Finale Play-offs: Groningen-AJAX 3 mei 2006

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » wo mei 03, 2006 8:52 pm

ajaxhome schreef:
Voor wij zou E. Koeman er gezeten hebben.
Danny Buijs?
Past wel bij Feye*&^% ook zo'n kakkerlak
De nieuwe John de Wolf!

rush2112
Berichten: 634
Lid geworden op: vr aug 26, 2005 6:28 pm

Bericht door rush2112 » wo mei 03, 2006 8:55 pm

Buijs op Radio 1.

Wat is ie toch aardig tegenover de verslaggever.
Buijs geeft wel eerlijk toe, dat Ajax over 2 wedstrijden verdiend gewonnen.
Er schijnt engelse en duitse interesse in hem te zijn. Feyenoord moet opschieten...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo mei 03, 2006 8:58 pm

rush2112 schreef:Buijs op Radio 1.

Wat is ie toch aardig tegenover de verslaggever.
Buijs geeft wel eerlijk toe, dat Ajax over 2 wedstrijden verdiend gewonnen.
Er schijnt engelse en duitse interesse in hem te zijn. Feyenoord moet opschieten...
Je kunt zeggen wat je wilt over Buijs. Hij is inderdaad een eikel op het veld en zijn haat tegenover Ajax is duidelijk, maar hij is telkens wel helder in zijn analyses (zowel in Amsterdam als in Groningen). Dan is hij wel nuchter.

CL here we come (na de voorronde) :headbang: :cheer: :headbang: :cheer: :bis: :cheer: :headbang: :bis: :cheer: :headbang:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo mei 03, 2006 8:58 pm

VDL is het helemaal zat volgens RTVH, de vraag was als HTC aan VDL zou vragen om zijn assistent trainer te willen worden dan gaf VDL 1% kans.

VDL wil absoluut niet meer werken met het Bestuur wat boven hun staat.
Dus Jaakke Fontein en van Geel. :d1


Er is dus wel degelijk een hoop stront over elkaar heen gegooid

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo mei 03, 2006 9:00 pm

Ik zou ook niet meer willen werken onder een bestuur dat het netjes heeft gespeeld idd MHF
I think I lost my fucking headache

sudesh
Berichten: 1319
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 3:24 pm

Bericht door sudesh » wo mei 03, 2006 9:01 pm

Steef schreef:
MHF schreef:Boukhari loopt voorlangs de goal en kan bij wijze van spreken net op tijd zijn kuiten 'intrekken', als de goal was afgekeurd zou dat niet geheel onbegrijpelijk zijn geweest.

.
Dat wilde ik net gaan posten. Die goal, hoe terecht op dat moment ook, had nooit mogen tellen. Zuiver hinderlijk buitenspel.

Voor de rest heeft Groningen het in de eerste helft laten liggen. Toen had men meer afstand moeten nemen.

Daarnaast kan de wissel Levchenko - Van der Laak een 'Robbentje' worden genoemd. Niet alleen viel Vd Laak individueel dramatisch slecht in, ook helde Groningen met twee aanvallend ingestelde middenvelders veel te ver naar voren. Zodoende kon Boukhari, die tegen Levchenko onzichbaar was, aan voetballen toekomen en ook Sneijder, die zeker niet geweldig inviel, weet wel raad met zoveel ruimte centraal op het middenveld. Een cruciale, afgerijselijke wissel.

Verder moet Sankoh na deze wedstrijd ook met koeienletters in het boekje van Van Geel (en de aanwezige E. Koeman) staan. Fenomenaal. Hij was verdedigend altijd al goed, maar die rust aan de bal en dat overzicht heeft-ie verdomde snel ontwikkeld. Kan in een 3-4-3 als rechtermandekker, in een viermansdefensie als mandekker naast een vrije verdediger en ik denk ook wel als rechtsback. Hij deed me vandaag eng veel denken aan Thuram. Helemaal geweldig.
Lindenbergh was trouwens weer afgrijselijk. As usual.
Komt niet vaak voor dat je zo lyrisch over een speler bent Steef.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mei 03, 2006 9:01 pm

He, Lucas? Het bestuur was toch de grote boosdoener?

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » wo mei 03, 2006 9:02 pm

rush2112 schreef:Buijs op Radio 1.

Wat is ie toch aardig tegenover de verslaggever.
Buijs geeft wel eerlijk toe, dat Ajax over 2 wedstrijden verdiend gewonnen.
Er schijnt engelse en duitse interesse in hem te zijn. Feyenoord moet opschieten...
Precies halen zo'n karakterspeler! Iemand moet de leegte na het vertrek van Kuijt invullen toch?
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mei 03, 2006 9:02 pm

sudesh schreef:
Komt niet vaak voor dat je zo lyrisch over een speler bent Steef.
Jawel hoor, alleen staan die namen niet op AT.

Maar dit kan bijna niet. Ik heb Sankoh tig keer bekeken in de competitie. Fantastische verdediger, maar voetballend een drama. En nu dit? Wondersloffen?

Ik kan het nog steeds amper geloven eigenlijk. Ook al moet ik wel aanstippen dat Sankoh bij Groningen altijd de lange bal speelt op de balvaste Salmon en de beweeglijke Nevland. Ook als een bal doorschiet rent Buijs er nog wel achteraan. Het middenveld kort inspelen is er niet bij bij Groningen en valt dus amper te beoordelen. Eerder dit seizoen was dat iig. zwaar onder de maat.

Maar dat-ie geweldig kan verdedigen staat als een paal boven water.
Laatst gewijzigd door Feest op wo mei 03, 2006 9:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 03, 2006 9:03 pm

Steef schreef:
MHF schreef:Boukhari loopt voorlangs de goal en kan bij wijze van spreken net op tijd zijn kuiten 'intrekken', als de goal was afgekeurd zou dat niet geheel onbegrijpelijk zijn geweest.

.
Dat wilde ik net gaan posten. Die goal, hoe terecht op dat moment ook, had nooit mogen tellen. Zuiver hinderlijk buitenspel.
Iemand anders hier zei het al, maar is de regel tegenwoordig niet dat je de bal aan moet raken, Steef?
Steef schreef:Voor de rest heeft Groningen het in de eerste helft laten liggen. Toen had men meer afstand moeten nemen.
Yup. Net trouwens wel een hele rustige en volwassen reactie van Buijs. Dat moet wel even gezegd worden. Hij zei dat Groningen hier misschien meer had moeten scoren, maar dat Ajax ook een aantal goede kansen heeft gehad en dat Ajax het misschien in Amsterdam al met 4-0 had af moeten maken. Hij zei dat hij het niet onterecht vond dat Ajax door is.

Verder had hij verwacht dat hij geel zou krijgen. Hij had helemaal geen rode kaarten verwacht, omdat niemand sloeg. Haverkort zei bij het uitdelen van de rode kaart tegen Buijs dat hij na de wedstrijd even naar hem toe moest komen.
Steef schreef:Daarnaast kan de wissel Levchenko - Van der Laak een 'Robbentje' worden genoemd. Niet alleen viel Vd Laak individueel dramatisch slecht in, ook helde Groningen met twee aanvallend ingestelde middenvelders veel te ver naar voren. Zodoende kon Boukhari, die tegen Levchenko onzichbaar was, aan voetballen toekomen en ook Sneijder, die zeker niet geweldig inviel, weet wel raad met zoveel ruimte centraal op het middenveld. Een cruciale, afgerijselijke wissel.
Ik was op dat moment teveel emotioneel bij de wedstrijd betrokken om me goed te concentreren op de wissels van Groningen, maar er knapte wel iets. Opeens gaf groningen het uit handen en kreeg het middenveld van Ajax ruimte.

Sneijder viel inderdaad niet eens zo goed in. Maar hij was wel weer belangrijk.

Babel was overigens veel gevaarlijker dan Rosenberg, die dramatisch speelde.
Steef schreef: Verder moet Sankoh na deze wedstrijd ook met koeienletters in het boekje van Van Geel (en de aanwezige E. Koeman) staan. Fenomenaal. Hij was verdedigend altijd al goed, maar die rust aan de bal en dat overzicht heeft-ie verdomde snel ontwikkeld. Kan in een 3-4-3 als rechtermandekker, in een viermansdefensie als mandekker naast een vrije verdediger en ik denk ook wel als rechtsback. Hij deed me vandaag eng veel denken aan Thuram. Helemaal geweldig.
Ik zei het een paar pagina's terug al. Sankoh was geweldig goed. Al had hij hier en daar wel wat overtedingen nodig tegen Huntelaar. Het viel Haverkort echter niet op.

Sankoh of Heitinga, ik zou het wel weten. :yes:
Steef schreef: Lindenbergh was trouwens weer afgrijselijk. As usual.
Zo liepen er meer rond vandaag. :sad:

Vooral Vermaelen, Emanuelson, Rosenberg, Lindenbergh waren dramatisch.

Boukhari herstelde zich de tweede helft nog enigzins.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo mei 03, 2006 9:04 pm

MHF schreef:
rush2112 schreef:Buijs op Radio 1.

Wat is ie toch aardig tegenover de verslaggever.
Buijs geeft wel eerlijk toe, dat Ajax over 2 wedstrijden verdiend gewonnen.
Er schijnt engelse en duitse interesse in hem te zijn. Feyenoord moet opschieten...
Precies halen zo'n karakterspeler! Iemand moet de leegte na het vertrek van Kuijt invullen toch?
Urby had het wel ontzettend moeilijk met Buijs, maar dat zegt waarschijnlijk meer over Urby deze wedstrijd dan over Buijs. We moeten echt een sterke linksback erbij hebben (verdedigend). Afhankelijk van de tegenstander kan 1 v/d 2 dan spelen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mei 03, 2006 9:06 pm

Ben ik trouwens de enige die Luirink en Heitinga verdomd veel op elkaar vindt lijken qua speelstijl. En dezelfde foutjes en fouten in de zestien.

Sankoh heeft trouwens mooite met het type stormram. Had dus eerder Charisteas in het centrum verwacht.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo mei 03, 2006 9:10 pm

Steef schreef:Ben ik trouwens de enige die Luirink en Heitinga verdomd veel op elkaar vindt lijken qua speelstijl. En dezelfde foutjes en fouten in de zestien.

Sankoh heeft trouwens mooite met het type stormram. Had dus eerder Charisteas in het centrum verwacht.
Ooh, hier kun je zijn naam wel gewoon schrijven :redcard:

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » wo mei 03, 2006 9:16 pm

Fenerbahçe schreef:
Steef schreef:
MHF schreef:Boukhari loopt voorlangs de goal en kan bij wijze van spreken net op tijd zijn kuiten 'intrekken', als de goal was afgekeurd zou dat niet geheel onbegrijpelijk zijn geweest.

.
Dat wilde ik net gaan posten. Die goal, hoe terecht op dat moment ook, had nooit mogen tellen. Zuiver hinderlijk buitenspel.
Okee .. Wat is definitie van hinderlijk buitenspel ??? Sneijder schiet duidelijk op het doel, Boukhari ontneemt niet het zicht van de doelman ?? Waarom dan toch "hinderlijk buitenspel"??
Steef, ik verwacht nog wel een antwoord op een rechtstreekse vraag ..
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » wo mei 03, 2006 9:16 pm

Lucas schreef:Ik zou ook niet meer willen werken onder een bestuur dat het netjes heeft gespeeld idd MHF
Ik zie tot nu toe alleen VdL en Blind openlijk met modder gooien, Luuk. Ik geloof best dat er een keihard spel wordt gespeeld en zou mij voor kunnen stellen dat MvG ook het nodige heeft uitgedeeld maar dat gebeurt dan tenminste achter gesloten deuren. Als ik ruzie heb met mijn vriendin praat ik dat ook liever onderling uit dan dat ik op straat loop te bekvechten.

Ik krijg het gevoel dat nu eindelijk eens die schoonmaak binnen de gehele Ajax organisatie gaat plaatsvinden waarop ik al enige tijd hoop. Dat is al langere tijd nodig en absoluut niet slechts te wijten aan Blind maar feit blijft wel dat hij het tij als trainer van Ajax 1 niet ten positieve heeft kunnen keren.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo mei 03, 2006 9:17 pm

Steef schreef:He, Lucas? Het bestuur was toch de grote boosdoener?
dat zegt van der lem toch ook. Die heeft het op een akkoordje gegooid met Danny denk ik
I think I lost my fucking headache

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mei 03, 2006 9:18 pm

Fenerbahçe schreef:
Fenerbahçe schreef:
Steef schreef: Dat wilde ik net gaan posten. Die goal, hoe terecht op dat moment ook, had nooit mogen tellen. Zuiver hinderlijk buitenspel.
Okee .. Wat is definitie van hinderlijk buitenspel ??? Sneijder schiet duidelijk op het doel, Boukhari ontneemt niet het zicht van de doelman ?? Waarom dan toch "hinderlijk buitenspel"??
Steef, ik verwacht nog wel een antwoord op een rechtstreekse vraag ..
Boukhari staat in buitenspelpositie in het zichtsveld van Roorda als het slot gelost wordt. Hinderlijk buitenspel. Een ABC-tje.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mei 03, 2006 9:19 pm

MHF schreef:
Lucas schreef:Ik zou ook niet meer willen werken onder een bestuur dat het netjes heeft gespeeld idd MHF
Ik zie tot nu toe alleen VdL en Blind openlijk met modder gooien, Luuk. Ik geloof best dat er een keihard spel wordt gespeeld en zou mij voor kunnen stellen dat MvG ook het nodige heeft uitgedeeld maar dat gebeurt dan tenminste achter gesloten deuren. Als ik ruzie heb met mijn vriendin praat ik dat ook liever onderling uit dan dat ik op straat loop te bekvechten.

Ik krijg het gevoel dat nu eindelijk eens die schoonmaak binnen de gehele Ajax organisatie gaat plaatsvinden waarop ik al enige tijd hoop. Dat is al langere tijd nodig en absoluut niet slechts te wijten aan Blind maar feit blijft wel dat hij het tij als trainer van Ajax 1 niet ten positieve heeft kunnen keren.
Sterke posting MHF, ik hoop met je mee :yes:

Zie sig

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo mei 03, 2006 9:20 pm

MHF schreef:Ik zie tot nu toe alleen VdL en Blind openlijk met modder gooien, Luuk. Ik geloof best dat er een keihard spel wordt gespeeld en zou mij voor kunnen stellen dat MvG ook het nodige heeft uitgedeeld maar dat gebeurt dan tenminste achter gesloten deuren. Als ik ruzie heb met mijn vriendin praat ik dat ook liever onderling uit dan dat ik op straat loop te bekvechten.
En jij zou je mond houden als je vriendin overal rond loopt te tetteren dat ze nog wel ziet of ze bij je blijft?
Van der Lem is een heel redelijke man; het zegt wel iets dat ie beweert absoluut niet meer onder dit bestuur te willen werken. Is dat overigens modder gooien?
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mei 03, 2006 9:21 pm

Er WORDT helemaal niet getetterd door het bestuur, de enige tetter is Blind en nu ook Lem.
Waar háál je het vandaan ? :nooo:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo mei 03, 2006 9:23 pm

Ik heb zowel jaakke als van Geel ontwijkend horen/lezen antwoorden op de vragen over Blind. Iedereen weet wat dat inhoudt hoor. Ben je nou echt zo naief?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » wo mei 03, 2006 9:24 pm

Voetballers en ex-voetballers zijn over het algemeen gewoon eerlijk. Politici zijn degenen die er een spel van maken.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mei 03, 2006 9:24 pm

Blind heeft sinds de resultaten positief zijn (het voetbal is natuurlijk afgrijselijk) geschreeuwd dat het bestuur zich moest uitspreken en hem moest steunen. Dit terwijl hij al wist dat dat niet zo was! Dan zou dat dus geen 'leugentje om bestwil' zijn geweest, maar een doodsvonnis voor het bestuur.

'Wij staan achter Danny Blind.'

Voorronde CL (en Beker?)

'Danny Blind is per direct geen trainer van Ajax meer.'

Nee, dan had Blind helemaal kunnen schreeuwen over onrecht en leugens.

MvG heeft in deze nooit gelogen. Niet tegen Blind en niet in de media.

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » wo mei 03, 2006 9:24 pm

Steef schreef:Boukhari staat in buitenspelpositie in het zichtsveld van Roorda als het slot gelost wordt. Hinderlijk buitenspel. Een ABC-tje.
No way, kijk de beelden nog maar eens na, oftewel een zuiver doelpunt ..

Geen gezeik ...

"Ajax Marsch" ... :eusa_dance:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo mei 03, 2006 9:25 pm

Je begrijpt het niet MT; betrouwbare bronnen melden dat Blind een scholletje is en dat hij handig aan het manipuleren is om zijn baan te houden

Naar buiten toe Steef! Intern had hij begrip op kunnen brengen voor ontslag. ook dat heeft Blind gezegd. maar goed, dat komt niet in de AT kraam van pas
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie