Ajax-Feyenoord

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr apr 21, 2006 9:29 am

GangstaRiB schreef:Feyenoord ernstig verzwakt voor de return.
Dit lijkt mij nou voor de eerste keer echt totaal niet boeiend. Net zoals Ko zegt dat-ie de wedstrijd van gisteren niet wil analyseren, valt dat ook niet te doen met die van zondag.

Feyenoord moet doelpunten maken. En dat hoeft niet te gebeuren met razende buitenspelers of flitsend combinatievoetbal. Nee, ze moeten die bal over de lijn trappen, koppen, duwen, sleuren en rossen.

En dan kijken wat het heeft opgeleverd na 90 minuten.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr apr 21, 2006 9:32 am

Greene zal wel naar de verdediging gaan ipv Bahia. Op het middenveld zal de aanvallender ingestelde Hofs dan zijn plaats innemen. Boussaboun kan ipv Castelen spelen, maar vermoedelijk zal Pi-Air zijn plaats innemen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr apr 21, 2006 9:33 am

Voor tot een Zondag 12.30

Lalala .. :whistling: :whistling: ... Lalala .. :whistling: :whistling: ... Lalala .. :whistling: :whistling: ... Lalala .. :whistling: :whistling: ... Lalala

Kramer
Berichten: 153
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 2:32 pm
Locatie: Naarden

Bericht door Kramer » vr apr 21, 2006 9:35 am

sorry, dubbele post, ik geloof dat er iets mis is gegaan.
Laatst gewijzigd door Kramer op vr apr 21, 2006 9:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Kramer
Berichten: 153
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 2:32 pm
Locatie: Naarden

Bericht door Kramer » vr apr 21, 2006 9:36 am

Kramer schreef:
Demosthenes schreef:Ondanks de uitslag blijf ik een slecht gevoel houden over het eerste deel van de eerste helft. Emanuelson zorgde voor veel gevaar, hij leed balverlies en volgens mij speelde hij die bal zo vreemd terug naar Stekelenburg.

feyenoord zal niet zelf voor de kansen zorgen, laten wij het dan ook niet doen.

feyenoord zal zondag alle ballen hoog op van hooidonk geven, hij zal keer op keer suggereren dat hij in de rug wordt geduwd en een vrije trap meekrijgen. Hij scoort niet zo vaak meer uit vrije trappen? Hij krijgt er niet zo veel meer. Hij heeft in zijn succesvolste seizoen zelf aangegeven dat hij bij Celtic en Nottingham Forrest maar een paar keer per wedstrijd een vrije trap kon nemen, maar bij feyenoord (thuiswedstrijden) soms wel tien! Is 20% succesvol, dan zijn dat twee doelpunten per wedstrijd.


Zou Grygera al wedstrijdfit zijn? Met Trabelsi op rechts en Grygera staat de verdediging beter. Heitinga benadert wel steeds meer zijn vroegere niveau, al denkt Van Basten daar anders over, die neemt liever vlaar mee?
Volgens de commentator van Talpa gaf Vermaelen die terugpass. ik denk dat hij gewoon weer wat wedstrijdritme moet krijgen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr apr 21, 2006 9:40 am

Ik dacht ook dat Emanuelson hem gaf :eusa_doh: .

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr apr 21, 2006 9:41 am

Klopt ook.

Voetbal en Talpa. :nooo:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr apr 21, 2006 9:45 am

Studio Sport is ook geen pretje hoor.

"Pellegrini, de succescoach van Boca Jrs." :nooo:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr apr 21, 2006 9:53 am

Demosthenes schreef:Ondanks de uitslag blijf ik een slecht gevoel houden over het eerste deel van de eerste helft.
Deze wedstrijd was meeslepend, maar beslist niet goed. Een foutenfestival. En ja, de tragische rol was Feyenoord toebedeeld, dat wisten de Feyenoorders ook en ze handelden ernaar. Kortom, geen overhaaste conclusies trekken. Boukhari was gisteren niet voor niets de beste Ajacied.
Emanuelson zorgde voor veel gevaar, hij leed balverlies en volgens mij speelde hij die bal zo vreemd terug naar Stekelenburg.
En hij verdedigde een keer vreemd uit dwars over het veld. die jongen neemt risico's... Hij was gisteren heel zwak, verdedigend én, voor hem ongebruikelijk, aan de bal.
feyenoord zal niet zelf voor de kansen zorgen, laten wij het dan ook niet doen.
Feyenoord krijgt ongetwijfeld kansen, maar de ploeg van Koeman heeft weinig mannetjesputters. Ja, Kuijt, Van Hooijdonk, maar verder? Kalou die oorlog maakt? De Guzman? Feyenoord zal wel getergd zijn, Ajax mag deze wedstrijd niet onderschatten.
Zou Grygera al wedstrijdfit zijn?
Nee, heb ik begrepen.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr apr 21, 2006 9:56 am

Dat gezeur over Rosenberg en Gyan slaat trouwens nergens op. Gyan kan amper voetballen en tactisch is het geen licht, maar een man dekken kan-ie wel. Al jaren.

Boakye is een jongere versie van Gyan in mijn ogen. Ik zie echt amper verschil.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr apr 21, 2006 9:58 am

Rosenberg raakt al weken geen bal, ik begrijp niet waarom hij in de basis stond. En mocht blijven staan, de hele wedstrijd.

Ik had Babel op Gyan losgelaten. :yes:

Boakye maakt weinig indruk op me tot nu toe.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr apr 21, 2006 10:01 am

Boakye schakelde Kalou uit. Dat is z;n primaire taak. Prima gespeeld dus.

En jij zegt dat Feyenoord geen mannetjesputters heeft. Ach, Nederlandse ploegen zijn hartstikke labiel. Ajax gooit in een zooi wedstrijden 6 spitsen voorin en tegenstanders geven binnen de kortste keren goals weg.

Laat ik Ajax nou ook niet echt de meest mannelijke ploeg van de wereld vinden. Ik zie Heitinga en Stekelenburg nog wel bibberen als Feyenoord echt met geloof en vol opportunisme die goal onder vuur neemt.

Gebruikersavatar
Rob de Wit
Berichten: 251
Lid geworden op: di dec 20, 2005 10:28 am
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Rob de Wit » vr apr 21, 2006 10:06 am

Ik vond Boaky ook niet geweldig hij schakelde kalou dan wel uit maar in de opbouw leverde hij een aantal keer de bal gevaarlijk in (wat een aantal maal resulteerde in een uitbraak van Fey). Als Boukari nou altijd dit nivo haalde :headbang:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » vr apr 21, 2006 10:09 am

ajax moet gewoon 1x scoren,
dan is het gebeurd.

einde verhaal
en dan de finale tegen az want die gaan het gewoon redden

vervolgens de voorronde cl tegen celtic
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr apr 21, 2006 10:16 am

Steef schreef:Boakye schakelde Kalou uit. Dat is z;n primaire taak. Prima gespeeld dus.
Kalou schakelde zichzelf uit. :yes:
En jij zegt dat Feyenoord geen mannetjesputters heeft. Ach, Nederlandse ploegen zijn hartstikke labiel. Ajax gooit in een zooi wedstrijden 6 spitsen voorin en tegenstanders geven binnen de kortste keren goals weg.
Ik neem aan dat Blind een strijdplan heeft. :hypocrite:
Laat ik Ajax nou ook niet echt de meest mannelijke ploeg van de wereld vinden. Ik zie Heitinga en Stekelenburg nog wel bibberen als Feyenoord echt met geloof en vol opportunisme die goal onder vuur neemt.
Je ziet het weer helemaal zitten? :aai: :D
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr apr 21, 2006 10:36 am

Ik zal vast niet de enige zijn die sinds gisteren in hogere sferen zit.

Jeetje wat ben ik blij zeg. :D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr apr 21, 2006 10:45 am

Spijker schreef:
elliquido schreef:Wat lekker zeg

WAT ONGELOFELIJK LEKKER ZEG


sfeervak 410 was half vol, maar werd niet gemist...
vooral de familie tribunes achter de rolstoelers was een chaos, daar stonden zeker niet de vaste seizoenkaarthouders.
Waarschijnlijk zaten de 410 boycotters stiekem daar ;)
Dat kan best voor een deel kloppen. Ik hoorde van verschillende mensen dat er aardig wat 410-ers verdeeld door het stadion zaten.

Verder vind ik wel dat er een statement afgegeven is.
Er waren slechts 34.364 Toeschouwers (volgens ajax.nl) en dat is voor de belangrijkste plee off wedstrijd natuurlijk weinig.
Er hingen ook alleen spandoeken als : vrouwenpolder, boekel, boor, lutjebroek groet ajax.

Dat de sfeer verder Europacup achtig aandeed is deels ook te verklaren door het resultaat. Net als tegen Inter kom je redelijk vlot op voorsprong en dat is natuurlijk geweldig voor de sfeer, vooral als je daarvoor eigenlijk de onderliggende partij bent. Als daarna ook nog de 2-0 en de 3-0 vallen is het natuurlijk 1 groot feest, hosanna, etc.

Voor de rest zie post Ko. Laat ons maar verliezen van Grun, dan zien ze dat de plee offs echt dommer zijn dan ze ooit hadden kunnen bedenken.

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » vr apr 21, 2006 10:47 am

Ik had meer het idee dat Kalou zichzelf uitschakelde. Boakye had enkele goede ingrepen maar wisselt deze nog te vaak af met knullig en regelmatig gevaarlijk balverlies. Een topper zie ik niet in hem alhoewel gezegd dient te worden dat hij pas enkele wedstrijden in het eerste heeft afgewerkt waarin hij het over het algemeen niet onverdienstelijk deed.

Boukhari speelde inderdaad een, voor zijn doen, goede partij maar aan de opportunistische geluiden dat hij een contractverlening verdient heb ik persoonlijk geen enkele boodschap. Gemakshalve wordt vergeten dat dit pas zijn tweede behoorlijke optreden is geweest dit seizoen en dat hij in de overige wedstrijden vooral heeft aangetoond het niveau niet aan te kunnen. Zijn voorbeeldige mentaliteit is te prijzen maar niet meer dan normaal en beredeneerd vanuit zijn capaciteiten zou ik ook niet zeuren als ik op de bank moest plaatsnemen.

Emanuelson speelde gisteren met een drol in de broek. Ik vond hem bovendien zeer afwezig spelen. Volgens mij is die jongen een beetje op voor dit seizoen en heeft hij last van een welbekende terugslag.

Heitinga lijkt wel weer aan de beterende hand. Dat labbekakkerige verdwijnt langzamerhand uit zijn spel en maakt plaats voor wat meer flair zoals we dat van hem kennen.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr apr 21, 2006 10:57 am

Jöhnk schreef:Klopt ook.

Voetbal en Talpa. :nooo:
Hier kan je Talpa niet op aanspreken, Talpa neemt de beelden inclusief commentaar over van Tele2.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr apr 21, 2006 10:59 am

Koeman: ''Ongelooflijk amateuristisch''

AMSTERDAM - Teleurgesteld en boos verliet trainer Erwin Koeman van Feyenoord donderdagavond het speelveld van de Amsterdam ArenA.

De oefenmeester nam het zijn ploeg hoogst kwalijk dat het zondagmiddag voor eigen publiek met een achterstand van 3-0 aan de return moet beginnen.

''We begonnen niet onaardig'', aldus Koeman. ''We krijgen echter na een half uur een goal tegen die we nooit tegen mogen krijgen'', doelde Koeman op de fouten van Vlaar en Bahia bij de openingstreffer van Rosales. ''Met die goal kon ik nog leven. Maar het is natuurlijk ongelooflijk stom dat we in de 79e en tachtigste minuut onnodig een tweede en derde treffer tegen krijgen. Dat was erg amateuristisch. Laat ik me nu maar inhouden, maar dit neem ik mijn spelers erg kwalijk.''

''Als Heitinga wil, dan kan hij bij de tweede treffer zelfs nog even op de doellijn jongleren met de bal. Het is voor mij ook onbegrijpelijk dat Huntelaar in vrije positie de derde treffer binnen mag koppen. Dat mag nooit. Dat staan er toch wat jongens van ons te slapen.''

Trainer Blind was uiteraard uitermate tevreden met de overwinning. ''Ik wil benadrukken dat we er nog lang niet zijn. Feyenoord is nog niet kansloos. Dat denk ik echt. We zullen in De Kuip vol aan de bak moeten. Ik kan echter niet ontkennen dat we met een goede uitgangspositie aan de wedstrijd beginnen.''

''Misschien kun je ons nog verwijten dat we in de slotfase niet voor de vierde treffer zijn gegaan. We speelden met tien tegen negen. Ik begrijp echter wel dat mijn jongens dat niet hebben gedaan. Ze wilden het duel zonder risico uitspelen. Drie tegen nul is een goede uitslag. Ze wilden geen doelpunt meer tegen krijgen. Ik hoop dat we enorm veel kracht uit deze zege putten. Dan kan het nog een heel mooi seizoen worden.'' (ANP)
Ja hoor, Danny. :sad:

Koeman zegt het goed, Ajax won vooral door het onmetelijk gepruts van Feyenoord. Laten we dat bij alle euforie niet vergeten.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr apr 21, 2006 11:01 am

Henk de Gier schreef:
Jöhnk schreef:Klopt ook.

Voetbal en Talpa. :nooo:
Hier kan je Talpa niet op aanspreken, Talpa neemt de beelden inclusief commentaar over van Tele2.
Ach, het commentaar is toch overal slecht. Ik wacht al jaren op de mogelijkheid om voetbal te kijken met uitsluitend stadiongeluid. Ik zie zelf beter wat er gebeurd dan al die gasten bij elkaar.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr apr 21, 2006 11:03 am

Danny Blind schreef: Dan kan het nog een heel mooi seizoen worden.'' (ANP)
Dit meen je niet zeg, hoe krijgt ie dat nou uit zijn strot? Het blijft gewoon een vreselijk slecht jaar. Mocht Ajax uiteindelijk nog de voorronde van de CL behalen is het een meevaller maar dat doet niets af aan de wanprestatie die is geleverd.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr apr 21, 2006 11:08 am

joey schreef:Koeman zegt het goed, Ajax won vooral door het onmetelijk gepruts van Feyenoord. Laten we dat bij alle euforie niet vergeten.
Ach, ik vond het wel een terechte overwinning en daarmee een goede prestatie van Ajax. Het zou Blind echter sieren niet te euforisch te reageren op door de competitie-opzet geboden gunstige resultaten na zo'n slecht seizoen. Beetje bescheidenheid is nu wel op z'n plaats. Ondanks de huidige mogelijkheden blijft het zo ongeveer het slechtste seizoen uit de clubgeschiedenis. Dan is tevredenheid enigszins misplaatst.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » vr apr 21, 2006 11:12 am

ik heb geen moeite met de play offs.

Principieel zijn er best bezwaren te bedenken, maar zo ken ik er nog wel 25 bedenken in het huidige profvoetbal.

Degene die er niet waren gisteren hebben zichzelf tekort gedaan en daarmee ook ajax , onze club.

overigens zaten erg veel 410-ers in "the globe" :hypocrite:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr apr 21, 2006 11:17 am

Voorstel aanklager: Pienaar voor 4 duels geschorst, waarvan 1 voorwaardelijk. Castelen slechts 1 duel geschorst!? :pukey:

Waar blijft de aanklager m.b.t. Pauwe (slaande beweging) en Bosschaart (kopstoot)?

Bij niet akkoord komt het vandaag nog voor de tuchcommissie. Pienaar heeft dus zijn laatste wedstrijd voor Ajax gespeeld in de plee-offs. Is nog wel inzetbaar voor de bekerfinale?

Plaats reactie