Loting Europa Cup I achtste finales

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Tegen wie hoop je dat Ajax loot?

Peiling eindigde op vr dec 16, 2005 12:23 pm

Juventus
2
5%
Barcelona
8
19%
Villarreal
11
26%
AC Milan
1
2%
Olympique Lyon
1
2%
Liverpool
17
40%
Internazionale
2
5%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr dec 16, 2005 4:07 pm

Harm is Harm schreef:Serieus :shock:

Anders moet je joey even vragen, hij kan het sinds kort wél. :D
Hij heeft zijn rijbewijs, Harm. Of 'ie kan rijden is een 2e. :D

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 16, 2005 4:11 pm

Peter schreef:
Harm is Harm schreef:Serieus :shock:

Anders moet je joey even vragen, hij kan het sinds kort wél. :D
Hij heeft zijn rijbewijs, Harm. Of 'ie kan rijden is een 2e. :D
Pas jij op, Peter! :rocketwhore:

;)

In Italië rijden is een vak apart. :D

Even klagen: wij loten altijd dezelfde clubs. De Italiaanse top drie en Arsenal. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

het zwarte gat
Berichten: 950
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 12:18 pm
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door het zwarte gat » vr dec 16, 2005 4:19 pm

ASR_AFCA schreef:[
8 uurtjes rijden met de oto is ook niet verkeerd.
Moet je toch flink doorknallen met je oto vanaf Amsterdam....maar gelukkig rij je door Duitsland dus niks is onmogelijk... ;)

Harm is Harm
Berichten: 138
Lid geworden op: vr dec 16, 2005 1:28 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Harm is Harm » vr dec 16, 2005 4:22 pm

In Duitsland zijn er tegenwoordig ook maximumsnelheden op het merendeel van de snelwegen.
Counter et emergo

het zwarte gat
Berichten: 950
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 12:18 pm
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door het zwarte gat » vr dec 16, 2005 4:24 pm

joey schreef:
Even klagen: wij loten altijd dezelfde clubs. De Italiaanse top drie en Arsenal. :sad:
PSV kan er ook wat van met hun AC Milaan en Olympique Lyon.

Sowieso verpest dat Amsterdam Tournament ook een hoop.

Als ze nou eens die poulewedstrijden af zouden schaffen - en gelijk beginnen met een knockoutfase - dan heb je toch wat minder tegenstanders - dus ook vaker verschillende.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr dec 16, 2005 4:26 pm

ASR_AFCA schreef:Eigenlijk is CL ook al niet leuk meer. De meeste ploegen ken je zo onderhand wel, en het zijn elk jaar toch weer dezelfde ploegen die overblijven. Ben er langzamerhand wel een beetje klaar mee.
Dat heb ik ook al eens aangekaart, niet zo lang geleden. Ik ben het helemaal met je eens.

Als je zoiets nú zegt als Ajacied, dan vraag je natuurlijk om cynische opmerkingen ("nou, wees gerust: jullie hoeven komend seizoen vast niet wéér mee te doen!") en klinkt het een beetje alsof je alvast goedpraat dat Ajax volgend jaar misschien UEFA Cup speelt.

Maar zo is het niet. Oook toen Ajax veilig op wéér een CL-plaats afstevende, heb ik al eens gezegd dat ik het (als supporter) best leuk zou vinden om weer eens een jaartje UEFA Cup te spelen. In een groep met Middlesbrough, Ferençvarós en een mini-clubje uit IJsland... dan hoor je weer eens wat ándere namen en zie je weer eens wat ándere plaatsen als je met Ajax meegaat.

Milaan, Londen, Turijn en wie weet Barcelona of Madrid... De Champions League wordt inderdaad een soort 'rondje om de kerk'. Ik wil óók wel weer eens wat anders.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 16, 2005 4:28 pm

Je had FC Thun toch, Ko? :aai: ;)

Binnen het CL-menu is ruimte voor variatie. Zo had ik best Ajax eens tegen Liverpool of Real Madrid willen zien spelen.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr dec 16, 2005 4:34 pm

Het heeft er simpelweg mee te maken dat in de eerste knock-out fase teams van dezelfde federatie niet tegen elkaar mogen loten. Hierdoor wordt de kans op dezelfde tegenstander een stuk groter.

Gewoon die nrs 1 tegende nrs2 en als er dan Barca - Real uit komt rollen is dat toch alleen maar mooi?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr dec 16, 2005 4:38 pm

Ajax heeft gewoonweg veelal vaste tegenstanders in de poule, zo lijkt het. Ik denk niet dat dit komt door de CL, alhoewel ik het wel met jullie eens ben dat het vanaf de knock-out ronde veelal dezelfde namen zijn. Toch is het zo dat je in de groepsfase een keer zou kunnen loten tegen een Franse ploeg (m.u.v. Lyon), een Portugese en een Spaanse ploeg. Je zou dan een geheel nieuwe ervaring krijgen, aangezien je niet al te vaak speelt tegen clubs als Benfica, Lens en bijvoorbeeld een Real Madrid.

Tuurlijk snap ik dat de namen in de UEFA-cup veel meer als een écht uitstapje worden gezien, aangezien dat veelal plaatsen zijn waar je als Ajaxsupporter niet komt, maar toch vind ik de sfeer rondom een CL-duel veel meer tot de verbeelding spreken dan een UEFA-cup duel.
We zullen zoals het er nu naar uitziet volgend jaar een UEFA-cup jaar van maken. Hopen dat we dan bij wat anders in de poule komen, voor de afwisseling. Het jaar daarop mogen we dan gewoon weer aantreden tegen Arsenal en Inter. Wie weet hoe de vlag er dan voorstaat. Misschien heeft Inter dan wel revanche gevoelens, wie zal het zeggen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr dec 16, 2005 4:48 pm

Dit wordt dus knap lastig. Als Inter slim is stellen ze gewoon Adriano en Cruz op tegen Ajax. Ik schat onze kansen met het huidige team op 15%. Ik hoop echter dat het de bedoeling is dat er tegen die tijd een aantal nieuwe gezichten op het veld staan. Het is afwachten dus.

En Brigade Zuid, Inter speelt zeker geen saai voetbal. Of had je het over het tripje naar Milan wat je niet aanspreekt? Internazionale speelt namelijk veelal het aantrekkelijkste voetbal van Italië. Daar kom je waarschijnlijk vanzelf wel echter. Ik help je hopen van niet. :eusa_pray:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr dec 16, 2005 4:51 pm

Harm is Harm schreef:In Duitsland zijn er tegenwoordig ook maximumsnelheden op het merendeel van de snelwegen.
Maar de boete krijg je volgens mij niet thuisgestuurd. Vorig jaar ben ik geflitst op weg naar Munchen maar de bekeuring heb ik nooit ontvangen. Je loopt alleen het risico dat je bij een controle langs de weg direct mag afrekenen. Inmiddels heb ik een ander kenteken dus deze boete ga ik wel ontlopen. :yes:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 16, 2005 4:51 pm

Mooiste voetbal van Italië of niet, het zou me weinig verbazen als de eerste reactie bij het lezen van Ajax als tegenstander is "Daar moeten we de boel tegen dichttimmeren!". Arsenal is ook best aanvallend voor (hedendaagse) Engelse begrippen, maar gooit toch de boel dicht.

Bijna elke club doet het tegen Ajax, het is natuurlijk de naam die Ajax opgebouwd heeft met haar aanvallende voetbal.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr dec 16, 2005 4:52 pm

@ Marillion: In Oostenrijk werkt het iig wel op de door jou beschreven wijze.

Harm is Harm
Berichten: 138
Lid geworden op: vr dec 16, 2005 1:28 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Harm is Harm » vr dec 16, 2005 4:54 pm

Ik zou wel oppassen in Zwitserland. Vrienden van me zijn er vorig jaar in een tunnel en op de snelweg geflitst toen ze naar Milaan reden. En zij hebben wel een bekeuring thuis gehad.

Ze hebben hem niet betaald, maar dat betekent dus ook dat ze in ieder geval niet meer met het vliegtuig naar Zwitserland kunnen. En als ik jou was zou ik dus ook nooit vanaf een Duits vliegveld op vakantie gaan.

Overigens vind ik het wel vreemd dat België en Zwitserland wel een verdrag hebben met Nederland, maar Duitsland niet.
Counter et emergo

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr dec 16, 2005 4:58 pm

Bertje schreef:Mooiste voetbal van Italië of niet, het zou me weinig verbazen als de eerste reactie bij het lezen van Ajax als tegenstander is "Daar moeten we de boel tegen dichttimmeren!"
De eerste reactie bij Inter was: :cheer: :party:

Vrij vertaald: "Yes! Yes! Yes! Die wilden we! Die wilden we! De zwakste van het hele zooitje! Lekker de bal geven en laten modderen! Die jochies maken de fouten vanzelf wel! Hoi, hoi, hoi, hoi! We gaan de naar de kwartfinale!"

Als Ajax dat soort gedachten heeft, gaan ze ook meteen slap het veld in. Maar dat doen volwassen, ervaren topspelers dan weer niet: die kunnen minachtend over hun tegenstander denken en tóch serieus als echte profs het veld op gaan.

K.
Still alive...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 16, 2005 5:01 pm

Nu weten we het wel weer Ko. :sad: ;)

Voor wie zou onze teambegeleider zijn? :hypocrite:

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr dec 16, 2005 5:24 pm

Kowalczyk schreef:
ASR_AFCA schreef:2 personen voor totaal 125 Euro ... hmmm, toch iets goeikoper!
Ja. Dat betaalden wij dus aanvankelijk ook. 120 euro ofzo. Maar daar kwam dus 40 euro p.p. overheen voor het verschuiven...
Ik vlieg dan op Malpensa of hoe heet dat vliegveld. Waar vlieg jij op?
Met Transavia op Milaan/Bergamo, oftewel Orio al Serio Airport. Ligt een stukkie van Milaan af (want vlakbij Bergamo), maar er is een goeie en goedkope buspendel.

Ik vlieg dinsdagochtend vroeg heen (vertrek 6:55, aankomst 8:35), pik woensdag nog een dagje Milaan mee en vlieg donderdagochtend weer terug (vertrek 9:15, aankomst Schiphol 11:05). Mócht Ajax nog verzoeken om op woensdag te spelen in verband met Ajax - PSV, dan zijn Louis XIV en ik in elk geval niet nóg een keer de lul.

Trouwens, je wordt bij Transavia genaaid waar je bij staat: toen ik voor het eerst boekte (voor 8 maart dus...) stonden beide vluchten nog op het laagste tarief van 29,99 euro. Het 'kale' retourtje kostte dus 59,98 euro. Dat daar een euro of 40 aan luchthavenbelasting bij komt is bekend, maar bij Transavia betaal je godkolere nóg een of andere malle toeslag, waardoor de prijs meer dan verdubbelt en je (zelfs voor de allergoedkoopste optie) op ongeveer 125 euro p.p. uitkomt. Zo zout heb ik het qua toeslagen nog nooit gevreten, moet ik zeggen.

En dan dus nóg 80 euro er overheen in verband met die verschuiving...
Maar ik weet nog niet of ik met de oto ga of toch met het vliegertje.
Met de oto ben je toch wat flexibeler
Yep, maar Louis XIV kunnen allebei niet rijden... :oops: :D

K.
Ik bedoel dus 125 TOTAAL, dus maar 62,50 Euro per Jodenneus.
En dan land ik ook nog op Malpenza, of is dat niet dichterbij dan Bergamo?
Maar ik woon dan ook meer in het Zuiden van NL, en is Keulen, Charleroi, of Eikolhoven naar Amsterdam dus een goede optie omvandaan te vliegen.
Ikzelf kan ook helemaal niet rijden, maar ik heb mijn vaste privé chauffeuse gevraagd wat ze wilt. En ze wil liever rijden dan met het vliegtuig, dan zeg ik natuurlijk : ´We gaan lekker met de oto schat!´
Gelukkig volgend jaar UEFA Cup in Ijsland, Noorwegen, en Oezbekistan!!!!
En voor nu : Milan, Milan, who the f*** is Milan!!! X'C

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr dec 16, 2005 5:26 pm

Harm is Harm schreef:Ik zou wel oppassen in Zwitserland. Vrienden van me zijn er vorig jaar in een tunnel en op de snelweg geflitst toen ze naar Milaan reden. En zij hebben wel een bekeuring thuis gehad.

Ze hebben hem niet betaald, maar dat betekent dus ook dat ze in ieder geval niet meer met het vliegtuig naar Zwitserland kunnen. En als ik jou was zou ik dus ook nooit vanaf een Duits vliegveld op vakantie gaan.

Overigens vind ik het wel vreemd dat België en Zwitserland wel een verdrag hebben met Nederland, maar Duitsland niet.
Vorig jaar naar Milan zijn we ook geflitst en we hadden ook geen vignet, maar ik heb niets gezien of gehoord. Dit jaar in Bern trouwens geen problemen gehad, maar we hadden wel een vignet, en nu moet ik gvd weer een vignet gaan kopen, omdat het dan weer 2006 is!!!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr dec 16, 2005 5:27 pm

ASR_AFCA schreef: En voor nu : Milan, Milan, who the f*** is Milan!!! X'C
Ze hebben Inter geloot hoor. :aai:

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » vr dec 16, 2005 5:32 pm

Wat een klote loting. De open deuren kunnen weer van stal gehaald worden.

Vrijwel kansloos, drie counters met die Nigeriaan en die Braziliaan en je kunt weer inpakken.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr dec 16, 2005 5:38 pm

Steef schreef:Ze hebben Inter geloot hoor. :aai:
Zijstraatje: daar ben ik overigens wel blij om.

Inter staat op dit moment boven Milan en heeft misschien wel meer kwaliteit, maar ze zijn in elk geval wat attractiever dan opener dan Milan. Ik denk dat Ajax tegen Inter meer kans heeft dan tegen AC.

Maar goed: dan heb je het over het verschil tussen 10% en 5%...

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr dec 16, 2005 6:11 pm

Steef schreef:
ASR_AFCA schreef: En voor nu : Milan, Milan, who the f*** is Milan!!! X'C
Ze hebben Inter geloot hoor. :aai:
Och ... sh*t. Dan moet ik mijn tickets omboeken, ik dacht dat we Milan geloot hadden..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr dec 16, 2005 6:12 pm

Thomas schreef: En Brigade Zuid, Inter speelt zeker geen saai voetbal. Of had je het over het tripje naar Milan wat je niet aanspreekt? Internazionale speelt namelijk veelal het aantrekkelijkste voetbal van Italië. Daar kom je waarschijnlijk vanzelf wel echter. Ik help je hopen van niet. :eusa_pray:
Nee ik bedoelde in eerste instantie het voetbal en het tripje maar je hebt gelijk Inter speelt bij nader inzien idd wel aardig voetbal. wat betreft het tripje ben ik minder blij, ik vind Milan wel zo'n kutstad.

Alexander
Berichten: 8577
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » vr dec 16, 2005 7:14 pm

Ik ga er waarschijnlijk wel heen, ben me nu orienteren met hoeveel we er heen gaan. Ik wou in eerste instantie met het vliegtuig, maar in het geval dat we met wat meer gaan kan ik misschien beter een autotje pakken.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » vr dec 16, 2005 7:23 pm

Het zegt me niks dat Inter veel betere spelers heeft dan Ajax. Goede ploegen verliezen wel vaker van mindere. Inter wint bijna nooit de CL hetgeen dus inhoud dat ze altijd wel ergens over struikelen. Wat mij betreft zijn wij dat dit jaar. Forza Lancieri! :eusa_pray:

Plaats reactie