22 juli afscheidswedstrijd Bergkamp

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » ma jul 24, 2006 10:17 pm

Wat een prachtig evenement zeg; inderdaad wonderschoon stadion Steef, dicht bij het veld (...), imposant en fantastisch gras. Ik ben erg tevreden met de ArenA hoor, maar dat gras, daar blijf ik me voor schamen.

Verder erg leuk dat een Ajacied de eerste goal gescoord heeft daar. Verder erg genoten van Cruijff en van Basten (!), Sar, Menzo, Hi-Ha-Petterson (dik...) Bryan Roy, Rijkaard, mijn all-time favorite naast Litmanen (waar was die eigenlijk?). Patrick Viera kiest waarschijnlijk wel voor een jaartje Arsenal, ik had het fantastisch gevonden. Natuurlijk ook Ronald de Boer, die zijn specialiteit weer eens toonde! :D Verder betrapte ik me er toch op dat Bergkamp vooral een fantastische Ajacied was; hij heeft zo duidelijk aangegeven dat Arsenal zijn club is... X'C

Anyway, mooie voetbalmiddag (thuis, vanuit de luie stoel overigens, hoor...)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma jul 24, 2006 10:19 pm

Dicht bij het veld? Leek/lijkt alsof je er 6 km vanaf zit.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma jul 24, 2006 11:23 pm

Alles beter dan het oude stadion, waar je alleen maar tegen het dak stond te kijken als iedereen ging staan.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma jul 24, 2006 11:57 pm

Ik vind het stadion ook niet super, zo op tv te zien. Die rondingen zijn mij iets te speels. Geef mij maar een hoekig, recht, traditioneel Engels stadion. Het nieuwe stadion doet me iets te veel denken aan een Portugees stadion waar ook EK-wedstrijden werden gespeeld. Ook was er erg veel beton te zien, maar waarschijnlijk gaat dat nog wel veranderen.

Ben benieuwd of de supporters zich snel thuis gaan voelen in dit stadion.
Ajax!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di jul 25, 2006 1:07 am

Thomvak425 schreef:mijn all-time favorite naast Litmanen (waar was die eigenlijk?).
Die hebben bijna niet samengespeeld, Litmanen liep in het tweede rond toen Bergkamp nog bij Ajax speelde en Jari brak pas door toen Bergkamp aan het verpieteren was in Milaan.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 25, 2006 8:05 am

Ik heb me bijzonder vermaakt. Opvallende aspecten: nog wel een klinisch stadion. Heeft duidelijk nog geen ziel.

Daarnaast het respect voor voetballers van Ajax (op Davids na). Staande ovaties voor spelers als Cruijff en Van Basten. Kom daar maar eens om, hier in Nederland.

Het gedrag van het "uitvak". Er zijn 54.000 mensen, waarvan er 3.000 in het Ajaxvak zitten. Maar uitgerekend in dat vak moeten de Bobby's 2 x ingrijpen. Bloody shame dat mensen zich kennelijk niet kunnen gedragen bij een afscheid van een monument... :sad: . En waarom nou uitgerekend gaan zingen als Dennis zijn afscheidsspeech houdt?

Ik zat zelf in een Arsenalvak (toevallig: vak 127 :D ), waar vooral met veel respect (echt waar) over Stam werd gesproken. Die wilden ze wel kopen! :D

En wat kan Van Basten nog voetballen zeg... Gelijk aannemen en wegdraaien bij zijn tegenstander.. Zo zie je het een spits tegenwoordig niet meer doen. Overmars zag er trouwens ook niet slecht uit.

Humor: Bij iedere Arsenal Legend die op het veld kwam: extatisch gejuich. Bij Glenn Helder: applausje. Volgende dag in The Sunday Times: "There were good (Helder) and great (the rest of them) Arsenal Legends on the pitch". :D

Ten slotte: duidelijk dat infrastructuur nog moet wennen aan een kleine 20.000 meer toeschouwers (t.o.v. Highbury). De wachttijden voor de metro liepen navenant op. Tip voor bezoekers: loop naar Finsbury Park, i.p.v. Arsenal.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di jul 25, 2006 10:48 am

Mijn ervaringen :
- Stadion is nog niets. Moet nog komen. Maar ze verwachten schijnbaar een theater publiek. Op de kleine middelste ring zou ik nooit en te nimmer willen zitten. Veel zichtbaar beton, dat moet veranderen als het even kan.
- Over het politie incidentje: Ik weet niet wat er aan de hand was, maar het ging volgens mij nergens over.
- Sfeer : Eerst waren er problemen met spandoeken, 2 grote doeken mochten niet naar binnen, ondanks dat er afspraken waren gemaakt tussen Ajax en Arsenal. Daarna was er gezeik dat iedereen moest gaan zitten, dat gebeurde natuurlijk niet. Na het politie incidentje was er duidelijk weinig sfeer over.
- Opvallend : tijdens de eerste helft totaal geen sfeer van Engelse kant. Volgens mij hebben ze niets met het huidige team.
- Zicht : Prima. Ik zat dan ook 1e rij.
- Veld : Fantastisch. Alleen snap ik niet dat het meteen zo afloopt na de witte kalklijn. Ik zag de reclameborden niet aan de andere kan van het veld.
- Wedstrijd : Leuk dat KJH het eerste doelpunt maakt in het nieuwe stadion. Verder deed Stam het goed. 2e helft natuurlijk alleen leuk door de namen. Fantastische actie van Marco, maar verder niet veel te zien behalve de oudjes zelf.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di jul 25, 2006 1:16 pm

ik vraag me alleen af waarom Stam meevoetbalde bij de Ajax Legends. Daar had Sonny Silooy moeten staan.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 25, 2006 1:29 pm

Blind zou er staan maar hij was geblesseerd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di jul 25, 2006 2:40 pm

dan hadden ze Sonny moeten invliegen :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di jul 25, 2006 3:37 pm

Thomvak425 schreef: mijn all-time favorite naast Litmanen (waar was die eigenlijk?).
Dat is toch wel basiskennis. Bergkamp is van het pre-Litmanen tijdperk.

AJAX mag nog wel een keer zo'n wedstrijd voor Litmanen organiseren. :yes:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 25, 2006 3:46 pm

Volgens mij hebben ze nog wel eens samen gespeeld. Litmanen mocht een aantal keer meedoen als rechtshalf. Niet best, trouwens.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » di jul 25, 2006 8:21 pm

Henk de Gier schreef:
Thomvak425 schreef:mijn all-time favorite naast Litmanen (waar was die eigenlijk?).
Die hebben bijna niet samengespeeld, Litmanen liep in het tweede rond toen Bergkamp nog bij Ajax speelde en Jari brak pas door toen Bergkamp aan het verpieteren was in Milaan.
:xyxthumbs: dank je, dat was ik ff kwijt!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Bericht door beelzebub » di jul 25, 2006 10:28 pm

En eigenlijk was Dan Pedersen (jaja wie kent 'm nog) de beoogde opvolger van Bergkamp en niet Litmanen. :D

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di jul 25, 2006 11:35 pm

Litmanen debuteerde zelfs op '4'.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 26, 2006 8:21 am

Sar heeft trouwens ook niet zo heel lang met Bergkamp gespeeld...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Bericht door beelzebub » wo jul 26, 2006 8:40 am

Misschien zat-ie wel in Bergkamps kaartclub bij Oranje? ;)

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo jul 26, 2006 9:01 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Sar heeft trouwens ook niet zo heel lang met Bergkamp gespeeld...
Toch 3 seizoenen. En bij Oranje natuurlijk.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 26, 2006 9:10 am

Ok, maar niet 3 seizoenen samen in het eerste...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo jul 26, 2006 9:13 am

Jawel, was tweede keeper. Ook in het seizoen 1991 heeft Sar nog een stuk of 10 wedstrijden gekeept in het eerste.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo jul 26, 2006 10:28 am

Andere vraag: wat vonden de mensen van het huidige Ajax?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 26, 2006 10:32 am

Speelden in een laag tempo tegen een piepjong Arsenal dat, eerlijk is eerlijk, geen fatsoenlijke kans tegen Ajax kon afdwingen. Toch had het weinig om het lijf. Een zomeravondpotje, waarin Stam, Vertonghen en Manu mij in positieve zin opvielen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 26, 2006 11:48 am

Ik heb de wedstrijd nu 2-3 keer bekeken. Hoe sterk Ajax werkelijk is valt onmogelijk te zeggen want Arsenal is net wel of nog net niet in training, speelde met een B-elftal, en Ajax is al een tijdje onderweg. Niet gek dus dat Arsenal geen partij was. De wedstrijd was vrij traag en er werd veel gewisseld waardoor veel spelers het moesten doen met slechts een paar balcontacten. De verdediging is amper onder druk gezet, dus daar valt al weinig over te zeggen. Met Stam erbij oogt het achterin wel een stuk zekerder, Grygera op links is nog geen succes en Heitinga's passing was nog te slordig.

Op het middenveld viel Maduro als middenvelder met de punt naar achteren in positieve zin op, had veel balcontacten, veroverde veel ballen en was overal op het veld aanwezig. Zorgde van alle middenvelders ook voor de meeste diepgang in het veld. Veruit de beste man van het veld. Met Gabri erbij (die een goede steekpass schijnt te hebben) en Sneijder die nog in vorm moet gaan komen, zou het op het middenveld wel goed moeten komen. Vertonghen deed vooral zijn best, speelde niet erg goed maar het is duidelijk dat hij mogelijkheden heeft.

Voorin deed De Mul op één goede voorzet na alles fout, Huntelaar deed bijna alles goed. Perez moet zijn draai nog vinden, was veel te weinig aan de bal. Hij moet gauw het net vinden en met zijn doelpunten krediet opbouwen waardoor hij het spel meer naar zich toe kan trekken. Als dat niet gebeurt dan zijn Perez én Sneijder in één team niet te handhaven en staan Manu en Markus te trappelen om Perez' plek over te nemen en zal Perez de concurrentie met Sneijder aan moeten gaan voor de positie van aanvallende middenvelder. Manucharyan liet wat technische hoogstandjes zien maar stond te kort op het veld om te concluderen dat hij een goede linksbuiten voor Ajax is. Ogararu: zelfde verhaal.

Ajax liet zich bij balverlies erg ver terug zakken, bij balbezit was de opbouw moeizaam waardoor Stam en Vermaelen het meest in balbezit waren. Sneijder en Vertonghen waren nooit aanspeelbaar. Lijkt me niet zo gek met zoveel nieuwe spelers en een trainer met waarschijnlijk een andere spelopvatting dan zijn voorganger; de automatismen moeten nog komen. Wordt nog een zware klus om dat voor de eerste Champions League ontmoetingen voorelkaar te krijgen.
Ajax!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 26, 2006 11:56 am

Vooralsnog is Ten Cate nog steeds met het defensieve aspect bezig. Daarna zal hij vast aan combinaties, crosspasses en meer van die ongein gaan werken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » wo jul 26, 2006 12:00 pm

Wie zouden we trouwens kunnen ontmoeten in de voorronde?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Plaats reactie