AJAX - FC Utrecht 29/01/2006

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

AJAX - FC Utrecht

Peiling eindigde op do jan 19, 2006 8:57 am

AJAX wint
21
48%
AJAX speelt gelijk
5
11%
AJAX verliest
18
41%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Gebruikersavatar
Inge
Berichten: 272
Lid geworden op: ma okt 13, 2003 7:25 pm
Locatie: buurt van Leiden

Bericht door Inge » do jan 26, 2006 9:58 pm

niet zo offtopic heren...
idd stukkie vergeten te typen of dat stukkie is op onverklaarbare wijze verdwenen :p
Blond hé ;)

nope in feye - Ajax topic heb ik een hele andere eindstand :D
een veel mooiere :cheer:
Ajax

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jan 26, 2006 10:02 pm

Inge schreef: Maar goed ik hoop 2-1 maar denk dat het 1-2 gaat worden
En het eerste doelpunt van Klaas Jan Huntelaar in het Ajax shirt
Ik denk ook dat AJAX gaat verliezen, h'veen voor de beker gaan ze ook verliezen, dan komt er weer lekker veel druk te liggen op de wedstrijd tegen fnoord.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » do jan 26, 2006 10:06 pm

brigade zuid schreef:dan komt er weer lekker veel druk te liggen op de wedstrijd tegen fnoord.
En die verliezen we vervolgens ook. En wat gaan dan doen? Blind naar de D'tjes sturen???
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Inge
Berichten: 272
Lid geworden op: ma okt 13, 2003 7:25 pm
Locatie: buurt van Leiden

Bericht door Inge » do jan 26, 2006 10:08 pm

LouisXIV & co schreef:
brigade zuid schreef:dan komt er weer lekker veel druk te liggen op de wedstrijd tegen fnoord.
En die verliezen we vervolgens ook. En wat gaan dan doen? Blind naar de D'tjes sturen?
Nee die wint Ajax...
feye - Ajax / Ajax - feye is een wedstrijd opzich... hoe slecht 1 van de 2 ook speelt op het moment of hoe goed... dat zegt niks... is geen peil op te trekken...
deze wedstrijd winnen we gewoon (*hoophoophoophoophoophoop* :P)

en tja Ajax - utrecht... heb er weinig hoop op...
zal ongetwijfeld een saaie wedstrijd worden...
Ajax

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 26, 2006 10:56 pm

Bertje schreef:Mijn gok is dat ze een stukje was vergeten. :yes:
Mag ik m'n antwoord nog veranderen? I'd like to call a friend.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 27, 2006 7:22 am

:nooo:

Het gaat hier over Ajax-Utrecht. :bis: ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jan 27, 2006 12:29 pm

Dat krijg je als Peter er niet is. Dan breekt de pleuris uit. Hij is nu al onmisbaar. :D

Ik ben benieuwd of Galasek nu ook niet meer opgesteld gaat worden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jan 27, 2006 4:04 pm

Blind: 'Huntelaar slechts tijdelijk schaduwspits'

Amsterdam, 27 januari 2006
Het volledige onthullen van de opstelling gebeurt pas zondag, maar bij wijze van uitzondering werd vrijdagmiddag al een tipje van de sluier opgelicht. Trainer Danny Blind verklaarde bij zijn wekelijkse rendez-vous met de media dat Angelos Charisteas hoogstwaarschijnlijk als diepste spits zal opereren, met Klaas Jan Huntelaar vlak daarachter. In de confrontatie met FC Utrecht zullen Markus Rosenberg en Mauro Rosales de flanken bestrijken.

De rol van Huntelaar als schaduwspits is een tijdelijke, benadrukte Blind zowel tegenover de journalisten als eerder tegenover de speler zelf. ,,Alle ’tienen’ zijn op dit moment geblesseerd'', duidde de trainer van Ajax op Wesley Sneijder, Steven Pienaar en Edgar Manucharyan. ,,Ik heb het er met Klaas Jan uitvoerig over gehad. Hij doet het voor de ploeg, maar deze rol is in principe eenmalig'', aldus Blind, die verwacht dat Sneijder volgend weekend weer fit is, op tijd voor de uitwedstrijd tegen Feyenoord.

Edgar Manucharyan raakte maandagavond geblesseerd, tijdens de wedstrijd van Jong Ajax tegen Vitesse. Vlak na een indrukwekkende actie en dito doelpunt viel de jonge Armeniër nog in de eerste helft uit met een spierblessure, een probleem dat hem al twee keer eerder parten speelde sinds zijn komst naar Ajax. Blind voelt mee met de frêle linkspoot, die hij grote talenten toedicht. ,,Die jongen voelt zich momenteel heel vervelend richting de club, omdat hij niet kan brengen waar hij op hoopte. Maar wij geloven in zijn kwaliteiten en maandag heeft iedereen ook weer kunnen zien dat die groot zijn.''

Eerder was het nog te vroeg om te concluderen, maar inmiddels is duidelijk dat de breekbaarheid van Manucharyan van structurele aard is. Blind ziet dat ook in: ,,Kennelijk sluit zijn fysiek niet aan bij wat er hier van hem gevraagd wordt. Daarom heeft hij de laatste tijd ook met het tweede meegetraind. Daar hoeft hij niet zo op zijn tenen te lopen om mee te komen en kan hij rustig aanpikken.''

Behalve Sneijder, Pienaar en Manucharyan ontbreken ook Maxwell, Nicolae Mitea, Kenneth Vermeer en Thomas Vermaelen tegen Utrecht. Vermaelen boekte de laatste dagen wel gestage progressie in zijn revalidatieproces, maar is daarin nog niet ver genoeg naar de zin van Blind. De invulling van de verdedigingslinie zal zodoende nog lastig genoeg worden, gegeven het feit dat ook Zdenek Grygera niet meespeelt. De Tsjech zit zondag een schorsing uit nadat hij tegen FC Twente voor de vierde keer dit seizoen een gele kaart kreeg.

Blind ging kort in op het aangekondigde vertrek van Grygera’s landgenoot Tomás Galásek. De aanvoerder van Ajax en de club konden het de afgelopen weken niet eens worden over een verlenging van Galáseks aflopende contract. ,,Gelet op zijn leeftijd wilden we Tomás nog een jaar aan ons binden, maar het was zijn wens om langer te blijven. Een verlenging van twee jaar was voor ons echt geen optie'', stelde Blind.

In de perskamer van de Amsterdam ArenA passeerde ook de vorige thuiswedstrijd nog even de revue, en dan met name de fluitconcerten aan het adres van Nourdin Boukhari. ,,Ik wil er eigenlijk niet te veel over kwijt'', aldus Blind. ,,Het publiek fluit en dat mag ook. Dat gebeurt wel vaker bij Ajax. Maar het begon al bij een hoekschop na een minuut en twaalf seconden, geloof ik. Dan heeft het dus niets met het voetbal te maken.''
Naar aanleiding van die middag hield de trainer zijn selectie later een spiegel voor, vertelde hij. ,,Als groep moeten we hier professioneler mee omgaan. Zelfs toen Nourdin geblesseerd op de grond lag, speelden we gewoon door. Dat was nu juist het moment geweest om een lans te breken voor Boukhari. Hoe? Door naar hem toe te gaan, door betrokkenheid te tonen. Dat groepsgevoel moet groeien. De meesten zijn nu nog te veel met hun eigen spel bezig. Daar kan verandering in komen door er over te praten, maar ook door er op te selecteren. We kunnen daar nu op gaan letten bij het aantrekken van spelers.''
Ajax.nl

Lekker bezig, Danny.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » vr jan 27, 2006 6:32 pm

Nood breekt wet :blush: Wie staan er zondag in de achterste linie allemaal ?
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jan 27, 2006 7:03 pm

Ik vind dit dus echt sneu voor Huntelaar. Laten we het onze spits niet moeilijker maken dan het hoeft. Het is de laatste jaren wel gebleken hoe moeilijk het al is zonder dat de trainer hem constant op de verkeerde positie zet.

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr jan 27, 2006 8:40 pm

Thomas schreef:Ik vind dit dus echt sneu voor Huntelaar. Laten we het onze spits niet moeilijker maken dan het hoeft. Het is de laatste jaren wel gebleken hoe moeilijk het al is zonder dat de trainer hem constant op de verkeerde positie zet.
Wie zou er a.s. zondag volgens jou op 10 moeten staan dan, gelet op de geblesseerden? Rosales misschien, maar dan heb je weer geen rechtsbuiten. Rosenberg zou het qua diepte in zijn spel ook moeten kunnen, maar die is weer niet balvast genoeg. Kan de keuze voor KJH dus wel billijken.

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » vr jan 27, 2006 8:43 pm

Blind denkt aan basisplaats voor Schilder
Vrijdag 27 januari, door SV, Amsterdam, 20.30u GMT+01.00, AS

De kans is zeker aanwezig dat Robbert Schilder aanstaande zondag als basisspeler zijn officiele debuut gaat maken bij Ajax. Danny Blind denkt aan een plaats als centrumverdediger.

Dat gerucht gaat in ieder geval rond. Blind zit hoog achterin, omdat Thomas Vermaelen niet kan spelen en Zdenek Grygera geschorst is. Schilder (19), afkomstig uit Amstelveen, is jeugdinternational en geldt als een groot talent.

Een andere mogelijkheid is dat Lindenbergh een linie zakt en Emanuelson op het middenveld start. Emanuelson had tegen FC Twente een goede invalbeurt.

Ymna Boakye en Michael Timisela nemen waarschijnlijk plaats op de bank. De 19-jarige Timisela doet dat voor het eerst dit seizoen. Hij speelt rechtsback en is afkomstig uit Jong Ajax.

Vermoedelijke opstelling Ajax: Stekelenburg; Heitinga, Maduro, Schilder, Juanfran, Galasek, Huntelaar, Lindenbergh; Rosales, Charisteas en Rosenberg.
AjaxShowtime.com

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » vr jan 27, 2006 8:46 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef:Ik vind dit dus echt sneu voor Huntelaar. Laten we het onze spits niet moeilijker maken dan het hoeft. Het is de laatste jaren wel gebleken hoe moeilijk het al is zonder dat de trainer hem constant op de verkeerde positie zet.
Wie zou er a.s. zondag volgens jou op 10 moeten staan dan, gelet op de geblesseerden? Rosales misschien, maar dan heb je weer geen rechtsbuiten. Rosenberg zou het qua diepte in zijn spel ook moeten kunnen, maar die is weer niet balvast genoeg. Kan de keuze voor KJH dus wel billijken.
Volgens mij kan E'son ook op '10'!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr jan 27, 2006 8:47 pm

Nee, die kan juist op rechtsbuiten. :hypocrite:

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » vr jan 27, 2006 8:48 pm

Fenerbahçe schreef:Natuurlijk wint Ajax ... :nailbite:

Met 2-0 .. Beide goals op naam van KJH ... :worshippy:
Ik keek ff op VI bij KJH en ik zag dat als hij 2 wedstrijden niet scoort, dan scoort ie elke keer in de wedstrijd daarop 2x :worshippy: :eusa_pray:

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » za jan 28, 2006 1:27 am

Gewoon laten spelen die Schilder. Lindenbergh en Maduro achterin lijkt me helemaal niets. Heitinga-Schilder-Maduro-Juanfran dus.... Emanuelson op het middenveld ipv Lindenbergh en gaan...
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jan 28, 2006 2:01 am

wimpey schreef:
Thomas schreef:Ik vind dit dus echt sneu voor Huntelaar. Laten we het onze spits niet moeilijker maken dan het hoeft. Het is de laatste jaren wel gebleken hoe moeilijk het al is zonder dat de trainer hem constant op de verkeerde positie zet.
Wie zou er a.s. zondag volgens jou op 10 moeten staan dan, gelet op de geblesseerden? Rosales misschien, maar dan heb je weer geen rechtsbuiten. Rosenberg zou het qua diepte in zijn spel ook moeten kunnen, maar die is weer niet balvast genoeg. Kan de keuze voor KJH dus wel billijken.
Wat mij betreft stellen ze een jonge gozer met talent op. Ik weet dat ik daar weinig medestanders in heb. Toen ik de roep om Boerrigter of een andere linksbuiten uit de jeugd begon kreeg ik ook de hele lading over me heen.

Veel mensen vergeten blijkbaar dat Ajax vaak succes heeft gehad met jonge jongens die voor de leeuwen worden gegooid. Daar doen ze het in de jeugdopleiding allemaal voor. Voor dat mooie debuut in Ajax 1. En het zijn er verschrikkelijk veel die er gewoon neergezet werden en zijn geslaagd bij Ajax. Tegenwoordig stellen we liever onze spits of onze rechtsbuiten op op 10 dan dat we een jonge jongen de kans geven.

Als m'n roep om een jeugdspeler weer afgewezen wordt dan rest mij maar één andere keus: Boukhari. Met Galasek en Lindenbergh in z'n rug moet hij redelijk kunnen presteren.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » za jan 28, 2006 10:38 am

Het is een groot verschil of je voor de leeuwen wordt geworpen in een goed draaiend elftal of in een kwakkelend team.

Mr. Ajax
Berichten: 14594
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za jan 28, 2006 12:51 pm

Het is een groot verschil of je voor de leeuwen wordt geworpen in een goed draaiend elftal of in een kwakkelend team.
Precies, een nieuwe talent in dit elftal opstellen zou hem gewoon vernielen. Er zijn trouwens ook voorbeelden genoeg van talenten die voor de leeuwen werden gegooid en die het echt niet hebben gemaakt.


Ik heb echt geen zin in nog een Aborah'tje...Laat die jongens maar lekker ontwikkelen en in een goed draaiende team debuteren.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jan 28, 2006 1:07 pm

Media vermoedt: Ymna Boakye in basis
Zaterdag 28 januari, door SV, Amsterdam, 12.43u GMT+01.00, Het Parool

De media waaronder de Amsterdamse krant Het Parool vermoedt dat Ymna Boakye morgen in de basis zal starten als rechtsback. Johnny Heitinga wordt dan weer centrumverdediger.

Een andere mogelijkheid is dat Heitinga rechtsback blijft en dat Robbert Schilder de positie in het centrum overneemt van de geschorste Zdenek Grygera.

Morgen speelt Ajax om 14.30 uur in de Amsterdam ArenA tegen FC Utrecht.
AS

'Ymna' moet natuurlijk zijn 'Ymma'.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jan 28, 2006 1:16 pm

Mr. Ajax schreef:Laat die jongens maar lekker ontwikkelen en in een goed draaiende team debuteren.
Wanneer dan? Een goed draaiend team hebben we al jaren niet meer.

De echte toppers komen er wel. Ruud Gullit blonk zelfs uit bij Haarlem in de eerste divisie.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jan 28, 2006 1:18 pm

Thomas schreef:Ik vind dit dus echt sneu voor Huntelaar. Laten we het onze spits niet moeilijker maken dan het hoeft. Het is de laatste jaren wel gebleken hoe moeilijk het al is zonder dat de trainer hem constant op de verkeerde positie zet.
De jong had gelijk! ;)
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax
Berichten: 14594
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za jan 28, 2006 1:23 pm

De echte toppers komen er wel.

Juist, maar daar zijn er maar weinig van. Er zijn wel nog een heleboel goeie talenten met veel potentieel die het ook nog redelijk hoog kunnen schoppen. Die wil ik dan niet vernielen door ze in zo'n elftal te laten debuteren.

Ruud Gullit blonk zelfs uit bij Haarlem in de eerste divisie.

Dat betekent niks. Het feit dat Haarlem in de eerste divisie uitkwam wil niet zeggen dat hun elftal niet goed draaide. Juist doordat ze in het eerste divisie uitkwamen kon Gullit makkelijker uitblinken.

Aborah was ook wekelijks uitblinker bij de A1 hoor...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » za jan 28, 2006 5:50 pm

Help me even hier hoor. We schuiven onze enige spits die ze er makkelijk inlegt een linie naar achteren en zetten een spits die van een halve meter afstand nog niet eens in kan koppen op zijn plek? Schiet mij maar lek....

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za jan 28, 2006 5:52 pm

Bedoel je nu dat Rosenberg op het middenveld komt of juist Huntelaar, Spijker?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie