Ajax - FC Kopenhagen (23-08-2006)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 24, 2006 8:00 am

goodfella schreef:2 Grove fouten van Urby. :sad:
en een dramatische Maduro.

De eerste helft was zo veelbelovend, Ajax had geen kind aan Kopenhagen, zelfs Rosales deed niets verkeerd maar de 2de helft was het Ajax van vorig seizoen :sad:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do aug 24, 2006 8:00 am

Henk ten Cater ;)

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 24, 2006 8:00 am

Baseman schreef:Henk ten Cater ;)
ga jij maar ff janken om Ooijer Calimero.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do aug 24, 2006 8:02 am

.... En daar hou ik het even bij. X'C
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 8:05 am

goodfella schreef:2 Grove fouten van Urby. :sad:
Precies. Die jongen moet leren dat de Arena geen speeltuin is. :nooo:

Een Cruijffiaans cliché: in topvoetbal worden wedstrijden beslist door details. Hoe haalt Urby het in zijn dreads om zijn man zomaar te laten lopen... :eusa_naughty:

Alle kritiek mag terecht zijn, tot dat moment was er niets aan de hand.
Het stinkt aan alle kanten!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » do aug 24, 2006 8:06 am

Wat een kater... Was ik tot aan de rust nog vol goede moed, na rust was dat gevoel volledig verdwenen.

We stonden met 2-1 voor, creerden een heleboel kansen, maar wisten 'm er op de een of andere manier niet in te krijgen. Gabri tweemaal met een kopbal en nog eens met een goed schot, Babel op de paal en Stam vanaf twee meter, zomaar een paar grote kansen die me te binnen schieten.

Wat me nog het meeste irriteerde waren de feestende Denen op steenworp afstand, die voor de tweede keer een overwinning uit de Arena weggesleepten. :nooo: Net nu de stijgende lijn leek te zijn ingezet krijgen we deze klap. Een seizoen lang tegen FC Balophetdak, FC Middelmaat en FC Brekebeen uit een of ander Oost Europees land. Lekker hoor!... :pukey:

Om dan toch nog positief af te sluiten: ik werd positief verrast door de verdere aankleding van de Arena. Een goed begin dat zeker naar meer smaakt! :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » do aug 24, 2006 8:08 am

Voetske schreef:
Kijk als Viera of van het kaliber Viera haalbaar zouden zijn had je een punt, nu staat er eigenlijk helemaal niks ...
Er staat ook zonder dat laatste zinnetje genoeg waarom ik Galasek niet de 'ideale verdedigende middenvelder' vind. Haalbaarheid was nergens het criterium in Jims verhaal. Als dat laatste zinnetje je zo'n parten speelt in je beoordelingsvermogen, sla je dat toch lekker over?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 24, 2006 8:10 am

Jöhnk schreef:Wat lees ik hier toch allemaal? Statement-wissels?

Als je niet van dit stel carrièreafbouwende Vikingen wint, mag je blij zijn dat 'het bestuur' geen nieuwe trainer koopt. (Bij wijze van spreken.) :nooo:
Hier kan ik je alleen maar gelijk in geven. Onzin om te beweren dat het statement-wissels waren. Lekkere trainer ben je dan als je moedwillig de boel aan het boycotten bent in zo'n belangrijke wedstrijd.
Thomas schreef:
Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Onderschatting van?
FCK. Zo van: Roger is net terug van een blessure, laten we Vertonghen maar brengen.
Oh, op die manier. Het zou kunnen. Maar je moet niet vergeten dat Roger weinig loopvermogen heeft en niet echt houdt van mee verdedigen.

Voor mij was deze wedstrijd reden te meer om er een nieuwe middenvelder bij te halen. Hopelijk voor het bestuur ook. :eusa_pray:
Alleen zal het mij niets verbazen als daar nu de financieele middel voor ontbreken.
goodfella schreef:Mijn gevoel wordt bevestigd; AJAX is een Europese middenmoter. FC Kopenhagen gewoon verdiend door.
Helaas is jou constatering in dit geval geheel juist. Ajax heeft over twee wedstrijden gezien gewoon te weinig laten zien.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 8:12 am

Alsof we met Galasek niet vijftig keer weggespeeld zijn... De analyse van onze nestor klopt als een zwerende vinger, met Galasek kun je geen pressie spelen.

Ajax speelde in de eerste helft aardig, daarom wil ik niet te pessimistisch zijn. Wat in de tweede helft gebeurde is kenmerkend voor een jong team in opbouw. Ik hoop dat de spelers, en met name Urby, ervan geleerd hebben. Het komt niet 'vanzelf wel', de concentratie moet optimaal zijn en dromen doen ze maar in bed.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » do aug 24, 2006 8:14 am

Voetske schreef:
Ik hoor het nog iemand zeggen hier, Rosales draaid Bergdolmo helemaal dol.Haha.

Triest was te zien hoe een Urby voor de zoveelste keer ( vorige seizoenen was het ook schering en inslag ) zijn man liet lopen en tig keer balverlies leed.Triest was het om te zien dat ene Maduro ( alweer ) de mist inging en als je hem een beetje afjaagt het lijkt of dat ie handeling snelheid te kort komt.Triest dat HtC hem liet staan, had een vorige trainer dat gedaan zou ie volgens enkele meteen zijn biezen kunnen pakken.Rosales kwam weer zijn man niet voorbij, zijn voorzetten waren over het algemeen pudding-ballen.Babel zakte weer terug naar z'n oude nivo, bal aanname was om te janken.


Ik had gisteravond een deja vu, een wedstrijdje redelijk tot goed om daarna
weer terug te vallen op fouten die nu al zo'n 5 - 6 jaar terug komen bij spelers ...

Of HtC wel deze steeds maar weer terugkerende fouten eruit gaat krijgen, ben er bang voor ...
Kijk :xyxthumbs:
1e helft niks aan het handje.. je mist kansen maar die denen zag je helemaal nergens, terwijl juist zij moesten scoren om door te gaan. Onderschatting van de 2e helft misschien?

Maduro moet maar eens een tijdje gaan uitrusten en alleen maar gaan trainen en misschien in jong ajax gaan voetballen. Was overduidelijk dat ie moe is. Dus wissel je die. Lijkt het mij zeer dom om dan onze belgische vriend Vertongen in te gaan brengen. Ik zou Perez brengen. Dus een middenveld Snijder-Perez-Gabri. Maar goed onze trainer besluit anders.... is het hem aan te rekenen? ik vind van wel.
Daarnaast ga je Gabri wisselen? toch weer 1 van de betere spelers van de avond? Terwijl urby hopeloos veel balverlies lijdt en zelfs later de 0-2 inluidt... Wie dan wel? Neem dan maar lindenbergh om de linkerkant te behouden en die kan je met een taak het veld insturen"tot aan de middenlijn"ofzo iets. Dan ga je Rosenberg inbrengen voor Rosales terwijl onze jonge vriend Babel, bijna de gehele 2e helft of balverlies leed of niet in het stuk voorkwam.... Breng dan daarvoor Rosenberg en niet erin brengen voor Rosales. Dus al met al... onze nieuwe trainer :blush:
Kost je nu dus CL
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 8:15 am

Gabri moest gewisseld worden, Mattie. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 24, 2006 8:23 am

343 schreef:Het paniekwegramvoetbal van Blind zit nog in de benen van sommige spelers. Als je soms Heitinga paniekerig en ondoordacht de bal zag wegrammen simpel in de voeten van de tegenstander..en dat was nog in de eerste helft... :sad:
Oh, gelukkig, het is nog de schuld van Blind! :nooo:
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 8:39 am

Natuurlijk. :hypocrite:

Ajax verviel in oude fouten toen de angst toesloeg.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 24, 2006 8:44 am

Die angst komt door Koeman! ;)

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » do aug 24, 2006 8:46 am

Maartoe schreef:Die angst komt door Koeman! ;)
Of zou het toch allemaal bij Adriaanse begonnen zijn? :twisted:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do aug 24, 2006 8:49 am

Jan Wouters is hier schuldig aan ... :sad:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 24, 2006 8:59 am

mattie schreef:
Maduro moet maar eens een tijdje gaan uitrusten en alleen maar gaan trainen en misschien in jong ajax gaan voetballen. Was overduidelijk dat ie moe is. Dus wissel je die. Lijkt het mij zeer dom om dan onze belgische vriend Vertongen in te gaan brengen. Ik zou Perez brengen. Dus een middenveld Snijder-Perez-Gabri.
:nooo:

Perez die een broertje dood heeft aan meeverdedigen
Sneijder die een broertje dood heeft aan meeverdedigen
Gabri die je veel beter als diepgaande middenvelder kan gebruiken dan als klusjesman voor 2 luie aanvallende voetballers.

Nee, met zo'n middenveld vraag je om problemen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 24, 2006 9:13 am

Zuidema schreef:
Voetske schreef:
Kijk als Viera of van het kaliber Viera haalbaar zouden zijn had je een punt, nu staat er eigenlijk helemaal niks ...
Er staat ook zonder dat laatste zinnetje genoeg waarom ik Galasek niet de 'ideale verdedigende middenvelder' vind. Haalbaarheid was nergens het criterium in Jims verhaal. Als dat laatste zinnetje je zo'n parten speelt in je beoordelingsvermogen, sla je dat toch lekker over?
Wist nie dat je kwaad werdt ...

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 24, 2006 9:15 am

Jaap Stam beduusd van nederlaag
AMSTERDAM - Ajax-verdediger Jaap Stam kon maar moeilijk bevatten dat zijn club woensdagavond met 2-0 had verloren van FC Kopenhagen en is uitgeschakeld in de Champions League. „Dit is ongelooflijk”, aldus de ex-international voor de microfoon van de NOS. „Het eerste uur was er niets aan de hand. Daarna ging het mis.”
Stam vond het openingsdoelpunt van de Denen het omslagpunt. „We wisten vooraf dat ze vooral gevaarlijk zouden zijn bij dode spelmomenten, toch viel daar het doelpunt uit. We speelden in het vervolg te onrustig. Deze nederlaag komt hard aan, maar we moeten verder. Als we in de competitie goed gaan draaien, komen we er weer vanzelf bovenop.”
Ten Cate vindt het triest
AMSTERDAM - Trainer Henk ten Cate sprak van een trieste avond. Ajax miste woensdagavond het miljoenenbal van de Champions League, na de verrassende thuisnederlaag tegen FC Kopenhagen (0-2). „Dit tekent de onvolwassenheid van de ploeg, van een aantal spelers in elk geval”, sprak de trainer van Ajax zwaar teleurgesteld.
Henk ten Cate (links) troost zijn spelers na de verloren wedstrijd.
„We hebben vier, vijf opgelegde kansen gehad. Zij krijgen er één. Het podium van de Champions League was heel belangrijk voor deze groep, vooral om te leren. De ploeg stapte de tweede helft met twee gedachten het veld op. In principe is er helemaal niets aan de hand en hoeven we alleen de nul te houden. We mochten zelfs een tegentreffer incasseren. Het rare is dat een aantal spelers na de 0-1 het hoofd verloor en ging rennen. Hier hebben we geen rekening mee gehouden. We waren overtuigd dat we de vorm hadden. Triest.”
beide stukjes komen van telesport.nl
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » do aug 24, 2006 9:18 am

Voetske schreef:
Wist nie dat je kwaad werd ...
Ik ben nog steeds pislink over gisteravond, Voetske...
Dacht dat het na een nachtje slapen wel over zou zijn, maar dat valt dus vies tegen.
Kan even weinig hebben, sorry. ;)

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 24, 2006 9:21 am

joey schreef: Ha, Voetske is terug! Toch nog iets positiefs vanavond. En natuurlijk nu er iets te mopperen valt! :D :xyxthumbs:
ik durf te wedden dat als Ajax met flitsend voetbal had gewonnen we Voetske nog niet terug hadden gezien. Voetske wachtte tot het moment waarop hij weer lekker kon azijnzeiken en de grote pessimist kan uithangen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » do aug 24, 2006 9:21 am

Henk de Gier schreef: :nooo:

Perez die een broertje dood heeft aan meeverdedigen
Sneijder die een broertje dood heeft aan meeverdedigen
Gabri die je veel beter als diepgaande middenvelder kan gebruiken dan als klusjesman voor 2 luie aanvallende voetballers.

Nee, met zo'n middenveld vraag je om problemen.
Meningen mogen en kunnen verschillen dan had je gelijk een dubbele wissel moeten toepassen maduro/urby en daarvoor perez/Lindenbergh.

Ga je zo spelen 3-4-3
Ik zag gabri wel met een ijszak zitten maar ik wist niet waarom dus gaarne uitleg.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13424
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do aug 24, 2006 9:22 am

Het is erg triest en klote, maar niks aan te doen. We moeten weer verder, want zondag staat NAC op het programma.

Misschien is een jaartje UEFA cup voor dit Ajax wel beter.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 24, 2006 9:22 am

mattie schreef:
Henk de Gier schreef: :nooo:

Perez die een broertje dood heeft aan meeverdedigen
Sneijder die een broertje dood heeft aan meeverdedigen
Gabri die je veel beter als diepgaande middenvelder kan gebruiken dan als klusjesman voor 2 luie aanvallende voetballers.

Nee, met zo'n middenveld vraag je om problemen.
Meningen mogen en kunnen verschillen dan had je gelijk een dubbele wissel moeten toepassen maduro/urby en daarvoor perez/Lindenbergh.

Ga je zo spelen 3-4-3
Ik zag gabri wel met een ijszak zitten maar ik wist niet waarom dus gaarne uitleg.
Dit Ajax is nog lang niet klaar voor 3-4-3, dat is helemaal de onheil over je afroepen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do aug 24, 2006 9:22 am

Henk de Gier schreef:ga jij maar ff janken om Ooijer Calimero.
:D
Nou nou, wat zijn we weer lichtgeraakt zeg :roll:

Plaats reactie