral het 1e uur was indrukwekkend. Goede forechecking, meteen erbovenop en bijna alle duels werden gewonnen. Het was alleen jammer dat Babel en De Mul hun dag niet hadden waardoor de eindpass vaak niet aankwam. Maar de cornerverhouding 10-0 na een uur spelen zij genoeg.

Absolute uitblinkers wat mij betreft Vermaelen en Gabri. Vermaelen won werkelijk alles. Zowel door de lucht als over de grond. Op Gabri heb ik vaak kritiek gehad, maar vanavond was hij fantastisch. Over het hele veld te vinden en won ook vrijwel al zijn duels. Graag meer van dit soort wedstrijden volgend seizoen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 18, 2007 9:56 pm

Gretig Ajax naar finale na gevecht met RKC

18/4/2007 22:45

Ajax staat voor de tweede keer op rij in de finale van de KNVB-beker. De Amsterdammers plaatsten zich als eersten door RKC Waalwijk, de grote sta-in-de-weg tien dagen in de Eredivisie, met 3-1 te kloppen in De Arena.

Net als afgelopen weekend tegen NAC Breda was de overwinning verre van een makkie, maar wel verdiend. Ajax was gretig en scherp voor het doel. RKC-doelman Erwin Lemmens voorkwam een hogere score.

Toch leidde de Belgische keeper de 2-1 voor Ajax in. Hij kreeg een harde vrije trap met stuiter van Wesley Sneijder niet onder controle, waarna Gabri de bal uit de rebound over de doellijn werkte. Lemmens was na elf minuten in het eerste bedrijf wél kansloos toen Sneijder de bal ook uit een vrije trap van dertig meter fantastisch in de bovenhoek pegelde.

RKC gaf zich ondanks die snelle tegentreffer niet zomaar gewonnen. De Brabanders gaven stevig partij. Vrijwel altijd met geoorloofde middelen. Maar één keer ging de ploeg van Mark Wotte over de schreef toen Milano Koenders in een duel met Klaas-Jan Huntelaar de spits van Ajax een klap in het gezicht gaf. Huntelaar hield er een bloedneus aan over en kon gewoon verder.

Ook Ajax trok zich niet terug in de lijf-aan-lijfgevechten. De ploeg van Henk ten Cate gaf wel heel knullig de 1-1 weg. Een voorzet van Hans van de Haar caramboleerde via George Ogararu tegen de knie van John Heitinga, die de bal tot zijn afgrijzen langs Maarten Stekelenburg in het eigen doel zag belanden.

Na rust was RKC nog zelden gevaarlijk. Ajax leek door te drukken, al stuitte Sneijder (volley) op Lemmens en stiftte Huntelaar de bal net over. De verlossing kwam van de voet van Sneijder. Ajax' spelmaker dwong Lemmens tot de fout bij de 2-1 en zag invaller Nicolae Mitea in de slotfase toeslaan toen Lemmens Sneijders schot weer maar half pareerde.
Ajax weet morgenavond wie het treft in de finale van het bekertoernooi op 6 mei in De Kuip. De tegenstander komt uit de wedstrijd tussen AZ en NAC Breda, die elkaar in Alkmaar bevechten.
vi.nl

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo apr 18, 2007 9:58 pm

Geef mij maar Perez ipv Babel.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo apr 18, 2007 10:01 pm

Toen Perez erin kwam gebeurde er tenminste wat. :xyxthumbs: Typerend genoeg blesseerde Babel zich toen hij zichzelf weer eens vastliep.

Sneijder ook weer fantastisch.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op wo apr 18, 2007 10:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » wo apr 18, 2007 10:02 pm

Jesse schreef:Geef mij maar Perez ipv Babel.
Idem. Zat direct meer raffinement in de aanval. Heeft Perez nou echt 25 minuten moeten warmlopen van Ten Cate?

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » wo apr 18, 2007 10:04 pm

Trab schreef:Ik weet niet naar wat voor wedstrijd jij hebt zitten kijken, maar ik heb Ajax de laatste jaren zelden in zo'n hoog tempo zien voetballen als vanavond. Vooral het 1e uur was indrukwekkend. Goede forechecking, meteen erbovenop en bijna alle duels werden gewonnen. Het was alleen jammer dat Babel en De Mul hun dag niet hadden waardoor de eindpass vaak niet aankwam. Maar de cornerverhouding 10-0 na een uur spelen zij genoeg.

Absolute uitblinkers wat mij betreft Vermaelen en Gabri. Vermaelen won werkelijk alles. Zowel door de lucht als over de grond. Op Gabri heb ik vaak kritiek gehad, maar vanavond was hij fantastisch. Over het hele veld te vinden en won ook vrijwel al zijn duels. Graag meer van dit soort wedstrijden volgend seizoen.
Duidelijk beter dan Rkc. Forechecking en duels winnen zal best in orde zijn geweest maar daar kijk ik niet voor. Een enkele keer werd er snel getikt. Al ging het dan meestal fout vond ik dat toch de leukste momenten. Driehoekjes, aanvallen over veel schijven, technische acties van buitenspelers, ik noem maar wat, nauwelijks gezien. Hard werken en hopen op een bal van afstand of bal uit de counter. Om moedeloos van tw worden. Ik vind wel dat Sneijder en invaller Perez er bovenuit steken.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo apr 18, 2007 10:06 pm

Zuidema schreef:
Jesse schreef:Geef mij maar Perez ipv Babel.
Idem. Zat direct meer raffinement in de aanval. Heeft Perez nou echt 25 minuten moeten warmlopen van Ten Cate?
Meer dan hij gespeeld heeft. :sad:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo apr 18, 2007 10:07 pm

Overigens noemde de commentator Perez de meest effectieve Ajacied, klopt dit?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo apr 18, 2007 10:10 pm

Zou best kunnen. Hij speelt zeer weinig maar scoort vrij veel.

Ik word zo onderhand een beetje misselijk van het gepush van Babel door HTC. Hij moet over zijn eigen ego heenstappen en Perez gewoon zijn dikverdiende basisplaats gunnen. :sad:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7377
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » wo apr 18, 2007 10:12 pm

Dubbel schreef:

Duidelijk beter dan Rkc. Forechecking en duels winnen zal best in orde zijn geweest maar daar kijk ik niet voor. Een enkele keer werd er snel getikt. Al ging het dan meestal fout vond ik dat toch de leukste momenten. Driehoekjes, aanvallen over veel schijven, technische acties van buitenspelers, ik noem maar wat, nauwelijks gezien. Hard werken en hopen op een bal van afstand of bal uit de counter. Om moedeloos van tw worden. Ik vind wel dat Sneijder en invaller Perez er bovenuit steken.
Om moedeloos van te worden was de wedstrijd tegen Nac. Toen klopte er niks van en werd er kans na kans weggeven achterin. Vandaag werd er compact gespeeld en nauwelijks wat weggeven. Alle duels werden gewonnen en als ajax de bal kwijt was werd hij meteen weer heroverd.
Dat de buitenspelers dan hun dag niet hebben dat is jammer, maar ik heb me best vermaakt.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo apr 18, 2007 10:15 pm

Jöhnk schreef:Zou best kunnen. Hij speelt zeer weinig maar scoort vrij veel.
In ieder geval heel wat dwingender dan Babel.

Vraagje: ging het aan het begin van het seizoen ook zo met Perez? Of is het toch ontstaan door dat 'kankerneger'?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10316
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » wo apr 18, 2007 10:15 pm

Gabri.... geweldige gozert!!! al een tijdje mijn favoriete ajacied!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo apr 18, 2007 10:17 pm

Neuh, ging aan het begin van het seizoen ook al zo. 2 assists en 2 goals tegen Feyenoord; tegen Heerenveen weer op de bank (met een sneer van HTC ('Kenneth is mijn vriend niet en ik ben zijn vriend niet') bovendien).

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47987
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo apr 18, 2007 10:17 pm

Perez viel prima in. Was bij die ongelooflijke misser van de Mul al grandioos en gaf ook de aanzet tot die 3-1. Wat mij betreft wordt het tijd dat Babel eens even op de bank gaat zitten.

Ogararu mag van mij verkocht worden, trouwens. Ik zie totaal geen progressie in die jongen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo apr 18, 2007 10:18 pm

Onbegrijpelijk. :nooo:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7377
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » wo apr 18, 2007 10:18 pm

Jesse schreef:
In ieder geval heel wat dwingender dan Babel.

Vraagje: ging het aan het begin van het seizoen ook zo met Perez? Of is het toch ontstaan door dat 'kankerneger'?
Perez heeft in het begin van het seizoen zijn kans gehad op links. Toen kwam hij niet echt uit de verf. Ook tegen Nac toen hij in de basis mocht beginnen was hij niet echt dwingend aanwezig. Als invaller doet hij het wel geweldig.
Desalniettemin vind ik het een fantastische voetballer. Misschien krijgt hij de kans op 10 als Sneijder vertrekt.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo apr 18, 2007 10:19 pm

Tegen NAC stond hij toch juist weer op 10? Daar vind ik hem minder dan op links.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » wo apr 18, 2007 10:20 pm

Daar wordt vast om geloot. Live op Talpa, inclusief SMS-spelletje en een reclameblok van een kwartier tussen de trekking van het eerste en het tweede balletje.

Waarna de trainers gaan klagen dat ook deze bekerloting weer doorgestoken kaart was.
Arwin schreef:Speelt Ajax eigenlijk 'thuis' of 'uit' in de bekerfinale?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Plaats reactie