De amusementswaarde van de Nederlandse competitie

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59065
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr dec 12, 2008 7:13 pm

Jöhnk schreef:Meer sporters leidt tot een bredere top, meer middelmaat en meer prutsers. Je krijgt van alles een beetje erbij.
Nu ik ben het dus niet helemaal met je eens.Als je gaat vergelijken dan moet je, dat is mijn mening, of bij de een het fysieke weg halen, en ga je dus terug in de tijd, of bij de " toen " tijd het fysieke er bij denken.

Haal je bij deze groep, en meer in het algemeen, in de competitie bij clubs het fysieke ( kracht, snelheid ) weg dan blijft er van heel veel spelers weinig tot niks over.Nu nog kan men het een en ander compenseren door het ren je rot gehaltE, maar op het moment dat er op technisch tactisch nivo gedacht, gehandeldt moet worden is het over en uit.Niet voor niks zie je ze dan kompleet door de hoeven zakken.Geen eigen initatief, geen technisch tactisch vernuft om het dan op die manier op te lossen.Dan mag de toevalsvoetballer het proberen te forceren ..

Zelfs wedstrijden tegen de mindere ( kijk maar naar het bekervoetbal ) zakt men als in pudding in elkaar.Niemand die dan opstaat, met een technisch hoogstandje de boel kan open breken.Armoe troef.Naderhand hoor je dan steevast " we vergaten strijd te leveren ", ook zo'n dooddoener.

Ook ik ben van mening dat niet de middelmoot sterker is geworden maar dat de " topclubs " met sprongen achteruit zijjn gegaan, en alleen maar met beton voetbal ( zie Psv ) nog enigzins de schijn op kunnen houden als dat ze " mee " doen.

Verder blijkt maar weer dat, en dat is ook mijn mening, mensen de middelmoot omhoog praten wat kwaliteit betreft om zo het falen van hun club een beetje te verbloemen.Dat mag. Maar ik doe daar niet aan mee.

Men begon deze toppic met de vraag of dat deze competitie amusements waarde heeft.Nu, ik ben AJACIED, maar voor mij is het nivo kwa " leuke " dingen die je zou moeten zien op de Nederlandse voetbalvelden voor veel wedstrijden afgrijselijk om te zien.Geploeter van de bovenste plank.Het enige wat " leuk " is aan deze competitie is dat ondanks de vele bagger wedstrijden iedereen kan winnen van iedereen, al geeft dat juist voor mij aan wat voor een slecht nivo we zijn aanbeland wat het Nederlands voetbal betreft ..

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr dec 12, 2008 7:39 pm

Zlatan Son of God schreef:Hoezo is de kwaliteit van de spelers hoger?

Een Rijkaard, van Basten, van het Schip etc.. zie ik niet in deze selectie rondlopen..
die discussie ga ik niet weer voeren, zie pag 5 en 6 van dit topic

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr dec 12, 2008 11:13 pm

LucaS schreef:
Zlatan Son of God schreef:Hoezo is de kwaliteit van de spelers hoger?

Een Rijkaard, van Basten, van het Schip etc.. zie ik niet in deze selectie rondlopen..
die discussie ga ik niet weer voeren, zie pag 5 en 6 van dit topic
Nou jouw zwakke argumenten kan ik niet serieus nemen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za dec 13, 2008 10:01 am

Zlatan Son of God schreef:De 2de helft voornamelijk na de penalty begon hij beter te voetballen, maar toen had hij ook alle tijd en ruimte.
Grappig, want in het AJax-NAC topic zeg je zelf hetzelfde. Maar goed, gefeliciteerd, je bent zo vervelend naar type en vreselijk uit de hoogte in de discussie, dat je de eerste op AT bent die bij mij compleet in de negeer mode gaat.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za dec 13, 2008 10:36 am

Dan denken we gelukkig het zelfde over elkaar!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za dec 13, 2008 10:43 am

10 Jaar geleden haalde psv voor 4 miljoen gulden de complete selectie van Twente op. Tegenwoordig moet je grof betalen om een Elia te contracteren. De subtop is wel degelijk dichterbij gekomen. En beter geworden.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za dec 13, 2008 10:55 am

Er moet grof betaald worden omdat er meer geld in de sport zit. Voetbal is meer op tv (zelfs in Nederland) en is voor veel bedrijven een ideale manier gebleken om hun naam te promoten. Alle clubs hebben meer geld te besteden en de subtob doet dit redelijk goed aangezien zij creatief moeten zijn.

Daarnaast weten alle clubs tegenwoordig wat de concurrenten in kas hebben en vragen daarom de hoofdprijs. Maar De fout hierin ligt gewoon dat de Top in Nederland al jaren loopt te slapen en daarom al deze spelers misloopt, waardoor ze voor veel geld opgehaald kunnen worden bij clubs als Twente, Groningen en Heerenveen.

Beerens en Elia, 2 prima vleugelspelers had Ajax 2 jaar geleden voor nog geen 2 miljoen samen kunnen ophalen. Indien er nu interesse is moeten ze er totaal minimaal 25 miljoen voor neer tellen.

Het voetbal bij de top is achteruit gegaan net zoals het voeren van fatsoenlijk beleid!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za dec 13, 2008 10:59 am

Ajax wilde Elia, maar Elia koos voor Twente om meer speeltijd te krijgen.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za dec 13, 2008 12:00 pm

goodfella schreef:Ajax wilde Elia, maar Elia koos voor Twente om meer speeltijd te krijgen.
Nee niet helemaal. Ajax heeft Elia een voorstel gedaan, waar hij de eerste 2 seizoenen nog bij Ado den Haag zou blijven spelen. Deze jongen wil gewoon zich door ontwikkelen en niet stil staan.

Als Ajax hem gelijk had toegevoegd aan de selectie was hij zeker gekomen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo dec 14, 2008 1:32 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 4:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 14, 2008 1:43 pm

Elia komt bij Ajax vandaan. Moeten we hem terugkopen voor veel geld???
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47947
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo dec 14, 2008 1:46 pm

Tuurlijk niet. Mismanagement en verder is die jongen ook overbodig op dit moment.

Over amusement gesproken kan ik een ieder de pot Vitesse-PSV aanraden. :excited.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59065
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 14, 2008 1:47 pm

Peter schreef:Tuurlijk niet. Mismanagement en verder is die jongen ook overbodig op dit moment.

Over amusement gesproken kan ik een ieder de pot Vitesse-PSV aanraden. :excited.gif:
:smallgrin.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 14, 2008 1:49 pm

Vind ik altijd zulke non-argumenten: als Elia nu een goede optie is (dat laat ik dus in het midden), moet je je niet laten tegenhouden door het feit dat je hem ooit al had rondlopen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 14, 2008 1:52 pm

Enig zelfonderzoek lijkt me wel op zijn plaats, Bertje. Hoe komt het dat Ajax spelers als Biseswar, Amrabat en Elia heeft laten lopen?
Het stinkt aan alle kanten!

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » zo dec 14, 2008 1:54 pm

Elia heeft echt maar heel kort (1 seizoen volgens mij) bij Ajax in de jeugd gespeeld daarna weer terug gegaan naar Ado. Was ook niet heel talentvol in zijn beginjaren in de jeugd, dat hij het gehaald heeft en het nu zo doet verbaasd mij echt.

Verder zal het natuurlijk altijd zo zijn dat Ajax spelers laat gaan die elders of in een later stadium wel doorbreken, zo werkt het nou eenmaal met zoveel spelers in de jeugdopleiding.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 14, 2008 1:55 pm

joey schreef:Enig zelfonderzoek lijkt me wel op zijn plaats, Bertje. Hoe komt het dat Ajax spelers als Biseswar, Amrabat en Elia heeft laten lopen?
Dat is heel wat anders dan een speler om die reden laten lopen, joey.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma dec 22, 2008 7:19 pm

Vandaag in het AD een artikel dat de competitie volgend jaar al in het weekend van 31 juli begint. Dus allemaal vroeg op vakantie dit jaar!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13794
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma dec 22, 2008 7:21 pm

Is dat de JC-schaal of al daadwerkelijk de Ere?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma dec 22, 2008 7:26 pm

Dat weet ik zo niet, even kijken.

Eredivisie start in 2009 al in juli

ZEIST - Het eredivisieseizoen 2009/2010 begint volgend jaar al in juli. De KNVB heeft dat in overleg met de clubs bepaald op basis van de nieuwe opzet van de Europese bekertoernooien. Die beginnen in de zomer van 2009 ook voor de Nederlandse deelnemers aanzienlijk eerder.
De KNVB heeft de speeldagenkalender voor het seizoen 2009-2010 inmiddels definitief vastgesteld.

Terwijl in voorgaande jaren slechts één Nederlandse club medio augustus moest aantreden en de overige vijf deelnemers in september begonnen, is per seizoen 2009/2010 de instroom van vijf van de zes Nederlandse deelnemers in Europa vervroegd naar juli en augustus. Half juli speelt de eerste Nederlandse vertegenwoordiger in de UEFA Cup al in de voorrondes. Deze winnaar van de play-offs wordt uiterlijk 3 juni 2009 bekend.

Om de sportieve prestaties van deze clubs te ondersteunen - bijzonder van belang voor de positie van Nederland op de Europese ranglijst die het aantal Europese tickets bepaalt - begint de eredivisie ook vroeg. De eerste speeldag in het eredivisieseizoen wordt vrijdag 31 juli.

Er is wel gekozen voor een lange winterperiode zonder voetbal. De laatste speeldag van 2009 is zondag 27 december. De competitie wordt pas weer hervat op 23 januari. Dat is zelfs een week later als de play-offs om Europees voetbal voor het seizoen 2009-2010 alsnog worden afgeschoten. De KNVB neemt daarover in samenspraak met de eredivisieclubs in mei volgend jaar een besluit.

De FIFA heeft als eis gesteld dat de competitie uiterlijk op 16 mei 2010 moet zijn afgelopen. Dit in verband met de wereldtitelstrijd in de zomer in Zuid-Afrika.

De Jupiler League gaat van start op vrijdag 7 augustus.

----------

Staat er niet echt bij. Maar eigenlijk wel relaxt, meer wedstrijden in een t-shirt naar het stadion.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13794
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma dec 22, 2008 7:33 pm

Thijs schreef:De eerste speeldag in het eredivisieseizoen wordt vrijdag 31 juli.
Lijkt mij dat het al de competitie is. Zijn we dan straks al in maart klaar? :smallgrin.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » ma dec 22, 2008 7:38 pm

Is maar 2 weekjes eerder toch?

Juli klinkt vroeg.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma dec 22, 2008 8:08 pm

Ja, maar dus wel weer een echte winterstop. Dat is wel weer mooi. Belangrijkste dus is dat als Ajax bijv. dan voorronde CL moet spelen dat ze een beetje ritme hebben.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma dec 22, 2008 8:09 pm

Vreselijk juist, die winterstop. En als je in augustus op vakantie bent, mis je voordat je het doorhebt zo 4 wedstrijden

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma dec 22, 2008 8:35 pm

LucaS schreef:Vreselijk juist, die winterstop. En als je in augustus op vakantie bent, mis je voordat je het doorhebt zo 4 wedstrijden
Inderdaad. Waardeloos dit, komende zomer moet ik door omstandigheden half augustus op vakantie ipv juli.

Lekker.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie