Ajax-Feyenoord

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za apr 22, 2006 11:17 am

Heb de wedstrijd ook teruggekeken. Feyenoord kan dit Ajax nog steeds pakken. Daar veranderen 1 dubbele blunder en 1 fatale minuut niets aan.

Voor de rest heeft ook Ajax er donderdag nl. niks van gebakken.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » za apr 22, 2006 11:22 am

Steef schreef:Heb de wedstrijd ook teruggekeken. Feyenoord kan dit Ajax nog steeds pakken. Daar veranderen 1 dubbele blunder en 1 fatale minuut niets aan.

Voor de rest heeft ook Ajax er donderdag nl. niks van gebakken.
Het kan zeker nog. Feyenoord kán drie keer scoren tegen Ajax; daar ben ik van overtuigd. Maar ik denk dat Ajax er ook eentje scoort. En maakt Feyenoord er dan vijf...? Het zou me verbazen.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za apr 22, 2006 11:39 am

Ik vraag me eigenlijk nog steeds af waarom Ajax vanaf de 20ste minuut de bovenliggende partij werd.

Ik heb alleen de samenvatting gezien, maar ik vond Feyenoord in het begin eigenlijk veel sterker en gevaarlijker. Waarom veranderde dat beeld eigenlijk? Kwam dat doordat Feyenoord misschien een beetje moedeloos werd van de paar kansen die er niet ingingen? Of schakelde Ajax een tandje bij of gingen ze anders spelen?

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » za apr 22, 2006 12:01 pm

Steef schreef:Heb de wedstrijd ook teruggekeken. Feyenoord kan dit Ajax nog steeds pakken. Daar veranderen 1 dubbele blunder en 1 fatale minuut niets aan.

Voor de rest heeft ook Ajax er donderdag nl. niks van gebakken.

Hahahaha laat je niet zo gaan Stefie!!! :cheer: :headbang:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za apr 22, 2006 12:03 pm

Ok, sorry. Ik heb een andere wedstrijd gekeken. Ajax was flitsend. De contouren van een Europese topploeg die terecht met 28 punten voorsprong kampioen van NL is geworden.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za apr 22, 2006 12:12 pm

Individueel is Ajax op bijna iedere positie sterker, zéker nadat Huntelaar is gekomen. Dat kun je toch niet ontkennen Steef? Niet dat het verschil heel groot is, dat hoor je mij niet zeggen. Maar Ajax is net even wat beter, uitgekookter, technisch vaardiger, talentvoller en zelfs ervarener (!). Zelfs in zo'n kutseizoen. Geeft te denken dat Feyenoords 'beste speler' volgend seizoen ook nog vertrekt...
Ajax!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za apr 22, 2006 12:15 pm

Zoals ik al eerder schreef heeft Feyenoord buiten de onderlinge wedstrijden tegen Ajax slechts 5 punten meer gehaald dan Ajax. Ajax had een kutseizoen, maar dat van Feyenoord was nauwelijks beter hoor. Twee niet geweldige ploegen dit jaar..Het zou me werkelijk niet verbazen als Groningen de voorronde CL gaat halen...
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 22, 2006 12:20 pm

Giacomo Puccini schreef:Individueel is Ajax op bijna iedere positie sterker, zéker nadat Huntelaar is gekomen. Dat kun je toch niet ontkennen Steef?
Anders doe ik het wel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za apr 22, 2006 12:21 pm

Giacomo Puccini schreef:Individueel is Ajax op bijna iedere positie sterker, zéker nadat Huntelaar is gekomen. Dat kun je toch niet ontkennen Steef? Niet dat het verschil heel groot is, dat hoor je mij niet zeggen. Maar Ajax is net even wat beter, uitgekookter, technisch vaardiger, talentvoller en zelfs ervarener (!). Zelfs in zo'n kutseizoen. Geeft te denken dat Feyenoords 'beste speler' volgend seizoen ook nog vertrekt...
Omschrijvingen als uitgekookt, technisch vaardig, talentvol en ervaren passen niet bij dit Ajax. Donderdag was weer duidelijk te zien dat de creativiteit ontbreekt. Ajax gaat zich niet voor niets versterken.

Feyenoord was dit seizoen twee keer duidelijk beter dan Ajax. Donderdag was Ajax sterker. Dat kwam helaas niet door het goede niveau dat Ajax haalde maar door het geblunder van Feyenoord.

Ik ben het wel met Luuk eens dat ook Feyenoord een teleurstellend seizoen heeft gedraaid. Het moest niet voor niets AZ voor laten gaan.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za apr 22, 2006 12:24 pm

Lucas schreef:Zoals ik al eerder schreef heeft Feyenoord buiten de onderlinge wedstrijden tegen Ajax slechts 5 punten meer gehaald dan Ajax. Ajax had een kutseizoen, maar dat van Feyenoord was nauwelijks beter hoor. Twee niet geweldige ploegen dit jaar..Het zou me werkelijk niet verbazen als Groningen de voorronde CL gaat halen...
Ga jij je mond eens spoelen ;)

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za apr 22, 2006 12:25 pm

Lucas schreef:Zoals ik al eerder schreef heeft Feyenoord buiten de onderlinge wedstrijden tegen Ajax slechts 5 punten meer gehaald dan Ajax. Ajax had een kutseizoen, maar dat van Feyenoord was nauwelijks beter hoor. Twee niet geweldige ploegen dit jaar..Het zou me werkelijk niet verbazen als Groningen de voorronde CL gaat halen...
Het grote verschil is dat dit voor Ajax een slecht seizoen (nouja, in potentie dan) is en voor Feyenoord een normaal seizoen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 22, 2006 12:26 pm

Harm schreef:Het grote verschil is dat dit voor Ajax een slecht seizoen (nouja, in potentie dan) is en voor Feyenoord een normaal seizoen.
Waarom denk je dat we graag Feyenoord als grote rivaal willen houden? ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za apr 22, 2006 12:28 pm

O, maar dat snap ik wel hoor. Van Feyenoord winnen jullie in ieder geval nog ;)

Er lijkt me niks erger dan van de grote rivaal te verliezen.
Laatst gewijzigd door Harm op za apr 22, 2006 12:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za apr 22, 2006 12:29 pm

Harm schreef:O, maar dat snap ik wel hoor. Van Feyenoord winnen jullie in ieder geval nog ;)
Feyenoord ook van PSV.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za apr 22, 2006 12:30 pm

Steef schreef:
Harm schreef:O, maar dat snap ik wel hoor. Van Feyenoord winnen jullie in ieder geval nog ;)
Feyenoord ook van PSV.
Je weet net zo goed als ik dat PSV'ers helemaal niet naar Feyenoord kijken. Feyenoord is wel een angstgegner, dat ben ik met je eens.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 22, 2006 12:30 pm

Harm schreef:
Steef schreef:
Harm schreef:O, maar dat snap ik wel hoor. Van Feyenoord winnen jullie in ieder geval nog ;)
Feyenoord ook van PSV.
Je weet net zo goed als ik dat PSV'ers helemaal niet naar Feyenoord kijken. Feyenoord is wel een angstgegner, dat ben ik met je eens.
Ajacieden ook niet naar PSV! :eusa_dance:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za apr 22, 2006 12:31 pm

Natuurlijk niet :hypocrite:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za apr 22, 2006 12:32 pm

joey schreef:
Giacomo Puccini schreef:Individueel is Ajax op bijna iedere positie sterker, zéker nadat Huntelaar is gekomen. Dat kun je toch niet ontkennen Steef? Niet dat het verschil heel groot is, dat hoor je mij niet zeggen. Maar Ajax is net even wat beter, uitgekookter, technisch vaardiger, talentvoller en zelfs ervarener (!). Zelfs in zo'n kutseizoen. Geeft te denken dat Feyenoords 'beste speler' volgend seizoen ook nog vertrekt...
Omschrijvingen als uitgekookt, technisch vaardig, talentvol en ervaren passen niet bij dit Ajax. Donderdag was weer duidelijk te zien dat de creativiteit ontbreekt. Ajax gaat zich niet voor niets versterken.

Feyenoord was dit seizoen twee keer duidelijk beter dan Ajax. Donderdag was Ajax sterker. Dat kwam helaas niet door het goede niveau dat Ajax haalde maar door het geblunder van Feyenoord.

Ik ben het wel met Luuk eens dat ook Feyenoord een teleurstellend seizoen heeft gedraaid. Het moest niet voor niets AZ voor laten gaan.
Je hoort mij niet zeggen dat Ajax een sterke ploeg heeft, in tegendeel. Met sterker dan Feyenoort bedoel ik eerder minder zwak dan feyenoort. Maar een krachtsverschil (zwakteverschil) op door mij genoemde punten zie ik zeker, en in het voordeel van Ajax. Niet omdat Ajax zo sterk is, 4-5 posities zijn bijvoorbeeld ondermaats ingevuld. Met Perez en Stam gaan er daar zowieso 2 van worden verbeterd.

Men verkijkt zich alleen op de kracht van feyenoort. Dat team stelt erg weinig voor en ze hebben dan wel twee keer gewonnen van Ajax, dat zegt mij niet zo veel. In de Arena deed Huntelaar nog niet mee, in de Kuip heeft Ajax een ontieglijk slechte tweede helft afgewerkt. Sinds die wedstrijd in de Kuip heeft Blind Ajax wel weer een beetje aan het voetballen gekregen dus zo slecht als toen zal het morgen niet gaan. De progressie sinds die 3-2 moeten jullie toch ook zien. Inter, PSV, Feyenoord...

Ik durf wel te stellen dat feyenoord een zeer zwak elftal heeft, dat terecht derde is geworden en morgen geen schijn van kans maakt.
Ajax!

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za apr 22, 2006 4:04 pm

Steef schreef:Ok, sorry. Ik heb een andere wedstrijd gekeken. Ajax was flitsend. De contouren van een Europese topploeg die terecht met 28 punten voorsprong kampioen van NL is geworden.
:D

De defensies waren het verschil. Bosschaart en Vlaar, dat kan écht niet bij een club die de CL in wil. Heitinga en Vermaelen hadden de visstick in hun zak. Onze backs hadden het aanvankelijk lastig, maar herstelden zich goed.

Sfeer zit er goed in bij Feyenoord. Nachtelijke praatsessies, openlijke kritiek op m.n. Kalou en ook Castelen. En tóch vraag ik me af of we er al zijn. Een vroege goal tegen morgen en het mentaal bepaald niet ijzersterke Ajax zal aan het wankelen slaan. Aan de andere kant, tegen zo'n defensie is een goal van KJH natuurlijk een zekerheidje.

Wat is er trouwens met die Pienaar aan de hand? Is niet de eerste keer dit seizoen dat ie het team benadeelt met z'n ongedisciplineerde spel. Laat ie een voorbeeld nemen aan Boukhari!!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za apr 22, 2006 4:14 pm

Pienaar is inderdaad belachelijk bezig dit seizoen. Steeds geblesseerd en als die dan eindelijk weer eens fit is, krijgt die rood of wordt die geschorst op basis van tv beelden. Dat was het dan voor Pienaar bij Ajax, zal wel altijd een matige speler blijven.

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za apr 22, 2006 4:18 pm

Arwin schreef:Pienaar is inderdaad belachelijk bezig dit seizoen. Steeds geblesseerd en als die dan eindelijk weer eens fit is, krijgt die rood of wordt die geschorst op basis van tv beelden. Dat was het dan voor Pienaar bij Ajax, zal wel altijd een matige speler blijven.
Is sinds 2002/2003 met sprongen achteruit gegaan. Ik zal hem niet missen, Ajax ook niet.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za apr 22, 2006 4:20 pm

wimpey schreef:De defensies waren het verschil. Bosschaart en Vlaar, dat kan écht niet bij een club die de CL in wil. Heitinga en Vermaelen hadden de visstick in hun zak. Onze backs hadden het aanvankelijk lastig, maar herstelden zich goed.
Precies Wimpey.

Ajax is misschien mentaal niet super, in topwedstrijden toch wel. Het mentale probleem zit em met name in het niet kunnen motiveren tegen mindere ploegen en zelfs subtoppers. Als je Galásek donderdag voorop ziet gaan in de strijd en een dijk van een wedstrijd ziet spelen, en je vergelijkt dat met dat ongeïnspireerde getik van hem het hele seizoen... dat is toch schreinend. Trabelsi, Pienaar zelfde verhaal, Rosales ook in mindere mate. Buitenlanders en jongens die op het punt staan Ajax te verlaten presteren minder in onbelangrijke partijtjes, maar zondag staan ze er. Op zeker.

Mentaal zit het voor morgen wel goed, ben ik van overtuigd. Ajax kan dit soort er-op-of-er-onder wedstrijden veel beter aan dan feyenoort. Zelfs jonge jongens als Stekelenburg, Heitinga en Boukhari hebben al jaren lange ervaring met Champions League en zijn op Europees niveau nog nooit door het ijs gezakt. Juist tegen clubs als Twente zie je deze gasten wel eens wanprestaties leveren, maar bijna nooit tegen topploegen. Feyenoort daarentegen laat het al afweten in de eerste ronde UEFA-cup.
Laatst gewijzigd door Giacomo Puccini op za apr 22, 2006 4:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » za apr 22, 2006 4:21 pm

Arwin schreef:Pienaar is inderdaad belachelijk bezig dit seizoen. Steeds geblesseerd en als die dan eindelijk weer eens fit is, krijgt die rood of wordt die geschorst op basis van tv beelden. Dat was het dan voor Pienaar bij Ajax, zal wel altijd een matige speler blijven.
Bollocks, Ajax speelde dit jaar zijn leukste wedstrijden als Pienaar meedeed. Jammer dat-ie inderdaad geblesseerd raakte. Maar je uitspraak over middelmaat klopt van geen kanten. Jij én Ajax gaan nog spijt krijgen van zijn vertrek.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za apr 22, 2006 4:24 pm

LouisXIV & co schreef:
Arwin schreef:Pienaar is inderdaad belachelijk bezig dit seizoen. Steeds geblesseerd en als die dan eindelijk weer eens fit is, krijgt die rood of wordt die geschorst op basis van tv beelden. Dat was het dan voor Pienaar bij Ajax, zal wel altijd een matige speler blijven.
Bollocks, Ajax speelde dit jaar zijn leukste wedstrijden als Pienaar meedeed. Jammer dat-ie inderdaad geblesseerd raakte. Maar je uitspraak over middelmaat klopt van geen kanten. Jij én Ajax gaan nog spijt krijgen van zijn vertrek.
Voor Pienaar hoop ik dat dan, maar hij heeft mij nu al twee jaar laten zien voor Ajax geen geschikte rechtsbuiten te zijn en voor Ajax geen geschikte nummer 10 te zijn. Kortom: ik kan me niet voorstellen dat we hem gaan missen.
Nu pakt hij dus, zoals gezegd, ook nog eens om de haverklap een schorsing dit seizoen, dus zien we hem helemaal niet meer spelen.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » za apr 22, 2006 4:24 pm

wimpey schreef:Is sinds 2002/2003 met sprongen achteruit gegaan. Ik zal hem niet missen, Ajax ook niet.
Ach, dat vond ook (bijna) iedereen van Van der Vaart. Maar wie écht goed kijkt, ziet nog steeds de klasse en waarde van Pienaar. Ik voorspelde veel spijt over de transfer van VDV - en kreeg gelijk. Hetzelfde zeg ik nu over Pienaar.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Plaats reactie