FC Twente-Ajax 11 Maart 2007
Onzin. Niet dat er ooit een breedgedragen geloof was in het winnen van de titel maar drie weken geleden stonden we op drie punten met de onderlinge confrontatie nog te gaan. Dan strijd je dus, minimaal op papier, nog om de titel. Dat we inmiddels wel beter weten is een ander verhaal...brigade zuid schreef:De titel was met de kerst al weg hoor.
Dit wordt een lastige partij. Ik zou er wel vol voor gaan om zodoende te blijven strijden om die tweede plek. Dat ben je aan je stand verplicht, niks sparen voor de Playoffs. Ga dat echter maar eens overbrengen aan de spelers. Die zijn volgens mij nog wel even zoekende, hopelijk hebben ze het koppie er weer bij als de Playoffs beginnen.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Die Belgen fluiten beter dan de Nederlandse scheidsrechters.
De rest van de competitie moet Ajax gewoon voluit spelen en niet de krachten sparen. Gebruik deze wedstrijden maar om in vorm te komen en aan het zelfvertrouwen te werken. Dat werkt ook door als je elkaar weer tegenkomt in de playoffs. De bekerfinale van vorig jaar heeft wel aangetoond dat het beter is om wedstrijden te spelen en hooguit iets vermoeider te zijn dan dat je net als PSV uitgerust maar zonder wedstrijdritme aantreedt.
De rest van de competitie moet Ajax gewoon voluit spelen en niet de krachten sparen. Gebruik deze wedstrijden maar om in vorm te komen en aan het zelfvertrouwen te werken. Dat werkt ook door als je elkaar weer tegenkomt in de playoffs. De bekerfinale van vorig jaar heeft wel aangetoond dat het beter is om wedstrijden te spelen en hooguit iets vermoeider te zijn dan dat je net als PSV uitgerust maar zonder wedstrijdritme aantreedt.
- SylvievdVaart
- Fenerbahce
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Eerlijk gezegd verwacht ik dit ook (bron: onderbuikgevoel). Heb trouwens van de week een Fenerbahceshirt gekocht voor de verzameling! (dit was on topic, omdat ik reageer op een post van Fener).Fenerbahce schreef:1 - 2
0 - 1 Sneijder
1 - 1 ???
1 - 2 Klaas Jan
:yes:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
-
Van de ploegen die ik dit seizoen in de Arena heb gezien, maakte Twente de meeste indruk. Twente voetbalde m.n. op het middenveld beter, zonder veel kansen te ckrijgen (i.t.t. Groningen dat volgens mij de meeste kansen kreeg in de Arena)
Sneyder scoorde via een vrije trap de 1-1, maar ik geloof niet dat we veel kansen kregen, thuis.
Uit? Het maakt niet veel uit derde, vierde, want voor de voorronde van de cl moet je vier keer goed spelen tegen een "gelijkwaardige" tegenstander.
Sneyder scoorde via een vrije trap de 1-1, maar ik geloof niet dat we veel kansen kregen, thuis.
Uit? Het maakt niet veel uit derde, vierde, want voor de voorronde van de cl moet je vier keer goed spelen tegen een "gelijkwaardige" tegenstander.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
voetbalprimeurTen Cate hoopt nog altijd op landstitel
Foto: Orangepictures09 maart 2007, 20:18
Door: Andy Vinkenborg
Ajax presteert de laatste weken ver beneden peil en bezet de vierde plek in de Eredivisie. Desondanks houdt trainer Henk ten Cate hoop op het landskampioenschap. Dit weekend neemt Ajax het op tegen naaste concurrent FC Twente, dat de derde plaats bezit.
"Twee weken geleden zei ik dat ik pas opgeef als ik uit de laatste wedstrijd vier punten moet halen. We zullen proberen zo hoog mogelijk te eindigen en dat is nog steeds de eerste plaats. Ik weet dat het misschien belachelijk klinkt, maar het zou nog veel belachelijker zijn om te zeggen dat je het opgeeft", spreekt Ten Cate zijn hoop uit tegen Sportweek.
Bij Ajax is aanvoerder Jaap Stam zo goed als zeker afwezig. De verdediger kampt met een hamstringblessure en trainde vrijdag apart van de groep. "Er is een scan gemaakt en er is niks kapot", wist Ten Cate. "Puur een kwestie van overbelasting. Dat zullen we per dag beoordelen. Waarschijnlijk kan hij niet spelen tegen FC Twente, maar je weet het nooit met Jaap. Jaap is een bikkel."
"Ik verwacht een wedstrijd waarin wij het spel eens een keer niet hoeven te maken. Twente is een voetballende ploeg, ze willen graag naar voren spelen. Dat is voor ons altijd wat eenvoudiger", sluit Ten Cate zijn betoog af.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."