Sparta Praag - AFC Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr nov 24, 2006 10:37 pm

Ik weet niet of je op mij doelt, maar ik heb Ten Cate nog verdedigd in deze topic. Maar je schijnt tegenwoordig ergens 'voor' of 'tegen' te moeten zijn. Waarbij kritiek uit den boze is.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 24, 2006 10:39 pm

Ik had het niet over jou hoor. :xyxthumbs:

Ik ben niet voor Ten Cate. Ik heb gewoon veel vertrouwen in hem omdat ik dingen zie die me goed doen.

Maar hij moet nu iets verzinnen wat betreft een aantal minder bezette posities. De 4-3,5-2,5 opstelling werkt niet tegen iedere tegenstander. Verder zijn z'n aanpassingen tijdens de wedstrijd in een aantal (belangrijke) wedstrijden niet al te best geweest.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr nov 24, 2006 10:47 pm

Dan zijn we het eens. :xyxthumbs:

Ik heb er vertrouwen in dat Ten Cate Ajax aan het voetballen krijgt en voor de progressie zorgt die hij bij Vitesse, Nac en Barcelona ook heeft gerealiseerd.

Maar we hebben nog een lange weg te gaan.

HtC's wedstrijdcoaching laat vooralsnog te wensen over. Met de kanttekening dat er niet bar veel in te brengen valt, afgezien van (zo nu en dan) Perez. Alhoewel ik vind dat dit verhaal geen eigen leven moet gaan leiden. Als Ten Cate goed wisselt mag dat ook gezegd worden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 24, 2006 11:08 pm

We zijn het verrassend eens zelfs. :shock:

Het gaat allemaal nog lang niet constant genoeg en het moet nog veel beter. Maar ik heb vertrouwen in deze trainer.

Maar (en dan heeft het geen nut om te vergelijken met vorig seizoen, want daar gaat het namelijk niet om) ik blijf er bij dat deze selectie niet al te speciaal is. Perez is bijvoorbeeld een wapen om in te brengen en dat is een luxeprobleem, maar op andere plekken in het elftal is het armoe troef. Dit team zou echt al een stuk sterker zijn met een complete middenvelder en een rechtsbuiten erbij. Ik weet zeker dat Ten Cate dat ook ziet en ik zou niet weten waarom hij er niets aan zou hebben gedaan mochten er mogelijkheden zijn geweest. Wat jij, Juhnk?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr nov 24, 2006 11:14 pm

Trainers willen altijd kopen. ;)

Maar ook met deze selectie verwacht ik een en ander. Tenminste vooruitgang. Kan men wel zeggen dat deze selectie de kwaliteit voor die vooruitgang niet bezit, maar de selecties waarmee Ten Cate in Breda en Arnhem werkte waren ook niet tip-top.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 24, 2006 11:19 pm

Oh, met deze selectie valt zeker vooruitgang te boeken. Maar als ik dan hoor dat mensen het eens zijn met de stelling dat er geen vooruitgang is geboekt als Ajax dit seizoen nipt onder PSV eindigt en goed voetbal speelt maar vervolgens de playoffs niet wint, weet ik niet echt wat ik daar mee moet.

Ik bedoel, we kunnen nog wel een seizoen vreselijk voetballen, 8 keer vaker verliezen dan PSV en alsnog via de playoffs de schijn wekken een aardig seizoen gedraaid te hebben, maar daarmee groei je niet naar PSV toe.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr nov 24, 2006 11:34 pm

Nee, maar door de CL meermaals mis te lopen loop je ook niet in.

Goed voetbal en prestaties zijn dus vereist. Niemand zegt dat dat makkelijk is, maar HTC wordt dan ook goed betaald. ;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 24, 2006 11:49 pm

Jöhnk schreef:Nee, maar door de CL meermaals mis te lopen loop je ook niet in.
Het helpt niet, laten we het zo zeggen. Maar er zijn ook wel aankopen mogelijk bij Ajax zonder CL. Zonder CL kan je alsnog toe groeien naar PSV. Als je weer een seizoen 24 punten achter ze eindig en vervolgens de playoffs wint, zou dat geen steek uit maken omdat Ajax dus niets verder zou zijn ten opzichte van vorig seizoen.
Jöhnk schreef:Goed voetbal en prestaties zijn dus vereist. Niemand zegt dat dat makkelijk is, maar HTC wordt dan ook goed betaald. ;)
Zeker. Toch blijft het een moeilijke taak.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr nov 24, 2006 11:50 pm

Thomas schreef:Oh, met deze selectie valt zeker vooruitgang te boeken. Maar als ik dan hoor dat mensen het eens zijn met de stelling dat er geen vooruitgang is geboekt als Ajax dit seizoen nipt onder PSV eindigt en goed voetbal speelt maar vervolgens de playoffs niet wint, weet ik niet echt wat ik daar mee moet.

Ik bedoel, we kunnen nog wel een seizoen vreselijk voetballen, 8 keer vaker verliezen dan PSV en alsnog via de playoffs de schijn wekken een aardig seizoen gedraaid te hebben, maar daarmee groei je niet naar PSV toe.
Als je steeds de CL. inkomsten moet missen omdat je leuk en aardig wilt ballen, maar op beslissende momenten/wedstrijden tekort komt, kun je dat " groeien " ook wel vergeten.Want waar wil jij dat " groeien " van betalen.

Voetballers willen prijzen pakken, gebeurt dat " leuk en aardig " is dat mooi meegenomen maar zoiets moet je niet heilig verklaren zoals sommige dat hier doen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 25, 2006 12:05 am

Voetske schreef:Als je steeds de CL. inkomsten moet missen omdat je leuk en aardig wilt ballen, maar op beslissende momenten/wedstrijden tekort komt, kun je dat " groeien " ook wel vergeten.Want waar wil jij dat " groeien " van betalen.

Voetballers willen prijzen pakken, gebeurt dat " leuk en aardig " is dat mooi meegenomen maar zoiets moet je niet heilig verklaren zoals sommige dat hier doen.
Ik had het niet alleen over leuk en aardig voetballen maar ook over serieus mee doen om de titel.

Ik weet wel dat Ajax de CL niet te vaak kan mis lopen maar ik wilde aangeven dat de ploeg wel degelijk gegroeid is als Ajax dit seizoen serieus mee doet voor de titel en daarna alsnog in de playoffs de boot in gaat. Vergeleken met vorig seizoen zou dat namelijk betekenen dat Ajax in een heel jaar niet veel minder was dan de kampioen. Vorig seizoen was PSV zo veel sterker.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za nov 25, 2006 12:20 am

Ik hoop niet dat ten Cate faalt. Maar Ajax moet op Ajax' manier voetballen. als de coach dat niet doet dan is het niet de juiste coach voor Ajax. Counteren tegen Sparta Praag! :sad:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 25, 2006 3:43 am

Lucas schreef:
Thomas schreef:Dat werd het dus ook. Sorry hoor, maar er is echt geen enkele manier waardoor die rode kaart aan Ten Cate te wijten is. Hij wilde Emanuelson al wisselen, maar die jongen was ongelooflijk dom bezig. Een trainer kan er ook weinig aan doen dat z'n pupil met geel op zak, na net nog gewaarschuwd te zijn door de scheids, weer een domme overtreding begaat.
Volgens mij kreeg Emanuelson zijn laatste waarschuwing in de dertigste minuut en de rode kaart in de 39e minuut. Er zaten minimaal 6 minuten tussen de twee gebeurtenissen. ( en ja, ik weet dat 39 - 30 9 is)
Ik neem aan dat je de discussie die ik hier met Jöhnk over had gevolgd heb. Dat is dus mijn standpunt.
Lucas schreef:
Ik weet dat jij er geen vertrouwen in hebt. Sterker nog, als Koeman-adept zal dat dominante en aantrekkelijke voetbal je weinig kunnen schelen, maar Ajax heeft tegen sterkere teams dan Sparta Praag eerder dit seizoen wel gedomineerd en aanvallend voetbal gespeeld. PSV speelde rond die verliespartij tegen Twente ook een aantal maal beroerd, geloof ik. Die Ronald kan er vast niets van. ;)
Je kan veel zeggen over PSV, maar daar is een opgaande lijn te bespeuren. Daarnaast traint Koeman nu een ploeg waar zijn saaie spelopvatting wel wordt geaccepteerd
Bij Ajax vergeleken met vorig seizoen een hele tijd ook. Dat wilde jij toen niet zien, geloof ik.

Lucas schreef:
De bedoeling was dat Heitinga zo zou spelen als tegen PSV maar dan vaker in zou schuiven, neem ik aan.
Dat is wat ik bedoel. De opstellingen van ten cate in uitwedstrijden gaan uit van reageren op de tegenstander. Als je even niet zeker bent blijf je dus lekker op zijn koemans achteruit rennen
Ten Cate zoekt gewoon naar een oplossing voor de positie van schuiffie-schuiffie middenvelder. Niemand in deze selectie heeft daar nog gepresteerd. Ten Cate wilde er niet voor niets nog een middenvelder bij.

Lucas schreef:
Ik betwijfel of men bij Ajax hun huiswerk goed heeft gedaan. De wissel is op zich niet laf. Met 10 man laat je de boel over het algemeen niet zo staan als het staat. Maar als men deze tegenstander goed had gekend had men geweten dat er meer dan een punt te halen valt.
Dat zal wat worden. Als onze staf niet op de hoogte was dat er in praag meer dan een punt te halen zou zijn, hoe moet dat dan straks in Gent?
Ik bedoelde in een situatie met 10 tegen 11.

Lucas schreef:
Maargoed, Emanuelson gooide gisteren roet in het toch al niet zo lekkere eten. Al met al is dat punt niet echt het probleem, wel het spel. Ten Cate moet wat gaan verzinnen met betrekking tot z'n aanvallers. Die zijn allemaal hopeloos uit vorm.
De periode met Emanuelson waren net zo dramatisch en schandalig als de rest van de wedstrijd hoor. De aanvallers kregen gisteren geen fatsoenlijke bal, wellicht dat ze met aansluiting, vleugelspelers en passes ipv vuurpijlen wel uit de voeten zouden kunnen
Ik doelde (ook) op de vleugelspelers. Geen enkele van hen heeft zich dit seizoen bewezen.

En ook met Emanuelson in het veld was het niet best, nee. Maar met 11 tegen 11 had de ploeg op een gegeven moment wel de druk opgevoerd en meer lef getoond. Nu kregen ze ook wel door dat deze tegenstander niets voorstelde, maar in het achterhoofd spookte de hele tijd de gedachte dat ze met 10 tegen 11 speelden en zomaar de deksel op hun neus konden krijgen.

Lucas schreef:
Verder heb je geen aversie tegen Ten Cate hoor, haha. :D
Inmiddels wel ja. Een trainer die bij Ajax niet de eigen kracht voorop stelt maar reactievoetbal laat spelen moet naar Eindhoven verhuizen
Ajax speelt geen reactievoetbal. Dat heeft het de jaren hiervoor gedaan. Ten Cate stelt z'n ploeg hier en daar wat in op de tegenstander om de eigen zwaktepunten te camoufleren, die van de tegenstander uit te buiten en zo dominant te spelen.

Lucas schreef:
Ajax heeft een verdedigend matig middenveld en zit met het verlies van Babel niet ruim in de goede aanvallers. Dan is het logisch dat je de verdediging wat extra kracht bij zet.


Ajax heeft helemaal geen verdedigend matig middenveld. Hoe bedoel je dat?
Dat we amper middenvelders hebben die in verdedigend opzicht sterk zijn. Gabri is vanwege z'n conditie en mentaliteit een behoorlijke balafpakker maar voor de rest is het diep triest, wat dat betreft. Alle middenvelders van Ajax zijn verre van compleet.
Lucas schreef:
Er staan er nog altijd maar vier achterin en Ajax bespeelt de linkervleugel beter met Emanuelson dan onder Blind gebeurde met Rosenberg.
Is dat zo?Hoeveel goals en assists heeft Emanuelson al? Ik heb Emanuelson nog niet een keer een voorzet zien geven of bij de tweede paal op zien duiken. Sterker nog, Emanuelson trekt al op de middellijn naar het centrum
Emanuelson is vooral goed in de combinatie. Sowieso was hij het beste met Babel, die bij terugkeer gewoon weer op de plek van linksbuiten komt te staan, waarna Ajax weer terug gaat naar 4-3-3, denk ik.

Lucas schreef:
Ik denk dat de beleidsbepalers met z'n allen balen dat er niet meer geld gestopt is in de selectie. Als je ziet hoe weinig spelers er moeite hebben om constant te presteren en dat toch een aardig aantal jongens al afgeschreven mag worden (Rosales, Rosenberg, Roger, Maduro).
foute inschatting van de geweldige ten Cate en van Geel? Was dat niet een van de voornaamste fouten van Blind?
Blind had de mogelijkheid om z'n selectie verder te versterken maar wilde niet. Ten Cate wilde z'n selectie verder te versterken maar het was niet meer mogelijk.

Ik snap verder niet wat dit met Blind te maken heeft. Wat mij betreft stoppen we sowieso met praten over Blind en hem te vergelijken met huidige staff. Het was even leuk maar nou ben ik er een beetje moe van. Ten Cate is de huidige trainer van Ajax en die wil ik graag beoordelen. Blind is passé. Godzijdank.


Lucas schreef:
Verschil is alleen dat Ten Cate naar een ander, aantrekkelijker voetbal toe wil. Geen enkele speler uit deze selectie is dat eigenlijk gewend. Kijk maar hoe weinig spelers uit onze selectie uit zichzelf bravoure en veel drang naar voren hebben.
Grappenmaker. Het overgrote deel van deze selectie komt uit de eigen jeugd. Die zijn echt wel gewend vol op de aanval te spelen.
Alsof dat automatisch betekent dat ze goed spelen in het Ajax-systeem op dit niveau of dat ze per se dwingend willen spelen. Vermaelen, Maduro, Heitinga, Lindenbergh, Grygera, Gabri, Huntelaar, ik zie ze er nog regelmatig moeite mee hebben. Zelfs Stam is vanuit de Serie A gewend om eerst achteruit te hollen. Dat gaf Ten Cate een maand of twee geleden al aan.

Voor wat betreft een aantal andere spelers is het niet zo gek dat ze nog moeten wennen aan de nieuwe intentie op het veld (intentie: betekent dus niet dat het altijd lukt). Ze hebben de afgelopen jaren zelden van een trainer geleerd hoe ze als team dominant moeten zijn. Ten Cate heeft het wel in z'n mars om het een team te leren, maar er gaan zeker nog wat spelers afvallen. Niet iedereen heeft het spelinzicht, de stamina of de persoonlijkheid om zo te voetballen.

Lucas schreef:
Zeker niet.

Qua gedrag houdt hij zich goed in vergeleken met Adriaanse, als je het mij vraagt. Maar je merkt duidelijk dat hij twijfelt over een aantal spelers en dat hij op dit moment zoekende is met dit team.
Nee hoor. Doet ie al het hele seizoen. Rouleren, is modern
En nodig. Maar als Babel fit was geweest had hij gewoon gespeeld hoor. Ten Cate is zeer gecharmeerd van hem.

Je merkt ook nu al dat Ten Cate het niet echt ziet zitten in jongens als Rosenberg en Roger.
Lucas schreef:
Dit Ajax bevat meer kwaliteit dan het Ajax van vorig seizoen (op de positie van rechtsback bijvoorbeeld weer niet) maar ik heb altijd al gezegd dat het geen bijzondere selectie is. Dat zie je nu weer aan het aantal twijfelgevallen. Twee buitenspelers en minstens 1 extra middenvelder zou Ajax uitstekend kunnen gebruiken. Jammer genoeg raakt het geld in Amsterdam ook op. ;)
De selectie is de beste sinds jaren. alleen al het feot dat er nu ervaring is en dat er een hierarchie in de groep heerst maakt dat er meer uit zou moeten komen
Met 'sinds jaren' bedoel je beter dan vorig seizoen? Klopt. Maar de teams tussen 2002 en 2004 hadden volgens mij meer in hun mars dan dit team. Misschien hadden ze geen absolute topper als Stam, maar die teams kenden (zeker voor Eredivisie-niveau) veel minder twijfel gevallen dan de huidige selectie.

Lucas schreef:
Om over het algemeen beter voetbal te spelen tegen tegenstanders waar Ajax onder Blind met op papier aanvallend voetbal (in werkelijkheid was het onsamenhangend en toevalsvoetbal van de hoogste plank) kansloos verloor (Utrecht, Heerenveen, Feyenoord).
Kijk nog even naar de opstellingen van die wedstrijden onder Blind. Niet alleen was de selectie vorig jaar s;echter en onevenwichtiger, Sneijder, grygera en Mitea bv waren een groot deel van de tweede seizoenshelft afwezig. Volgens mij speelde die wedstrijden bv Sarpong, boukhari en onze Ghanese vriend die nu in Almelo zit. Timisela was er nog net niet bij
Uit bij Heerenveen en Utrecht speelde Sarpong zeker niet mee. Boukhari was ook geen hoogvlieger maar met z'n werklust maakte hij een ploeg vaak minder kwetsbaar dan Maduro nu doet.

Lucas schreef:
Misschien zou Ten Cate even de tijd mogen krijgen die zijn voorgangers kregen. Er zijn onder hem slechte wedstrijden gespeeld, maar ook veelbelovende. Of zijn alle mensen die een paar weken terug riepen weer met plezier naar het stadion te gaan dat alweer vergeten?
Ik heb dat niet geroepen hoor. Het is heel simpel wat mij betreft. een trainer die Ajaxvoetbal voorstaat kan voor mij jaren krijgen bij wijze van spreke, een trainer die alleen maar met zijn mond de Ajaxfilosofie aanhangt mag van mij vertrekken
Ik weet het beter gemaakt. Ten Cate gaat gewoon lekker verder waar hij al mee bezig is. Hij en Van Geel vervangen in de winter en in de zomer een aantal zwakke schakels voor betere, dominantere spelers, zodat het weer de moeite waard is om 4-3-3 te gaan spelen. Tot die tijd doet Ten Cate z'n best met deze groep en probeert hij op welke manier dan ook z'n team aantrekkelijk en dominant voetbal te laten spelen. Als dat lukt gaan we vanzelf veel wedstrijden winnen.
Lucas schreef:
Verder hebben geen van die trainers het voetbal laten zien met 4-4-2 zoals Ten Cate dat in een aantal wedstrijden heeft laten zien met z'n 4-3,5-2,5. Dat weet en zie jij ook wel.
Nee hoor, zelfs onder Adriaanse's berlijnse muur werden er aardige wedstrijden gespeeld
Noem er maar eentje. :X

Lucas schreef:
Je kan niet met droge ogen beweren dat het voetbal dat PSV speelt met dezelfde gedachte is als het voetbal van Ajax tegen Heerenveen, Utrecht, Twente, etc. Nogmaals, een speler achterin neerzetten die wat meer defensieve zekerheid biedt en een jongen op het middenveld zetten die een meerwaarde voor de bezetting op de vleugel biedt is geen schande. Als het maar aantrekkelijk en dominant voetbal oplevert.
Als de tegenstander het toelaat speelt PSV ook dominant. Het gaat om het uitgangspunt
Het uitgangspunt van Ajax is zeker om dominant te spelen. Het is in mijn ogen een misvatting dat je in bepaalde opzichten instellen op de tegenstander betekent dat je niet dominant wilt voetballen. Zo'n aanpassing kan namelijk zijn zodat je gedurende die paar mindere momenten tijdens een wedstrijd niet de boot in gaat. Want die mindere momenten heb je altijd in een wedstrijd. Helemaal wanneer een team moet wennen aan een bepaalde manier van voetballen.
Lucas schreef:
Het enige wat ik wel kwijt wil, is dat ik hoop dat het missen van kansen (want daar had Ajax eerder dit seizoen ook mee te maken) Ajax niet gaat opbreken. Onder Blind leek het een tijdje leuk te gaan, maar de zogenaamde pleuris brak echt uit toen die bal er maar niet in ging. En het ging van kwaad naar erger.
Precies, dat ging er mis onder Blind in het begin van vorig seizoen. Wist je dat Ajax in de eerste competitiehelft van vorig jaar de meeste doelpogingen op haar naam had staan?
Dat kan ik me herinneren, ja. Jammer dat de paniek toesloeg en Blind z'n team vanaf dat moment nooit meer op de rails kreeg. Ten Cate blijft echter z'n team met dezelfde instelling het veld insturen. Met hier en daar wat aanpassingen, maar het uitgangspunt is om dominant te spelen. Tegen PSV, tegen Austria Wien, in het Abe Lenstra stadion, in De Kuip (en ja, zelfs in Praag was dat waarschijnlijk de bedoeling :D ), noem maar op.

Die Ten Cate raakt niet zo snel in de paniek, denk ik. Die weet wat hij wil en hoe hij het wil. Blind was onervaren en een twijfelaar. Wie weet kan hij nog een goede trainer worden als hij dat soort dingen afleert.
Lucas schreef:
Er was geen geld. Roger en Gabri zijn ook transfervrij gehaald.
Dan had van Geel moeten verkopen nietwaar? Het gaat niet om een grotere selectie, maar om een betere bezetting op sommige posities.
Wie had hij dan moeten verkopen? De spelers van Ajax lagen na het dramatisch verlopen vorig seizoen niet bepaald riant in de markt. Maxwell en De Jong waren al verkocht en Trabelsi liep transfervrij de deur uit.
Lucas schreef:Ik hoop niet dat ten Cate faalt. Maar Ajax moet op Ajax' manier voetballen. als de coach dat niet doet dan is het niet de juiste coach voor Ajax. Counteren tegen Sparta Praag! :sad:
Desperate times call for desperate measures, denk ik. Het was al niet best voor de rode kaart van Urby, maar daarvoor was Ajax niet uit op counteren.

Yorlik the Barbarian
Berichten: 127
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 4:48 pm

Bericht door Yorlik the Barbarian » za nov 25, 2006 6:38 am

Moet je verdomme de lengte van de bovenstaande "contributie" van Thomas zien. Dat is toch belachelijk. Probeert die jongen op deze manier te domineren? Hij zegt student te zijn en schrijft meer dan 24 gewoonlijk ellelange stukken. Der staat niet veel in maar het vult wel alle topics zo'n beetje. Ik sla het altijd over maar mijn vinger krijgt kramp van het draaien aan dat scroll wieltje.
Quod volimus credimus libenter.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za nov 25, 2006 8:51 am

Voetske schreef:Als je steeds de CL. inkomsten moet missen omdat je leuk en aardig wilt ballen, maar op beslissende momenten/wedstrijden tekort komt, kun je dat " groeien " ook wel vergeten.Want waar wil jij dat " groeien " van betalen.

Voetballers willen prijzen pakken, gebeurt dat " leuk en aardig " is dat mooi meegenomen maar zoiets moet je niet heilig verklaren zoals sommige dat hier doen.
Maar als je telkens niet goed genoeg bent, is er toch gewoon niet genoeg gegroeid? Het lijkt me niet dat je flink doorgroeit maar toch, als Ajax, niet goed genoeg bent voor de voorronde van de CL.
Yorlik the Barbarian schreef:Moet je verdomme de lengte van de bovenstaande "contributie" van Thomas zien. Dat is toch belachelijk. Probeert die jongen op deze manier te domineren? Hij zegt student te zijn en schrijft meer dan 24 gewoonlijk ellelange stukken. Der staat niet veel in maar het vult wel alle topics zo'n beetje. Ik sla het altijd over maar mijn vinger krijgt kramp van het draaien aan dat scroll wieltje.
Heeft Thomas soms honing aan z'n reet? Ik geloof dat minstens de helft van je posts (negatieve) reacties op hem waren.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 25, 2006 12:49 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:Als je steeds de CL. inkomsten moet missen omdat je leuk en aardig wilt ballen, maar op beslissende momenten/wedstrijden tekort komt, kun je dat " groeien " ook wel vergeten.Want waar wil jij dat " groeien " van betalen.

Voetballers willen prijzen pakken, gebeurt dat " leuk en aardig " is dat mooi meegenomen maar zoiets moet je niet heilig verklaren zoals sommige dat hier doen.
Maar als je telkens niet goed genoeg bent, is er toch gewoon niet genoeg gegroeid? Het lijkt me niet dat je flink doorgroeit maar toch, als Ajax, niet goed genoeg bent voor de voorronde van de CL.
Vraag is natuurlijk of dat je niet goed genoeg bent omdat je alles " leuk en aardig " wilt winnen, of dat je er beter aan zou doen om op de belangrijke ( juiste ) momenten te kiezen voor een wat behoudende speelstijl, zelfs als je daardoor af en toe kritiek krijgt.Zie bv. bijna alle wedstrijden tegen Psv.

Maar ook waarom weer een andere opstelling tegen Sparta Praag ?.Ten Cate heeft het steeds over zelfvertrouwen, dat kweek je door steeds maar weer dezelfde spelers op te stellen, als het even kan in dezelfde opstelling.Drie wedstrijden, drie verschillende opstellingen.En eigenlijk ook nog eens de verkeerde opstellingen tegen de alle clubs.Nu mocht Rosenberg ineens weer opdraven ...

En nog maar een keertje, net zoals met alle voorgaande trainers hoeft HtC van mij niet te vertrekken, daar gaat het me niet om.Maar als HtC iets zegt en iets anders doet mag je daar toch commentaar op geven .. dus als ik zeg dat Urby in mijn ogen meer half speler als back wil niet zeggen dat als Ten Cate er voor kiest hem back te laten spelen ik hem afschiet ( ook al komt dat misschien zo over ) , maar laat hem daar dan staan, en probeer er een back van te maken, maar niet zoals nu.Dan weer back, half speler en zo af en toe zelfs een verkapte linksbuiten.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za nov 25, 2006 2:05 pm

Yorlik the Barbarian schreef:Moet je verdomme de lengte van de bovenstaande "contributie" van Thomas zien. Dat is toch belachelijk. Probeert die jongen op deze manier te domineren? Hij zegt student te zijn en schrijft meer dan 24 gewoonlijk ellelange stukken. Der staat niet veel in maar het vult wel alle topics zo'n beetje. Ik sla het altijd over maar mijn vinger krijgt kramp van het draaien aan dat scroll wieltje.
:D

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za nov 25, 2006 2:07 pm

Voetske schreef: Vraag is natuurlijk of dat je niet goed genoeg bent omdat je alles " leuk en aardig " wilt winnen, of dat je er beter aan zou doen om op de belangrijke ( juiste ) momenten te kiezen voor een wat behoudende speelstijl, zelfs als je daardoor af en toe kritiek krijgt.Zie bv. bijna alle wedstrijden tegen Psv.
Eerst de punten dan het goede voetbal wat mij betreft.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za nov 25, 2006 2:44 pm

Rishi schreef:Ik ben het met Lucas eens. Ten Cate past zich ook veel aan. Hij is gewoon een laffaard met een grote bek.
Dan gaan jullie maar lekker voor psv worden. :yes:

Geweldige trip gehad. Ko nog even gesproken. :D

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 25, 2006 3:40 pm

Yorlik the Barbarian schreef:Moet je verdomme de lengte van de bovenstaande "contributie" van Thomas zien. Dat is toch belachelijk. Probeert die jongen op deze manier te domineren? Hij zegt student te zijn en schrijft meer dan 24 gewoonlijk ellelange stukken. Der staat niet veel in maar het vult wel alle topics zo'n beetje. Ik sla het altijd over maar mijn vinger krijgt kramp van het draaien aan dat scroll wieltje.
Ik ben je inmiddels meer dan zat, kotertje. Ik heb een discussie met Lucas en daarom reageer ik op de onderdelen van zijn post. Als totaal niets toevoegende poster kan jij je beter met andere dingen gaan bezig houden, in plaats van mij alleen maar op te zoeken. Op dit moment ben je echt een soort kreng van een whitehead aan m'n kont die zo nu en dan terug blijft komen, eerlijk gezegd. So pinch yourself and be gone, fool.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » za nov 25, 2006 5:48 pm

Ken jij Yorlik, Thomas?
Bertje for President!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 25, 2006 6:43 pm

Nee. Hoezo?

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » za nov 25, 2006 6:50 pm

Dat vraag ik mij al die tijd al af.

Wat klink je trouwens achterdochtig.
Bertje for President!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 25, 2006 7:09 pm

Niemand valt te vertrouwen, Kaboem! ;)

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za nov 25, 2006 7:11 pm

Ik kom later op je terug Thomas. En dat sommige mensen liever oneliners hebben en anderen denken dat als je van goed voetbal houdt je dan voor psv moet worden, ach, so be it

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za nov 25, 2006 7:33 pm

Al die gekke mensen op AT, Luuk! Was iedereen maar zo makkelijk als ik!
Voetske schreef:Vraag is natuurlijk of dat je niet goed genoeg bent omdat je alles " leuk en aardig " wilt winnen, of dat je er beter aan zou doen om op de belangrijke ( juiste ) momenten te kiezen voor een wat behoudende speelstijl, zelfs als je daardoor af en toe kritiek krijgt.Zie bv. bijna alle wedstrijden tegen Psv.

Maar ook waarom weer een andere opstelling tegen Sparta Praag ?.Ten Cate heeft het steeds over zelfvertrouwen, dat kweek je door steeds maar weer dezelfde spelers op te stellen, als het even kan in dezelfde opstelling.Drie wedstrijden, drie verschillende opstellingen.En eigenlijk ook nog eens de verkeerde opstellingen tegen de alle clubs.Nu mocht Rosenberg ineens weer opdraven ...

En nog maar een keertje, net zoals met alle voorgaande trainers hoeft HtC van mij niet te vertrekken, daar gaat het me niet om.Maar als HtC iets zegt en iets anders doet mag je daar toch commentaar op geven .. dus als ik zeg dat Urby in mijn ogen meer half speler als back wil niet zeggen dat als Ten Cate er voor kiest hem back te laten spelen ik hem afschiet ( ook al komt dat misschien zo over ) , maar laat hem daar dan staan, en probeer er een back van te maken, maar niet zoals nu.Dan weer back, half speler en zo af en toe zelfs een verkapte linksbuiten.
Het duurde even, maar hier is-ie.

Zeker in het eerste gedeelte zeg je iets wat zeker niet onwaar is. Het is natuurlijk belangrijk dat de ploeg groeit, maar je hebt niets aan dat groeien als je hele club zonder geld zit als je uitgegroeid bent (al ben je natuurlijk nooit klaar met groeien). Wat dat betreft moet je wat mij betreft de balans zoeken. Zoals morgen tegen Sparta zou je moeten kunnen spelen zoals je over een bepaalde tijd altijd wilt spelen. Die ploeg is natuurlijk, met alle respect voor Sparta, minder dan Ajax.
Aan de andere kant is het ook belangrijk dat er punten gepakt worden in de lastige wedstrijden en de spelers leren natuurlijk ook van 'alles of niets'-wedstrijden. In de Europacup (wat neem ik aan toch de norm is waar we aan moeten voldoen) doe je over het algemeen niet anders.
Wat dat betreft vind ik dat Ten Cate dat over het algemeen goed aanpakt.

De wedstrijd tegen Praag vind ik een lastig verhaal. Aan de ene kant kun je zeggen: die ploeg is zwak en moet je oprollen op een manier die bij Ajax past. Aan de andere kant kun je ook zeggen dat het een Europese uitwedstrijd is op een slecht veld (al mag dat nooit een reden zijn voor een wanprestatie), die, als je hem wint, betekent dat je de volgende wedstrijden rustiger aan kunt doen.
Toch kwam Ten Cate met een wat vreemde tactiek op de proppen. Hij speelde achterin min of meer zoals we meestal spelen (alleen dan met een inschuivende rechtsback in plaats van een linksback) en op het middenveld wilde hij een extra buffer hebben met het slechte veld in gedachten. Dit vond ik geen slecht idee, maar dan vind ik niet dat je ook nog de dramatisch spelende Rosenberg voorin moet zetten. Ik snap dat je snelheid nodig hebt en dat Rosenberg speeltijd nodig had om voor een beetje een redelijke prijs verkocht te kunnen worden, maar je miste zo wel erg veel stootkracht met een Huntelaar, die een beetje met zichzelf worstelt, in het achterhoofd.

Wat Urby betreft heb je gelijk, vind ik. Alleen is hij natuurlijk een linksback en geen middenvelder (wat hij wel kan, overigens). ;)

Maar ik begrijp ook wel waarom Urby zo mis/gebruikt wordt. De linkerkant heeft een gebrek aan dynamische spelers (zeker nu Babel geblesseerd is), dus moet Urby weleens gekke dingen doen. Hopelijk is er in de winter iets op de transfermarkt te bereiken, maar ik reken nergens op.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie