Borussia Dortmund - Ajax (29-07-06)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » za jul 29, 2006 6:02 pm

Twas eerst 0-3

Rahuldinho
Berichten: 1
Lid geworden op: za jul 29, 2006 2:25 pm
Locatie: Noor-Holland
Contacteer:

Bericht door Rahuldinho » za jul 29, 2006 6:06 pm

maar het is door een penatly dat is nie eerlijk.
Oja k ben nieuw Nou nieuw niet op deze site maar aan gemeld :headbang:
Volgende keer beter :eusa_pray:

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za jul 29, 2006 6:07 pm

welkom dan maar :xyxthumbs: Kan je nog wel even de tikfout uit je profiel halen, of woon je echt in Noor Holland?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

ub40_bboy
Berichten: 56
Lid geworden op: do jul 27, 2006 12:09 pm

Bericht door ub40_bboy » za jul 29, 2006 6:13 pm

Thomas schreef:Vi.nl is weer lekker bezig. Ajax liep opnieuw tegen een oefennederlaag op. :sleepey:

Ik heb Ajax de hele voorbereiding nog niet zien spelen, maar als ik het goed begrijp stond Ajax 1 in de eerste helft tegen huidige spelers van Arsenal gewoon met 1-0 voor, waarna twee veredelde seniorenelftallen tegen elkaar speelden en Ajax verloor dankzij tegengoals van Henry en Kanu, die beiden nog actief zijn.

Vandaag komt men op voorsprong en gaat het na allerlei wissels.

Big deal, ik zie het wel bij het Amsterdam Toernooi.
Vergeet Spakenburg niet.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » za jul 29, 2006 6:59 pm

Henk de Gier schreef:welkom dan maar :xyxthumbs: Kan je nog wel even de tikfout uit je profiel halen, of woon je echt in Noor Holland?
aanstelster

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za jul 29, 2006 7:03 pm

Hoelahoep
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » za jul 29, 2006 7:44 pm

Waar?

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za jul 29, 2006 8:13 pm

boven en onder me in deze topic
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za jul 29, 2006 10:32 pm

Ajax leert waardevolle les bij Borussia Dortmund

Dortmund, 29 juli 2006
Na negentig minuten voetballen tegen Borussia Dortmund was de tweede nederlaag van de voorbereiding een feit. Ajax verloor in het Nattenberg stadionnetje in Lüdenscheid met 2-1 van de Duitse tegenstander, die van het kaliber 'opponent uit de voorronde Champions League' was. ,,Een heel leerzame wedstrijd'', zei trainer Henk ten Cate over het oefenduel waarin Ajax een 1-0 voorsprong verspeelde.

Met de confrontatie tegen (waarschijnlijk) FC Kopenhagen nog elf dagen verwijderd, was de Bundesligaclub een ideale oefenpartner voor de Ajacieden. ,,Dit was een goede test tegen een fysiek sterke tegenstander'', zei Ten Cate, die tot zijn leedwezen had moeten constateren dat zijn ploeg in de eerste helft uit zichzelf niet kon omschakelen als er zich er verrassingen voordeden. ,,Ze hadden hulp nodig vanaf de kant'', zei de coach. ,,Het elftal kon het niet uit zichzelf omzetten. Jongens die het normaal oppakken, konden dat nu eenvoudigweg niet. Jaap Stam had zijn handen vol en bij Gabri is het een kwestie van communicatie. Hij zag het wel, maar hij kon pas in de rust er iets van zeggen. Hier hebben we veel van geleerd en we zullen die fout niet meer mogen maken.'' Borussia speelde met twee spitsen en een speler, oud Ajacied Steven Pienaar, kort daar achter. Ten Cate liet zijn twee centrale verdedigers een op een spelen, om zo de zijkanten vrij te krijgen. ,,Maar die durfden niet te voetballen. Dat was vandaag toch al een probleem; de meesten wilden de bal niet.''
Toch kwam Ajax na een halfuur op voorsprong door Klaas Jan Huntelaar. De spits reageerde het meest attent toen keeper Pirson een vrije trap van Sneijder niet onder controle kreeg waarna de Duitsers de bal niet uit het doelgebied weg kregen. Even later probeerde Huntelaar in de geest van zijn voorganger Zlatan te spelen toen hij al slalommend door de Borussia-defensie sneed. Tot een succesvolle afronding kwam het echter niet.

,,Borussia was in de eerste helft optisch misschien sterker, maar ze hebben maar een echte kans gehad en die kwam al in de eerste minuut'', sprak Ten Cate. Bij de eerste aanval van de thuisclub moest Maarten Stekelenburg meteen handelend optreden. Kringe schoot van de rand van de zestien ongehinderd op doel. De keeper redde en Valdez faalde in de rebound. Op basis van het aantal doelkansen was Ajax de gevaarlijkste ploeg voor rust.

In de tweede helft kwam de ommekeer. Eerst echter had Huntelaar Ajax op 0-2 moeten zetten toen hij na een pass van Perez alleen voor de keeper verscheen. De doorgaans zo koele spits schoot echter over. Huntelaar scoorde niet en voor Ajax brak een moeilijke periode aan. ,,De spelers hebben ervaren hoe het is om tegen een ploeg te spelen die speelt om te winnen'', aldus de Ajax-coach.

De Duitse dadendrang kreeg na 75 minuten gestalte toen Wesley Sneijder de bal verloor en, volgens Ten Cate 'nog vier, vijf spelers de fout ingingen'. Kringe stond niet buitenspel en hij verschalkte Stekelenburg met een hard schot: 1-1. ,,Toen zij hun eerste goal maakten, zag je dat wij het kwijtraakten'', zei Ten Cate. Ajax kon de bal niet meer in de ploeg houden en Borussia zette nog een keer aan. De genadeklap kwam toen aanvoeder Wörns zich weer eens liet vallen en scheidsrechter Metzger een overtreding van Jan Vertonghen gezien dacht te hebben. Penalty voor de Duitsers, geel voor de invaller. Kruska schoot de elfmeter onhoudbaar binnen.

Pas in de slotseconden kreeg Ajax weer een mogelijkheid toen Ryan Babel na een goede aanval zijn harde schot gestopt zag worden door Pirson. De scheidsrechter beëindigde het duel, dat 50 minuten te laat begon omdat de spelersbus van Borussia Dortmund pech had gekregen, meteen. ,,Een nederlaag tegen zo'n ploeg is geen reden om in paniek te raken'', vond Ten Cate. De coach was wel ontevreden over het feit dat zijn spelers zich niet goed verweerden bij de soms harde overtredingen van de thuisclub. ,,Dat mannetje daar'', zei hij wijzend op Steven Pienaar die zijn oude teamgenoten kwam begroeten, ,,heeft er wat neergeschoffeld. En dat is prima hoor, hij speelt met zijn hart. Maar dan vliegt hij ook maar eens door de lucht, hoe aardig hij ook is.''

De waardevolle les was eigenlijk niet eens zo duur. Het betrof hier slechts een oefenduel, tegen een goede opponent. Wel vond Ten Cate dat sommige van zijn spelers nog een inhaalslag te maken hebben. ,,Het bestrijden van een tegenstander die zo fysiek speelt, is een mentale kwestie. Je moet pijn durven lijden, je moet je duels ten koste van alles willen winnen.'' De samenstelling van zijn elftal staat voor de trainer in grote lijnen vast. ,,De lengteas staat zo wel.'' Over invaller Jan Vertonghen was de Amsterdamse oefenmeester opnieuw zeer te spreken. ,,Hij is niet bang en speelt heel fris, met flair en lef. We stoppen hem ook niet vol met opdrachten. Hij speelt gewoon voor god en vaderland weg en dat staat me erg aan.''
www.ajax.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 29, 2006 11:02 pm

Kort filmpje van de wedstrijd (klik op de wedstrijd):

http://www.zoomin.tv/site/index.cfm?cat=sport&cid=0

wimpey
Berichten: 52109
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo jul 30, 2006 9:08 am

Peter schreef: Ik wacht gewoon op het begin van de competitie en de CL-voorrondes. Als we daar goed aan beginnen is het voor mij prima. Potjes tegen Dortmund, Arsenal en Inter zijn leuk voor het ritme en de automatismen, maar verder hecht ik er 0,0 waarde aan.
Zo is het. Ajax moet (en zal) er tegen Kopenhagen staan. Een signaal is echter dat (ook) HtC opmerkt dat de mensen die in het veld staan niet in staat zijn het roer om te gooien. Liepen Koeman en Blind niet óók tegen dat probleem aan??

Stam alleen is blijkbaar niet genoeg, HtC wil niet voor niets nog een nieuwe middenvelder halen. ASAP please, want over 10 dagen spelen we de een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen al!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo jul 30, 2006 9:31 am

wimpey schreef:
Peter schreef: Ik wacht gewoon op het begin van de competitie en de CL-voorrondes. Als we daar goed aan beginnen is het voor mij prima. Potjes tegen Dortmund, Arsenal en Inter zijn leuk voor het ritme en de automatismen, maar verder hecht ik er 0,0 waarde aan.
Zo is het. Ajax moet (en zal) er tegen Kopenhagen staan. Een signaal is echter dat (ook) HtC opmerkt dat de mensen die in het veld staan niet in staat zijn het roer om te gooien. Liepen Koeman en Blind niet óók tegen dat probleem aan??

Stam alleen is blijkbaar niet genoeg, HtC wil niet voor niets nog een nieuwe middenvelder halen. ASAP please, want over 10 dagen spelen we de een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen al!
Gabri kan het blijkbaar ook (blijkt uit reactie van HtC), maar kan zich nog niet verstaanbaar maken in het Nederlands (Engels!?). Hij kon het pas tijdens de rust aangeven (werd het vertaald???).

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11442
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo jul 30, 2006 10:17 am

Maduro is ook dit seizoen de man op 't middenveld , alleen ik denk dat hij het op deze positie niet gaat redden.Ik vind hem te passief , ik vind dat Perez die rol veel beter kan invullen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo jul 30, 2006 10:23 am

ajaxhome schreef:Maduro is ook dit seizoen de man op 't middenveld , alleen ik denk dat hij het op deze positie niet gaat redden.Ik vind hem te passief , ik vind dat Perez die rol veel beter kan invullen.
Perez als verdedigende middenvelder :scared:

ub40_bboy
Berichten: 56
Lid geworden op: do jul 27, 2006 12:09 pm

Bericht door ub40_bboy » zo jul 30, 2006 11:34 am

ajaxhome schreef:Maduro is ook dit seizoen de man op 't middenveld , alleen ik denk dat hij het op deze positie niet gaat redden.Ik vind hem te passief , ik vind dat Perez die rol veel beter kan invullen.
Gewoon Roger.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jul 30, 2006 11:35 am

Roger als verdedigende middenvelder? :shock:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

ub40_bboy
Berichten: 56
Lid geworden op: do jul 27, 2006 12:09 pm

Bericht door ub40_bboy » zo jul 30, 2006 12:10 pm

Jesse schreef:Roger als verdedigende middenvelder? :shock:
Is het een aanvallende middenvelder dan?

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » zo jul 30, 2006 1:06 pm

Het is gewoon een linkermiddenvelder met een goede techniek/trap en een wat matige snelheid, meen ik.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jul 30, 2006 1:19 pm

ub40_bboy schreef:
Jesse schreef:Roger als verdedigende middenvelder? :shock:
Is het een aanvallende middenvelder dan?
In ieder geval meer een aanvallende middenvelder dan een verdedigende middenvelder.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo jul 30, 2006 3:38 pm

nu maar wachten op Mattie die weer een lans gaat breken voor Dikke Theo met de mooie tandjes als verdedigende middenvelder bij Ajax.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo jul 30, 2006 4:20 pm

Het is moeilijk oordelen met de summiere info (beelden, verslagen), maar als ik uitga van de rij spelers die op Ajax.nl staan, heeft Ajax kennelijk met een middenveld Gabri-Maduro-Sneijder of Maduro-Gabri-Sneijder gespeeld. Dat lijkt me sowieso al veel te licht. Sneijders verdedigende capaciteiten zijn genoegzaam bekend en Maduro is veel te dromerig voor dat weerwerk op het middenveld. De tegenstander kan dan veel te gemakkelijk oversteken, waardoor de verdediging veel te veel voor de kiezen krijgt. Geen wonder dat de backs dan blijven staan en Stam zijn handen vol heeft. Als je echt wilt forechecken of überhaupt een tegenstander van je af wil houden, zal je blok aan verdedigers en middenvelders veel steviger moeten zijn. Nu is de balans nog steeds niet in orde, verlies je te gemakkelijk de controle en kan je bij tegenstanders als Dortmund op de bietenbak gaan. En zo kan Kopenhagen ook een pittige klus worden.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo jul 30, 2006 6:16 pm

Kopenhagen wordt een moeilijke klus, natuurlijk. Voor een Europese middenmoter als AJAX is geen enkele topclub uit een C competitie makkelijk.

En wat was daar in Ludenscheid verschrikkelijk warm gisterenmiddag.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 30, 2006 6:25 pm

Maduro is nog niet klaar om een verdedigend blok te leiden, maar daar ligt wat mij betreft wel zijn toekomst. En leren doe je grotendeels door ervaring op te doen in lastige wedstrijden. Lijkt me dus niet zo vreemd dat Ten Cate hem in een dergelijke oefenwedstrijd zo laat spelen.

Tegen Kopenhagen zal hij vast met Verthongen, Gabri en Sneijder spelen. Tenzij hij natuurlijk in plaats van Verthongen zijn extra balansspeler krijgt. Als er een dergelijke speler wordt aangetrokken (die er lijkt mij dan gelijk zou moeten staan, want we hebben voor die positie talent genoeg) hoop ik dat Verthongen verhuurd zou worden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo jul 30, 2006 8:39 pm

Vertonghen heeft nog minder ervaring dan Maduro, zou hij wel de verdediging al kunnen leiden dan?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 30, 2006 8:44 pm

Nee, maar Verthongen is dan (volgens mij) ook een ander type speler. Maduro speelt veel meer op inzicht, terwijl Verthongen veel meer op loopvermogen en kracht speelt.

Daarnaast speelt hij erg goed en is Maduro vooralsnog niet heel erg overtuigend, dus misschien moet hij á la De Jong even op de bank zitten om scherp te worden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie