PSV - Ajax 1 tegen fukking 5 mwahahaha

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mar 19, 2007 8:14 am

COCU: „DIT IS DRAMATISCH”


EINDHOVEN, maandag

Bijna veertig jaar geleden incasseerde PSV in het eigen Philips Stadion voor het laatst in een eredivisiewedstrijd vijf tegendoelpunten. Op 1 oktober 1967 was Sparta met 1-5 te sterk, dezelfde cijfers die Ajax gisteren op het scorebord zette. De nederlaag sloeg in als een bom bij PSV. „Thuis met 5-1 verliezen is dramatisch”, zuchtte een zwaar ontgoochelde aanvoerder Phillip Cocu. „De competitie is nu weer helemaal open. Vijf punten is niet veel en we hebben nog een behoorlijk zwaar programma.”

PSV is de glans van onaantastbaarheid helemaal kwijt. Cocu: „Eerst verliezen we thuis van AZ, nu weer van Ajax. Het is duidelijk dat we voor de winterstop beter in ons vel zaten. We morsen de laatste tijd gewoon te veel punten.”

De vraag of de afwezigheid van Alex goed kon worden opgevangen werd met een zeldzaam aantal van vijf tegengoals duidelijk beantwoord. „Met Alex, Arouna Koné en Jan Kromkamp misten we drie basisspelers, dat is te veel voor ons”, wist Cocu.

PSV speelde aanvankelijk met drie verdedigers op de twee Ajax-spitsen, waarbij Manuel da Costa vaak de opbouw moest verzorgen, wat slecht uitpakte. In de rust besloot Ronald Koeman bij een 2-0 achterstand Da Costa in te ruilen voor Patrick Kluivert om alles of niets te gaan spelen.

„We hadden niet veel te verliezen en probeerden iets te forceren”, aldus Cocu. „De eerste twintig minuten na rust ging het ook beter. We waren agressiever en na de treffer van Kluivert was het geloof terug, maar dat duurde maar kort.”

Ajax-trainer Henk ten Cate bracht meteen na dat doelpunt Tom de Mul als derde aanvaller in het veld, terwijl PSV nog maar twee echte verdedigers op het veld had staan. Het gevolg: de marge van één stond nog geen vier minuten op het bord, want prompt was de snelle De Mul onhoudbaar voor Jason Culina en maakte Klaas-Jan Huntelaar de 3-1. „Gegokt en verloren, kun je dat noemen”, treurde Cocu, die zich in de slotfase rot had geërgerd. „Het mag nooit 5-1 worden.”

De cruciale vraag is hoe PSV mentaal omgaat met deze mokerslag. Cocu: „Wat dat betreft is het niet negatief dat er nu een interlandperiode volgt, waardoor iedereen even weg is. Over anderhalve week zullen we er met zijn allen de schouders onder moeten zetten voor de uitwedstrijd tegen NAC. Daar zijn we voor de beker op ons gat gegaan, dus we weten wat ons te wachten staat.”
De T.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma mar 19, 2007 8:48 am

Speciaal voor Lucas en Wimpey:Wat een kutpot he gister? Hadden we Blind nog maar :drecul2:

Goed, dit resultaat zegt natuurlijk behoorlijk veel. Het kon nog wel spannend blijven tot de laatste wedstrijd....Wat een pot zeg gister, ik heb echt genoten.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma mar 19, 2007 9:07 am

Ajax geeft PSV een afstraffing
Door SJOERD MOSSOU

EINDHOVEN - Het heeft even geduurd, maar vijf speelrondes voor het einde van de competitie is de eredivisie zowaar weer spannend.

Na de indrukwekkende 5-1 overwinning van Ajax op koploper PSV is het gat tussen beide rivalen nu vijf punten.

Dat lijkt nog altijd fors, maar de wankele staat van de Eindhovenaren biedt reden tot hoop in Amsterdam. Ajax spéélde gisteren met de thuisploeg, volgens vrijwel hetzelfde recept als vorige week in Enschede tegen FC Twente (1-4). Het leidde tot Ajax’ eerste overwinning in het Philips Stadion sinds 1994.

Niet toevallig bleek de ploeg van trainer Henk ten Cate opnieuw búiten de eigen Arena ijzersterk. Licht achterover leunend en zonder de druk van het móeten domineren, komt Ajax dit seizoen tot zijn beste voetbal. Wederom deed het dat in een 4-4-2-formatie, met één vleugelspeler (Ryan Babel) en een centrumspits (Klaas Jan Huntelaar).

,,Een thuiswedstrijd tegen een wat mindere tegenstander is voor ons soms moeilijker dan Twente- of PSV-uit,’’ weet Huntelaar, die twee keer scoorde tegen de club waar hij opgroeide. ,,In dat soort wedstrijden stáát iedereen er vaak al, omdat de tegenstander dan dicht tegen de eigen goal aan speelt. Vandaag had ik als spits meer ruimte voor me om in te bewegen, dat is makkelijker voetballen. Het liep precies zoals we gehoopt hadden.’’

Ajax speelde vanaf de eerste minuut met vuur in de schoenen, terwijl PSV zielloos over het veld doolde. De Amsterdammers móesten winnen om de titelrace vol te houden en dat besef straalde van de ploeg. Of de onrust binnen de spelersgroep een positief effect had, is moeilijk meetbaar. Maar het onderlinge gekonkel zat Ajax in elk geval niet in de weg.

Kenneth Perez – mikpunt van anonieme en harde kritiek vanuit de eigen kleedkamer – bepaalde als invaller de eindstand: 5-1. Jaap Stam en Edgar Davids knuffelden de Deen extra uitbundig, als blijk van empathie met hun ploeggenoot. Zowel Davids als Stam zou volgens de publicaties behoren tot de belangrijkste criticasters van Perez, maar beide routiniers ontkenden dat stellig.

,,Dat er vanuit Ajax gelekt is, vind ik het meest pijnlijk van de kwestie,’’ zei de Deen. ,,Ik ben beschadigd. Het is niet aan mij uit te zoeken van wie het komt. Ik ben voetballer, geen misdaadjournalist.’’

Dat Ajax tot de eindfase van de competitie mee lijkt te gaan strijden om het kampioenschap, is in het licht van het recente verleden een meevaller. De ploeg kent een merkwaardig seizoen, waarin goed voetbal wordt afgewisseld met bizarre conflicten en onverwachte tegenvallers. ,,We hebben vandaag uitstekend gespeeld, maar als team zijn we nog niet stabiel genoeg,’’ beseft ook Ten Cate.

Nadat PSV ruim een kwartier het gevoel had dat het baas was in eigen huis, opende Huntelaar de score. De spits kopte een corner van Wesley Sneijder knap in de verre hoek, buiten bereik van Gomes: 1-0. Na die goal kende PSV zijn beste periode, maar Ajax-keeper Maarten Stekelenburg hield zijn ploeg op de been. Eerste redde hij op een schot van Mendez, daarna tikte de doelman een kopbal van Phillip Cocu stijlvol uit de hoek.

Ajax bleef echter de beste ploeg en rook nog voor rust de beslissing. De uitstekende Davids – nog niet verloren sinds zijn terugkeer bij Ajax - haalde na 43 minuten geweldig uit. Via de lat en het hoofd van Gomes caramboleerde de bal buiten het doel. De PSV-keeper was nog niet opgelapt of de tweede Ajax-goal lag in het net. Sneijder pikte een afgeslagen corner op en schoot uit een moeilijke hoek schitterend raak: 2-0. Na rust oogde PSV machteloos, ondanks een tegentreffer van invaller Patrick Kluivert na een uur spelen. Nooit was het échte geloof voelbaar in het Eindhovense stadion. Een tactische zet van Ten Cate had al snel resultaat. De Ajax-coach wisselde Sneijder voor rechtsbuiten Tom De Mul, waardoor de drie overgebleven PSV-verdedigers tegenover drie pure aanvallers kwamen te staan. Één actie van De Mul was genoeg om Huntelaar te bereiken: 3-1.

Ajax rook een afstraffing en speelde PSV in de slotfase zoek. Gabri maakte al snel 4-1 en Perez nam sportief revanche met een sterke invalbeurt. Eerst schoot de Deen op de lat, daarna schoof hij de bal zuiver in de hoek: 5-1.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mar 19, 2007 10:30 am

Spijker schreef:Speciaal voor Lucas en Wimpey:Wat een kutpot he gister? Hadden we Blind nog maar :drecul2:

Goed, dit resultaat zegt natuurlijk behoorlijk veel. Het kon nog wel spannend blijven tot de laatste wedstrijd....Wat een pot zeg gister, ik heb echt genoten.
Speciaal voor jou dan:
„Ajax werd met handschoentjes aangepakt”, was PSV-trainer Ronald Koeman kritisch over zijn spelers. „We hebben de druk ietsje opgevoerd. Maar ik vind vijf punten verschil nog een hele hoop”, aldus de winnende coach Henk ten Cate, die zijn elftal eindelijk weer eens zag schitteren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 19, 2007 10:36 am

Eindelijk? Vorige week werd er toch ook best aardig gespeeld?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma mar 19, 2007 10:38 am

Ten Cate was sowieso heel bescheiden gister, dus wat dat betreft.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mar 19, 2007 10:50 am

joey schreef:Eindelijk? Vorige week werd er toch ook best aardig gespeeld?
Vorige week werd er prima gespeeld, die week daarvoor tegen Heerenveen echter dramatisch.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma mar 19, 2007 10:53 am

Niet mee eens. Toen werd er zeker de eerste helft ook prima gevoetbald. het lullige was toen dat de scherpte weg was en zelfs ballen 1 meter voor doel gemist werden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mar 19, 2007 11:01 am

joey schreef:Eindelijk? Vorige week werd er toch ook best aardig gespeeld?
Best aardig of een elftal zien schitteren, nogal een verschil of niet.Afijn, cruciaal wordt, ervan uitgaande dat AJAX z'n wedstrijden wint, Nac - Psv.Laat Psv daar punten liggen dan dan dan .....

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mar 19, 2007 11:03 am

Feit is in ieder geval dat het nog allemaal erg wisselvallig lijkt. Ten Cate gaf aan dat zijn elftallen het beste voetbal in februari en maart spelen:

21/01/2007 12:30 Ajax-FC Utrecht 2-0 (2-0)
28/01/2007 14:30 FC Groningen-Ajax 2-3 (2-0)

04/02/2007 12:30 Ajax-Feyenoord 4-1 (3-1)
11/02/2007 12:30 ADO Den Haag-Ajax 1-2 (1-0)
18/02/2007 14:30 Ajax-Excelsior 2-2 (2-2)
25/02/2007 12:30 AZ-Ajax 1-1 (0-0)
04/03/2007 14:30 Ajax-SC Heerenveen 0-1 (0-1)
11/03/2007 14:30 FC Twente-Ajax 1-4 (1-3)
18/03/2007 14:30 PSV-Ajax 1-5 (0-2)

01/04/2007 14:30 Ajax-Heracles Almelo
08/04/2007 14:30 RKC-Ajax
13/04/2007 20:30 Ajax-NAC
22/04/2007 14:30 Ajax-Sparta
29/04/2007 14:30 Willem II-Ajax

Ajax begon met twee goede wedstrijden na de winterstop, maar kende in februari enorme pieken en dalen. In de grote wedstrijden tegen Feyenoord en AZ deed Ajax het prima, in de kleinere wedstrijden tussendoor helaas vaak erg matig. Gezien het resterende programma zou bij daadwerkelijk stabiel presteren in februari en maart Ajax op de titel afstevenen. Nu ben ik bang dat met name de wedstrijden tegen Excelsior en Heerenveen roet in het eten zullen gooien.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 19, 2007 11:23 am

Ik denk niet dat het nog gaat lukken. Jammer. Wat is dit toch een vreemd seizoen. :confused:

We zijn wel op de goede weg.
Het stinkt aan alle kanten!

Andy22
Berichten: 883
Lid geworden op: vr okt 17, 2003 12:06 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Andy22 » ma mar 19, 2007 11:27 am

whaha, ik heb weer gelijk gekregen!!


Van harte gefeliciteerd met de club!! :D
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma mar 19, 2007 11:50 am

Veel hangt af hoe PSV het gaan doen tegen NAC uit. Ze spelen dan nog steeds zonder Alex en Koné.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma mar 19, 2007 11:54 am

Inderdaad. Die Interland kan of heel gunstig uitpakken doordat ze meer blessures krijgen of ze laten er veel thuis en zijn optimaal hersteld tegen NAC. Het wordt iig weer wat spannender.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 19, 2007 11:59 am

Vraag is of de spelers van PSV zich nog willen inspannen voor de titel. Misschien richten ze zich stiekem helemaal op de CL? Die tweestrijd met Liverpool gaat kracht kosten. :eusa_pray:
Het stinkt aan alle kanten!

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » ma mar 19, 2007 12:03 pm

joey schreef:Vraag is of de spelers van PSV zich nog willen inspannen voor de titel. Misschien richten ze zich stiekem helemaal op de CL? Die tweestrijd met Liverpool gaat kracht kosten. :eusa_pray:
Laat ze op anfield maar een verlenging eruit slepen en tot diep in de nacht penalties nemen voor ze eruit liggen... :eusa_pray:

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma mar 19, 2007 12:04 pm

Sja

Misschien stort PSV helemaal in en wint het wellicht überhaupt geen wedstrijden meer.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma mar 19, 2007 12:06 pm

Ik ben meer voor het scenario van Nihad. Het zou toch wat zijn zeg. Dat we alsnog kampioen worden? Laten we maar niet te veel gaan dromen, het is nog een lange weg te gaan.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma mar 19, 2007 12:07 pm

Als ze tegen Liverpool zo spelen als gisteren, wordt het een slachting. Ook goed voor het moraal. ;)
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 19, 2007 12:08 pm

Thuis tegen Liverpool en dan drie dagen later naar NEC. Dat is een hele overgang. :eusa_pray: :yes: Een paar dagen na Anfield Road krijgen ze FC Twente thuis.

Het wordt moeilijk, maar je weet nooit.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 19, 2007 12:11 pm

NAC uit is cruciaal. Verliezen ze die dan wordt Ajax kampioen, denk ik. :blush: :eusa_pray:
Marijn schreef:
Mr. Ajax schreef:En dan gaat ie het nog vieren ook... :pukey:
Dit werd trouwens gezegd na de 1-2. Maar ik heb Kluivert geen hand zien opsteken en niet zien glimlachen. Nette actie van Patje.
:xyxthumbs: Kluivert werd dan ook toegezongen door onze supporters. Ik denk dat als Stam had gescoord tegen PSV hij het zeker had gevierd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 19, 2007 12:12 pm

Nu gaat natuurlijk weer blijken in hoeverre Van Basten een Ajacied is. Als er weinig of geen spelers van Ajax spelen en Afelley opeens moet spelen bij Oranje weten we dat het goed zit. :D

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma mar 19, 2007 12:24 pm

Ajax zal ook wel niet alle wedstrijden meer winnen. Denk toch dat Psv kampioen gaat worden.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » ma mar 19, 2007 12:40 pm

Thomas schreef:NAC uit is cruciaal. Verliezen ze die dan wordt Ajax kampioen, denk ik. :blush: :eusa_pray:
Marijn schreef:
Mr. Ajax schreef:En dan gaat ie het nog vieren ook... :pukey:
Dit werd trouwens gezegd na de 1-2. Maar ik heb Kluivert geen hand zien opsteken en niet zien glimlachen. Nette actie van Patje.
:xyxthumbs: Kluivert werd dan ook toegezongen door onze supporters. Ik denk dat als Stam had gescoord tegen PSV hij het zeker had gevierd.
PRECIES! HET VIEL ME JUIST OP DAT HIJ HEEL SOBER REAGEERDE, HELEMAAL NIET OVERENTHOUSIAST OF ZO. GOED BEZIG, DIE PATRICK

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » ma mar 19, 2007 12:41 pm

Spijker schreef:Ik ben meer voor het scenario van Nihad. Het zou toch wat zijn zeg. Dat we alsnog kampioen worden? Laten we maar niet te veel gaan dromen, het is nog een lange weg te gaan.
vEEL HANGT AF VAN HET HERSTEL van Alex (capslock eindedlijk uit..) Als hij nog een paar weekjes wegblijft.... :eusa_pray:

Plaats reactie