De Champions League Loting

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 25, 2005 5:55 pm

joey schreef:Tja, trainerspraat... :X
Als hij had gezegd dat het niks voorstelt had hij weer een te grote bek voor dit zielige stelletje wat zich godenzonen noemt. Ik vind het gewoon verstandig wat hij zei.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do aug 25, 2005 5:56 pm

Oké...dat zou genoeg plaatsen betekenen vermoed ik. :cheer:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 25, 2005 5:57 pm

Heb je gelijk in, maar daarom is het nog wel trainerspraat. Neem van mij aan dat Blind een gat in de lucht heeft gesprongen toen hij de loting vernam. De vierde ploeg had ook Udinese of Real Betis kunnen zijn, dan wordt het een ander verhaal.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 25, 2005 6:00 pm

joey schreef:Heb je gelijk in
We draaien je wel bij. :xyxthumbs: :D

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 25, 2005 6:10 pm

ajax.nl schreef:Blind klaagt niet over loting


Amsterdam, 25 augustus 2005


Danny Blind vond het na de loting moeilijk om een gegronde reactie te geven op de poulesamenstelling. ,,Arsenal heeft geen geheimen voor ons, maar Sparta Praag en FC Thun ken ik niet. Ik heb geen klagen over het schema of de poule, maar ik besef ook dat daar het probleem kan zitten."

Blind bedoelde dat het gevaar is dat iedereen denkt 'lekker geloot', maar dat die reactie wel erg voorbarig is. ,,In Praag heeft de bezoekende club het traditioneel moeilijk. Ik ken de huidige stand van zaken daar niet, al weet ik wel dat Karel Poborsky daar speelt en dat Praag de competitie goed is gestart. Het is een lastige ploeg. Dat we de Champions League beginnen met een uitwedstrijd tegen hen is moeilijk. Aan de andere kant weet je dan wel meteen waar je staat."

Met Arsenal, Sparta Praag en FC Thun is de loting redelijk voor Ajax. ,,Het had slechter gekund", wilde Blind wel toegeven. ,,Maar ik reken mij niet rijk. Wij moeten nu proberen een zo goed mogelijke indruk te krijgen van Sparta Praag en Thun. Eigenlijk zouden we dit weekeinde al Sparta Praag moeten bekijken. Praag en Thun klinkt dan wel anders dan Schalke '04 of Porto, maar we moeten het eerst nog zien."

Jari bellen
Vooral Thun is de grote onbekende. ,,Die club is een dicht boek voor mij. Ik weet dat ze al een aantal jaren aan de weg timmeren en van de tweede divisie tot de top van Zwitserland zijn doorgedrongen. Nu halen ze Champions League door Dinamo Kiev uit te schakelen en overtuigend langs Malmö te gaan. Dan denk ik dat die ploeg moeilijk te bestrijden is. Jari (oud-Ajacied Litmanen) heeft de thuiswedstrijd met Malmö tegen Thun gespeeld dus ik zal hem zeker bellen."

In tegenstelling tot de Tsjechische en Zwitserse ploeg is Arsenal een open boek voor Blind. ,,Arsenal is bij iedereen bekend. Het is een topploeg. Het is zinloos om te zeggen wie je uit pot 1 zou willen hebben, want het zijn allemaal topploegen. Maar omdat bij Arsenal Bergkamp speelt en het het laatste jaar is dat ze op Highbury spelen, ben ik daar wel blij mee."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 25, 2005 6:29 pm

Definitief speelschema van Ajax én PSV:

13/09/2005 PSV - Schalke 04
14/09/2005 Sparta Praag - Ajax
27/09/2005 Ajax - Arsenal
28/09/2005 Fenerbahçe - PSV
18/10/2005 Ajax - FC Thun
19/10/2005 AC Milan - PSV
01/11/2005 PSV - AC Milan
02/11/2005 FC Thun - Ajax
22/11/2005 Ajax - Sparta Praag
23/11/2005 Schalke 04 - PSV
06/12/2005 PSV - Fenerbahçe
07/12/2005 Arsenal - Ajax
VI
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do aug 25, 2005 6:58 pm

goodfella schreef:Wedstrijd tegen Thun zal in Bern worden gespeeld ASR..heb tenminste zoiets gelezen. Kan me sowieso niet voorstellen dat, dat stadion van hun aan de eisen van de UEFA voldoet.
Niet in Zürich?! Thun ligt dichter bij Zürich dan bij Bern, volgens mij. Ben ooit in Thun geweest, typisch Zwitsers slaapstadje. Idyllisch, maar geen hol te doen. Hoop dat de wedstrijd in Zürich wordt gespeeld, daar heb ik gewoond en er is veel meer te doen dan in Bern. Zou leuk zijn om met wat AT-ers wat et borrelen en daarna onze jongens naar de winst te schreeuwen. Deze wedstrijd pak ik zeker mee...

Praag trouwens ook. Ik zit daar veel voor m'n werk en zorg gewoon dat ik er dán zit wanneer Ajax er speelt! Geweldige stad, kan iedereen die er nog niet is geweest het van harte aanraden. Het kost je de kop financieel niet, pak een hotelletje en kroegen iets buiten het centrum en je bent bijna niets kwijt. Vlucht met Sky Europe is evenmin duur, wanneer je snel boekt.

Jammer dat we Arsenal hebben geloot, Liverpool of Man U was me liever geweest. London ken ik nu wel een keer.

En het is een goede loting natuurlijk. We hebben een reeele kans om verder te komen...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 25, 2005 7:15 pm

Praag is absoluut een prachtige stad. Zeker aan te raden. Dan vind ik Londen ook een geweldige stad, maar die heb ik nu wel gezien. Maarja, ik kan toch geen uitwedstrijden pakken. Maar ik ga zeker naar in ieder geval of Praag of Thun thuis. Dan ben ik wel weer even blut. Twee weken Rome kost nogal wat.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Champions League Loting

Bericht door joey » do aug 25, 2005 7:21 pm

Een paar AT-ers ontmoeten zal in Thun wel lukken, Wimpey. :xyxthumbs:
Kowalczyk schreef:Dan proosten we in Thun met zijn allen op Joey.
Luisteren op wie ze proosten in de dorpskroeg. ;)

Tja, Praag...fijne stad, ik ben er vaak geweest in de communistische tijd. Inmiddels is het wel íets toeristischer geworden. :D
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 25, 2005 7:28 pm

Alexander schreef:Veel makkelijker kon je het niet treffen denk ik. Ga wel m`n best doen voor een reisje naar Engeland, en misschien ook wel Praag. Waar ligt dat FC Thun?
Mn reisjes naar Praag en Londen heb ik net al geregeld. Ben zeker tevreden over de loting, dit moet je toch gewoon doorkomen. Al ben ik niet zo tevreden over de volgorde, met Praag uit en Arsenal thuis begin je aardig lastig, je kan beter in het begin maar vast wat puntjes hebben.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do aug 25, 2005 7:53 pm

wimpey schreef:
goodfella schreef:Wedstrijd tegen Thun zal in Bern worden gespeeld ASR..heb tenminste zoiets gelezen. Kan me sowieso niet voorstellen dat, dat stadion van hun aan de eisen van de UEFA voldoet.
Niet in Zürich?! Thun ligt dichter bij Zürich dan bij Bern, volgens mij. Ben ooit in Thun geweest, typisch Zwitsers slaapstadje. Idyllisch, maar geen hol te doen. Hoop dat de wedstrijd in Zürich wordt gespeeld, daar heb ik gewoond en er is veel meer te doen dan in Bern. Zou leuk zijn om met wat AT-ers wat et borrelen en daarna onze jongens naar de winst te schreeuwen. Deze wedstrijd pak ik zeker mee...

Praag trouwens ook. Ik zit daar veel voor m'n werk en zorg gewoon dat ik er dán zit wanneer Ajax er speelt! Geweldige stad, kan iedereen die er nog niet is geweest het van harte aanraden. Het kost je de kop financieel niet, pak een hotelletje en kroegen iets buiten het centrum en je bent bijna niets kwijt. Vlucht met Sky Europe is evenmin duur, wanneer je snel boekt.

Jammer dat we Arsenal hebben geloot, Liverpool of Man U was me liever geweest. London ken ik nu wel een keer.

En het is een goede loting natuurlijk. We hebben een reeele kans om verder te komen...
Ik had zoiets opgevangen in dit topic. Als ze niet in Thun zelf spelen, vind ik het een best aantrekkelijk reisje. Het liefst ga ik ze trouwens alle drie. :blush:

Maar eens kijken wat er mogelijk is.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do aug 25, 2005 8:04 pm

brigade zuid schreef: Mn reisjes naar Praag en Londen heb ik net al geregeld.
Hoe kom je aan kaarten, BZ? Dat vind ik altijd het lastigste! Ik betaal altijd de hoofdprijs een uur voor de wedstrijd op de zwarte markt, zo lijkt het. Een paar jaar terug bij Inter - Ajax zat Meazza nog niet half vol, maar ik had een peperdure kaart van een of andere vage Milanees gekocht. :blush:

Informatie wordt zeer op prijs gesteld!!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do aug 25, 2005 8:18 pm

wimpey schreef: Hoe kom je aan kaarten, BZ? Dat vind ik altijd het lastigste! Ik betaal altijd de hoofdprijs een uur voor de wedstrijd op de zwarte markt, zo lijkt het. Een paar jaar terug bij Inter - Ajax zat Meazza nog niet half vol, maar ik had een peperdure kaart van een of andere vage Milanees gekocht. :blush:

Informatie wordt zeer op prijs gesteld!!
Met zijn Europese uitkaart.

Als je naar Arsenal - AFC Ajax wilt, moet je ervan uitgaan dat je de hoofdprijs moet betalen. In Praag moet het mogelijk zijn om wat te ritselen. Hoe het in Zwitserland gaat, weet ik niet.

Misschien een optie om iemand met een EU kaart vinden die niet naar Zwitserland en Praag gaat en voor jou een kaart wil halen. Vervolgens kan jij die kaart op jouw naam zetten. Voor volgend seizoen een doodsimpele clubcard aanvragen en je hebt een eigen Europese Uitkaart. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do aug 25, 2005 8:22 pm

Dat laatste begrijp ik niet. Dus als je een clubkaart hebt, een normale CC, dan kan je uitkaarten kopen? En hoe zit het dan met een SCC?

Dit zou zomaar eens een hele rits oliedomme vragen kunnen zijn, maar goed. :blush:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 25, 2005 8:25 pm

Nog even dit (als ik mag storen), de supporters van FC Thun zijn dolenthousiast over de loting...
Het stinkt aan alle kanten!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » do aug 25, 2005 8:30 pm

Am Dienstag, 27. September bestreitet der FC Thun im Stade de Suisse Wankdorf Bern sein erstes Heimspiel - gegen Sparta Prag.
Dan is het ook meteen zeker dat de thuiswedstrijden van Thun inderdaad in Bern gespeeld gaan worden.... :D

By the way: nog gefeliciteerd met de kwalificatie.... :D

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 25, 2005 8:34 pm

Frank schreef:
Am Dienstag, 27. September bestreitet der FC Thun im Stade de Suisse Wankdorf Bern sein erstes Heimspiel - gegen Sparta Prag.
Dan is het ook meteen zeker dat de thuiswedstrijden van Thun inderdaad in Bern gespeeld gaan worden.... :D
Jij let beter op dan ik... :blush: :xyxthumbs:

By the way: nog gefeliciteerd met de kwalificatie.... :D
Dank je wel. :worshippy:
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do aug 25, 2005 8:40 pm

Jesse schreef:Dat laatste begrijp ik niet. Dus als je een clubkaart hebt, een normale CC, dan kan je uitkaarten kopen? En hoe zit het dan met een SCC?

Dit zou zomaar eens een hele rits oliedomme vragen kunnen zijn, maar goed. :blush:
Je moet volgens mij tenminste één Europese uitwedstrijd hebben bezocht in het voorgaande jaar om een Europese uitkaart te krijgen.
Net als ik bijv. dit jaar tenminste één binnenlandse uitwedstrijd moet bezoeken (ik heb dit jaar voor het eerst een seizoenskaart...en een uitkaart) om volgend jaar wéér een uitkaart te krijgen.

Wat ik me trouwens wel afvraag. Ik ben in het bezit van een SCC + uitkaart, en stel: ik win veel geld in de loterij en er zijn nog kaarten over voor FC Thun - Ajax..ik noem maar wat. Kan ik dan ook kaarten daarvoor kopen of is dat recht alleen voorbehouden aan Europese uitkaarthouders?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do aug 25, 2005 8:41 pm

Toen ik gisteren met mijn vrienden na de wedstrijd het stadion verliet, wensten we elkaar sterkte met nog 3 van dit soort partijen... We werden er niet vrolijk van. En toch... met deze loting krijg je dan weer stiekem hoop op de volgende ronde. Wellicht tegen beter weten in, maar goed.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do aug 25, 2005 8:42 pm

Jesse schreef:Dat laatste begrijp ik niet. Dus als je een clubkaart hebt, een normale CC, dan kan je uitkaarten kopen? En hoe zit het dan met een SCC?

Dit zou zomaar eens een hele rits oliedomme vragen kunnen zijn, maar goed. :blush:
Als jij een kaart voor Sparta Praag - AFC Ajax hebt en je hebt geen eigen EU(+), moet je naar de supportersbalie. Zij zetten de wedstrijdkaart op je eigen naam, zodat je geregistreerd staat. Ben je in het bezit van een normale clubcard dan ben je het seizoen erop EU kaarthouder op je clubcard, omdat je een uitwedstrijd in Europees verband hebt bezocht. En kun je dus op je normale clubcard bij de ticketbox een omwisselbiljet voor een Europese uitwedstrijd kopen.

Bij uitwedstrijden in Nederland kan dat niet, omdat een normale uitkaart alleen in combinatie met een seizoenskaart mogelijk is.

Hopelijk is het allemaal duidelijk nu. ;)

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do aug 25, 2005 8:44 pm

Thijs schreef:
Wat ik me trouwens wel afvraag. Ik ben in het bezit van een SCC + uitkaart, en stel: ik win veel geld in de loterij en er zijn nog kaarten over voor FC Thun - Ajax..ik noem maar wat. Kan ik dan ook kaarten daarvoor kopen of is dat recht alleen voorbehouden aan Europese uitkaarthouders?
De volgorde is als volgt bij de verkoop van kaarten voor Europese uitwedstrijden.

EU+
EU
Voorrangsuitkaart
Uitkaart
Seizoenskaart
Supporters Clubcard
Clubcard

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 25, 2005 8:44 pm

goodfella schreef:
wimpey schreef: Hoe kom je aan kaarten, BZ? Dat vind ik altijd het lastigste! Ik betaal altijd de hoofdprijs een uur voor de wedstrijd op de zwarte markt, zo lijkt het. Een paar jaar terug bij Inter - Ajax zat Meazza nog niet half vol, maar ik had een peperdure kaart van een of andere vage Milanees gekocht. :blush:

Informatie wordt zeer op prijs gesteld!!
Met zijn Europese uitkaart.
Inderdaad met mn Europese uitkaart. Als je naar Praag wil zal het denk ik niet zo'n probleem zijn, volgens mij zijn die wedstrijden van Sparta Praag zelden uitverkocht, ik denk dat je bij het stadion wel een kaartje kan kopen voor niet al teveel. Als je iemand kent met een Europese uitkaart die niet naar een wedstrijd gaat waar jij heen wil kun je vragen of je zijn kaart mag lenen, dan kun je gewoon een kaartje kopen voor het AJAX vak. Ik weet niet of je een seizoenkaart hebt of een supporters clubcard, want als er nog kaarten over zijn dan kun je met deze cards ook nog een kaartje bemachten voor het AJAX vak.

Gebruikersavatar
Maxwell
Berichten: 1030
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:39 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Maxwell » do aug 25, 2005 9:15 pm

wimpey schreef:
goodfella schreef:Wedstrijd tegen Thun zal in Bern worden gespeeld ASR..heb tenminste zoiets gelezen. Kan me sowieso niet voorstellen dat, dat stadion van hun aan de eisen van de UEFA voldoet.
Niet in Zürich?! Thun ligt dichter bij Zürich dan bij Bern, volgens mij. Ben ooit in Thun geweest, typisch Zwitsers slaapstadje. Idyllisch, maar geen hol te doen. Hoop dat de wedstrijd in Zürich wordt gespeeld, daar heb ik gewoond en er is veel meer te doen dan in Bern. Zou leuk zijn om met wat AT-ers wat et borrelen en daarna onze jongens naar de winst te schreeuwen. Deze wedstrijd pak ik zeker mee...
Heb een paar maanden in Bern gewoond en daar is inderdaad vrij weinig te doen, behalve als je daar mensen kent die de weg weten. Thun ligt zo'n 30 km onder Bern als ik me goed herinner, dus is het meest logisch dat de wedstrijden in het nationale stadion in Bern worden gespeeld. Grappig dat na het redelijk succesvolle avontuur van FC Basel en de redelijke optredens van Grasshoppers nu weer een Zwitserse ploeg meedoet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 25, 2005 10:03 pm

25/8/2005 - Ajax in Wankdorf tegen FC Thun
(Gepost door RvN)

BRON: Reuters

FC Thun zal de Champions League duels niet in haar eigen kleine stadion spelen, maar in het nieuwe nationale stadion van Zwitserland, Wankdorf. Daar kunnen 32.000 toeschouwers in. Tegenover Reuters liet de voorzitter van FC Thun weten dat dat bijna de gehele bevolking van Thun daar in zou passen, maar dat er misschien wel 250.000 Zwitserse fans interesse hebbe voor kaartjes omdat ze de 'darlings of Switzerland' zijn.

Het eigen stadion zou sowieso voorlopig niet bespeelbaar zijn, aangezien die nu door de storm een meter onder water staat.


Ajax.netwerk.to

Het stadion staat blank, maar volgens Drs. P kan er best gespeeld worden. :?

eb
Berichten: 295
Lid geworden op: vr jul 16, 2004 4:15 am

Bericht door eb » do aug 25, 2005 10:06 pm

:bis: Hoi, benik weer. Ik ga helemaal mee met asr_afca:
Gaan we ons druk maken over een Sparta Praag of een Thun? :pukey:
Komop zeg! Wij zijn AFC Ajax...4 voudig Europa Cup 1 winnaar, 2x Wereldbeker winnaar, etc etc..Tuurlijk moet je je tegenstander niet onderschatten maar dat constante laten we ons maar alvast indekken mocht het fout gaan pietpraat past niet bij Ajax en al helemaal niet bij Ajax's meest gedecoreerde speler van de afgelopen 10 jaar Danny Blind.
Danny Blind is toch geen Ronald Koeman? Komop zeg!

Gewoon tegen die 2 clubs 6 punten en 2de worden uitgaande dat Arsenal geen fouten maakt en op naar de volgende ronden!
Gewoon Ajax waardig en geen Koeman taal.

Plaats reactie