Ajax - AZ

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 10, 2006 3:46 pm

Jesse schreef:Mee eens hoor, Voetske. Daarom is het ook geen topkeeper. Het was zeker een fout, al vond ik het geen slap schot.

Mijn punt is alleen dat ik Stekelenburg aardig wat wedstrijden Ajax op de been heb zien houden. Op de lijn is het een prima keeper.
Daar heb je wel gelijk in, alleen koop je daar zo weinig voor.Een keeper wordt beoordeeld op blunders net als in deze wedstrijd.Dit mag op dit nivo niet.Niet op deze manier.

Dat zie je trouwens ook steeds weer terug komen als een rode draad in dee selectie, b.v. De Mul vorige wedstrijd redelijk goed, vandaag helemaal niet gezien.Dat verschil is steeds veel te groot ...

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 10, 2006 3:57 pm

Een goede rechtsbuiten zou inderdaad enorm schelen. :yes:

Babel, Huntelaar, die goede rechtsbuiten, Sneijder, Urby en een naar voren rennende Gabri. Daar moet toch iets mee te doen zijn?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 10, 2006 3:58 pm

Is ook niet zo raar, als je ziet dat dergelijke spelers jong zijn en over het algemeen ook minder goed dan de spelers van PSV.

PSV is dit jaar niet te kloppen. Dat kun je AZ niet aanrekenen, maar ook Ajax niet. Ajax moet zorgen dat het beter wordt en vooralsnog gaat dat heel aardig. Er waren slechte wedstrijden tegen Roda, Twente en Sparta, maar verder gaat het goed, zoals je meestal ziet bij een groeiende ploeg. Bedenk wel dat Van Gaal al wat langer bezig is met zijn team. Van de jongens die de laatste weken een basisplaats hebben zijn alleen Mendes en Martens dit seizoen nieuw (ja, de keeper ook).

Al mag iemand Ten Cate natuurlijk wel vertellen dat hij in de rust best wat spelers, die hij wellicht snel nodig heeft in de tweede helft, kan laten warmlopen. Maar je kunt Ten Cate deze uitslag niet aanrekenen. Emanuelson krijgt een rotschop en Lindenbergh staat te slapen; 1-1.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 10, 2006 3:58 pm

Jesse schreef:Een goede rechtsbuiten zou inderdaad enorm schelen. :yes:

Babel, Huntelaar, die goede rechtsbuiten, Sneijder, Urby en een naar voren rennende Gabri. Daar moet toch iets mee te doen zijn?
Gabri vergeten en Davids halen. :eusa_pray:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 10, 2006 4:02 pm

Bertje schreef:Is ook niet zo raar, als je ziet dat dergelijke spelers jong zijn en over het algemeen ook minder goed dan de spelers van PSV.

PSV is dit jaar niet te kloppen . Dat kun je AZ niet aanrekenen, maar ook Ajax niet. Ajax moet zorgen dat het beter wordt en vooralsnog gaat dat heel aardig. Er waren slechte wedstrijden tegen Roda, Twente en Sparta, maar verder gaat het goed, zoals je meestal ziet bij een groeiende ploeg. Bedenk wel dat Van Gaal al wat langer bezig is met zijn team. Van de jongens die de laatste weken een basisplaats hebben zijn alleen Mendes en Martens dit seizoen nieuw (ja, de keeper ook).

Al mag iemand Ten Cate natuurlijk wel vertellen dat hij in de rust best wat spelers, die hij wellicht snel nodig heeft in de tweede helft, kan laten warmlopen. Maar je kunt Ten Cate deze uitslag niet aanrekenen. Emanuelson krijgt een rotschop en Lindenbergh staat te slapen; 1-1.
Voor het derde jaar op rij .. toch .. mag toch eigenlijk niet met zo'n begroting als AJAX heeft ?.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo dec 10, 2006 4:02 pm

Na dit soort wedstrijden kan ik het begrijpen als straks de bond van blinde tyfushonden in actie komt, want Braamhaar is die naam niet eens waard. Dit soort mensen lokt het gewoon uit.

Ik heb nou geen moment gedacht dat AZ echt voor de winst speelde, Waterkneus liep vanaf de eerste minuut te vertragen en de bal is ook echt wel tig keer naar hem teruggespeeld. Om gek van te worden. Aantrekkelijk voetbal.... :nooo:

Maar ja maakt toch geen ene reet uit. Eind april, begin mei moet er pas weer gevoetbald worden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 10, 2006 4:03 pm

Ligt het alweer aan de scheidsrechter? Prima pot voetbal, maar als het zo door gaat staat Ajax eind van het seizoen gewoon weer 16 punten achter op PSV. Dan is de winst van Stam, Gabri, Perez en een wondertrainer dus precies 8 punten
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 10, 2006 4:04 pm

Lucas schreef:Ligt het alweer aan de scheidsrechter?
Staat er niet, Luuk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 10, 2006 4:05 pm

Vraagje, ben het vergeten, heeft Stam een een of twee jaar contract ?.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo dec 10, 2006 4:07 pm

Tweejarig.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 10, 2006 4:08 pm

ok, dan hebben we, als het een beetje meezit, in ieder geval voor volgend seizoen alweer de basis gelegt ;)

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7389
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo dec 10, 2006 4:12 pm

Voetske schreef:
Voor het derde jaar op rij .. toch .. mag toch eigenlijk niet met zo'n begroting als AJAX heeft ?.
PSV heeft gewoon een scoutingsapparaat wat 10x beter is als dat van Ajax. Daar waar Ajax Rosales haalt, haalt PSV Farfan. Daar waar Ajax Ogararu haalt, haalt PSV Salcido. Daar waar Ajax Gabri haalt, haalt PSV Mendez.

Had gehoopt dat door het vertrek van Vennegoor en Ooijer PSV aan kwaliteit zou verliezen en Ajax eindelijk weer kampioen zou worden. Maar ze slagen er toch telkens weer in om de juiste spelers aan te trekken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 10, 2006 4:12 pm

Ten Cate en Van Gaal eensgezind woedend op scheidsrechter Braamhaar

Uitgegeven: 10 december 2006 15:54
AMSTERDAM - Eendrachtig wezen trainers Henk ten Cate en Louis van Gaal zondagmiddag na afloop van het gelijke spel tussen Ajax en AZ (2-2) met de beschuldigende vinger naar scheidsrechter Eric Braamhaar. De arbiter had volgens beide oefenmeesters de uitslag van de wedstrijd beïnvloed.


Ten Cate en Van Gaal waren het roerend eens over het niveau van Braamhaar. Ze verschilden echter van mening over wat de scheidsrechter allemaal fout heeft gedaan. "Hij heeft in het nadeel van ons gefloten", sprak Ten Cate stellig. "Hij was tegen ons", vond Van Gaal.


Controle

Braamhaar verloor de controle over de wedstrijd na de gelijkmaker van AZ even na rust. "Vier meter voor mijn neus glijdt Steinsson duidelijk zichtbaar Emanuelson onderuit", constateerde Ten Cate. "Tien seconden later maakt AZ gelijk. Daarvoor hadden ze nog geen bal geraakt."

Van Gaal sprak over een vermeende overtreding van Steinsson. "Na die vermeende overtreding kregen we echt alles tegen. We kregen geen hoekschoppen die we wel verdienden. We kregen veel vrije trappen rond ons eigen strafschopgebied tegen. Daarbij had Huntelaar voor zijn overtreding op Cziommer rood moeten krijgen. Ik moet wel zeggen dat Braamhaar moeilijk kon zien hoe Huntelaar over de schreef ging."

Rode kaart

Ten Cate: "Ach, hou nou toch op. Wij hebben het meeste last van de scheidsrechter gehad. In de eerste helft geeft hij een gele kaart aan De Cler terwijl hij keihard van achteren komt inglijden op De Mul. Dat had een rode moeten zijn."

"We verdienden twee strafschoppen. De Cler duwde in de eerste helft Huntelaar naar beneden. Vlak voor tijd blokt Medes da Silva de bal met de hand. Opdam had ook een tweede gele kaart kunnen krijgen. Laat ik verder maar niets zeggen. Tijdens de wedstrijd hief ik eenmaal beide handen de lucht in. Ik kreeg direct een waarschuwing van de vierde man. Of ik een boze Van Gaal het veld in zag lopen? Natuurlijk, dat bedoel ik maar."

Wedstrijd

Beide trainers verschilden niet alleen van mening over de scheidsrechter. Ze zagen ook een andere wedstrijd. "In de eerste helft speelden we slecht", stelde Van Gaal. "Dat gold gelukkig ook voor Ajax. Na rust heb ik twee keer gewisseld. Vooral de keuze voor Jenner pakte goed uit. Hij was bij beide treffers betrokken."

Ten Cate wilde aanvankelijk niet reageren op de visie van zijn collega. "Laat ik maar niets zeggen", mopperde hij. "Iedereen heeft de wedstrijd toch gezien." Toen Van Gaal de perszaal had verlaten, kwam Ten Cate alsnog tot een analyse. "We speelden in de eerste helft heel goed. We verloren het hoofd na de gelijkmaker. Dat mag je ons aanrekenen. Gelukkig redden we nog een puntje."

Ten Cate wil zich niet neerleggen bij de macht van PSV. "Natuurlijk wordt het een hele klus om een verschil van acht punten goed te maken. Maar PSV kan ook nog eens een mindere periode krijgen. Ik zie ons sterker en sterker worden. Ik gooi de handdoek halverwege de competitie niet in de ring."
Nu.nl

Niet schelden hé, Louis en Henk ;)

We hebben het er al eerder over gehad maar het nivo van de Nederlandse scheidsrechters is alles behalve hoog.Al werkt het in deze wedstrijd beide kanten op .. jammer dat Henk de scheids er weer bijbetrekt, begint een beetje op te vallen.Misschien dat ie had kunnen vertellen waarom hij zolang met de wissels wachten nadat Jenner in het veld was gekomen.Je zag meteen de wedstrijd in het nadeel van AJAX kantelen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 10, 2006 4:21 pm

Ik heb zojuist op ANN de overtreding van KJH nog gezien. Het viel allemaal nog al mee. KJH draait zijn lichaam erin, maar raakt die mof niet vol zoals ik in 1ste instantie dacht. Veel acteertalent wederom (raakte zijn andere been als waar hij pijn had). Schaamhaar keek er recht naar toe, dus de overtreding is beoordeelt (dus geen vervolging).

Yorlik the Barbarian
Berichten: 127
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 4:48 pm

Bericht door Yorlik the Barbarian » zo dec 10, 2006 4:29 pm

Twee weken voor de Kerst en we staan weer 8 punten achter. Nou, dan kunnen we ons dus echt gaan verheugen op het 07-08 seizoen, waar we alle geweldige aankopen kunnen bewonderen die het stelletje zachte eieren waaruit ons bestuur is samengesteld by mekaar heeft geblunderd.
Een hele wijze gozer heeft eens vlak na het Bosman besluit op deze AT voorspeld wat er met de Eredivisie zou gebeuren. Dat is toch maar precies uitgekomen. Had je gisteren PSV eens moeten zien, dat leek toch nergens op. Geen wonder dat Bordeau daar een makkie aan heeft. Zelfs vergeleken met de Franse league spelen wij middelbare school voetbal.
Quod volimus credimus libenter.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo dec 10, 2006 4:45 pm

Braamhaar is het grootste drama op de Nederlandse velden. Letterlijk elke wedstrijd zorgt hij voor zoveel irritatie bij de spelers dat zelfs het meest gezapige potje steeds agressiever wordt. Daarnaast marchandeert hij erop los, een voetbalwedstrijd is voor hem één optelsom.

Hebben jullie trouwens ook gemerkt dat sinds die 'verkeersregelaars' je vertellen waar je moet parkeren de grote van de files sterk is toegenomen?

Over de wedstrijd dan: het gelijkspel voelt als een nederlaag. De eerste periode na rust heeft ons de das omgedaan, voor de rest was er niks aan de hand.
Het verhaaltje dat AZ het mooiste voetbal speelt kan trouwens ook weer de kast in.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » zo dec 10, 2006 4:49 pm

Ik ben opgevoed met de idee dat alle scheidsrechters bij voorbaat slecht zijn en dat zeuren dus geen zin heeft.
Bertje for President!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 10, 2006 4:51 pm

Je bedoelt in het veld of na een wedstrijd ?.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » zo dec 10, 2006 5:01 pm

In het veld. Achteraf kun je van alles zeggen, maar beter is om je erbij neer te leegen, kost je een stuk minder energie, energie die je beter voetballend kunt gebruiken. Daarbij word je op den duur zo'n zeikerd (niet jij hoor, Voetske ;) ).
Bertje for President!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 10, 2006 5:01 pm

Bertje schreef:Al mag iemand Ten Cate natuurlijk wel vertellen dat hij in de rust best wat spelers, die hij wellicht snel nodig heeft in de tweede helft, kan laten warmlopen.
Dat deed hij ook. Ik zag Vermaelen een warming up doen en ik dacht Rosales ook.

Heerlijke wedstrijd, met de scheids als dissonant. Die man slaagt er feilloos in de wedstrijd uit de klauwen te laten gieren. Het gaat niet om zijn beslissingen- iedereen kan zich vergissen. Het gaat erom dat hij totáál geen autoriteit heeft, een drama. :pukey:

Gezien de omstandigheden ben ik gematigd tevreden. Ajax miste Sneijder, zeker in deze wedstrijd een zware aderlating (schieten van afstand op Kneus!), heeft een slechte periode achter de rug terwijl AZ in topvorm was, kreeg bovendien een paar fikse tegenvallers in korte periode te verwerken: van 1-0 naar 1-2. Urby werd gelanceerd, een fluitsignaal was zeker op zijn plaats geweest, en verdomme, waarom pakt Steek die bal niet gewoon? Ajax knokte zich terug, maakte gelijk, daar ben ik heel blij mee. Dat is wel eens anders geweest.
Vond dat Ajax meer had verdiend. Van het gevreesde combinatievoetbal van AZ was weinig te zien. Ajax zat er op het middenveld bovenop, waardoor AZ gedwongen werd de lange bal te spelen op Dembele en Arveladze, die het fysiek moesten afleggen tegen de beulen Stam en Grygera. Goed gedaan. Pas toen Jenner erbij kwam, was er meer variatie, kwam Arveladze aan de bal en dan wordt het gevaarlijk. Te behoudend gestart dus door AZ, dat sowieso op de counter gokte.
BTW, ik zag een emotionele coach het veld in rennen, en het was NIET onze coach! :D
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo dec 10, 2006 5:05 pm

Bertje schreef:
Lucas schreef:Ligt het alweer aan de scheidsrechter?
Staat er niet, Luuk.
Mwah als ik de pagina's zo eens doorlees gaat het wel weer erg veel over de scheidsrechter.

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » zo dec 10, 2006 5:07 pm

[afreageermodus]Wat een blinde typhushond, die Dramahaar.... [/afreageermodus]

V.w.b. de wedstrijd wil ik mij graag aansluiten bij het commentaar van Arthur:
Arthur schreef:Over de wedstrijd dan: het gelijkspel voelt als een nederlaag. De eerste periode na rust heeft ons de das omgedaan, voor de rest was er niks aan de hand.
Het verhaaltje dat AZ het mooiste voetbal speelt kan trouwens ook weer de kast in.

Met 1 of 2 spelers die wat meer streetwise zijn win je zo'n pot als deze alsnog maar nu loop je andermaal voor niks averij op en is PSV de lachende derde. AZ stelde inderdaad bitter weinig voor en beperkte zich voornamelijk tot verdedigen -mede ingegeven door het spel van Ajax- maar tegelijkertijd moet ik constateren dat Ajax nog niet volwassen genoeg is om een ploeg als deze met een nederlaag naar huis te sturen. Jammer, heel jammer. :sad:
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » zo dec 10, 2006 5:07 pm

Ik wil me natuurlijk nergens mee bemoeien, maar wordt het niet eens tijd dat wij een andere goalie gaan opstellen/kopen?
Bertje for President!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo dec 10, 2006 5:09 pm

Arthur schreef: Het verhaaltje dat AZ het mooiste voetbal speelt kan trouwens ook weer de kast in.
Dat is geen verhaaltje maar over het algemeen waar, vandaag wellicht niet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 10, 2006 5:09 pm

brigade zuid schreef:
Bertje schreef:
Lucas schreef:Ligt het alweer aan de scheidsrechter?
Staat er niet, Luuk.
Mwah als ik de pagina's zo eens doorlees gaat het wel weer erg veel over de scheidsrechter.
Dat komt doordat hij een hoofdrol opeiste, BZ. Kan er niets aan doen. :X

Ik zeg niet dat we door hem twee punten kwijt zijn, dat hij AZ bevoordeeld heeft, of iets dergelijks. Het ligt anders: iedereen in het stadion ergerde zich aan hem: de spelers en technische staf van Ajax, van AZ, de fans van Ajax, de fans van 'hullie'. Sch..Braamhaar was een DRAMA.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie