Ajax-PSV (cupfinale)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

De denneappel is voor...

...ons. We spelen in de Kuip tegen PSV, dus 5-0.
18
36%
We winnen door een buitenspelgoal in blessuretijd.
14
28%
Pingels voor ons.
2
4%
Pingels voor hun.
2
4%
Guus giet naor huus met d'n dubbel.
14
28%
 
Totaal aantal stemmen: 50

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mei 07, 2006 8:08 pm

Voetske schreef:
Tis wa, een serietje van 1 assist gemiddeld per wedstrijd :blush:
Dikke armoede, Voetske. Waar je tegenwoordig bij Ajax al blij mee moet zijn. Maar ik bedoel dus: een pass/voorzet waaruit KJH scoorde. Hoe dan ook, zeker niet groots, maar nu was het helemaal 0,0. Oh nee, 0,5. ;)

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mei 07, 2006 8:10 pm

Rishi schreef:Wat te doen met Boukhari?
Een contract van een maand geven. En dat bij goed presteren steeds met 1 maand verlengen. Dan blijft ie tenminste scherp.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo mei 07, 2006 8:17 pm

Chris schreef:Als het waar zou zijn zou ik het ook onbeschoft vinden om nét na de bekerwinst, bekend te maken dat je weg moet. Beleg dan morgenvroeg een persconferentie waar je de redenen uitlegt hoe en wat enz.
Tuurlijk is dit niet door Ajax bekend gemaakt. In de catacombenm zeker? Terloops tegen een journalist. Denk toch na mensen. Als je zoiets bekend maakt, gebeurt dat inderdaad gewoon via een persconferentie in de ochtend.

SBS loopt gewoon te bluffen.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo mei 07, 2006 8:19 pm

Wat mankeerde die Gomes trouwens, ik vind dit helemaal geen aktie voor hem.

Uilenberg zat op de tribune, ik hoop dat hij z'n scheidsrechters eens gaat instrueren dat het schreeuwen tegen een neergeschopte speler zoals Paddo en Pooijer deden (en eerder dit seizoen Kah en Gregoorlap van Dijk) deden een gele kaart moet opleveren :pukey:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » zo mei 07, 2006 8:25 pm

Voetske schreef:Vuilak Gomez

Vuilak Gomez
Bijzonder bewust van Gomes .. :nooo:

Jammer dat Huntelaar daar de dupe van wordt .. (komt voor zijn medespeler op, maar doet uiteindelijk niets wat een gele kaart verdiend ).
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mei 07, 2006 8:31 pm

Ooijer en Cocu ook 2 smeerlappen. Vooral die Ooijer, komt ie stoer doen hele tijd tegen die scheids :pukey: :pukey: :pukey:

Jammer dat je daar niks over zegt Steef, kankeren op Sneijder en Huntelaar maar dat zie je dan niet.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo mei 07, 2006 8:39 pm

Heb niks van de wedstrijd kunnen zien, ben opgepakt bij de kuip, helaas pindakaas. Zat samen met nog een jood lekker bij 2 Den Haag supps in de lik, dat was nogal...wat zullen we zeggen... gezellie. Vervolgens droppen die malloten me ergens in Rotterdam-Zuid, lekker in mn eentje met AFCA kledij aan een uur door dat kutdorp gelopen op zoek naar een treinstation...kortom het was weer een leuk dagje. :bis:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48028
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mei 07, 2006 8:41 pm

Verdiende overwinning. Boakye speelde een prima partij en verder was het vrij degelijk. Bij PSV vond ik overigens wel veel dissonanten.

Wat heb je gedaan om de lik te belanden, BZ?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » zo mei 07, 2006 8:42 pm

Hahahaha, nu zijn alleen de PSV'ers ineens smeerlappen :D
Oost-indisch blind noemen ze dat...

Maar goed, Vink was as usual weer een drama. iets dat iedereen van tevoren wist. Helaas maakte hij het meer dan waar :nooo:

Gefeli met de overwinning trouwens !
Wel terecht, al had PSV het af moeten maken meteen na de rode kaart voor Galasek. Hiddink hanteerde ook een hele vage tactiek en had Lamey moeten wisselen, die 2e gele zag je al lang aankomen.

Jammer dat we de dubbel mislopen, maar de Ajacieden te zien juichen en feesten alsof de CL gewonnen is is ook wel humor ;)
En zelfs een huldiging :drecul2:
Sorry, maar dat vind ik 'licht' overdreven.

PS: Ik vind het wel een grote schande van de KNVB dat PSV al 3 weken klaar is, terwijl Ajax volop bezig was en dus in het ritme blijft. Een waardeloos tijdstip deze finale.
Laatst gewijzigd door Baseman op zo mei 07, 2006 8:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » zo mei 07, 2006 8:42 pm

brigade zuid schreef:Heb niks van de wedstrijd kunnen zien, ben opgepakt bij de kuip, helaas pindakaas. Zat samen met nog een jood lekker bij 2 Den Haag supps in de lik, dat was nogal...wat zullen we zeggen... gezellie. Vervolgens droppen die malloten me ergens in Rotterdam-Zuid, lekker in mn eentje met AFCA kledij aan een uur door dat kutdorp gelopen op zoek naar een treinstation...kortom het was weer een leuk dagje. :bis:
:aai: Trams en metro’s reden niet ? :D

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48028
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mei 07, 2006 8:53 pm

Ik moet zeggen dat ik de theorie 'PSV mist ritme' nooit heb begrepen vooraf. Zeker niet omdat ik vond dat mensen als Cocu op hun laatste benen liepen aan het eind van het seizoen. Die 3 weken rust hadden ook een helende werking kunnen hebben.

Ik vond de wissel Affelay voor Koné wel begrijpelijk, maar dat hij bij de 10 vs. 10 situatie niet ingreep vond ik wel opmerkelijk. PSV kon geen druk meer zetten, doordat het middenveld ontbrak en Ajax kon met Babel en Boukhari zo het middenveld overlopen. Ik had verwacht dat Beasley zou worden gewisseld voor een middenvelder, maar dit bleef uit. Verder had Hiddink ook die Lamey moeten wisselen, want dat hij heel veel moeite had met Babel was wel erg duidelijk. Addo en Ball lieten zich trouwens kinderlijk wegzetten. Beide goals waren enorme fouten, wat dat betreft.

De voorhoede die begon bij Ajax was trouwens weer erg lachwekkend. Charisteas als rechtsbuiten is potsierlijk en die Rosenberg was voor de zoveelste keer onzichtbaar. Verder was het natuurlijk weer goed om Sneijder op het veld te hebben. Altijd gevaarlijk vanuit de 2e lijn en zijn tweebenigheid blijft een genot om te zien.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » zo mei 07, 2006 8:57 pm

Hiddink had Culina moeten brengen voor Beasly en Lucius voor Lamey...maar ja.

Peter, 3 weken rust zal wel leuk zjin maar ritme is belangrijker. Bij PSV gaven ze ook al aan dat het moeilijk was om de knop weer om te zetten.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mei 07, 2006 8:58 pm

Bij PSV geven ze ook elke wedstrijd aan dat Cocu, Ooijer, Simons, Alex en nog 10 anderen niet mee kunnen doen.
IK GELOOF!!!!!!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo mei 07, 2006 8:59 pm

PSV verloor pas echt de grip en druk op het middenveld na het rood van Lamey. Simons ging achterin spelen en zonder Simons breekt het elftal van PSV in tween. Cocu is nog niet half zo goed als controleur.

Sowieso maakte Cocu op mij nog steeds een uitgebluste indruk. Dus meneer van Basten, neem asjeblieft Schaars mee...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48028
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mei 07, 2006 9:01 pm

Ok dan verschillen wij daar van mening over. Ik vond dat PSV geen ritme meer had en snakte naar het einde. Ik vind het dan ook in ieder geval geen nadeel dat men 3 weken rust heeft gehad.

Verder vond ik de ambiance erg pover. Een stadion wat lang niet gevuld was en waarbij ik ook niet echt een sfeer proefde.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mei 07, 2006 9:01 pm

Voor het WK 2010 ja. Nu nog lang niet. Dan moet hij de rest van het team maar een beetje aanpassen. Sowieso KJH erin.
IK GELOOF!!!!!!

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » zo mei 07, 2006 9:03 pm

Baseman schreef:Hiddink had Culina moeten brengen voor Beasly en Lucius voor Lamey...maar ja.

Peter, 3 weken rust zal wel leuk zjin maar ritme is belangrijker. Bij PSV gaven ze ook al aan dat het moeilijk was om de knop weer om te zetten.
Hiddink zei na de wedstrijd juist dat je jongens uitstekend getraind hadden en juist de knop weer hadden omgezet naar deze wedstrijd. Ze hadden zich compleet gefocust op deze wedstrijd.
Dan is het nogal altijd belachelijk dat er 3 weken tussen de laatse competitiewedstrijd moet zitten en bekerfinale, dan speelt ritme misschien wel een rol. Komt allemaal door die domme play-offs die niks opleveren.
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo mei 07, 2006 9:03 pm

Niks aan toe te voegen dacht ik zo. Lekker vlak voor het einde de 2-1 erin :xyxthumbs:
De wedstrijd was een leuke wedstrijd met een zeer irritante ooijer alsof hij gefrustreerd was ofzo. Gomes of hoe je het ook speld had rood moeten krijgen.
In mijn ogen sprong er niemand met een cijfer 7 of 8 eruit maar allemaal een 6 of een cijfer 6,5.

Overigens wel terecht dat er geen nl afvaardiging is naar het WK want anders zou ik me nog gaan schamen over het nivo naast het NL elftal wat daar gaat voetballen. :yes:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mei 07, 2006 9:03 pm

Nou................ :D
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo mei 07, 2006 9:04 pm

Chris schreef:
Baseman schreef:Hiddink had Culina moeten brengen voor Beasly en Lucius voor Lamey...maar ja.

Peter, 3 weken rust zal wel leuk zjin maar ritme is belangrijker. Bij PSV gaven ze ook al aan dat het moeilijk was om de knop weer om te zetten.
Hiddink zei na de wedstrijd juist dat je jongens uitstekend getraind hadden en juist de knop weer hadden omgezet naar deze wedstrijd. Ze hadden zich compleet gefocust op deze wedstrijd.
Dan is het nogal altijd belachelijk dat er 3 weken tussen de laatse competitiewedstrijd moet zitten en bekerfinale, dan speelt ritme misschien wel een rol. Komt allemaal door die domme play-offs die niks opleveren.
Klacht indienen? www.knvb.nl en dan kesler zoeken :xyxthumbs:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo mei 07, 2006 9:05 pm

Qua talent sprong Farfan er mijlenver bovenuit.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo mei 07, 2006 9:06 pm

LouisXIV & co schreef: En ik hoor dat de combitrein ook nog lekker omrijdt via Diemen-Zuid en Haarlem, wegens werkzaamheden. Treinreis gaat twee uur duren...
Dat klopt, die trein waar ik in zat reed wel zo gruwlijk langzaam dat we na drie kwartier nog geen eens van Duivendrecht bij Amsterdam Centraal waren. Toen heb ik vlak voor Centraal gezegd dat ik me niet zo lekker voelde en ben uitgestapt en ben toen op eigen gelegenheid naar de Kuip gegaan. Alleen daar begon ik problemen te krijgen omdat ze me er niet inlieten en ze vonden me lastig vandaar ook dat ik opgepakt ben.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 07, 2006 9:13 pm

Dubbel schreef:Schade joey, alles ist vorbei! :alc:

Hehe... :xyxthumbs:

Bij het tweede doelpunt sprong ik een gat in de lucht. Mijn vriendin: 'Wat doe je nou? PSV moest toch winnen?'

;)

Verdediging van PSV liet het liggen zonder Alex, hopelijk een voorbode van volgend seizoen. :cheer:
De wedstrijd vond ik maar matig. PSV speelde slap, al speelde Farfan zijn tegenstanders nog steeds weg. Wat een klasbak, die jongen. Het gemak waarmee hij ruimte maakt, de bal aanneemt onder druk...:worshippy:
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mei 07, 2006 9:16 pm

PS: Ik vind het wel een grote schande van de KNVB dat PSV al 3 weken klaar is, terwijl Ajax volop bezig was en dus in het ritme blijft.
Wat mij betreft draaien wij dat volgend seizoen om! :D

De betere spelers Heitinga, Vermaelen, Sneijder, Boukhari (tweede helft) en Huntelaar door zijn doelpunten.

Niet goed genoeg: Boakye (liet Beasley één keer zo gemakkelijk binnendoor komen, pass van Cocu), levert de ballen in, m.a.w. de tegenstander kan hem aan de bal laten.

Emanuelson: is het seizoen te lang? (jeugdwk enz.). is geen back en blijft m.i. tekort komen. Maduro, idem?

Welke trainer zet Charisteas rechtsbuiten??????? Soms leek het iets, omdat Ball de tegenstander was (een fantastische aankoop van guus)

Rosenberg is op!

Toch leuk om ex-jeugdspelers te zien: Ooijer, Lamey, Stekelenburg, Boakye, Heitinga, Vermaelen, Emanuelson, Sneijder, Babel, Maduro (en wie zaten er op de reservebank? Culina, Reiziger, Lindenbergh, een paar jeugdspelers?). Welk team kan dat brengen?

Ik ben wel blij dat € 10 miljoen voor Kone (inclusief € 1 miljoen huur) niet door Ajax is uitgegeven. Waar was Varyanen?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » zo mei 07, 2006 9:18 pm

Alleen daar begon ik problemen te krijgen omdat ze me er niet inlieten en ze vonden me lastig vandaar ook dat ik opgepakt ben
van de 33.000 mensen, krijg jij het voor elkaar om 1 van de 14 opgepakte mensen te zijn. :worshippy: hoe krijg je het voor elkaar :worshippy:


Trouwens waarom deed Juanfran zo vrowlijk? hij heeft amper wat aan het ''succes'' van Ajax bijgedragen.


edit: Vindt dat Heitinga heeft laten zien waarom van Basten hem weer heeft opgenomen in de selectie. Hoop dat ze nu ook voor hem kiezen inplaats van andre pooijer.
Laatst gewijzigd door RosenbergSpits op zo mei 07, 2006 9:31 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie