Inter-Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Inter Ajax

[Voetske] Inter wint in een voorspelbare wedstrijd, Ajax maakt geen schijn van kans [/Voetske]
13
21%
[RGB] Inter wint nipt door een goal in de slotfase, net als Ajax denkt dat er iets te halen valt [RGB]
17
28%
[Rishi (stoned)] Een miraculeus gelijkspel waardoor de klap van de uitschakeling niet al te hard aankomt [/Rishi (stoned)]
5
8%
[Neefkens] We maken lasagna van die spaghettivreters. Laat maar komen dat Barcelona in de kwartfinale! [/Neefkens]
26
43%
 
Totaal aantal stemmen: 61

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » di mar 14, 2006 11:39 pm

Ach, ik heb slechter gezien van Ajax, veel slechter. Alleen kreeg ik het gevoel dat Inter altijd alles onder controle heeft gehouden, zelfs als ze een blunder hadden begaan en Ajax gescoord had dan was het nog wel "goed" gekomen (en anders heb je nog altijd een thuisfluiter achter de hand. :pukey: )

KJH zat gewoon aan de ketting bij een eerste klas sloper (Samuel) en een veredelde kinderlokker die naam voetballer verder niet waard is. Maar daar leert ie van verzucht je dan met een positieve noot.

Mooie goal ook, net als je hem niet verwacht, vul de rest van de cliche's over "die Italianen" maar in.

(ben trouwens halverwege maar weer op de Belg gaan kijken, mijn hemel je wordt bijkans een depressie ingepraat door die NOS verslaggevers. :dissapprove: )

Vossie

Bericht door Vossie » di mar 14, 2006 11:44 pm

En als je niet oppast zelfs richting rotterdam-zuid! :pukey: :redcard:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mar 14, 2006 11:46 pm

Geen schijn van kans.Nul doelkansen, een verdwaalt schot op goal,.Geen buitenspelers.Geen middenveld.Gelukkig dat Inter slordig met hun kansen omging want anders was het een nulletje of vier geworden.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » di mar 14, 2006 11:49 pm

De uitslag van vanavond:
de eindstand van de poll schreef:[Voetske] Inter wint in een voorspelbare wedstrijd, Ajax maakt geen schijn van kans [/Voetske]
20% [ 12 ]
De 1-0 en de minuten vlak daarna vertellen het verhaal van de hele wedstrijd:

Stankovic stuurt de verdediging het bos in en scoort een prachtgoal, vervolgens mag Ajax weer balbezit hebben. Ze doen er toch niks mee. Boukhari schiet naast, Pienaar schiet over, Juanfran's voorzet vanaf links wordt door Materazzi moeiteloos weg gekopt.

Voorspelbaar dus. En geen schijn van kans.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » di mar 14, 2006 11:50 pm

joey schreef:Valt me nog mee. (Zo goed, Scherrer?)

Ajax heeft niet echt naar voren durven spelen. Terecht, dan waren we afgemaakt.
:xyxthumbs:

Ik kan wel leven met deze nederlaag, we zijn gewoon overklast, meer zat er écht niet in. Niemand is hier persoonlijk schuldig aan, het is kwaliteitsverschil. Wederom hield de verdediging, uitgezonderd de eerste 20 minuten, het redelijk en net als in de heen-wedstrijd worden we op het middenveld finaal overlopen. Figo - Veron - Cambiasso - Stankovic is op álle fronten heel veel beter dan Pienaar - Linderbergh - Boukhari. Daar verlies je een wedstrijd op.

Positieve puntjes vond ik Pienaar, die aardig speelde (en dat zeg ik niet gauw, ben geen liefhebber van hem), Vermaelen (op een enkel slippertje na; bedenk wel dat hij een jaar geleden nog bij RKC speelde) en Trabelsi.

Huntelaar was nergens, geen schijn van kans tegen Samuel en Materazzi.
***

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Bericht door ferry » di mar 14, 2006 11:50 pm

Tja... het werd geen nulletje of vier. Zoveel uitgespeelde kansen kreeg Inter ook weer niet.

Ajax heeft het met dit team nog aardig gedaan. Met opgeheven hoofd de CL uit, op naar de play-offs!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 14, 2006 11:51 pm

Mijn vriendin zei na de wedstrijd: 'Blind wilde vooral niet afgaan'. En zo speelde Ajax inderdaad. Met zijn vieren of vijven twee aanvallers van Inter afschermen (oei, wat hebben we goed verdedigd), Olaf Breed voor de verdediging in de Galasek-rol, etc. Dan wat schuiven op het middenveld, mocht allemaal van Inter. De aanvallers krijgen uiteraard NUL ondersteuning, dus die zien we niet.

Precies wat ik verwacht had, helaas.

Probleem is dat je beter moet zijn dan Italianen om van ze te winnen. Niet slechter, zoals Ajax vanavond. De helft van het elftal kon het niveau niet aan. Dan houdt het op.

Ik lees steeds dat Inter aanvallend speelt, maar dit was het klassieke Italiaanse spel. Achteruit leunen, de tegenstander de bal gunnen. Ik vind er geen zak aan. :pukey:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » di mar 14, 2006 11:53 pm

Vossie schreef:En als je niet oppast zelfs richting rotterdam-zuid! :pukey: :redcard:
Heb je het nou over die NOS verslaggever? :D

Overigens, Trabelsi had, vond ik, toch wel een vette kans, maar ja niet-voor-'t-goeie-been. Mag nou ook wel eens afgelopen zijn met van die stijf eenbenige voetballers bij Ajax. Ik loop me nu ook al een paar wedstrijden te verbazen over Lindenbergh, dat schiet gewoon niet op.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di mar 14, 2006 11:55 pm

joey schreef:
Ik lees steeds dat Ajax aanvallend speelt, maar dit was het klassieke Blindse spel. Schuiven zonder diepte, de tegenstander die je de bal gunt. Ik vind er geen zak aan. :pukey:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mar 15, 2006 12:02 am

Ik denk dat de Ajacieden hier maar niet de commentaren in de Italiaanse, Spaanse, Argentijnse en Braziliaanse media moeten lezen.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Bericht door ferry » wo mar 15, 2006 12:04 am

Wat lezen we dan Steef?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mar 15, 2006 12:07 am

Een kansloze speelbal zonder enig vernuft of creativiteit. Ajax is nog steeds een grote naam, maar dit elftal heeft niets met die naam van doen. Geen klasse, brille of zelfs echte offensieve drang. Ploetervoetbal met jeugdige, doch modale spelertjes. En dat alles tegen een zeer matig Inter.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » wo mar 15, 2006 12:11 am

Fv schreef:Wat lezen we dan Steef?
Niets om van te schrikken als ik zo As lees, blabla jeugdig, onervaren Ajax, Materazzi is een oorlogsmisdadiger, Inter praktisch en verder zijn ze meer geinteresseerd in wie er ooit in Spanje heeft gespeeld en kruipen ze in Adriano's hol voor het geval hij volgend seizoen bij Real speelt. Kortom, slaap lekker allemaal.

Bij Marca zijn ze ook al op de AT toer en krijgt Juanfran de schuld van de penalty. :D
Laatst gewijzigd door Real Ajax op wo mar 15, 2006 12:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 15, 2006 12:11 am

Steef schreef:
joey schreef:
Ik lees steeds dat Ajax aanvallend speelt, maar dit was het klassieke Blindse spel. Schuiven zonder diepte, de tegenstander die je de bal gunt. Ik vind er geen zak aan. :pukey:

:D


Ik kan me bij die commentaren wel iets voorstellen, Steef. :blush:

Die actie van Boukhari was typerend. Hij wilde snel spelen maar hij kon het niet. Inter strafte dat genadeloos af.

Met deze nederlaag zit ik niet zo. Wel met het feit dat Ajax een niveau van niets heeft natuurlijk, maar dat weten we al langer dan vandaag. Maar met het resultaat...nee. Ik ben ook niet teleurgesteld, de uitslag was conform de verwachtingen. Inter heeft betere spelers op alle posities, zo eerlijk moeten we zijn. En dan nog eens een bank vol internationals achter de hand. Tja, dan verliest Ajax. We kunnen nu eenmaal niet elke week tegen RBC of Sparta spelen.
Laatst gewijzigd door joey op wo mar 15, 2006 12:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Bericht door ferry » wo mar 15, 2006 12:14 am

Italiaanse kranten vinden dit waarschijnlijk 'gewoon' en goede overwinning. Dat dit Ajax niet top is wisten we zelf ook wel. Inter was misschien ook niet top, maar toch beter dan Ajax. Op het resultaat is dan ook niet veel af te dingen.

Toch valt het me nog mee. Helemaal als je zag hoe Inter de wedstrijd begon. Van tevoren ben je bang voor een afdroogpartij maar met 2-2 en 1-0 kan je wel thuiskomen vind ik. Volgend jaar beter. Ik denk dat er weinig Ajax supporters waren die hadden verwacht dat we Inter wel even aan de kant zouden zetten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 15, 2006 12:31 am

Fv schreef:Ik denk dat er weinig Ajax supporters waren die hadden verwacht dat we Inter wel even aan de kant zouden zetten.
Ik stond versteld van het optimisme van de afgelopen dagen. Heb zelfs gehoord dat de wedstrijd tegen PSV er niet toe deed, dat het om vanavond ging. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » wo mar 15, 2006 12:39 am

Had ik toch liever keihard op de aanval gespeeld en dik verloren. Nu verlies je en heb je niks laten zien.

Respect voor alle jongens en meisjes die gegaan zijn, zo'n armoedig zooitje aan moedigen, mijn eeuwige respect hebben jullie. In "mijn" tijd speelden we in Genua nog mee, dit sloeg nergens op. Niet te dik verliezen als devies, koning Johan vond het zelfs nog een goede pot. Amai, het moet niet gekker worden.

We waren AJAX. We zijn inmiddels ajax geworden.

I'm sad.

X'C

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 15, 2006 12:53 am

San Marco schreef:We waren AJAX. We zijn inmiddels ajax geworden. X'C
Kom je daar vanavond pas achter, San Marco? Hoeveel van zulke wedstrijden hebben we de afgelopen jaren gespeeld tegen Italiaanse ploegen? Tegen Inter, Juventus, Milan? Onze spelers zijn technisch en tactisch te zwak om écht partij te bieden.

Het was een déjà vu vanavond. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » wo mar 15, 2006 12:57 am

joey schreef:
San Marco schreef:We waren AJAX. We zijn inmiddels ajax geworden. X'C
Kom je daar vanavond pas achter, San Marco? Hoeveel van zulke wedstrijden hebben we de afgelopen jaren gespeeld tegen Italiaanse ploegen? Tegen Inter, Juventus, Milan? Onze spelers zijn technisch en tactisch te zwak om écht partij te bieden.

Het was een déjà vu vanavond. :sad:
Joe, de INTENTIE was er niet eens, dat was het schrikbarende.

Precies wat ik van AJAX verwachtte, deden die bloedhonden van Inter. Hoe tegenstrijdig...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 15, 2006 1:00 am

San Marco schreef:Joe, de INTENTIE was er niet eens, dat was het schrikbarende.
Blind zit op de schopstoel, hij kan zich geen pak op de broek permitteren.
Precies wat ik van AJAX verwachtte, deden die bloedhonden van Inter. Hoe tegenstrijdig...
Inter deed anders precies wat ik verwachtte. Een kwartiertje druk zetten in de hoop het meteen af te maken en toen dat niet lukte rustig wachten op die ene kans die komt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo mar 15, 2006 1:20 am

Ik zat samen met mijn broer te kijken, die zei na de 1 - 0, Ajax moet nu alles of niets gaan spelen.

Ik antwoorde:Maar dat moet je ( Ajax ) dan ook wel kunnen ..

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » wo mar 15, 2006 1:35 am

joey schreef:
San Marco schreef:Joe, de INTENTIE was er niet eens, dat was het schrikbarende.
Blind zit op de schopstoel, hij kan zich geen pak op de broek permitteren.
Precies wat ik van AJAX verwachtte, deden die bloedhonden van Inter. Hoe tegenstrijdig...
Inter deed anders precies wat ik verwachtte. Een kwartiertje druk zetten in de hoop het meteen af te maken en toen dat niet lukte rustig wachten op die ene kans die komt.
Heeft AJAX iets geprobeerd?

:nooo: X'C

Waar is onze bluf gebleven?
:sad:

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » wo mar 15, 2006 1:54 am

Kom op San Marco, waar ben je de afgelopen geweest?
Je constatering is wel juist, maar was tijden terug ook al te maken. Ik heb veel dramatischere wedstrijden gezien in de CL, waar ook echt geen durf aan te pas kwam. Die succesvolle CL-campagne onder Koeman was gebaseerd op naar achteren hangen en hopen op een gelijkspel [en dat werkte, volgens mij, 11 keer!]. Durf, lef, bravoure. Het zijn woorden die romantici en liefhebbers graag op Ajax plakken, maar ze zijn allang verdwenen.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mar 15, 2006 3:02 am

Ik zal de meest beschamende opinie van mezelf maar als eerste posten. Ik vond Juanfran niet eens zo slecht. :blush: De eerste 20 minuten stond heel Ajax te schutteren. Elke speler was te nerveus in balbezit. Vermaelen hield aardig stand en Maduro zag er goed uit omdat hij zelf een aantal keer Martins liet lopen en het vervolgens goed maakte door een goed getimede tackle.

Na de penalty keerde het tij een beetje. Ajax kwam wat tot rust en Inter zette hem in z’n ‘2’ in plaats van in z’n ‘4’. Er werd keihard gewerkt door de Ajacieden. Bij Rosenberg en Rosales zag je het in de vorm van hard hollen, maar geen van beide spelers speelden veel klaar. De voorzetten van Rosales waren dramatisch en Rosenberg kan ik op dit niveau (nog) niet het verschil maken. Niet in 4-3-3, in ieder geval. Bij Huntelaar was het misschien wat minder opvallend maar Klaas-Jan heeft werkelijk keihard moeten werken. Elk duel was onvoorstelbaar fysiek. Materazzi en Samuel hadden het betere van Huntelaar en daar hoeft onze nieuwe nummer 9 zich niet voor te schamen. Probleem voor Ajax was echter wel dat onze hele ploeg op dit moment ingesteld is op Huntelaar. Een zeer slechte zaak, als je het mij vraagt. Niemand anders wist vandaag regelmatig gevaarlijk te worden. Het zegt genoeg dat Hatem Trabelsi de grootste kans van de wedstrijd kreeg.

Ik vond dat Ajax leuk kon en mocht tikken, helemaal na de 1-0. Zodra de bal in de aanval kwam was het echter afgelopen met de pret. Ik vond niemand bij Ajax echt de hele wedstrijd dramatisch slecht. Boukhari, Pienaar, Juanfran, Lindenbergh en ook Trabelsi hadden slechte periodes, maar ze hadden allemaal ook goede momenten.

De verdediging deed het op de eerste 20 minuten na prima. Helemaal aangezien het middenveld van Ajax zich te ver terugtrok. Inter kon zo oplopen tot aan het strafschopgebied omdat het middenveld grote delen van de wedstrijd niet bestond (ook in balbezit werd het middenveld vooral de eerste helft teveel overgeslagen). Vermaelen was vandaag weer goed. Zet deze wedstrijd maar in het rijtje Ajax-Inter en Ajax-PSV.

Ajax werkte hard, tikte zo af en toe wel grappig, verdedigde met veel hart maar zodra Inter vond dat het afgelopen moest zijn was het ook afgelopen. Dat zegt genoeg. Het kwaliteitsverschil tussen Ajax en Internazionale is gewoon schrijnend. Maar dat wisten we al. Als dit Ajax van Inter had willen winnen dan had Ajax een uitstekende dag moeten hebben en Inter een slechte.

Ik berust me dan ook in deze uitschakeling. Ik heb er geen extra naar gevoel aan over gehouden. Simpelweg omdat Inter het verdiende om door te gaan en Ajax vandaag weinig kans had. Ik vind het klote dat Ajax is uitgeschakeld, heel erg zelfs. Maar het is anders dan wanneer ze er zo dichtbij waren of wanneer ze het verdiend hadden. Het enige waar Ajax vandaag op kan wijzen is de penalty die gegeven had moeten worden na de handsbal van griezel Materazzi. Maar ook na een gescoorde penalty had Inter nog wel even aangezet voor de gelijkmaker, denk ik. Een kwestie van kwaliteit.


Aan de spelers van Ajax:

Bedankt voor het veel verzette werk! :worshippy:
Laatst gewijzigd door FlaFlu op wo mar 15, 2006 3:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo mar 15, 2006 3:03 am

Geniale wissel van Blind: Charisteas voor Rosenberg. :redcard:

Voor de rest kan ik er wel mee leven, Ajax heeft geen kans gehad. Klaar. Over en uit.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie