Ajax - Roda JC

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Naar de Kuip?

Ja
44
90%
Nee
5
10%

Totaal aantal stemmen: 49

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » wo mar 22, 2006 12:34 am

joey schreef:Zou Blind nog geloven in succes? Het komt er zo plichtmatig uit bij hem. En of de spelers er nog in geloven, betwijfel ik ook.
Ach, plichtmatig...in zijn beleving zal Murphy's Law zijn ingetreden, of zoiets. Niet helemaal waar, maar het is op zijn minst lullig dat wanneer het eindelijk ietsje beter lijkt te gaan, iedereen spontaan omvalt. Ja, ik denk dat de spelers er wel in geloven. Een compleet Ajax kan AZ en Feyenoord kloppen, zo klein is die kans helemaal niet. 'Normaal gesproken' en 'geweest' tellen niet in de play offs.
joey schreef:Ja, na elke nederlaag op Adriaanse kankeren, net als op AN destijds...
AT kankert elke week op Blind en niet altijd terecht. Trainers kunnen best falen zonder dat álles hun schuld is.

En welles, denk maar eens aan al die prachtige alternatieven die hier genoemd worden. Blind eruit gooien, ok, maar er zal toch iemand op die bank moeten gaan zitten. Wie dan?
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 22, 2006 3:43 am

Marco schreef:Wel aan de orde! Rook... Och, wat zal het gezellig worden op AT als hij weer terugkeert... :eusa_dance:
Ik probeer echt even serieus te bedenken hoe het hier zou zijn. Volgens mij zou de pleuris behoorlijk uitbreken. Blijf jij dan nog supporter van Ajax, Joey? ;)
Marijn schreef:
goodfella schreef:Ik zeg alleen dat het mij financieel net zo aantrekkelijk lijkt om elk jaar de halve finale Uefacup te halen dan er kansloos in de poulefase van de CL eruit te vliegen. Daarmee heb ik nooit gezegd dat Ajax wel effe de halve finale Uefacup gaat halen.
OK, dus als ik het goed begrijp zit het zo:

1. Jij geeft aan dat je liever hebt dat Ajax structureel in de UEFA Cup gaat spelen.
2. Andere leden geven aan dat dat o.a. financiëel niet voordelig zal zijn en daarom niet slim is.
3. Vervolgens geef jij aan dat jij denkt dat elk jaar de UEFA Cup halve finale financiëel gezien net zo aantrekkelijk is als elk jaar de CL eerste ronde.
4. Ten slotte geef je aan dat Ajax niet elk jaar de halve finale UEFA Cup haalt.

Just checking, zo zit het toch? Kun je dat bevestigen? Ik kan immers niet lezen.
:D

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo mar 22, 2006 9:07 am

Marijn schreef:OK, dus als ik het goed begrijp zit het zo:

1. Jij geeft aan dat je liever hebt dat Ajax structureel in de UEFA Cup gaat spelen.
2. Andere leden geven aan dat dat o.a. financiëel niet voordelig zal zijn en daarom niet slim is.
3. Vervolgens geef jij aan dat jij denkt dat elk jaar de UEFA Cup halve finale financiëel gezien net zo aantrekkelijk is als elk jaar de CL eerste ronde.
4. Ten slotte geef je aan dat Ajax niet elk jaar de halve finale UEFA Cup haalt.
Of dit de mening van Goodfella weergeeft, dat moet-ie zelf maar even uitleggen. Volgens mij niet.

Mijn mening is in elk geval dat Ajax in principe in de Champions League hoort te spelen en dat dat ook zeker in de meeste seizoenen zo zou moeten zijn.

Maar: het kan geen kwaad als Ajax af en toe eens een jaartje in de UEFA Cup speelt. Integendeel: dat kan een heel positief iets zijn.

Ten eerste: als het niet te vaak gebeurt, hoeft het financiële verschil geen ramp te zijn, omdat Ajax standaard slechts 'twee ronden UEFA Cup' begroot. Bovendien mag je als club je TV-rechten zelf vermarkten in de UEFA Cup. Als je dat slim (en internationaal) weet te doen, kan het best heel aardig uitpakken, financieel.

Ten tweede: sportief gezien, kan het Ajax de gelegenheid bieden om weer eens een soort van 'zegetocht' te hebben, in plaats van hangen en wurgen in de groepsfase, al dan niet met een 1-0 nederlaag in San Siro als toetje.

Ten derde: het voorkomt een soort algehele Champions League-moeheid. Zoals ik al zei: de CL begint het 'rondje om de kerk' voor de G-14 te worden. In de UEFA Cup kom je weer eens op andere plaatsen, speel je tegen andere clubs en het seizoen erop is de Champions League dan weer helemaal heftig en spannend.

Kortom: eens in de vijf jaar een keertje in de UEFA Cup terecht komen? Helemaal geen ramp. Best gezond, eigenlijk.

K.
Still alive...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo mar 22, 2006 12:09 pm

Nah, die obscure clubjes moeten gewoon beter gaan presteren, dan komen we ze vanzelf tegen in de CL. ;) Als we toch onverhoopt UEFA Cup moeten spelen volgend seizoen zul je net zien dat we uit naar Auxerre en Graz moeten. :X

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo mar 22, 2006 12:13 pm

Jaartje Uefa Cup zorgt ook voor de verlossing van Blind denk ik.
Met Stam, Perez, Huntelaar en nog een paar (dure, neem ik aan) aankopen mag je eigenlijk geen CL missen.
Een verlies in de beker zou het voor Ajax onhoudbaar worden om Blind te laten zitten. Maar misschien is dat meer mijn hoop.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo mar 22, 2006 12:28 pm

Bovendien ben ik heel erg tegen de neiging van de laatste jaren om te doen alsof de UEFA Cup niks is.

Vroeger, toen je nog de Europacup I, II en III had (die nummers ter aanduiding werden overigens alleen in Nederland gebruikt), zat er natuurlijk óók hiërarchie in. Maar Europacup-voetbal was sowieso iets héél erg groots.

Mede door eigen schuld van de UEFA is de gevoelswaarde van de UEFA Cup enorm afgekalfd. Veel mensen zien het nu als een soort 'loserscup'. Daar ben ik het pertinent en volstrekt niet mee eens. Absolute onzin. De UEFA Cup is een Europese hoofdprijs -- punt. En ja, dat zei ik óók toen Feyenoord 'm won. Ik win 25 keer liever de UEFA Cup dan de landstitel. Zonder enige twijfel.

Zonder het te beseffen richten de UEFA, de clubs en zeker ook het publiek het voetbal ten gronde door steeds strenger te worden in wat ze interessant vinden. Als een Europese voetballiefhebber het tegenwoordig heeft over een 'aantrekkelijke tegenstander', dan bedoelt hij in negen van de tien gevallen een topclub uit Engeland, Spanje of Italië. De rest is 'niet zo aantrekkelijk'.

Die mening is alleen maar gebaseerd op wat we via de TV het meest door onze strot geduwd krijgen. We laten ons door TV-stations vertellen wat het belangrijkst, het best en het mooist is, met als gevolg dat we Tottenham Hotspur of Newcastle United (het FC Twente en Roda JC van Engeland) 'mooiere clubs' vinden dan respectabele, legendarische voetbalinstituten als Sparta Praag, Anderlecht, Rapid Wien, Benfica, Ferençvarós of Steaua Boekarest.

Nou, zo zie ik het dus niet. Ik doe niet mee aan dat collectieve gegeil op - vooral - Engels voetbal. Er is méér moois. De liefdeloze 'amusementskijk' van het TV-publiek op voetbal stoort me wel eens.

Elke voetbalcompetitie heeft zijn eigen traditie, zijn eigen gebruiken en zijn eigen 'geur'. De schoonheid van voetbal schuilt in de verschillen, en in het aanvoelen van de voetbalcultuur (en de lange wortels ervan).

K.
Still alive...

Marijn

Bericht door Marijn » wo mar 22, 2006 12:44 pm

Kowalczyk schreef:Mijn mening is in elk geval dat Ajax in principe in de Champions League hoort te spelen en dat dat ook zeker in de meeste seizoenen zo zou moeten zijn.

Maar: het kan geen kwaad als Ajax af en toe eens een jaartje in de UEFA Cup speelt. Integendeel: dat kan een heel positief iets zijn.
Eens. Ik denk dat een jaartje UEFA Cup i.p.v. CL je ook in staat stelt om je team beter op te bouwen. Zoals Izmailov al veel eerder in dit topic stelde:
Izmailov schreef:Een jaartje is ook prima! Volgend jaar even wat puntjes scoren en dat jaar erop vanuit pot 2 in de CL knallen :eusa_pray:
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo mar 22, 2006 1:39 pm

Zo...
ik hoor dat het honk open is, dus ook dat is weer een positief punt voor vanavond. Eerst even honken en dan een simpel potje tegen Roda.
Komt allen, komt allen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo mar 22, 2006 3:02 pm

Maduro lijkt fit voor duel Roda JC
22-3-2006 Ajax-trainer Danny Blind kan woensdagavond tijdens de halve finale van de nationale beker tegen Roda JC vrijwel zeker beschikken over Hedwiges Maduro.
Maduro kampte de afgelopen dagen met een hardnekkig griepvirus, maakt lijkt op tijd hersteld te zijn voor de belangrijke wedstrijd. Of de centrumverdediger in de basis zal starten, is onduidelijk.
Vermoedelijke opstelling Ajax: Stekelenburg; Trabelsi, Boakye/Maduro, Vermaelen, Juanfrán; Lindenbergh, Sarpong, Boukhari; Rosales, Huntelaar, Rosenberg.

Bron: AT5

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 22, 2006 3:07 pm

Waarom nu opeens weer Sarpong en niet Anita? Niet dat ik Anita in de basis zou zetten, maar hij kreeg afgelopen weekend toch de voorkeur boven Sarpong? En heeft het ook naar behoren gedaan.

Zal Galasek op de bank beginnen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 22, 2006 3:23 pm

Omdat Anita meer balafpakker is en Sarpong meer aanvallend is, denk ik.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Stein14

Bericht door Stein14 » wo mar 22, 2006 3:43 pm

Hahahaha Anita balafpakker!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 22, 2006 3:53 pm

Goede bijdrage! :xyxthumbs:

:sad:

Let het dan uit! Hier kan toch niemand wat mee? :nooo:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 22, 2006 3:53 pm

Nou nee, een balafpakker is hij niet.

Maar ik begrijp ook niet waarom Anita zondag speelde en vanavond Sarpong.
Het stinkt aan alle kanten!

T82

Bericht door T82 » wo mar 22, 2006 4:13 pm

Zondag zou anders het middenveld Pienaar - Sarpong - Boukhari zijn, 3 aanvallende middenvelders lijkt me. Anita is verdedigender. Maar dat heb je niet meer nodig als Lindenbergh al op het middenveld speelt.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 22, 2006 4:14 pm

Het valt wel mee met dat verdedigen van Anita, hoor. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

T82

Bericht door T82 » wo mar 22, 2006 4:22 pm

Achja, ik ken allebei die jongens niet echt. Toen Sarpong erbij kwam, werd er iig gezegd (door Blind) dat hij eventueel ook als aanvaller uit de voeten zou kunnen. Anita kon als noodverband op het jeugdWK in de verdediging spelen. Het zal dus wel iets verschillen tussen beide spelers in verdedigend opzicht en balans brengen op het middenveld.

Nihad

Bericht door Nihad » wo mar 22, 2006 4:23 pm

Ik lijk wel gek, maar ga vavond toch. Heb een kaartje gekocht voor vak 124 á 24,50. Maargoed, eigen schuld. Had ik er maar eerder bij moeten zijn. Nu kijken of ik Zuid binnen kan sneaken. :hypocrite:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo mar 22, 2006 5:05 pm

Voor diegene die gaan veel plezier vanavond. Diegene die thuis blijven ook allemaal sterkte vanavond. Mijn vervoer komt er zo aan. Dan eerst naar LA Place ff wat eten en daarna rustig naar de Arena toelopen. Hopelijk geen verlenging, anders ben ik zo ellendig laat thuis :D
Weer op zoek naar een Interim coach..

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo mar 22, 2006 5:40 pm

Is Zuid uitverkocht dan Nihad?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mar 22, 2006 6:45 pm

Denk het niet, ze stoppen wel vaker eerder met de verkoop van Zuid, heb het ook al eens gehad, toen dacht ik ook van zal wel uitverkocht zijn en vervolgens was het voor ongeveer de helft leeg.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo mar 22, 2006 7:01 pm

:dissapprove:

Ik baal er flink van, maar ik heb een kloek besluit genomen: ik blijf thuis vanavond. Ik ben ziek aan het worden. Verstopte harses, wrak gevoel in mijn donder, beetje gloeierig... De laatste uren gaat het ineens snel.

En ik kan het ab-so-luut niet hebben om nu echt ziek te worden. Veel te druk voor.

Anyway: mijn kaartje blijft ongebruikt. Ome Ko trekt een joggingbroek aan en gaat TV kijken. Dan maar (voor één keertje) een namaaksupporter... ;)

K.
Still alive...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mar 22, 2006 7:03 pm

Neppert. :D

Geintje Ko, beterschap!

Zo ik smeer hem nu ook naar de Arena.

Thom

Bericht door Thom » wo mar 22, 2006 7:04 pm

Kowalczyk schreef::dissapprove:

Ik baal er flink van, maar ik heb een kloek besluit genomen: ik blijf thuis vanavond. Ik ben ziek aan het worden. Verstopte harses, wrak gevoel in mijn donder, beetje gloeierig... De laatste uren gaat het ineens snel.

En ik kan het ab-so-luut niet hebben om nu echt ziek te worden. Veel te druk voor.

Anyway: mijn kaartje blijft ongebruikt. Ome Ko trekt een joggingbroek aan en gaat TV kijken. Dan maar (voor één keertje) een namaaksupporter... ;)

K.
X'C
Dat zijn we dan met zijn tweeen; ook bij mij op school veel en veel te druk. Ben vandaag ziek naar huis gegaan opdat ik vrijdag weer kan komen: laastte lessen van het blok, en meer van die shit. Baal er wel van, had net maandag (toch maar) een kaartje gekocht.

Beterschap!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

DCLXVI
Locatie: Top Secret Beroep: Kwade Genius Schoenmaat: 42 Übermoderator Incognito
Contacteer:

Bericht door DCLXVI » wo mar 22, 2006 7:07 pm

Ko is niet alleen een namaaksupporter maar ook een namaakajaxtalker!

Een echte AT'ist had gezegd: Ko heeft vogelgriep en gaat niet naar de Arena omdat ie z'n mede-hooligans niet wil besmetten. Aangeboden: kaartje voor Ajax-Roda, bij mij thuis af te halen.

Ko is een pannekoek met een verstopte harses en een joggingbroek!
Curator van de handelingsonbekwaam verklaarde, in een aftandse Polo rondtuffende WeekendCees

Plaats reactie