Ajax - Espanyol

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za dec 02, 2006 11:31 am

Trab schreef: Als je als ploeg in 5 vijfwedstrijden nauwelijks een uitgespeelde kans creeert, dan ligt dat misschien aan kwaliteit (buitenspelers), maar toch ook voor een groot gedeelte aan het slechte positiespel. Laat Henk daar maar aan werken.
Maak van 'nauwelijks een' maar 'geen enkele'. Nogmaals, zo erg is het onder Blind nooit geweest. Opvallend wel dat de tirades aan het adres van Ten Cate nu uitblijven.

Kunnen we onze spelers wel aanpraten dat ze van hoofdklasseniveau zijn, maar dat is natuurlijk niet zo.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 02, 2006 11:34 am

Trab schreef:
Bertje schreef:Ogararu is een veel mindere versie van Maxwell op rechts. Nooit doordekken (moet Gabri het halve veld in zijn ééntje belopen?)
Was inderdaad 1 van de grote problemen tegen Espanyol. Als Ajax de bal had en probeerde op te bouwen werd er meteen door 3 man van Espanyol druk gezet waardoor de bal of terug moest of met een lange haal naar voren.
Als Espanyol de bal had werd er nooit doorgedekt naar de spitsen van Espanyol die zich lieten terugzakken naar het middenveld. Vooral Ogararu was daar verschrikkelijk slecht in. Gevolg was dat Ajax altijd een man minder op het middenveld had.
Ik bedoel niet eens zozeer het doordekken op de man, maar gewoon het verlenen van rugdekking aan Gabri als hij doorschuift. Dra-ma-tisch.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za dec 02, 2006 11:39 am

Jöhnk schreef:
Trab schreef: Als je als ploeg in 5 vijfwedstrijden nauwelijks een uitgespeelde kans creeert, dan ligt dat misschien aan kwaliteit (buitenspelers), maar toch ook voor een groot gedeelte aan het slechte positiespel. Laat Henk daar maar aan werken.
Maak van 'nauwelijks een' maar 'geen enkele'. Nogmaals, zo erg is het onder Blind nooit geweest. Opvallend wel dat de tirades aan het adres van Ten Cate nu uitblijven.

Kunnen we onze spelers wel aanpraten dat ze van hoofdklasseniveau zijn, maar dat is natuurlijk niet zo.
Blind kreeg zijn kritiek ook zeker niet al zo snel na zijn aanstelling. Sterker nog, door het respect wat bijna alle supporters voor Blind hadden en nog steeds hebben, is er eerst maar weinig kritiek geuit op Blind.

De laatste wedstrijden zijn inderdaad net zo slecht als de serie vorig jaar waarin ze steeds niet scoorden, niet slechter overigens. Maar aan het begin van het seizoen heb ik genoeg gezien om te durven beweren dat Ten Cate veel beter is dan Blind.

Nu is het alleen wel belangrijk dat er zondag gewonnen wordt en vanaf dan weer met meer vertrouwen gespeeld wordt, zodat we het Ajax van de eerste 10 wedstrijden van het seizoen weer terug krijgen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za dec 02, 2006 11:44 am

Die doelpuntloze reeks van vorig seizoen gold alleen voor de competitie. Er zaten 2 CL-wedstrijden tussen waarin Ajax in totaal 6 keer scoorde.

Nee, zo slecht als het de laatste weken is, heb ik het echt nog nooit meegemaakt. Niet onder Wouters, niet onder Adriaanse en zelfs niet onder Blind.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za dec 02, 2006 11:49 am

Jöhnk schreef:Die doelpuntloze reeks van vorig seizoen gold alleen voor de competitie. Er zaten 2 CL-wedstrijden tussen waarin Ajax in totaal 6 keer scoorde.

Nee, zo slecht als het de laatste weken is, heb ik het echt nog nooit meegemaakt. Niet onder Wouters, niet onder Adriaanse en zelfs niet onder Blind.
Ik heb het veel slechter meegemaakt onder Wouters en Blind. Die serie in de competitie van vorig jaar telt toch ook gewoon mee? Het was dramatisch om naar de ArenA te gaan. :sad:
Om van de jaren onder Wouters (remember Maccabi Haifa?) maar te zwijgen.

De laatste wedstrijden van Ajax zijn erg slecht, maar Ajax heeft tegelijkertijd dit seizoen al beter voetbal laten zien dan de afgelopen 8 jaar.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za dec 02, 2006 11:53 am

Nou goed, dit was de serie:

zo 6/11 NEC Ajax 1-0 Eredivisie
wo 2/11 FC Thun Ajax 2-4 Champions League
vr 28/10 Ajax SC Heerenveen 0-0 Eredivisie
zo 23/10 PSV Ajax 1-0 Eredivisie

di 18/10 Ajax FC Thun 2-0 Champions League
za 15/10 Ajax Heracles Almelo 0-0 Eredivisie

Sec gezien twee wedstrijden zonder doelpunten.

Ik heb het overigens niet zo zeer over doelpunten, als wel over uitgespeelde kansen.


En dat Ten Cate Ajax het beste voetbal heeft laten spelen sinds Morten Olsen is volkomen arbitrair. Ik vind dat ook eerlijk gezegd wel meevallen. Feit is iig. dat het in de competitie beter gaat dan vorig seizoen maar in Europa slechter. Zo geweldig is het dus niet. En dat met een -mijns inziens- betere spelersgroep.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 1:35 pm

Jöhnk schreef:Opvallend wel dat de tirades aan het adres van Ten Cate nu uitblijven.
In mijn geval is dat vanwege eerdere wedstrijden waarin er wel goed gevoetbald werd.
Jöhnk schreef:En dat met een -mijns inziens- betere spelersgroep.
Betere (maar denk bijvoorbeeld aan Trabelsi of Boukhari, die niet minder is dan Roger) maar nog altijd vrij magere spelersgroep.

Plaats reactie