Ajax - FC Kopenhagen (23-08-2006)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 24, 2006 9:49 am

Raymond schreef:
Marillion schreef:
Henk de Gier schreef: lijkt me logisch, die jongen zal er heel slecht van geslapen hebben. Maar het was een ongelukje, pure pech. Iedere verdediger zou de bal zo geblokt hebben, en in 999 van de 1000 gevallen gaat het goed, Vermaelen had de pure pech dat hij die 1 op 1000 raakte, en de bal achter Stekelenburg deponeerde.

Ik neem Vermaelen niks kwalijk.
Nog even over die 2e goal. Had Stekelenburg die bal niet op zijn sloffen kunnen halen? Het was nou niet bepaald zo dat hij strak de kruising in vloog. Ik heb het niet meer teruggezien maar die bal was zo lang onderweg dat ik het idee had dat hij daar nog wel bij had moeten kunnen.
Met een keeper die op de vreemdste momenten de bal wil wegstompen en een hoogst onzekere uitstraling heeft, zou ik als verdediger ook gewoon ingrijpen.
Volgens mij bedoelt Marillion nadat de bal getoucheerd werd door Vermaelen.

In het stadion had ik ook het gevoel dat Stekelenburg op z'n minst nog wel een poging had mogen ondernemen om die bal er uit te halen. Maar in de samenvatting die ik later keek, leek Stekelenburg wel erg uit positie te staan door het van richting veranderen van de bal. Ik vind overigens die Stekelenburg gister niets te verwijten viel.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » do aug 24, 2006 9:50 am

Marillion schreef: Al met al ben ik sinds tijden niet meer zo zuur geweest over een nederlaag maar heb ik ook weer wat voetbal gezien wat me hoopvol stemt.
Exact hetzelfde verhaal hoorden we vorig seizoen rond deze tijd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do aug 24, 2006 9:51 am

joey schreef: Ons middenveld is niet te licht, tenminste niet voor deze wedstrijd. Daar lag het niet aan. De spelers raakten in paniek.
Maduro speelde als een dweil, maar aangezien er geen redelijke opties achter de hand waren kwam Vertonghen erin. Vertonghen grossierde in het maken van foute passes, al was het idee er achter wel aardig. Als daarna sommige spelers gaan draven met de bal, word je overlopen. Een '4' was niet voorhanden en via Berglund kwamen die Denen er gevaarlijk uit.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 24, 2006 9:52 am

Peter schreef:
joey schreef: Ons middenveld is niet te licht, tenminste niet voor deze wedstrijd. Daar lag het niet aan. De spelers raakten in paniek.
Maduro speelde als een dweil, maar aangezien er geen redelijke opties achter de hand waren kwam Vertonghen erin. Vertonghen grossierde in het maken van foute passes, al was het idee er achter wel aardig. Als daarna sommige spelers gaan draven met de bal, word je overlopen. Een '4' was niet voorhanden en via Berglund kwamen die Denen er gevaarlijk uit.
Er was een redelijke optie geweest, maar die is gisteren net verhuurd.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do aug 24, 2006 9:53 am

Een jeugdspeler als Schilder zou het verschil ook niet maken. Die heeft ook 'gefaald' als verdedigende middenvelder tegen PSV.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 24, 2006 9:53 am

Uiteraard, laten we Stekelenburg maar weer eens de schuld geven. Hij was al onderweg naar de andere hoek toen die bal van richting werd veranderd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 9:53 am

Peter schreef:
joey schreef: Ons middenveld is niet te licht, tenminste niet voor deze wedstrijd. Daar lag het niet aan. De spelers raakten in paniek.
Maduro speelde als een dweil, maar aangezien er geen redelijke opties achter de hand waren kwam Vertonghen erin. Vertonghen grossierde in het maken van foute passes, al was het idee er achter wel aardig. Als daarna sommige spelers gaan draven met de bal, word je overlopen. Een '4' was niet voorhanden en via Berglund kwamen die Denen er gevaarlijk uit.
Dat klopt, maar deze spelers zijn in principe beter dan die van Kopenhagen. Zoals je zegt, de spelers gingen lopen met de bal, overhaast spelen en wegperen in de richting van 'redder' KJH.
Ik vond Vertonghen brengen niet zo onlogisch.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 24, 2006 9:54 am

Peter schreef:Een jeugdspeler als Schilder zou het verschil ook niet maken. Die heeft ook 'gefaald' als verdedigende middenvelder tegen PSV.
slechter dan Maduro en Vertonghen zou hij het niet gedaan hebben.
23/8/2006 - Ten Cate: we worden nu afgescheept met troostprijs, donderdag toch training?
(Gepost door RvN)

Ten Cate liet tegenover Langs de Lijn weten nog niet gesproken te hebben met zijn selectie. "De teleurstelling is dusdanig groot dat dit niet het moment is iets te zeggen" aldus Ten Cate over de sfeer in de kleedkamer. "Ze realiseren zich dat ze een unieke kans hebben laten liggen. Je wordt nu in weze afgescheept met een troosprijs, meedoen in de UEFA Cup. Vooral voor deze jonge groep was de Champions League het podium om te leren."
Ajax Netwerk
Ten Cate denkt eraan de vrije donderdag die vanmorgen was ingesteld maar in te trekken. "De bedoeling was dat we vrij waren, maar ik geloof dat we dat maar niet gaan doen."
AN

Het kost ze niet alleen deelname aan de CL, maar ook nog een vrije dag.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

T82
Berichten: 1780
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » do aug 24, 2006 9:55 am

Van mij had Rosales de rebound op de bal van Babel er in de 1e helft ook best in mogen schieten...

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 24, 2006 9:56 am

T82 schreef:Van mij had Rosales de rebound op de bal van Babel er in de 1e helft ook best in mogen schieten...
moeten!!

maar voor de rest viel er niet al te veel op Rosales aan te merken, zeker in de eerste helft niet.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do aug 24, 2006 9:56 am

Het was de meest logische wissel, omdat je ook niets anders voorhanden hebt. Het lopen met de bal en het aanspelen van KJH, die ook niet meeviel, was stuitend om te zien.

Verder was het wel 'grappig' om Rosenberg op de rechtsbuitenpositie te zien. Het enige wat hij kon doen was het veld breed houden en een balletje terug in het centrum geven.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do aug 24, 2006 9:56 am

Jim schreef:
Marillion schreef: Al met al ben ik sinds tijden niet meer zo zuur geweest over een nederlaag maar heb ik ook weer wat voetbal gezien wat me hoopvol stemt.
Exact hetzelfde verhaal hoorden we vorig seizoen rond deze tijd.
Nee hoor. Vorig jaar heb ik nauwelijks positiespel kunnen ontdekken waarvan je kon zien dat er op was geoefend. Wat er vorig jaar is gered is voornamelijk gebeurd op basis van individuele kwaliteiten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 24, 2006 9:57 am

Bertje schreef:Uiteraard, laten we Stekelenburg maar weer eens de schuld geven. Hij was al onderweg naar de andere hoek toen die bal van richting werd veranderd.
Bedoel je bij de eigen goal, kijk nog maar eens goed.Stekelenburg komt uit om de bal te onderscheppen die volgens zijn berekening ongeveer bij de penaltie stip uit gaat komen, inschattings foutje ..

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 24, 2006 9:57 am

Peter schreef:Verder was het wel 'grappig' om Rosenberg op de rechtsbuitenpositie te zien. Het enige wat hij kon doen was het veld breed houden en een balletje terug in het centrum geven.
Jammer dat Rosenberg en Charisteas zo slecht in de markt liggen, want die moeten weg.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 24, 2006 9:58 am

Henk de Gier schreef:
T82 schreef:Van mij had Rosales de rebound op de bal van Babel er in de 1e helft ook best in mogen schieten...
moeten!!

maar voor de rest viel er niet al te veel op Rosales aan te merken, zeker in de eerste helft niet.
Gabri vond ik prima spelen, alleen had hij wel op z'n minst één van zijn twee open kopkansen er in mogen leggen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 24, 2006 9:58 am

Voetske schreef:
Bertje schreef:Uiteraard, laten we Stekelenburg maar weer eens de schuld geven. Hij was al onderweg naar de andere hoek toen die bal van richting werd veranderd.
Bedoel je bij de eigen goal, kijk nog maar eens goed.Stekelenburg komt uit om de bal te onderscheppen die volgens zijn berekening ongeveer bij de penaltie stip uit gaat komen, inschattings foutje ..
Maar de bal ging daar toch ook heen?

BTW. Leuk dat je er weer bent, Voetske. :xyxthumbs:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 24, 2006 10:00 am

Bertje schreef:
Peter schreef:Verder was het wel 'grappig' om Rosenberg op de rechtsbuitenpositie te zien. Het enige wat hij kon doen was het veld breed houden en een balletje terug in het centrum geven.
Jammer dat Rosenberg en Charisteas zo slecht in de markt liggen, want die moeten weg.
Daarom vond ik het ook vreemd dat hij er gisteravond in gebracht werd. Dan kan je beter met Rosales op rechtsbuiten blijven spelen. Die deed het in mijn ogen best aardig, al had hij wel wat meer voordeel uit zijn snelheid tov Bergdolmo mogen halen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 24, 2006 10:01 am

Dat voordeel in snelheid was er volgens mij helemaal niet, want hij werd er keer op keer uitgelopen. Kan ook zijn dat ik het niet goed zag, want ik had een kutplek.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » do aug 24, 2006 10:02 am

Peter schreef:Urby maakte kinderlijke fouten en die worden op dit niveau afgestraft. Ik heb me echt lopen verbazen over deze fouten, trouwens.
Ik niet. :smartass: Aardige voetballer, middelmatige verdediger, maar ja door de hype wordt dat nogal eens vergeten.

Jammer van de pegels, lullig voor Vermaelen (al krijgt hij er eelt van op zijn ziel) maar misschien beter voor de focus op het kampioenschap.

(die wedstrijden in de CL kan ik op zich missen als kiespijn maar zal je zien dat Kopenhagen vanavond net in een groep met Real Madrid komt ipv dat eeuwige Inter of Milan. X'C )

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do aug 24, 2006 10:02 am

Rosales was in ieder geval fel en had in de eerste helft ook een paar mooie voorzetten. In de 2e helft ging alles via het overvolle centrum, met een bal aan de voet. Je hebt Babel of Rosales bijna niet meer aan de bal gezien, terwijl er in de eerste helft toch een paar mooie combinaties waren geweest.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 24, 2006 10:03 am

Real Ajax schreef:
Peter schreef:Urby maakte kinderlijke fouten en die worden op dit niveau afgestraft. Ik heb me echt lopen verbazen over deze fouten, trouwens.
Ik niet. :smartass:
Hadden we Fran nog maar. :hypocrite:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 10:05 am

Bertje schreef:Dat voordeel in snelheid was er volgens mij helemaal niet, want hij werd er keer op keer uitgelopen.
Rosales is echt niet zo snel.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 24, 2006 10:06 am

Dat valt me ook elke keer tegen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 24, 2006 10:06 am

Bertje schreef:Dat voordeel in snelheid was er volgens mij helemaal niet, want hij werd er keer op keer uitgelopen. Kan ook zijn dat ik het niet goed zag, want ik had een kutplek.
Rosales heeft veel meer startsnelheid dan Bergdolmo. Jammer genoeg beschikt hij alleen niet over een passeerbeweging.

Het viel mij overigens ook erg tegen hoeveel moeite Vermaelen met ex-Roda-flop Berglund had. Hij liet zich keer op keer door hem verassen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do aug 24, 2006 10:07 am

Rosales speelde een prima eerste helft. 1 van de weinigen waar ik niets op aan te merken had. De 2e helft werd hij gepasseerd.

Edit: Ik vond die Kvist wel een leuke speler, trouwens.

Plaats reactie