Roda JC - Ajax (17-9-'06)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo sep 17, 2006 7:08 pm

Ik weet niet of het materiaal zoveel beter is als vorig jaar. Stam excluis.

Dan kan je wel trendy termen als balans in de selectie eruit gaan gooien, maar alles valt en staat met kwaliteit.

Wel denk ik dat HtC ook een Ajax zonder grootse spelers best aardig aan het voetballen kan krijgen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 17, 2006 7:09 pm

Ja, ik vind dat dit team kampioen moet kunnen worden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo sep 17, 2006 7:09 pm

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:Ik vind dat Ajax het, gezien het spelersmateriaal, vooralsnog helemaal niet zo goed doet.
Vind jij dit team veel bijzonders dan? Ik zie nog steeds wel erg veel zwakke/onderbezette plekken hoor.
Ik vind het team iig beter als Kopenhagen en Roda JC qua spelersmateriaal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 17, 2006 7:11 pm

Steef schreef:Ik weet niet of het materiaal zoveel beter is als vorig jaar. Stam excluis.

Dan kan je wel trendy termen als balans in de selectie eruit gaan gooien, maar alles valt en staat met kwaliteit.

Wel denk ik dat HtC ook een Ajax zonder grootse spelers best aardig aan het voetballen kan krijgen.
Oh, en de 'slimste speler van de eredivisie' dan?

Die zit op de bank. :nooo:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo sep 17, 2006 7:12 pm

Dat zegt veel over hoe ik de Eredivisie inschat.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 17, 2006 7:20 pm

Jöhnk schreef:Ja, ik vind dat dit team kampioen moet kunnen worden.
Natuurlijk moet Ajax het hele seizoen mee doen om de titel. Maar dat kan al snel in de Eredivisie. Neemt niet weg dat deze ploeg qua individuele kwaliteit niet veel bijzonders heeft.

PSV blijft voor mij de logische favoriet voor de titel.
Steef schreef:Dat zegt veel over hoe ik de Eredivisie inschat.
Mwah, zo bedoelde je het destijds zeker niet.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo sep 17, 2006 7:21 pm

Oh, Perez gaat echt nog wel belang hebben voor Ajax. Op Eredivisienivo dan.

Ook altijd gezegd dat hij een laatste stuk van een puzzle is.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 17, 2006 7:22 pm

Dan hadden ze beter eerst de andere puzzelstukken kunnen halen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo sep 17, 2006 7:28 pm

Ik miste weer wat doldwaze acties uit het repertoire van KJH in de samenvatting.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » zo sep 17, 2006 7:41 pm

Tyfus wedstrijd, maar ik wou vooral ff kwijt dat de oerwoud geluiden in het uitvak echt zielig waren... Jammer dat datook bij ons gebeurd :sad:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo sep 17, 2006 7:59 pm

Voetske schreef:Tis het zelfde verhaal als anders, als een verdediging kompact speelt, en veel mensen achter de bal houdt, kan AJAX al conbinerend nog steeds geen openingen creeeren.
Zeker als je een goed georganiseerde en zeer gedisciplineerd spelende tegenstander als Roda treft. Dan is positiespel met veel dynamiek een absolute must, anders kom je er nooit doorheen. Maar met die ongelooflijke slapte die Ajax er voor het overgrote deel van de wedstrijd tegenover stelde kan je dat wel schudden. Geen drive, geen scherpte, niks van dat alles. Wie van de Ajacieden kwam vanmorgen van zijn nest tot in zijn tenen gemotiveerd om er wat van te maken vanmiddag? Nee, we zullen het wel effe klaren in de 2e versnelling. Dan kan men het wel bagatelliseren met dat we het altijd moeilijk hebben bij Roda, maar zo spelen zonder bezieling (op een paar uitzonderingen na) is gewoonweg not done. Slecht, erg slecht.

Kramer
Berichten: 153
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 2:32 pm
Locatie: Naarden

Bericht door Kramer » zo sep 17, 2006 7:59 pm

Wat mij een beetje tegenvalt is het gezeik op Gabri en Roger. Werden ze vorige week nog de hemel in geprezen, vandaag zijn ze ineens slecht.

Na FCK ben ik maar gaan leren alles wat positiever in te zien. Ik denk (hoop) dat dit maar eenmalig is, het zou toch niet kunnen dat ze het na vorige week ineens verleerd zijn. Factoren als donderdag en nonchalance speelden vandaag ook mee, net als dat veel spelers (zelfs Stam) tegelijkertijd een slechte dag hadden.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo sep 17, 2006 8:32 pm

Ik zou Perez een keer voor Rosales proberen. Snelheid is geen issue, want Mauro is ook niet snel. Perez kan em tenminste nog eens ouderwetsch voorslingeren.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo sep 17, 2006 8:33 pm

Jammer genoeg trekt Perez ook de hele tijd naar binnen. Dan wordt het overvolle centrum nog drukker dan het nu al is.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo sep 17, 2006 8:41 pm

Jesse schreef:Jammer genoeg trekt Perez ook de hele tijd naar binnen. Dan wordt het overvolle centrum nog drukker dan het nu al is.
Dan geef je hem toch opdracht om de buitenkant te houden? Ik geloof niet dat Perez zomaar opdrachten van HTC in de wind slaat.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo sep 17, 2006 8:44 pm

Dat is zo. Maar het is geen 'klassieke' buitenspeler die aan de zijlijn blijft plakken om de ruimte groot te houden. Iets wat we nodig hebben aangezien Babel aan de andere kant ook het centrum opzoekt. Natuurlijk, Ten Cate zal het waarschijnlijk wel in kunnen rammen, maar daar ligt niet zijn kracht.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo sep 17, 2006 8:46 pm

Jesse schreef:Dat is zo. Maar het is geen 'klassieke' buitenspeler die aan de zijlijn blijft plakken om de ruimte groot te houden. Iets wat we nodig hebben aangezien Babel aan de andere kant ook het centrum opzoekt. Natuurlijk, Ten Cate zal het waarschijnlijk wel in kunnen rammen, maar daar ligt niet zijn kracht.
Rosales is ook geen klassieke buitenspeler, dus wat dat betreft is er niks aan de hand ;)

Babel houd de boel aardig breed moet ik zeggen. Alleen als hij zelf op avontuur gaat, dan trekt hij naar binnen. Maar hij loopt niet al vantevoren in de trechter.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 17, 2006 9:30 pm

Jesse schreef:Jammer genoeg trekt Perez ook de hele tijd naar binnen. Dan wordt het overvolle centrum nog drukker dan het nu al is.
Rosales gaat ook bijna altijd binnendoor.

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » zo sep 17, 2006 9:40 pm

Thomas schreef:
Jesse schreef:Jammer genoeg trekt Perez ook de hele tijd naar binnen. Dan wordt het overvolle centrum nog drukker dan het nu al is.
Rosales gaat ook bijna altijd binnendoor.
Beter kijken Thomas.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 17, 2006 9:50 pm

Moeten jullie trouwens ook altijd zo lachen als J. Derksen weer eens vertelt dat Perez zo'n ouderwetse linkspoot is?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo sep 17, 2006 9:52 pm

San Marco schreef:
Thomas schreef:
Jesse schreef:Jammer genoeg trekt Perez ook de hele tijd naar binnen. Dan wordt het overvolle centrum nog drukker dan het nu al is.
Rosales gaat ook bijna altijd binnendoor.
Beter kijken Thomas.
Dat zie ik ook inderdaad niet zo vaak als jij, Thomas. Voor mijn gevoel probeert hij altijd een voorzet te geven. Dat zijn voorzet niet al te best is is een ander verhaal.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » zo sep 17, 2006 9:53 pm

Jöhnk schreef:Moeten jullie trouwens ook altijd zo lachen als J. Derksen weer eens vertelt dat Perez zo'n ouderwetse linkspoot is?
:worshippy:

Viel me idd ook op, die man is stijf rechts :D

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 17, 2006 9:58 pm

Jesse schreef:
San Marco schreef:
Thomas schreef: Rosales gaat ook bijna altijd binnendoor.
Beter kijken Thomas.
Dat zie ik ook inderdaad niet zo vaak als jij, Thomas. Voor mijn gevoel probeert hij altijd een voorzet te geven. Dat zijn voorzet niet al te best is is een ander verhaal.
Altijd is inderdaad misschien wat overdreven. Nog te vaak is een betere woordkeuze. Onze voorhoede is vaak net een trechter. Ook omdat Rosales z'n voorzetten vaak te kort zijn.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 17, 2006 10:19 pm

We kunnen inmiddels trouwens wel stellen dat ook deze ploeg een probleem heeft op mentaal gebied. Kijkend naar het laatste half uur tegen Kopenhagen en de uitwedstrijden tegen Start en Roda.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo sep 17, 2006 10:24 pm

Jesse schreef:
Dat zie ik ook inderdaad niet zo vaak als jij, Thomas. Voor mijn gevoel probeert hij altijd een voorzet te geven. Dat zijn voorzet niet al te best is is een ander verhaal.
Tegen Roda ging ie in ieder geval meermalen buitenom. En volgens mij niet om de man uit te spelen en een voorzet af te leveren, maar om zo dicht mogelijk bij de achterlijn te komen en via een blinde knal op de blokkende verdediger er een hoekschop uit te slepen. Geloof dat dat trucje Ajax een vijftal corners opleverde. Tja, het is ook een manier.

Plaats reactie