Ajax - Willem II

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13431
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » vr dec 08, 2006 12:06 pm

Worden jullie hier nou echt nooit moe van? :nooo:

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » vr dec 08, 2006 4:09 pm

Dus, zo zijn er ook weer genoeg doelpunten te noemen waar het veldspel wel aan ten grondslag lag. En ook dit seizoen zijn er al heel wat doelpunten gescoord dmv vrije trappen en afstandschoten.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » vr dec 08, 2006 4:14 pm

Arthur schreef:Worden jullie hier nou echt nooit moe van? :nooo:
ik word inderdaad doodmoe van dit soort postings, athur ;)
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 08, 2006 5:31 pm

Babel speelt sowieso.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 08, 2006 5:37 pm

Van Gaal: ‘Wij passen ons niet aan’
Geschreven door Matthijs van Laar op vrijdag, 8 december om 17:34

AZ-coach Louis van Gaal blikt op de website van zijn club vooruit op de ontmoeting met Ajax, komende zondag in de Amsterdam Arena. De coach laat onder meer weten dat zijn ploeg zich niet aan zal gaan passen aan de Amsterdammers, en dat hij het betreurt dat Kenneth Perez en Wesley Sneijder niet van de partij zullen zijn.

“Wij passen ons nooit aan. Iedereen past zich aan ons aan. Ajax ook, let maar op zondag,” spreekt de oud-trainer van de Amsterdammers op AZ.nl. Tevens laat hij weten het te betreuren dat Sneijder en Perez geschorst zijn voor de ontmoeting.

“Als we nu zondag zouden winnen, dan krijg je weer het verhaal dat Ajax niet in zijn sterkste opstelling speelde. Het zijn twee fantastische voetballers, maar ook zij hebben hun zwakke punten. Had daarom liever gehad dat ze wel mee zouden doen,” aldus van Gaal.

Naast over de wedstrijd van zondag, zijn er nog meer opmerkelijke uitspraken van de oefenmeester te bespeuren. Zo vindt van Gaal dat PSV al zo goed als zeker kampioen is. “PSV wordt kampioen. Want zij hebben de kwaliteit om de vijf punten voorsprong die ze hebben, vast te houden. Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat ik de strijd heb opgegeven, maar het is wel het meest logische.”
Voetbalzone
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr dec 08, 2006 5:46 pm

Verkeerde topic. :faga1:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr dec 08, 2006 6:23 pm

Lucas schreef:Ik heb nooit beweerd dat ten Cate schuld had aan de rode kaarten. Wel vind ik dat hij nou niet bepaald het goede voorbeeld geeft. Maar goed, dat is wat anders
Volgens mij was jij degene die meteen na de wedstrijd zei dat Ten Cate door had moeten hebben dat Sneijder zo gefrustreerd was.
Lucas schreef:Won Ajax de wedstrijden die het goed speelde? Ik lees hier anders constant dat PSV en Kopenhagen compleet van de mat werden gespeeld en dat slechts onwaarschijnlijk geluk ervoor heeft gezorgd dat die ploegen met rust niet al met 3-0 achter stonden.
Ik zei dat Ajax de meeste wedstrijden won die het goed speelde. Tegen Kopenhagen had Ajax bij rust inderdaad al met 2 of 3 nul voor moeten staan. PSV werd natuurlijk niet van de mat getikt, maar Ajax had een goed overwicht en speelde best goed.
Lucas schreef:Adriaanse stapte af van 433 343 nadat hem duidelijk werd dat zijn tijd op was en dat hij bij de eerste de beste nederlaag ontslagen zou worden. Hij heeft zijn ontslag daarmee uitgesteld. Een zwakke actie van hem ja, hij had beter zelf op kunnen stappen op dat moment. Wel begrijpelijk natuurlijk, zijn grote droom (trainer van een topclub) werd door vreselijke Arie en slang Beenhakker al voor het seizoen begon in scherven gegooid. Met steun ipv gezaag aan de stoelpoten was Adriaanse een perfecte trainer voor Ajax geweest. Ook degene die het durfde te zeggen dat Ajax zo ziek was dat er tijd nodig was om de zaak weer op poten te krijgen.

Ten Cate en Adriaanse lijken niet op elkaar. Adriaanse is altijd eerlijk en oprecht, ook als hem dat op PR gebied geen goed doet
Ten Cate stapte toch ook pas (niet al te drastisch) van 4-3-3 af nadat z'n favoriet Babel gebleseerd raakte. Waarom is het wel ok voor Co Adriaanse om vanwege externe omstandigheden van 4-3-3 af te stappen en maak je er bij Ten Cate zo'n groot drama van? Ten Cate wil ook gewoon (ook wanneer het niet makkelijk is om 4-3-3 te spelen) resultaten halen en zo lang mogelijk bij Ajax blijven.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za dec 09, 2006 10:59 am

Lucas en Johnk vinden 10 competitienederlagen de nieuwe norm voor AJAX. Net als het kapotmaken van Emanuelson, Maduro, Babel en Sneijder. Maar godzijdank kan dat wel samengaan met uitstekend veldspel. :yes: :cheer: :bis: :headbang:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma dec 11, 2006 11:06 am

Thomas schreef:Volgens mij was jij degene die meteen na de wedstrijd zei dat Ten Cate door had moeten hebben dat Sneijder zo gefrustreerd was.
Was ik niet hoor. Ik heb gezegd dat tC het slechte voorbeeld geeft. Maar ik vind hem niet direct verantwoordelijk voor die rode kaart. Misschien ben je in de war met Emanuelson? Daar vond ik dat tC onmiddelijk had moeten wisselen na zijn laatste waarschuwing.
Ik zei dat Ajax de meeste wedstrijden won die het goed speelde. Tegen Kopenhagen had Ajax bij rust inderdaad al met 2 of 3 nul voor moeten staan. PSV werd natuurlijk niet van de mat getikt, maar Ajax had een goed overwicht en speelde best goed.
Ajax kreeg tegen Kopenhagen (ik meen) twee kopkansen van Gabri. De speler die je dat soort kansen ook kan geven omdat ie zelden scoort. Verder nog een van richting verander schot van Babel op de lat. That's it. Tegen PSV werd niet 1 kans gecreeerd.
Ten Cate stapte toch ook pas (niet al te drastisch) van 4-3-3 af nadat z'n favoriet Babel gebleseerd raakte. Waarom is het wel ok voor Co Adriaanse om vanwege externe omstandigheden van 4-3-3 af te stappen en maak je er bij Ten Cate zo'n groot drama van? Ten Cate wil ook gewoon (ook wanneer het niet makkelijk is om 4-3-3 te spelen) resultaten halen en zo lang mogelijk bij Ajax blijven.
Was ook niet ok van Adriaanse. Hij deed het om zijn hachje te redden en stapte van zijn geloof af. Ten Cate stapte niet van zijn geloof af, die beleidt dat geloof slechts met zijn mond.

Emanuelson is onder Blind doorgebroken. Sneijder speelde prima in de eerste seizoenshelft, de tweede helft was hij grotendeels geblesseerd. Babel is niet kapot gemaakt door Blind, Blin koos voor een ander. Die ander had een behoorlijk aandeel in het uiteindelijk toch nog redelijke eindresultaat van het seizoen. Als Babel kapot gemaakt was had ie niet vanaf het begin van dit seizoen zo goed gespeeld lijkt mij
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di dec 12, 2006 5:16 am

Lucas schreef:Ajax kreeg tegen Kopenhagen (ik meen) twee kopkansen van Gabri. De speler die je dat soort kansen ook kan geven omdat ie zelden scoort. Verder nog een van richting verander schot van Babel op de lat. That's it. Tegen PSV werd niet 1 kans gecreeerd.
En een bal van Stam die van de lijn werd gehaald. Dus de bal van Stam, een schot op de lat en twee open kopkansen van Gabri (alsof Kopenhagen er bij nadacht om hem zo vogelvrij te laten omdat hij toch niet zo goed is in kansen verzilveren :D ). Dat zijn dus vier hele grote kansen.
Lucas schreef:
Ten Cate stapte toch ook pas (niet al te drastisch) van 4-3-3 af nadat z'n favoriet Babel gebleseerd raakte. Waarom is het wel ok voor Co Adriaanse om vanwege externe omstandigheden van 4-3-3 af te stappen en maak je er bij Ten Cate zo'n groot drama van? Ten Cate wil ook gewoon (ook wanneer het niet makkelijk is om 4-3-3 te spelen) resultaten halen en zo lang mogelijk bij Ajax blijven.
Was ook niet ok van Adriaanse. Hij deed het om zijn hachje te redden en stapte van zijn geloof af. Ten Cate stapte niet van zijn geloof af, die beleidt dat geloof slechts met zijn mond.
Ten Cate heeft bij z'n vorige clubs in Nederland net zoveel laten zien dat hij een voorstander is van 4-3-3 als Adriaanse destijds had gedaan voor hij naar Ajax kwam.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di dec 12, 2006 9:35 am

Thomas schreef:En een bal van Stam die van de lijn werd gehaald. Dus de bal van Stam, een schot op de lat en twee open kopkansen van Gabri (alsof Kopenhagen er bij nadacht om hem zo vogelvrij te laten omdat hij toch niet zo goed is in kansen verzilveren :D ). Dat zijn dus vier hele grote kansen.
De bal van Stam kan ik me oprecht niet meer herinneren, maar als je het zegt. Vrij kopkansen is wat overdreven, het is niet zo dat het missen als blunder kan worden aangemerkt. De bal van Babel werd flink van richting veranderd en valt in de catagorie lucky (als ie erin was gegaan uiteraard) en is geen kans te noemen.
Natuurlijk denkt een team na over welke spelers van de tegenstander absoluut niet in scoringspositie mogen komen en welke spelers je iets meer vrijheid kan gunnen
Ten Cate heeft bij z'n vorige clubs in Nederland net zoveel laten zien dat hij een voorstander is van 4-3-3 als Adriaanse destijds had gedaan voor hij naar Ajax kwam.
Dat ben ik niet met je eens
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di dec 12, 2006 6:31 pm

Lucas schreef:De bal van Stam kan ik me oprecht niet meer herinneren, maar als je het zegt. Vrij kopkansen is wat overdreven, het is niet zo dat het missen als blunder kan worden aangemerkt. De bal van Babel werd flink van richting veranderd en valt in de catagorie lucky (als ie erin was gegaan uiteraard) en is geen kans te noemen.
Natuurlijk denkt een team na over welke spelers van de tegenstander absoluut niet in scoringspositie mogen komen en welke spelers je iets meer vrijheid kan gunnen
Gabri stond bij minimaal een van die kopkansen op een paar meter van de goal helemaal vogelvrij. Die mocht hij echt niet missen.
Dat ben ik niet met je eens
Speelde Co uberhaupt 4-3-3 met Willem II. Ten Cate namelijk wel met Vitesse en NAC, als ik het me goed kan herinneren.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » di dec 12, 2006 9:04 pm

Co was toch die coach van de bizarre spelsystemen die ontslagen werd toen ie z'n teams als een berlijnse muur en een kerstboom liet voetballen?

Ik kan me nog herinneren dat die kerstboom een hype was en toen kwam Co met Den Haag naar De Meer... volgens mij werd het 5-0.

Goede veldtrainer, maar als coach een stuk minder. Experimenten doe je in oefenwedstrijdjes voordat je je middenveld aan alle kanten voorbij laat lopen door 4-2-4 te spelen tegen Celtic.
Laatst gewijzigd door 666 op di dec 12, 2006 9:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di dec 12, 2006 9:09 pm

Pas maar op. Straks gaat HTC ook nog aan de kerstboom:


------------- Huntelaar --------------

-------- Babel ------- Leonardo ----

-- Sneijder -- Maduro -- Gabri -----

Urby -- Grygera -- Stam -- Heitinga


----------- Stekelenburg ------------

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » di dec 12, 2006 9:13 pm

Babel en Leo als vooruitgeschoven middenvelders? Volgens mij was het opstellen van spitsen op het middenveld een kwaaltje van DB.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di dec 12, 2006 9:17 pm

Nee, als teruggetrokken aanvallers die uit de rug van Huntelaar voor het doel opduiken.

Of de Berlijnse muur:


------------- Huntelaar -- Babel -----------------

-------- Sneijder -- Maduro -- Gabri ------------

Urby -- Grygera -- Heitinga -- Stam -- Ogararu

----------------- Stekelenburg ------------------


Aan dit concept heeft Koeman in zijn Ajaxtijd overigens enkele keren zonder veel succes gesnuffeld.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » di dec 12, 2006 9:29 pm

Zo heeft ie Benfica ook vaak laten spelen (maar dan met 1 spits inplaats van 2). Zelf bleef ie stug volhouden dat het 4-3-3 was. Dat waren hilarische interviews op de portugese tv!
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di dec 12, 2006 9:31 pm

Kwestie van een paar stapjes naar voren, naar links en naar rechts. Het is allemaal hetzelfde.
Bertje for President!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo dec 13, 2006 12:04 am

Jöhnk schreef:Nee, als teruggetrokken aanvallers die uit de rug van Huntelaar voor het doel opduiken.

Of de Berlijnse muur:


------------- Huntelaar -- Babel -----------------

-------- Sneijder -- Maduro -- Gabri ------------

Urby -- Grygera -- Heitinga -- Stam -- Ogararu

----------------- Stekelenburg ------------------


Aan dit concept heeft Koeman in zijn Ajaxtijd overigens enkele keren zonder veel succes gesnuffeld.
Ajax gaat morgen in die opstelling spelen tegen ZW, maar dan met Heitinga op het middenveld. Maar dat wist jij vast al. ;)

Plaats reactie