Ajax - FC Kopenhagen (23-08-2006)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 24, 2006 9:57 pm

En je punt is?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 10:03 pm

Marco schreef:
Bertje schreef:Ik niet, want hoe goed hij ook is, met het geld dat je voor hem zou moeten kunnen krijgen moet je met een beetje slim aankopen heel veel (te) zwakke punten kunnen verwijderen.
Hebben we het nog over voetbal of gaat dit over monopoly? :nooo:

Op dit moment maak ik me alleen druk over het voetbal. Over de zeperd van gisteren en de uitwerking die die zal hebben op onze spelers.
Ik vond het trouwens opmerkelijk hoe Ten Cate Vermaelen in bescherming nam. Hij zei zelfs: Wij zijn allemaal schuldig, maar ík ben verantwoordelijk'. Hij haalde de druk weg bij Thomas, die blijkbaar kapot zat. (Thomas kon er weinig aan doen in mijn ogen. Een bal in eigen doel schieten overkomt iedere verdediger wel eens. Om met Ruud Krol te spreken: 'Die voorzet was zo mooi, die kon ik niet laten lopen.' :D )
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » do aug 24, 2006 10:32 pm

joey schreef:
Marco schreef:
Bertje schreef:Ik niet, want hoe goed hij ook is, met het geld dat je voor hem zou moeten kunnen krijgen moet je met een beetje slim aankopen heel veel (te) zwakke punten kunnen verwijderen.
Hebben we het nog over voetbal of gaat dit over monopoly? :nooo:

Op dit moment maak ik me alleen druk over het voetbal. Over de zeperd van gisteren en de uitwerking die die zal hebben op onze spelers.
Ik vond het trouwens opmerkelijk hoe Ten Cate Vermaelen in bescherming nam. Hij zei zelfs: Wij zijn allemaal schuldig, maar ík ben verantwoordelijk'. Hij haalde de druk weg bij Thomas, die blijkbaar kapot zat. (Thomas kon er weinig aan doen in mijn ogen. Een bal in eigen doel schieten overkomt iedere verdediger wel eens. Om met Ruud Krol te spreken: 'Die voorzet was zo mooi, die kon ik niet laten lopen.' :D )
Helemaal terecht van Ten Cate. Het feit dat Thomas ( :D ) in eigen doel schoot is niet de reden dat Ajax gisteren verloor ..

Ajax verloor gisteren door het missen van de kansen in de 1e helft en het feit dat ze vergaten te voetballen na de 0-1 achterstand ..

24 uur later en het doet nog vreselijk pijn ... X'C
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do aug 24, 2006 10:44 pm

joey schreef:
Marco schreef:
Bertje schreef:Ik niet, want hoe goed hij ook is, met het geld dat je voor hem zou moeten kunnen krijgen moet je met een beetje slim aankopen heel veel (te) zwakke punten kunnen verwijderen.
Hebben we het nog over voetbal of gaat dit over monopoly? :nooo:

Op dit moment maak ik me alleen druk over het voetbal. Over de zeperd van gisteren en de uitwerking die die zal hebben op onze spelers.
Ik vond het trouwens opmerkelijk hoe Ten Cate Vermaelen in bescherming nam. Hij zei zelfs: Wij zijn allemaal schuldig, maar ík ben verantwoordelijk'. Hij haalde de druk weg bij Thomas, die blijkbaar kapot zat. (Thomas kon er weinig aan doen in mijn ogen. Een bal in eigen doel schieten overkomt iedere verdediger wel eens. Om met Ruud Krol te spreken: 'Die voorzet was zo mooi, die kon ik niet laten lopen.' :D )
:drecul2:

Zie je wel dat je het al een beetje aan het verwerken bent.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 10:50 pm

Heel langzaam, Harm. X'C

Mensen die mij iets willen inpeperen kunnen een klap voor hun bek krijgen. :furious3:

Voor de rest gaat alles goed. :D

We gaan door met ademhalen, nu moet Ajax voor de titel gaan. :eusa_pray:


Ajax doet verlies af als incident


AMSTERDAM - In de regen van het Amsterdamse Bos spoelde Ajax gisterochtend zijn frustraties weg.

Ajacied Jaap Stam troost teamgenoot John Heitinga woensdagavond na de tweede wedstrijd in de voorronde van de Champions League. FOTO ANPVoor zover mogelijk, want de klap van woensdag tegen FC Kopenhagen dreunde na tot in alle geledingen van de club.

Eigenlijk zou de Ajax-selectie gisteren een vrije dag hebben. Woensdagmiddag stond dat al pontificaal aangekondigd op de officiële website, om supporters uit Zuid-Limburg of Noordoost-Drenthe een zinloze reis te besparen. Het bleek de goden verzoeken.

Met het scenario dat Ajax het niét zou redden tegen de knoesten van Kopenhagen, hield vrijwel niemand in Amsterdam serieus rekening.

Trainer Henk ten Cate riep zijn spelers kort na het echec alsnog bij elkaar voor een donderdagtraining. De Ajacieden liepen uit in het Amsterdamse Bos en spraken daarna vooral met elkaar. Over hoe het in hemelsnaam zo mis kon gaan.

,,Iedereen is er nog steeds kapot van,’’ aldus Ten Cate. ,,Eén van de jongens vertelde me dat hij zich persoonlijk schuldig voelde. Ik vind het heel dapper dat een jonge voetballer dat zegt, maar het is niet terecht om zo te denken. Je verliest samen en je wint samen.’’

De bizarre 2-0 kwam letterlijk uit de lucht vallen en landde als een sloopkogel op de Arena.

Het aandeel Ajax maakte een vrije val en verloor binnen een uur bijna negen procent van zijn waarde. Met het missen van de Champions League loopt Ajax miljoenen mis.

‘Champions League onontbeerlijk’ stond er woensdag boven het voorwoord van Maarten Fontein in het officiële programmaboekje.

De directeur presenteerde onlangs een ambitieus beleidsplan 2006-2011, waarin het winnen van de Champions League het ultieme doel is. Ajax moet volgens de clubleiding ‘structureel tot de beste 16 ploegen van Europa gaan behoren’.

,,Daar verandert niets aan,’’ zegt technisch directeur Martin van Geel.

,,Ons beleid is erop gericht om stap voor stap een doel te bereiken. Dat realiseer je niet binnen twee maanden. Natuurlijk is dit een enorme domper. Als je zag hoe we voor rust speelden, hoe zichtbaar de ploeg de laatste weken groeiende was. Ik kan niet anders concluderen dan dat dit een bizar, onwerkelijk incident was. Een incident dat op het slechtst mogelijk moment op ons afkwam.’’

Het verschil in inkomsten tussen de Champions League of het UEFA Cup-toernooi kan tussen de acht en de negen miljoen euro bedragen. ,,Dat betekent dat je de omzet niet kunt laten groeien, zoals we voor ogen hadden,’’ zegt Maarten Fontein. ,,Financieel zullen we de boel anders in moeten richten. Hoe groot het verschil daadwerkelijk is, hangt af van hoe ver we in het UEFA Cup-toernooi komen.’’

Het wordt hoe dan ook moeilijker om tussentijds een versterking te halen, zoals Ajax afgelopen seizoen met Klaas Jan Huntelaar deed.

,,Maar Ajax is nog steeds één van de gezondste clubs van Europa,’’ zegt Fontein. ,,We kunnen wel wat hebben.’’

Ook voor aanvoerder Jaap Stam was het even slikken. De verdediger leed in zijn fraaie loopbaan meer ongrijpbare nederlagen, zoals met Oranje tegen Italië in 2000. Of de Champions League-finale met AC Milan in 2005, waarin Liverpool terugkwam van een 3-0 achterstand.

,,Het gevoel is wel vergelijkbaar met toen,’’ aldus Stam. ,,Voor Ajax was dit in feite ook een finale.’’

De verdediger probeerde zijn ploeggenoten na afloop vooral op te lappen. ,,Je kan wel heel lang gaan zitten treuren, maar je moet toch verder,’’ zegt Stam.

,,We hebben de landstitel en de UEFA Cup nog om voor te strijden. En voetballend zijn we groeiende, dat moet een vervolg krijgen.’’

,,Blijkbaar zijn we nog niet toe aan dit niveau,’’ constateert Ten Cate. ,,Als de druk heel groot wordt, is gebleken dat sommige jongens afhaken.’’

De trainer had dat niet verwacht, geeft hij toe. ,,Nee, want ook ik hield geen rekening met deze uitschakeling. Tegen Kopenhagen, een hele matige tegenstander, dat vind ik nog het ergst.’’
AD
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do aug 24, 2006 11:03 pm

,,We hebben de landstitel en de UEFA Cup nog om voor te strijden. En voetballend zijn we groeiende, dat moet een vervolg krijgen.’’
Hij vergeet de hoofdprijs van vorig jaar.

De Gatorade Cup.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do aug 24, 2006 11:26 pm

Ajax doet verlies af als incident

,,Blijkbaar zijn we nog niet toe aan dit niveau,’’ constateert Ten Cate. ,,Als de druk heel groot wordt, is gebleken dat sommige jongens afhaken.’’

Thuis tegen een middelmatig team als Kopenhagen, met een totale voorsprong van 3-2 (of 2.5-2) is de druk HEEL groot?

Ten Cate zal dit ongetwijfeld juist inschatten. Het punt is niet dat sommigen afhaken, maar dat ze blijkbaar allemaal denken dat dit HELE GROTE druk is.

Sjongejongejonge, hadden we nog maar een patatgeneratie. Stukken harder dan deze puree.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op do aug 24, 2006 11:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » do aug 24, 2006 11:29 pm

Ye' Mighty Oak schreef:
,,We hebben de landstitel en de UEFA Cup nog om voor te strijden. En voetballend zijn we groeiende, dat moet een vervolg krijgen.’’
Hij vergeet de hoofdprijs van vorig jaar.

De Gatorade Cup.

Huh, ... :?

Wat heeft dit nou met Ajax - Kopenhagen te maken ???
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do aug 24, 2006 11:58 pm

Ik quote alleen Henkie hoor.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 25, 2006 7:01 am

Lucas schreef:
343 schreef:Het paniekwegramvoetbal van Blind zit nog in de benen van sommige spelers. Als je soms Heitinga paniekerig en ondoordacht de bal zag wegrammen simpel in de voeten van de tegenstander..en dat was nog in de eerste helft... :sad:
Oh, gelukkig, het is nog de schuld van Blind! :nooo:
Zo ver wil ik niet gaan. Maar je kan moeilijk verwachten dat een nieuwe trainer binnen anderhalve maand z'n ploeg precies zo heeft gevormd zoals hij wil.
joey schreef:Toch ben ik optimistisch over de toekomst. Na de wedstrijd zei Stam: wat Urby deed, kon niet. Maar Vermaelen gaf hij een aai over zijn hoofd. Die dingen gebeurden vorig jaar niet. De lat ligt hoger.
Na de 0-2 probeerde Stam Vermaelen ook al op te peppen.

Toch vraag ik me af waarom zo'n jongen als Emanuelson niet terug geschreeuwd werd. Of waarom de communicatie bij de 0-2 tussen Vermaelen en Stekelenburg zo slecht verliep.
Peter schreef:Ik ben er nog steeds kapot van in ieder geval. Dit is ook gelijk een voorbode, hoor. Het middenveld is vele malen te licht. Dat Maduro er uit moest stond als een paal boven water, maar het probleem was een vervanger vinden.
Ik ben er ook bang voor dat dit een voorbode is, Peter. De rol van Ten Cate is op dit moment verschrikkelijk belangrijk. Wat het middenveld betreft, daar ben ik een week of 3 geleden al over begonnen, geloof ik.
joey schreef:Die jongen ging huilend het veld af. Goed teken, hij voelt zich verantwoordelijk. Thomas komt er wel. :xyxthumbs:
Ik heb met die jongen te doen. :cry:
Voetske schreef:
joey schreef:
Die jongen ging huilend het veld af. Goed teken, hij voelt zich verantwoordelijk. Thomas komt er wel. :xyxthumbs:
Ons middenveld is niet te licht, tenminste niet voor deze wedstrijd. Daar lag het niet aan. De spelers raakten in paniek.
Die eigen goal komt ook op het conto van Stekeleburg, 2 spelers in het midden en hij komt bij die voorzet ( over de grond ) uit.
Dat ligt er maar net aan of hij naar Vermaelen riep dat hij hem los moest laten. Ik was ook te ziek om de goal terug te kijken via de herhaling, maar volgens mij was er weinig aan de hand geweest als Vermaelen de bal had laten gaan. Als er inderdaad geroepen werd naar Vermaelen, was het toch jammergenoeg ook die jongen z'n schuld.
Maartoe schreef:In het stadion had ik ook het gevoel dat Stekelenburg op z'n minst nog wel een poging had mogen ondernemen om die bal er uit te halen. Maar in de samenvatting die ik later keek, leek Stekelenburg wel erg uit positie te staan door het van richting veranderen van de bal. Ik vind overigens die Stekelenburg gister niets te verwijten viel.
Volgens mij stond Stekelenburg op z'n verkeerde been en was het moeilijk, maar de bal was inderdaad wel erg lang in de lucht hoor. Stekelenburg viel trouwens wel degelijk wat te verwijten, indien hij niet duidelijk was tegen Vermaelen.
Henk de Gier schreef:maar voor de rest viel er niet al te veel op Rosales aan te merken, zeker in de eerste helft niet.
Juist. Als Gabri die twee ballen er in kopt heeft Rosales twee assists op z'n naam staan.

Ik vond het wel opvallend dat beide buitenspelers de tweede helft compleet onzichtbaar waren, nadat ze beiden een verdienstelijke eerste helft speelden. De tweede helft ging alles in de trechter.
Voetske schreef:
joey schreef:Aan zo'n speler heb je niets, die Denen hadden een bataljon krachtpatsers staan. Je moet blijven voetballen en juist dat gebeurde niet.
Ben blij dat je me gelijk geeft ...
Dus het feit dat de man die oorlog kan brengen in de 16 kan brengen is helemaal fout en het feit dat Ajax niet bleef voetballen is fout? Kies eens iets, Voetske. Anders kan je over alles negatief blijven. Er moet een oplossing gevonden worden.
Jansma schreef:Verder snap ik deze paniekerige sfeer hier ook niet. Ten Cate werd enkele dagen geleden nog bewierrookt vanwege zijn houding dat 'spelers moeten durven en fouten moeten kunnen maken om te groeien'. Nou, dat is precies wat gisteravond is gebeurd. Ik kijk dus al reikhalzend uit naar de enorme progressie van 'Urby' en nog een groot aantal spelers.

Na een decenium korte termijn strategieën is het tijd om 'rustig' aan een nieuw kampioenselftal te bouwen. Die kans moeten we Ten Cate dus ook geven, net zoals Blind meer dan voldoende krediet heeft gekregen (en Koeman daarvoor). Dat gaat met vallen en opstaan. Positief is dat we inmiddels al beter voetballen dan vorig seizoen, maar zo snel zijn die naweeën nou ook weer niet voorbij.
Op de tanden bijten en doorgaan dus.
Hartelijk bedankt voor deze positieve insteek. Dat had ik nodig. :xyxthumbs:
Lucas schreef:
joey schreef:Ko zal blij zijn. Die wilde graag UEFA-cup spelen. ;)

Ik ben het met Jansma eens. Zo snel gaat het ook weer niet. Gisteren een enorme terugval. Dat kan gebeuren.
joey schreef:Adriaanse heeft de tweede ronde van de CL niet gehaald (en Benfica wel), dus moet hij nu kampioen worden. Lukt dat niet, dan moet hij niet zeuren als hij ontslagen wordt.
Joey verwacht en eist niets minder dan een kampioenschap van ten Cate inmiddels
Adriaanse moest niet zoveel bouwen als Ten Cate, Lucas.
Jöhnk schreef:
joey schreef:Wie had jij erin gezet, Jöhnk?
Perez, met de punt naar voren. Of Roger.
Roger zou ook helemaal overlopen worden. Ajax had al weinig te melden op het middenveld. Ik denk niet dat een extra aanvallende middenvelder had geholpen.
Lucas schreef:De laatste vier minuten Rosenberg als rechtsbuiten :nooo:
Rosenberg inbrengen heeft inderdaad totaal geen zin.
Raymond schreef:
Lucas schreef:En als je dan zo nodig ballen hoog en blind naar voren laat knallen, stuur dan iig Stam naar voren, dan heb je nog kans dat een ander dan Huntelaar eens incidenteel een luchtduel wint
En haal vooral Charisteas niet bij de selectie als je dergelijk voetbal wil spelen...
Dat mag niet geheel op het bordje van Ten Cate worden geschoven.

Sommigen hebben volgens mij een deel van de discussie van hiervoor gemist. :hypocrite: ;)
Jöhnk schreef:Ik vond de eerste helft al niet geweldig.

We hadden afstand moeten nemen, dat wel.
Het was niet top, maar onder Blind heeft Ajax zelden zo gespeeld.
joey schreef:
Ten Cate: 'Leren van de fouten die we hebben gemaakt'

Trainer Henk ten Cate wilde op de persconferentie van donderdag 24 augustus niet te lang stilstaan bij het verlies tegen FC Kopenhagen. Tenslotte was er de avond ervoor al veel over gezegd en gesproken. ,,Eigenlijk heb ik gisteravond ook al alles verteld. Het belangrijkste wat we hieruit kunnen leren is dat we de fouten die we hebben gemaakt, nooit meer mogen maken”, analyseerde Ten Cate.

Voor Ajax stond er aanvankelijk vandaag een vrije dag op het programma, waarop echter alsnog werd getraind en gesproken. Ten Cate: ,,Ik vond het ongepast om die vrije dag door te laten gaan. Ik wilde verder ook met de groep praten. Sommige jongens voelen zich namelijk schuldig en dat vind ik heel dapper van ze. We doen het namelijk wel als team. Iedereen heeft schuld aan het verlies van gisteravond.”
Vrijdag zal bekend worden welke tegenstander Ajax treft in de UEFA Cup en zondag treden de Amsterdammers al weer aan tegen NAC. ,,Op die wedstrijd zullen we ons vanaf nu moeten focussen, hoe moeilijk dat ook is. Ik weet namelijk zeker, dat de weg die we aan het begin van het seizoen zijn ingeslagen, de juiste is.”
ajax.nl
:xyxthumbs:
Steef schreef:Ik zei selectie....volgens mij zaten er flink wat oudjes op de bank/tribune. En die Gabri krijgt in wedstrijd 4 alweer klachten. Niet gek als je al krakkemikkig bent en dan ook nog eens als een gek gaat hollen. Ben erg benieuwd of-ie de 30 wedstrijden haalt.
Ik ben het met je eens dat een groot aantal backups bij Ajax verre van sterk zijn. Maar dat probleem heeft PSV ook.
joey schreef:Bij de 1-0 wíst ik dat het fout zou gaan. Ik kon het haast niet meer aanzien. X'C
M'n vader riep voor de gein dat Ajax 0-1 achter moest komen om wakker te worden. Ik begon meteen krampachtig te kijken en verzekerde hem dat Ajax na de 0-1 helemaal in de paniek zou raken en dat het mis zou gaan. Nog geen 40 minuten later kreeg ik gelijk. :sad: X'C
joey schreef:Ik heb het gevoel (toegegeven, het is een gevoel), dat deze nederlaag bij de spelers harder is aangekomen dan voorafgaande zeperds. Ik zag Sneijder net op AT5, die zat echt he-le-maal kapot.
Daar ben ik ook het meest bang voor. Dit Ajax kan zich niet veel slippertjes veroorloven tegen teams buiten de top, wil men kampioen worden.
Lucas schreef:dat komt dan waarschijnlijk omdat jullie verwachtten dat ten Cate echt bijzonder is en dat Kabrie en Stam het verschil zouden maken. Anders zou je toch denken dat je inmiddels wel aan teleurstellingen gewend was.
Ten Cate gaat meer toevoegen bij Ajax dan Blind. Dat is opzich ook wel logisch, aangezien Ten Cate meer 'bijzonders' is dan Blind.
Zuidema schreef:Naast de manier waarop (zo stom, zo onnodig) baal ik ook het meest van het missen van die 9 miljoen euri. Ajax heeft het afgelopen half jaar enkele zeer noodzakelijke, maar ook behoorlijk prijzige investeringen gedaan en ik vermoed dat het potje nu wel eens op kan zijn..
Volgens Van Geel valt dat reuze mee.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 25, 2006 7:06 am

Aandeel Ajax onderuit na verlies tegen Denen

Van onze economische redactie

AMSTERDAM, vrijdag

Het aandeel Ajax is op de AEX-beurs direct na de uitschakeling voor deelname aan de Champions League sterk gedaald. Het kelderde gisteren met 7,7%. De club zou bij een finaleplaats 9 miljoen euro ontvangen. Bovendien verliezen de spelers volgens beursanalisten hun marktwaarde omdat ze het hele seizoen uit de hoogste internationale etalage blijven.

Directeur Maarten Fontein zegt „niet wakker te liggen” van de waardedaling na de uitschakeling woensdagavond tegen Kopenhagen. „Het Ajax-aandeel krijgt nu inderdaad even een klap, maar de dagen ervoor steeg het met telkens 3 en 4%”, zegt hij. Per aandeel verloor Ajax 0,54 cent, terwijl de hele beurs hoger eindigde.

Fontein nuanceert het verlies van 9 miljoen euro dat analisten eerder berekenden. Fontein: „De startpremie voor de Champions League zijn we inderdaad kwijt, de winsten per punt ook, maar de opbrengsten uit mediarechten zijn nooit vastgesteld, dus dat verlies kan niet zo groot zijn.”

Ajax neemt bovendien wel deel aan de UEFA-cup. Fontein: „Als we daarin de finale halen, komen we met de plaatsingspremie toch heel dicht bij die 9 miljoen opbrengsten.”

De UEFA-cup is toch veel minder interessant, constateert de analist van Rabobank daarentegen. „Er is een goede kans dat spelers vertrekken. Ze staan minder in de etalage, uitschakeling heeft consequenties.”
Ajacieden rapen brokstukken bijeen


AMSTERDAM, vrijdag

De vrije dag van de spelers werd een dag verschoven, de vlucht van technisch directeur Martin van Geel naar Monaco ook. Het had gisteren niet veel zin om aanwezig te zijn bij de loting van de Champions League. Een dag na de deceptie tegen FC Kopenhagen vond de clubleiding het verstandiger de enorme kater gezamenlijk te verwerken.

„Onwerkelijk.” Dat was de beste omschrijving die Van Geel kon vinden om de eliminatie te omschrijven. Niettemin hecht de directie er waarde aan niet gelijk op hol te slaan. „We zien het als een incident; een incident met grote gevolgen. Maar ik vind nog steeds dat we goed bezig zijn. Ik zie iets ontstaan en van dat gevoel kunnen mensen mij niet afbrengen”, zei Van Geel.

Algemeen directeur Maarten Fontein schreef direct een open brief aan het personeel. „Dit was een onbegrijpelijke nederlaag, maar ook dat hoort dus bij voetbal. We moeten vooral zorgen dat we met hetzelfde doel voor ogen onze reis blijven voortzetten. Er verandert niets. We hebben gelukkig genoeg financiële draagkracht om deze klap op te vangen. Ik hoor veel mensen zeggen dat we nu onze sportieve doelstelling hebben gemist. Ja, we willen structureel gaan behoren tot de beste zestien clubs van Europa. Daar kunnen we niet vijf jaar op wachten, maar dat is ook niet in twee dagen gerealiseerd.”

Van Geel trok de vergelijking met de commerciële afdeling. ,,Daar is het bedoeling dat de omzet jaarlijks met vijf à zes procent gaat groeien. Dat doe je ook niet in twee maanden. Maar dat dit een grote teleurstelling is, weten we.” Hij meldt zich vandaag alsnog in Monaco voor de loting van het UEFA-Cuptoernooi. „Wat gisteren een troostprijs was, is vandaag een hoofdprijs”, zei Fontein, die weet dat het winnen van de beker nog altijd goed is voor 3,5 miljoen euro.

Door de geschrapte training van vandaag maakte Ajax zich overigens niet populair bij sponsor Audi en de autocoureurs Bernd Schneider en Martin Tomczyk, die een serie strafschoppen mochten komen schieten om de DTM-races, volgend weekeinde op Zandvoort, te promoten. De ludieke actie werd tot nader order uitgesteld, met alle organisatorische problemen van dien. Van Geel: „Ik begrijp de teleurstelling van Audi. Maar ik begrijp ook dat ons programma is omgegooid. Als ik moet kiezen, kies ik voor het voetbal. We moesten even wat brokstukken bij elkaar rapen.”
De T.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 25, 2006 7:08 am

Trouwens een beetje lullig van je om me eerst proberen belachelijk te maken om me vervolgens niet uit te leggen wat ik nou precies 'verkeerd' begrepen heb, Jim :redcard: :
Thomas schreef:
Jim schreef:Waar heb ik bovenstaande onzin beweerd?.
Misschien moet je iets minder posten en in plaats daarvan eerst wat beter lezen.
Nou:
Thomas schreef:Sneijder is bij Ajax op het moment trouwens geen verdedigende middenvelder.
Jim schreef: Sneijder heeft in het verleden bewezen dat hij die positie wel kan invullen.
Hij hoeft dan, met een collega controlerende middenvelder naast zich, namelijk wat het verdedigende gedeelte betreft een beduidend beperkter gebied te bestrijken dan als enige centrale verdedigende middenvelder.
Thomas schreef:Hij heeft wel verdedigende taken, maar dat heb je altijd als middenvelder in het Ajax systeem. Ik zie niet hoe het spelen als linkshalf met een 10 voor hem zijn verdedigende taken verlicht.
Jim schreef:Dat kan hij nog wel aan. Bovendien kan/moet hij daarnaast nog de nodige aanvallende impulsen verzorgen, datgene wat hij het beste kan, terwijl een verdedigende middenvelder hoofdzakelijk, het woord zegt het al, moet verdedigen, gaten moet vullen die de beide andere middenvelders laten vallen.
Ben ik nou gek of? :confused:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 25, 2006 7:25 am

,,Maar Ajax is nog steeds één van de gezondste clubs van Europa,’’ zegt Fontein. ,,We kunnen wel wat hebben.’’
,,We hebben de landstitel en de UEFA Cup nog om voor te strijden. En voetballend zijn we groeiende, dat moet een vervolg krijgen.’’
,,Blijkbaar zijn we nog niet toe aan dit niveau,’’ constateert Ten Cate. ,,Als de druk heel groot wordt, is gebleken dat sommige jongens afhaken.’’

De trainer had dat niet verwacht, geeft hij toe. ,,Nee, want ook ik hield geen rekening met deze uitschakeling. Tegen Kopenhagen, een hele matige tegenstander, dat vind ik nog het ergst.’’
:xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr aug 25, 2006 8:17 am

Thomas schreef:
Zuidema schreef:Naast de manier waarop (zo stom, zo onnodig) baal ik ook het meest van het missen van die 9 miljoen euri. Ajax heeft het afgelopen half jaar enkele zeer noodzakelijke, maar ook behoorlijk prijzige investeringen gedaan en ik vermoed dat het potje nu wel eens op kan zijn..
Volgens Van Geel valt dat reuze mee.
Zou kunnen, Thomas. Maar waarom zit ie dan zo moeilijk te doen bij Charisteas en nog een aankoop van Ten Cate? Voor alle duidelijkheid overigens: ik reken de 9 miljoen van Huntelaar ook mee.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 25, 2006 8:40 am

Geen idee, Zuidema. Misschien omdat Ajax niet veel verwacht terug te krijgen voor die investeringen? Naast Huntelaar natuurlijk.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 25, 2006 8:44 am

13.00 live loting op eurosport ....

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr aug 25, 2006 8:48 am

Thomas schreef:
Lucas schreef:
343 schreef:Het paniekwegramvoetbal van Blind zit nog in de benen van sommige spelers. Als je soms Heitinga paniekerig en ondoordacht de bal zag wegrammen simpel in de voeten van de tegenstander..en dat was nog in de eerste helft... :sad:
Oh, gelukkig, het is nog de schuld van Blind! :nooo:
Zo ver wil ik niet gaan. Maar je kan moeilijk verwachten dat een nieuwe trainer binnen anderhalve maand z'n ploeg precies zo heeft gevormd zoals hij wil.
Nee, maar dat is natuurlijk geen excuus voor de op zijn minst vreemd te noemen wissels (Maduro veel te laat eruit, Rosenberg veel te laat erin en op de verkeerde plaats)
Thomas schreef:
Lucas schreef:dat komt dan waarschijnlijk omdat jullie verwachtten dat ten Cate echt bijzonder is en dat Kabrie en Stam het verschil zouden maken. Anders zou je toch denken dat je inmiddels wel aan teleurstellingen gewend was.
Ten Cate gaat meer toevoegen bij Ajax dan Blind. Dat is opzich ook wel logisch, aangezien Ten Cate meer 'bijzonders' is dan Blind.
Dat zeg ik, misschien verwachten sommigen wat te veel van ten Cate. Laat hem eerst maar eens bewijzen op eigen benen een topclub beter te kunnen maken. Er is vooralsnog niets dat dat bewijst
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 25, 2006 8:58 am

Lucas schreef:Nee, maar dat is natuurlijk geen excuus voor de op zijn minst vreemd te noemen wissels (Maduro veel te laat eruit, Rosenberg veel te laat erin en op de verkeerde plaats)
Ik ben het met je eens dat hij Maduro er eerder uit had moeten halen. Misschien twijfelde hij ook over Verthongen in zo'n wedstrijd?

Jij had Rosenberg in gebracht voor Babel, neem ik aan.
Lucas schreef:Dat zeg ik, misschien verwachten sommigen wat te veel van ten Cate. Laat hem eerst maar eens bewijzen op eigen benen een topclub beter te kunnen maken. Er is vooralsnog niets dat dat bewijst
Mwah, ik heb wel hoopgevende dingen gezien en gelezen. Maar de start van Blind was vorig seizoen ook hoopgevend. Nu is het aan Ten Cate om te laten zien dat het echt aan zijn oefenstof ligt. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr aug 25, 2006 8:59 am

Henk ten Cate schreef:De trainer had dat niet verwacht, geeft hij toe. ,,Nee, want ook ik hield geen rekening met deze uitschakeling. Tegen Kopenhagen, een hele matige tegenstander, dat vind ik nog het ergst.’’
Ik vind dit eigenlijk wel een heel goede uijtspraak van Ten Cate. Hij zegt in ieder geval waar het op staat en zoekt geen uijtvluchten. Dat zouden meer trainers moeten doen.

Cees zal het rustig krijgen in zijn open deuren topic.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr aug 25, 2006 9:03 am

Thomas schreef:Ik ben het met je eens dat hij Maduro er eerder uit had moeten halen. Misschien twijfelde hij ook over Verthongen in zo'n wedstrijd?

Jij had Rosenberg in gebracht voor Babel, neem ik aan.
Vertonghen was ook niet de beste keus. Hij had eventueel ook Ogararu kunnen brengen en Heitinga naar midden kunnen schuiven. Of, beter nog, met de punt naar voor gaan spelen!
Thomas schreef:Mwah, ik heb wel hoopgevende dingen gezien en gelezen. Maar de start van Blind was vorig seizoen ook hoopgevend. Nu is het aan Ten Cate om te laten zien dat het echt aan zijn oefenstof ligt. :xyxthumbs:
Tegen RKC zag het er goed uit, maar is natuurlijk nauwelijks graadmeter. PSV was neit geweldig van beide zijden en Kopenhagen uit heb ik niet gezien, maar was niet best volgens de media
I think I lost my fucking headache

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr aug 25, 2006 9:07 am

Over Pasanens Head schreef:It appears from UEFA.com that we will be drawn against one of these sides:-

NK Dinamo Zagreb (CRO)
FC Artmedia (SVK)
Iraklis FC (GRE)
IK Start (NOR)
FCS Pasching (AUT)

Some great sounding names of which I know little although didn't FC Artmedia cause a few upsets last season though by knocking Celtic out of the CL?

IK Start sounds as though it could be a nice little trip.
Ook leuke namen :hypocrite:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr aug 25, 2006 9:15 am


Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 25, 2006 9:22 am

Lucas schreef:
Over Pasanens Head schreef:It appears from UEFA.com that we will be drawn against one of these sides:-

NK Dinamo Zagreb (CRO)
FC Artmedia (SVK)
Iraklis FC (GRE)
IK Start (NOR)
FCS Pasching (AUT)

Some great sounding names of which I know little although didn't FC Artmedia cause a few upsets last season though by knocking Celtic out of the CL?

IK Start sounds as though it could be a nice little trip.
Ook leuke namen :hypocrite:
Dat worden een paar extra scheenbeschermers ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 25, 2006 9:22 am

Lucas schreef:
Over Pasanens Head schreef:It appears from UEFA.com that we will be drawn against one of these sides:-

NK Dinamo Zagreb (CRO)
FC Artmedia (SVK)
Iraklis FC (GRE)
IK Start (NOR)
FCS Pasching (AUT)

Some great sounding names of which I know little although didn't FC Artmedia cause a few upsets last season though by knocking Celtic out of the CL?

IK Start sounds as though it could be a nice little trip.
Artmedia is een topper, Luuk. :hypocrite:

Ko krijgt dus zijn exotische tripje. :huh:
Laatst gewijzigd door joey op vr aug 25, 2006 9:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » vr aug 25, 2006 9:27 am

Nu maar hopen dat IK Start en FCS Pasching niet te fysiek spelen voor onze zelfopgeleide toppers.........

Plaats reactie